Don Vito
Sekakäyttäjä
No vaikka siksi että kaikenlainen vatulointi tuon ratahankkeen ympärillä on kuin Sipilän aikaansaannosta (vrt. Sote- ja maakuntauudistus). Paljon porua mutta hyvin vähän (jos lainkaan) tuloksia.Miksi?
No vaikka siksi että kaikenlainen vatulointi tuon ratahankkeen ympärillä on kuin Sipilän aikaansaannosta (vrt. Sote- ja maakuntauudistus). Paljon porua mutta hyvin vähän (jos lainkaan) tuloksia.Miksi?
En ymmärrä vertausta. Ehkä sinulla on jotain sisäpiiritietoa "siltarumpupolitiikosta", jostain lahjonnasta, perustuslain vastaisuudesta, yhteiskunnan rahojen valumisesta yksityisille tai vanhojen pyörien sitomista lepositeisiin?No vaikka siksi että kaikenlainen vatulointi tuon ratahankkeen ympärillä on kuin Sipilän aikaansaannosta (vrt. Sote- ja maakuntauudistus). Paljon porua mutta hyvin vähän (jos lainkaan) tuloksia.
Valtion rahoja kupattu tässäkin mittaluokaltaan täysin suuruudenhulluun hankkeeseen ja sen valmisteluun. Aikataulut kusevat ja lopulta ei jää kuin lasku.En ymmärrä vertausta. Ehkä sinulla on jotain sisäpiiritietoa "siltarumpupolitiikosta", jostain lahjonnasta, perustuslain vastaisuudesta, yhteiskunnan rahojen valumisesta yksityisille tai vanhojen pyörien sitomista lepositeisiin?
Eli Motorsport.com kertoo testien siirtyvän Misanoon, toimari Pietilä väittää uutisankaksi ja että se päätettäisiinkin vasta perjantaina iltapäivällä (tuolloin tulevaa aikaa) ja tiedotus viikonloppuna tai ensi viikolla...
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000006028551.htmlKansainvälisissä moottoriurheilulehdissä levisi perjantaina tieto, jonka mukaan Iittiin rakennettavan Kymi Ringin kisa olisi vaarassa, koska testiajoja ei pystytä ajamaan tämän vuoden elokuussa alkuperäisen suunnitelman mukaan.
”Mikään ei ole muuttunut. En ymmärrä miksi tällaisia kirjoitetaan”, Pohjola ihmetteli.
”Se uutinen on ankka.”
KymiRingin edustajat ovat parhaillaan neuvottelemassa Qatarissa MotoGP-sarjan promoottorin Dornan kanssa. Testin päivämäärä ilmoitetaan todennäköisesti jo perjantaina
”MotoGP testi ajetaan tänä syksynä elo-syyskuun vaihteessa”, Pohjola totesi.
”Torstaina kävimme tekniset neuvottelut, mitä me järjestämme sinne ja mitä Dorna tuo mukanaan. Se lista on käyty, samoin tiimien kanssa oli torstaina neuvottelut päivämäärävaihtoehdoista. ”
Alkuperäinen suunnitelma, että itse kisa ajetaan 2020 on voimassa?
”Kyllä. Ihan sen mukaan.”
Pikkurahoja valtiollisessa touhussa, vrt. Talvivaara, Sote (puolimiljardia meni tämän hallituksen aikana), mutta eniten ihmetyttää ns. moottoriurheilufanien asenne.Valtion rahoja kupattu tässäkin mittaluokaltaan täysin suuruudenhulluun hankkeeseen ja sen valmisteluun. Aikataulut kusevat ja lopulta ei jää kuin lasku.
kun sinne ei keretä rakentaa mm-kisa tasoista ratasairaalaa ja radanpinta ei välttämättä ole laadultaan kisa valmis, kun se asfaltointi olisi niin tuoreMika Kallio näkee Kymi Ringillä etenkin ”turvallisuushaasteita”.
Dorna vahvisti tänään: MotoGP-luokan testit ajetaan elokuussa
MotoGP-sarjan promoottori Dorna vahvisti tänään, että Suomessa ajetaan ratamoottoripyöräilyn MM-sarjan MotoGP-luokan testit 19.-20. elokuuta. Päätös on iso askel sille, että Suomi isännöi ensimmäistä MotoGP-osakilpailuaan ensi vuonna.
MotoGP-kauden avausviikonloppu on parhaillaan käynnissä Qatarissa, jossa paikan päällä ovat myös Iittiin rakennettavan KymiRingin moottoriradan ja ajokoulutuskeskuksen ratajohtaja Timo Pohjola sekä Suomen Moottoriliiton puheenjohtaja Tapio Nevala. Suomalaisten neuvottelut MotoGP-sarjan promoottorin Dornan kanssa sujuivat onnistuneesti. Dorna vahvisti, että KymiRingillä ajetaan MotoGP-sarjan testit elokuun 19.-20. päivinä.
”Neuvottelut Dornan kanssa sujuivat hienosti ja kaikki ovat innoissaan tulossa Suomeen. Olemme aikataulussa elokuun testejä silmällä pitäen eli asfaltti laitetaan radalle alkukesän aikana ja rakennustöitä jatketaan alkuperäisten suunnitelmien mukaan. Testien jälkeen Dorna tekee lopullisen päätöksen Suomen osakilpailun ajankohdan osalta” Nevala kommentoi.
