Superleague Formula

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Silk Cut Jaguar sanoi:
Mistä tunnistaa todellisen F1-fanin? Siitä, että sellaisen henkilön mielestä kaikki muut sarjat on paskaa, kaikkien muiden sarjojen kalusto on alkeellista antiikkia (ja sitä ei tietenkään voida hyväksiä, että single make -sarjoissa autoja ei kehitetä tallien toimesta ja kulut halutaan pitää kurissa) ja kaikkien muiden sarjojen kuskit on amatöörejä.
En tiedä laskitko minutkin tuohon kategoriaan, mutta en todellakaan ole tuota mieltä. Olenhan jopa sitä mieltä, että ykkösiä voitaisiin viedä lähemmäs single make-sarjaa (jos nyt ei yksityyppiluokaksi, niin ainakin standardoidummaksi). Minulle ei ole olennaista se, että F1 on nopein, mielestäni se voisi hyvin olla vaikka 10 sek. kierroksella hitaampi kuin nykyään (pidinhän minä F1:stä 80-luvun alussakin). Silmällä sitä tuskin huomaisi. Miten lujaa muut sarjat menevät on yhdentekevää, koska vertailu ei ole alunperinkään mielekästä. Mielipiteeni parhaista kuskeista sanoinkin jo aiemmin.

Jos "todellisen F1-faniuden" määrittelee lappusilmäinen asenteellisuus, niin sitten en haluakaan kuulua joukkoon.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Bobakki sanoi:
En usko, että sarjojen välistä nopeuseroa vertailtaessa on tarpeen kertoa Toyotalle yhtään mitään. Sen sijaan em. seikkojen huomiointi keskinäistä paremmuusjärjestystä selvitettäessä saattaisi olla jopa ihan fiksua.


Vielä kerran: ChampCar-auto on vaihtunut nopeampaan tuon jälkeen.
No lisää aikoja...

Paalupaikka 2006
Kuljettaja Fernando Alonso Renault
Aika 1.14,942
Nopein kierros 2006
Kuljettaja Kimi Räikkönen McLaren
Aika 1.15,841 (kierroksella 22)

Paalu 2007

Pole Position 2007
Hamilton (1.15.707) bensat tankissa...
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
talekemille ja misaykköselle tiedoksi, että kuten jo aikaisemminkin on moneen kertaan todettu, 2006 oli vielä käytössä vanha Lola ja nykyinen Panoz on sitä selvästi nopeampi. Koska Montreal ei tällä kaudella kuulunut Champ Carin kalenteriin, ei vertailukelpoisia aikoja uudesta Champcarista ja Fykkösestä ole.

Tuhannesta pollesta taas ei ole tainnut kukaan puhua mitään, vaan CARTer mainitsi, että Champ Carista saisi helposti nopeamman kuin se nyt on, jos Cosworthin myllystä otettaisiin 900 heppaa kuten parhaimmillaan CART-aikaan tehtiin... ja tuo tehohan koneista todistettavasti saadaan pitemmällekin matkalle kuin puoli kierrosta (sitäpaitsi saatiinhan huomattavasti pienemmistä F1-koneistakin samanlaisia tehoja jo 80-luvulla!).

Champ Cariahan olisi haluttaessa helppo nopeuttaa myös ostamalla Bridgestonelta pitävämmät kumit...

Toisaalta miksipä syyttä suotta lisäämään sarjan kuluja kun se tuskin viihdearvoa lisäisi vaikka ykköstä kovempaa mentäisiinkin.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Otto Hokkanen sanoi:
talekemille ja misaykköselle tiedoksi, että kuten jo aikaisemminkin on moneen kertaan todettu, 2006 oli vielä käytössä vanha Lola ja nykyinen Panoz on sitä selvästi nopeampi. Koska Montreal ei tällä kaudella kuulunut Champ Carin kalenteriin, ei vertailukelpoisia aikoja uudesta Champcarista ja Fykkösestä ole.

