BudLightJaguar
Well-known member
V1600-autoilla ehtii hörppäämään kupin kahvia ennen suoran loppumista...ja samalla suora on silti turhan pitkä niille luokille, jotka tuota rataa todennäköisimmin käyttävät.
V1600-autoilla ehtii hörppäämään kupin kahvia ennen suoran loppumista...ja samalla suora on silti turhan pitkä niille luokille, jotka tuota rataa todennäköisimmin käyttävät.
Tuon ovat sentään ottaneet huomioon. Lyhennetty lenkki, joka sopii paremmin pienemmille luokille, typistää lähtösuoran reiluuun 500:aan metriin. Lyhennetty lenkki sopii muutenkin paremmin pääkatsomosta seurattavaksi....ja samalla suora on silti turhan pitkä niille luokille, jotka tuota rataa todennäköisimmin käyttävät.
Venäjällä tuskin ollaan kovin tarkkoja ympäristöluvan suhteen.Ja entäs ympäristöluvat? Lähimmälle omakotialueelle on matkaa vain puoli kilometriä.
Venäjä ja Kiina on siitä joustavia, ettei ole perustuslaillista valitusoikeutta. Sen kun neuvotellaan kaikki aisat yhden ja saman hallituspuolueen kanssa :ahem:Venäjällä tuskin ollaan kovin tarkkoja ympäristöluvan suhteen.
Kisa ajetaan Malmin lentokentällä. Mitään lisätietoa ei tunnu olevan tarjolla.Vahva epäily, että "Helsinki" on tässä yhtä kuin Auto24 Ring.
Taitaa olla Malmin kenttä varasuunnitelma, jos/kun Kymiring ei ole vielä Heinäkuussa ajettavassa kunnossa?Kisa ajetaan Malmin lentokentällä. Mitään lisätietoa ei tunnu olevan tarjolla.
Facebookista (@botniaring) löytyi viittaus tähän päällekkäisyyteen, joten tsekkasin Botniaringin varauskalenterista: https://www.botniaring.fi/varauskalenteri/Botniaringin Rata-SM siirtyi, ettei mene Riian NEZ-kisan kanssa päällekkäin. Rata-SM-kisaa ei Kymiringille ole tietääkseni suunnitteilla, vaan sikäli kun rata valmistuu, on ensimmäinen kisa syyskuussa ajettava historic.
Mistä ensi vuoden RR-kalenterin näkee? En löytänyt Moottoriliiton tai SRRA:n sivuilta.
Julkkiskuskeja Sport 2000 Tourilla oli ainakin Waldo (oik. Marko Reijonen), Heikki Silvennoinen ja olikohan Linda Lampeniuskin? Ihmettelen myös miksi Teukka Salama alias Teemu Selänne ei aja enää kilpaa. Itse en Teemu-palvonnasta niin perusta, mutta totuushan on että #8 tykkää olla esillä ja perushannut ja pirkot kyllä tulisivat paikalle.Nyt kun Rata-SM:n osallistuja- ja katsojamäärät ovat olleet katastrofaalisesti laskussa, niin olisiko täällä jotain ideoita?
Joskus 1990-/2000-lukujen vaihteessa oli kisoissa vierailevia julkkiskuskeja. Itse muistan , että sen ajan laulajakuuluisuuksista oli mukana ainakin Kake Randelin Väkeä oli silloin Jurvassa tuhansia. Totta kai ajat ovat muuttuneet, mutta olisiko tästä ideaksi myös nykyisiin katsojapulasta kärsiviin kisoihin? V1600 -luokka voisi olla juurikin sopiva luokka vierailijoille? Joku Some-tähti tai Salkkarit -näyttelijä voisi hyvinkin saada yleisön/lehdistön kiinnostumaan. Tokihan koko paketti olisi saatava mielenkiintoiseksi... ja ennenkaikkea kilpailijamäärät uudelleen nopusuun, että kisoissa olisi jotain nähtävää.
Eikös kisoihin kuitenkin lisenssin tarvitse julkkisetkin? Ja tuskin radalla pyörivä julkkis on kovin hyväksi, varsinkin jos vaarantaa muut.Nyt kun Rata-SM:n osallistuja- ja katsojamäärät ovat olleet katastrofaalisesti laskussa, niin olisiko täällä jotain ideoita?
