Suomen radat

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Hienoa! Ihan hyvältähän siellä näyttää. Usko palautui taas kuukaudeksi... 😁
:ahem: Kumma juttu kun jossain kehdataan arvostella tätä hanketta niin heti tuolta kymiring tiedotukselta tulee tämmöinen juttu joka kumoaa väitteet. Mikään ei ole asian suhteen kuitenkaan muuttunut...

Tuosta V1600 luokasta jota verrataan Sport 2000 luokkaan niin ei niissä kyllä mitään samaa ole. Niin kauan kun akk vetää tätä lajia niin, että ei ole ykkösluokkaa niin niin kauan ei olla lähelläkään sport 2000 touria. Pitäs olla joku romuralli luokka jossa halvat autot mutta hyvin kulkevat vehkeet silti ja äänet hyvät. Ehkä se keräis yleisöä tai sitten ei.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
Tuosta V1600 luokasta jota verrataan Sport 2000 luokkaan niin ei niissä kyllä mitään samaa ole. Niin kauan kun akk vetää tätä lajia niin, että ei ole ykkösluokkaa niin niin kauan ei olla lähelläkään sport 2000 touria.
Juu, eipä noissa samaa ole. Sport 2000-luokalla oli jonkunlainen brändi, mitä V1600-luokalla ei ole. V1600 on yksi luokka muiden joukossa, Rata SM-konseptin alla.

En koskaan pitänyt Sport 2000-luokkaa erityisen kiinnostavana, kärjen ulkopuolella tasoerot olisivat olleet vielä isommat ilman menestyspainoja. Ja aika kauppakassejahan ne autot olivat, Super Touring sääntöjen sijaan pikku-n sääntöjä oli vähän justeerattu rataolosuhteisiin.

Mutta silloin oli edes jotain, nyt ei ole oikein mitään.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Oliskohan mitään itua käyttää Suomessa TCR-luokan autoja, vai ovatkohan nekin kalliita Suomeen, vaikka kyseinen luokka on kehitetty kustannusten hillitsemiseksi?
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4291
Sijainti
Maalla
Oliskohan mitään itua käyttää Suomessa TCR-luokan autoja, vai ovatkohan nekin kalliita Suomeen, vaikka kyseinen luokka on kehitetty kustannusten hillitsemiseksi?
Niin, onhan TCR kuitenkin KV-luokka joten siinä mielessä mielenkiintoinen luokka.
Sarjoja on euroopassa ja ympäri maailman.
Joten kalustoa kyllä löytyy ja ihan kaikkea ei tarvi kenenkään alkaa itse keksimään.
No pito ja muiden asioiden tähden on ehkä jonkin verran haastetta saada nuo toimimaan Suomen radoilla.

Tosin Ilman kunnnon sponseja tästäkin tulis taas vain yksi lisäluokka muiden joukkoon.
Vaikka luulis maahantuojien lähtevän tälläiseen toimintaan mukaan. Luokkan hyväksyttyjä autoja kun on melkein joka merkille. Sekä tietty nuorten kuskien näkökumalmasta kisoja löytyy sitten lisää myös euroopasta. Jos vaan taitoa ja ajohaluja löytyy. Hyvällä kuskille on tietty kehitys mahdollisuus vaikka kovimpaan WTCC sarjaan.

Miten halpoja tai kalliita nuo auto on niin tässä yks esimerkki :
http://international.tcr-series.com/index.php/market-place/1-cars

Joten kyllä tässä vois olla aineksia pääluokaksi.
Tulisko tästäkään sitä pääluokkaa niin taitaa olla monen asian summa.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4585
Sijainti
Salo
E: Meinasin laittaa samaa linkkiä kuin edellä. TCR-autoja kaikki merkit huomioiden on valmistettu jo noin 600 kappaletta, joten kalustoa ei ainakaan tarvitse keksiä.

