Suomessa ei ole köyhiä, oikeesti

Örfil

Guest
Tuota boldattua lähinnä. Niin, enemmistöllä edelleen menee edelleenkin hyvin ja on varaa ostaa niitä mainitsemiasi asioita. Ruokajonossa oleilu ei ole mitään ämpärin perässä hengailua. Siinä kun menettää toivon paremmasta, niin ei ole enää paljoa.
Tuo on taivahan totta. Mutta koitan nyt jarnata että niissä jonoissa on ja tulee olemaan aina ihmisiä, oli mikä tahansa taloudellinen tilanne. Jos aletaan puhumaan suunnilleen malliin että "in Finland we have sauna, sisu and leipäjonot" niin aletaan olla jo totuuden vääristelyssä. Tai vaikkapa että kehitysapuun ei anneta rahaa niin kauan kuin Suomessa on leipäjonoja.

Vähäosaisten auttaminen on enemmän kuin tarpeen (niin koti- kuin ulkomailla), mutta asian mittakaavan vääristely vie huomion jo itse asiasta.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tuo on taivahan totta. Mutta koitan nyt jarnata että niissä jonoissa on ja tulee olemaan aina ihmisiä, oli mikä tahansa taloudellinen tilanne. Jos aletaan puhumaan suunnilleen malliin että "in Finland we have sauna, sisu and leipäjonot" niin aletaan olla jo totuuden vääristelyssä.

Vähäosaisten auttaminen on enemmän kuin tarpeen, mutta asian mittakaavan vääristely vie huomion jo itse asiasta.
No mikä se itse asia on?

Ihmisiä tulee olemaan aina leipäjonoissa, eivätkä kaikki saa yhtä paljon tuloja tai perintöjä kuin toiset. Leipäjonojen pidentyminen ei ole minusta hyvä merkki.

Örfil

Guest
No mikä se itse asia on?

Ihmisiä tulee olemaan aina leipäjonoissa, eivätkä kaikki saa yhtä paljon tuloja tai perintöjä kuin toiset. Leipäjonojen pidentyminen ei ole minusta hyvä merkki.
No siitä että osaa ihmisistä pitää auttaa oli ajat mitkä hyvänsä eikä pitää näitä poliittisina keppihevosina.

Leipäjonojen pituudesta en sano mitään, tai no, ehkä ne pitäisi mitata ainakin standardimenetelmin eikä oppositiomittanauhalla ;)

burb

.
Tää Rainier + leipäjonot -sotku on kyllä häkellyttävimmistä ja sekavimmista jutuista Forumilla ikinä.

Örfil

Guest
Siinä tapauksessa ei paljoa poikkea yhden Kallen jorinoista :ahem:

Örfil

Guest

Örfil

Guest
Sitäpä en ole väittänyt, mutta miksi kaivella joitain aiheita toistuvasti (arkistosta) käsittelyyn?

Erityisesti mossen tyyliin eli viitaten keskustelijaan joka ei ole sanoa pukahtanut asiasta nyt mitään. Enkä olisi halunnutkaan.
Tämä taisi mennä nyt ohi sulta? Tsekkaa ketjua, olen kommentoinut jotain täysin asian vierestä viimeksi kesäkuussa.

Mossella on nyt (taas) sellaiset päivät että se kaivamalla kaivelee riidanaiheita, jos et ole sattumoisin huomannut. Olen ukon iggettänyt jo kahdesti tänä kesänä, täytyy iggettää taas ja vähän pidemmäksi aikaa.Takavuosina siitä kikkelimiekkailusta tuli sen sata kertaa sanomista mutta vastuu tässä jää taas minulle

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Tää Rainier + leipäjonot -sotku on kyllä häkellyttävimmistä ja sekavimmista jutuista Forumilla ikinä.
Jos Rainier tarkoitti alunperin, sitä ettei Suomessa jätetä ketään kuolemaan nälkään, niin olen tästä täsmälleen samaa mieltä. Leipäjonot eivät siis estä kuolemasta nälkään, vaan helpottavat ihmisten tilannetta.

Köyhiä on ja tulee ilmeisesti aina olemaan. Ja tämä hallituspohjasta riippumatta.

Sekin on selvää kun näitä kirjoituksia lukee, että monet tykkäävät liioitella Reiskan "sanomisia".

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Jos Rainier tarkoitti alunperin, sitä ettei Suomessa jätetä ketään kuolemaan nälkään, niin olen tästä täsmälleen samaa mieltä. Leipäjonot eivät siis estä kuolemasta nälkään, vaan helpottavat ihmisten tilannetta.

Köyhiä on ja tulee ilmeisesti aina olemaan. Ja tämä hallituspohjasta riippumatta.

Sekin on selvää kun näitä kirjoituksia lukee, että monet tykkäävät liioitella Reiskan "sanomisia".
No ei se nyt ihan noinkaan mennyt. Luehan noita vajaan vuoden takaisia reinierxin postauksia. Tais leipäjonot ja niissä joskus jonottavat tulla vähän puun takaa, kuten Laura Rädylle alle 2500€ kuukaudessa tienaavat :eek:

burb

.
No ei se nyt ihan noinkaan mennyt. Luehan noita vajaan vuoden takaisia reinierxin postauksia. Tais leipäjonot ja niissä joskus jonottavat tulla vähän puun takaa, kuten Laura Rädylle alle 2500€ kuukaudessa tienaavat :eek:
Komp.

Örfil

Guest
Salminen, mene vaikka leikkimään kikkelillä suihkuun tunniksi.

Mä kaivelen sillä aikaa "Mossen parhaat postaukset" esille.

Vesku

Maatalousneuvos
Jollain tasolla ymmärrän tuon Rainierin pointin Suomen tilanteesta ihan pahimpiin nälänhätiin. Arvelen, että Rainier olisi halunnut jotain tämän kaltaisia kuvia. Suomessa on kasvava joukko erittäin huonosti toimeentulevia, mutta ei lähellekkään laajamittaisesti tuollaista. Liekö matkoillaan nähnyt hieman vastaavaa? Intiassa? Herkkä aihe.

oldez

Well-known member
Kysymys kuuluu että mitä sitten tapahtuisi jos leipää ei jaettaisi?