Dornan päätös on merkittävä Suomelle, sillä testien jälkeen promoottori tulee vahvistamaan myös Suomen ensimmäisen MM-osakilpailun aikataulun, minkä ennakoidaan ajoittuvan ensi vuoden heinäkuulle.
Teksti: KymiRing Tiedotus
Ja se onkin ihan oikein. Urheiluseurojen saama ilmaisen työvoiman mahdollistama kilpailua vääristävä vaikutus on mielestäni moraalisesti väärin muita aloja ajatellen. Aina puhutaan muutamien jääkiekkoseurojen kovasta taloudellisesta menestyksestä, vaikka niilläkin on ilmaisia työntekijöitä joiden työpanosta ei korvata mitenkään.Se taitaa nimenomaan talkootyön perusongelma olevan, että kokeneet harrastajat ukkoontuvat ja nuorempi polvi kyselee ensimmäisenä että paljonko siitä maksetaan.
No joo, tältä kantilta ajateltuna ihan hyvä pointti. Monenlaisia juoruja liikkuu myös Lappalaisen Roopen suhtautumisesta Helsinki Thunderin talkooväkeen, mutta ehkä parempi etten niitä toista täällä koska en ollut itse paikalla.Ja se onkin ihan oikein. Urheiluseurojen saama ilmaisen työvoiman mahdollistama kilpailua vääristävä vaikutus on mielestäni moraalisesti väärin muita aloja ajatellen. Aina puhutaan muutamien jääkiekkoseurojen kovasta taloudellisesta menestyksestä, vaikka niilläkin on ilmaisia työntekijöitä joiden työpanosta ei korvata mitenkään.
Minulla oli hyvä työkaveri. Sellaista tekstiä tuli, että tasan varmasti ei ikinä enää olisi mennyt mihinkään Roopea lähelläkään olevaan projektiin.Monenlaisia juoruja liikkuu myös Lappalaisen Roopen suhtautumisesta Helsinki Thunderin talkooväkeen, mutta ehkä parempi etten niitä toista täällä koska en ollut itse paikalla.
Kyllä varmaan osa toimitsijoista (kilpailunjohtaja, tuomarit, jne) saa jopa matkakorvauksen, mutta "tavalliset" talkoolaiset taitavat olla paikalla pelkällä ruokapalkalla? Olen jopa kuullut, että joka paikassa ei aina saa edes kunnon ruokaa, vaan "talon puolesta" on saanut muutaman kisamakkaran.Eikös tämmösissä hommissa yleensä talkoolaisille makseta yleensä joko ruokaraha tai bensaraha? Se on sitten eri asia, mikä politiikka Kymiringillä on vapaaehtoisia kohtaan.
Endurokisassa olen ollut kellottamassa kahvi -ja makkarapalkalla, museoautotapahtumissa saanut jopa limpparia ja ruokalipun.Kyllä varmaan osa toimitsijoista (kilpailunjohtaja, tuomarit, jne) saa jopa matkakorvauksen, mutta "tavalliset" talkoolaiset taitavat olla paikalla pelkällä ruokapalkalla? Olen jopa kuullut, että joka paikassa ei aina saa edes kunnon ruokaa, vaan "talon puolesta" on saanut muutaman kisamakkaran.
Helsinkin Thunderin masinoinnista taitaa suurin kunnia kuulua ex Mrs. Lappalaiselle - Robert oli vain keulakuva. Ja mitä talkooväkeen tulee, niin heitä kyllä kustiin silmään ihan ykkösellä sen mukaan mitä yksi siellä töissä ollut on kertonut. Mutta Roobertin kyseessä ollessa ei mitään uutta. Kyllähän jo aikoinaan Superstar Camaroiden ajellessa mm. Ahvenistolla oli tiettyjen sponsorirahojen tulouttamisessa (muillekin) kuljettajille jotain hämminkiä. Joku sen aikaisista kuskeista asiasta aikanaan sfnetissä kertoili. Yksityiskohdat on jo unohtuneet.No joo, tältä kantilta ajateltuna ihan hyvä pointti. Monenlaisia juoruja liikkuu myös Lappalaisen Roopen suhtautumisesta Helsinki Thunderin talkooväkeen, mutta ehkä parempi etten niitä toista täällä koska en ollut itse paikalla.
Sen verran voin valottaa, että erään merkkikerhon pj. oli ilmoittanut Lappalaiselle pitävänsä huolen ettei autokerhoista 200 kilometrin säteellä Helsingistä tule yhtäkään nuppia seuran nimissä 1998 Thunderiin (jota nyt ei ikinä tullutkaan). Syy, mikä tuohon johti, oli sen verran triviaali, että joku muu kuin Lappalainen olisi asian hoitanut kuten tolkun ihminen hoitaisi.Helsinkin Thunderin masinoinnista taitaa suurin kunnia kuulua ex Mrs. Lappalaiselle - Robert oli vain keulakuva. Ja mitä talkooväkeen tulee, niin heitä kyllä kustiin silmään ihan ykkösellä sen mukaan mitä yksi siellä töissä ollut on kertonut. Mutta Roobertin kyseessä ollessa ei mitään uutta. Kyllähän jo aikoinaan Superstar Camaroiden ajellessa mm. Ahvenistolla oli tiettyjen sponsorirahojen tulouttamisessa (muillekin) kuljettajille jotain hämminkiä. Joku sen aikaisista kuskeista asiasta aikanaan sfnetissä kertoili. Yksityiskohdat on jo unohtuneet.