Mitä tulee WTCC-luokkaan, siellähän suurin osa kustannuksista on TC1-kaluston hylkäämisen jälkeen muodostunut logistiikkakustannuksista.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2216

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Moottoripyörä -puolella on laitettu hihat heilumaan:

MP-toimiala tukee kilpamoottoripyöräilyä lähes 100 000 eurolla
https://www.mpmaailma.fi/haku-kaynnissa-mp-toimiala-tukee-kilpamoottoripyorailya-lahes-100-000-eurolla/?fbclid=IwAR2sWDAnVglCJ5rN2I-_g9OnfAn1zwC0HNh9gjpyCIyHc7xQpSKZAaYMcP4

Miten myös Rata-SM saataisiin elvytettyä? Tuntuu, että rata-autoilun markkinointipuoli latelee mainoksissa ja somessa vain katteettomia superlatiivejä, vaikka sokea kanakin näkee otsallaan, että tuote ei ole kunnossa. Kilpailijoita pitäisi jollain ilveellä saada puolet lisää, että kisat edes vähän kiinnostaisivat yleisöä. Tuollaiset samanlaiset tukipaketit varmasti piristäisivät merkittävästi myös Rata-SM -kisoja.
 
Viimeksi muokattu:

rallinen

Active member
Liittynyt
6.8.2018
Viestit
41
Onkohan toi viimeinen kuva mutkasta 10 tai 11?
Todennäköisesti mutka 11. Kuvassa näkyisi silloin T16 kuvan puut toiselta puolelta.

T4:sen penkka on pidemmällä kuin tän kuvan penkka eli sekään tää ei voi oikein olla.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
En tiedä miten työt etenevät Kymiringillä jos etenevät, mutta eikö siellä kannattaisi ei-työaikoina päästää porukka pientä maksua vastaan ajamaan radalle. Asfaltin puuttuminen ei estä rahastamista, koska heillä on siihen oikeus. Niillä maksuillahan ei pitkälle mennä, mutta luulisi rahan kelpaavan.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Facebookista (@botniaring) löytyi viittaus tähän päällekkäisyyteen, joten tsekkasin Botniaringin varauskalenterista: https://www.botniaring.fi/varauskalenteri/
Alkuperäinen Rata-SM -päivänmäärähän oli jo päällekkäin tuon RR-Classic PM kisan kanssa. Botniaringillähän tätä yhteiskisaa on kokeiltu ennenkin, joten ehkä tässä suunnitellaan taas samanlaista kisaviikonloppua. Tai sitten Rata-SM vain yksinkertaisesti ei ole ehtinyt varaamaan rataa :D
Tilanne elää. Nyt radan varauskalenterissa lukee tuolle viikonlopulle Rata-SM.

SRRA:n sivulla on julkaistu "Hyvin alustava kilpailukalenteri", jossa avauskisa on kyseisellä viikonlopulla. Ratana Kemora tai Botniaring... Kumpikin päällekkäin autojen kanssa (Kemoralla HRF, Botnialla Rata-SM):

25.-26.5. Botniaring/Kemora WCRC
8.-9.6. Motopark MRC
13.-14.7. Auto24ring/Viro ?
27.-28.7. Alastaro WCRC
24.-25.8. Motopark HelRC
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Tilanne elää. Nyt radan varauskalenterissa lukee tuolle viikonlopulle Rata-SM.

SRRA:n sivulla on julkaistu "Hyvin alustava kilpailukalenteri", jossa avauskisa on kyseisellä viikonlopulla. Ratana Kemora tai Botniaring... Kumpikin päällekkäin autojen kanssa (Kemoralla HRF, Botnialla Rata-SM):

25.-26.5. Botniaring/Kemora WCRC
8.-9.6. Motopark MRC
13.-14.7. Auto24ring/Viro ?
27.-28.7. Alastaro WCRC
24.-25.8. Motopark HelRC
Päivänmäärä vapautui Rata-SM:lle, koska Botniarngillä ei näköjään järjestetä ensi kesänä ollenkaan Road Racing -kisaa.
 

Los Cojones

Avohoidossa
Liittynyt
26.2.2004
Viestit
588
Sijainti
Törnävä
Mistäköhän johtuu Vauhtiajojen tippuminen Rata-SM - kalenterista? Siis oikea syy, ei virallinen selitys, ettei kaikki osakilpailut mahdu samaan kalenteriin. Tuliko taas liikaa romua,vai takkusiko järjestelyt?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Mistäköhän johtuu Vauhtiajojen tippuminen Rata-SM - kalenterista? Siis oikea syy, ei virallinen selitys, ettei kaikki osakilpailut mahdu samaan kalenteriin.
Vuosi sitten liikkui "varmaa tietoa", että kisa tuottaa liikaa tappiota järjestävälle seuralle. Osoittautui siltä osin huhupuheeksi, että 2018 kuitenkin ajettiin. Oikeaa syytä en tiedä.
 
Ylös