Joskus 1990-/2000-lukujen vaihteessa oli kisoissa vierailevia julkkiskuskeja. Itse muistan , että sen ajan laulajakuuluisuuksista oli mukana ainakin Kake Randelin Väkeä oli silloin Jurvassa tuhansia. Totta kai ajat ovat muuttuneet, mutta olisiko tästä ideaksi myös nykyisiin katsojapulasta kärsiviin kisoihin? V1600 -luokka voisi olla juurikin sopiva luokka vierailijoille? Joku Some-tähti tai Salkkarit -näyttelijä voisi hyvinkin saada yleisön/lehdistön kiinnostumaan. Tokihan koko paketti olisi saatava mielenkiintoiseksi... ja ennenkaikkea kilpailijamäärät uudelleen nopusuun, että kisoissa olisi jotain nähtävää.
Tarvitsee totta kai, mutta ainakin aiemmassa viestissä mainitsemani ovat rataleiman suorittaneet. Lampeniuksella myös rallipuolelle lisenssi, kuten myös aiemmin mainitulla Randelinin Kakella.Eikös kisoihin kuitenkin lisenssin tarvitse julkkisetkin? Ja tuskin radalla pyörivä julkkis on kovin hyväksi, varsinkin jos vaarantaa muut.
Ja julkkisko ei sitä saisi yhtä hyvin kuin kuka tahansa muu, joka ajaa rataleiman?Eikös kisoihin kuitenkin lisenssin tarvitse julkkisetkin? Ja tuskin radalla pyörivä julkkis on kovin hyväksi, varsinkin jos vaarantaa muut.
Toki, mutta hainkin sitä, että ei kai julkkiksille voi antaa "vapaalippua" tai "ohituskaistaa" tonne ajamaan.Ja julkkisko ei sitä saisi yhtä hyvin kuin kuka tahansa muu, joka ajaa rataleiman?
Mä uskon et maahantuojien tuki (ja merkkimestaruuspisteet) näytteli aika isoa roolia niin Sport2000 kuin Honda Challenge luokissakin. Hondathan kuihtui pois siinä vaiheessa kun Civicistä tuli uusi korimalli ja maahantuoja vetäytyi sarjan taustalta (kaikkien kun olisi pitänyt tietty päivittää kalustonsa uuteen korimalliin jotta hommasta olisi ollut jotain hyötyä Hondalle.En tiedä/muista millä eväillä Sport 2000 niin nopeesti nousi suosituksi, mut jotain vastaavaa tarvittais. Ei se vaadi kuin yhden suositun luokan jossa olis kolmisenkymmentä autoa tasaväkisesti kilpailemassa. Kisaviikonloput kun ois yksipäiväisiä ja pääluokka ajaisi kolme lähtöä niin riittäisi pari sivuluokkaa eikä niillä juuri väliä olisi. Kisat näkisi suorana netistä ja ehkä telkkaristakin, ihmiset saatais seuraamaan koko kautta niin kuljettajatkin tulis sitä myöten tutuiksi vaikkeivat ennestään julkkiksia olisikaan. Baltian maat ainakin ois hyvä saada kimppaan.
Tällanen löytyi...Kovin vähän kantautuu uutisia Kymiringiltä. Hajanainen kuvamateriaali ei tarjoa mahdollisuutta seurata edes maansiirtotöiden edistymistä.
Destian taannoisessa videossa puhutaaan "Once in a lifetime" projektista ja lähinnä "kahvipöytäkeskustelujen tärkeydestä". Herää epäilys, että onko Kymiring pystyssä lähinnä Destian tietyömaan kiviaineksen ottopaikkana?
Mielestäni jonkilaista kuvaraporttia töiden esitymisestä olisi kyllä syytä tarjota vähintään kuukauden välein. Nyt jää sellainen fiilis, ettei siellä tapahdu mitään. Luulisi tilanneraporttien tekeminen tekevän hyvää myös lisärahoituksen hankkimisen kannalta, vaikka aikaansaannokset jäisivätkin toisinaan vähäisiksi.