inox
Well-known member
- Liittynyt
- 26.8.2017
- Viestit
- 265
Kun Kymiring kompastelee, niin Alastaron laajennus nähtävästi etenee.
Kuva 1. Aiemmin esillä ollut suunnitelma
Maanmittauslaitoksen Karttapaikka sovelluksessa on ilmakuvaa radan tilanteesta. En tosin tiedä kuinka tuoretta materiaali on. Liitän alle ilmakuvia laajennustyömaasta ja mittauksistani.
Kuva 2. Ratapohjan työssä on edistytty ja uuden rata-alueen profiili on muuttunut jonkin verran suunnitelmasta.
Kuva 3. Laajennusosan pituus on noin 1,6 km. Kikkamutkan poisjääminen taas leikkaa radasta pois noin 150 m.
Kuva 4. Pisimmät suorat / nopeat osuudet.
Olin aiemmin siinä käsityksessä, että kikkamutkasta lähtevä uusi kaartuva osuus tulisi olemaan radan nopein kohta, mutta enää en olisi siitä niin varma (ainakaan pyörien kohdalla). Profiilin muuttumisen myötä kriittisessä kohdassa oleva nopea vasuri on tiukentunut hieman ja lisäksi sitä seuraavaa oikeaa on nopeutettu ja tuotu lähemmäs. Nopeutetun oikean jälkeinen takasuora näyttäisi nyt vauhdikkaimmalta. Jännä kyllä, että radalle tulee kolme lähes yhtä nopeaa kohtaa ja lienee menopelistä ja olosuhteista kiinni, missä kellotetaan huiput.
Kirjailen tähän vielä mittaukseni talteen:
Nykyinen varikkosuora: 470 m
Uusi nopea kaartuva osuus: 610 m (450 m nopean vasurin alkuun)
Uusi takasuora: 520 m
Kuva 1. Aiemmin esillä ollut suunnitelma
Maanmittauslaitoksen Karttapaikka sovelluksessa on ilmakuvaa radan tilanteesta. En tosin tiedä kuinka tuoretta materiaali on. Liitän alle ilmakuvia laajennustyömaasta ja mittauksistani.
Kuva 2. Ratapohjan työssä on edistytty ja uuden rata-alueen profiili on muuttunut jonkin verran suunnitelmasta.
Kuva 3. Laajennusosan pituus on noin 1,6 km. Kikkamutkan poisjääminen taas leikkaa radasta pois noin 150 m.
Kuva 4. Pisimmät suorat / nopeat osuudet.
Olin aiemmin siinä käsityksessä, että kikkamutkasta lähtevä uusi kaartuva osuus tulisi olemaan radan nopein kohta, mutta enää en olisi siitä niin varma (ainakaan pyörien kohdalla). Profiilin muuttumisen myötä kriittisessä kohdassa oleva nopea vasuri on tiukentunut hieman ja lisäksi sitä seuraavaa oikeaa on nopeutettu ja tuotu lähemmäs. Nopeutetun oikean jälkeinen takasuora näyttäisi nyt vauhdikkaimmalta. Jännä kyllä, että radalle tulee kolme lähes yhtä nopeaa kohtaa ja lienee menopelistä ja olosuhteista kiinni, missä kellotetaan huiput.
Kirjailen tähän vielä mittaukseni talteen:
Nykyinen varikkosuora: 470 m
Uusi nopea kaartuva osuus: 610 m (450 m nopean vasurin alkuun)
Uusi takasuora: 520 m