Tuhannesta pollesta taas ei ole tainnut kukaan puhua mitään, vaan CARTer mainitsi, että Champ Carista saisi helposti nopeamman kuin se nyt on, jos Cosworthin myllystä otettaisiin 900 heppaa kuten parhaimmillaan CART-aikaan tehtiin... ja tuo tehohan koneista todistettavasti saadaan pitemmällekin matkalle kuin puoli kierrosta (sitäpaitsi saatiinhan huomattavasti pienemmistä F1-koneistakin samanlaisia tehoja jo 80-luvulla!).

Champ Cariahan olisi haluttaessa helppo nopeuttaa myös ostamalla Bridgestonelta pitävämmät kumit...

Toisaalta miksipä syyttä suotta lisäämään sarjan kuluja kun se tuskin viihdearvoa lisäisi vaikka ykköstä kovempaa mentäisiinkin.
Niin niin. Ei lisää viihdettä yhtään ollaanko viisi tai kymmenen sekunttia nopeampia kieroksella kuhan olisi tasaista. Kaikkia luokkiahan säädellään kulujen kurissa pitämiseksi. Valitettavasti myös Champ Car on aika surkeassa jamassa nykyään.

Menestyneet kuskit sitäpaitsi lähtevät tilaisuuden tullen hakemaan elantoa ykkösistä.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
WebSlave sanoi:
En tiedä laskitko minutkin tuohon kategoriaan, mutta en todellakaan ole tuota mieltä.
En :) Pari varmaan tunnisti itsensä tuosta, mutta en oikeastaan laskenut ketään muutakaan suoraan, mutta tuollainen kuvailemani ylimielisyys tuntuu toistuvan useilla forumeilla.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Mihin tätä luokkaa tarvitaan? Onhan meillä ykkösten kylkiäsluokka GP2 mistä löytyy kovat kuskit ja missä on todella "racing" autot.:nope:
 

Juzo

Well-known member
Liittynyt
20.2.2005
Viestit
906
Sijainti
Taipalsaari
Otto Hokkanen sanoi:
talekemille ja misaykköselle tiedoksi, että kuten jo aikaisemminkin on moneen kertaan todettu, 2006 oli vielä käytössä vanha Lola ja nykyinen Panoz on sitä selvästi nopeampi. Koska Montreal ei tällä kaudella kuulunut Champ Carin kalenteriin, ei vertailukelpoisia aikoja uudesta Champcarista ja Fykkösestä ole.

Tuhannesta pollesta taas ei ole tainnut kukaan puhua mitään, vaan CARTer mainitsi, että Champ Carista saisi helposti nopeamman kuin se nyt on, jos Cosworthin myllystä otettaisiin 900 heppaa kuten parhaimmillaan CART-aikaan tehtiin... ja tuo tehohan koneista todistettavasti saadaan pitemmällekin matkalle kuin puoli kierrosta (sitäpaitsi saatiinhan huomattavasti pienemmistä F1-koneistakin samanlaisia tehoja jo 80-luvulla!).

Champ Cariahan olisi haluttaessa helppo nopeuttaa myös ostamalla Bridgestonelta pitävämmät kumit...

Toisaalta miksipä syyttä suotta lisäämään sarjan kuluja kun se tuskin viihdearvoa lisäisi vaikka ykköstä kovempaa mentäisiinkin.
Uusi runko vaikuttaisi olevan jotain sekunnin luokkaa nopeampi kierroksella kuin vanha, eli vielä on pitkä matka f1-autojen vauhtiin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ok, myönnän ylireagoineeni, osittain. Jonka seurauksena saa varmaan sen kuvan, että pidän kaikkia muita sarjoja surkeina! Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa, omalla tavallaan kaikissa sarjoissa on omat hyvät puolensa.

Esim. Nascarin kosketukset tekevät sarjasta epäilemättä viihdyttävämmän näköistä mitä ykkösten peräkkäin ajelu(varsinkin ku ykkösissä saa suurin piirtein pienimmästäkin kosketuksesta rangaistuksen)! Rallin pienillä mutkikkailla teillä, pelkkiin nuotteihin luottaen, ajetaan sellaista menoa, että ei siinä heikkohermoisempi ykköskuski pysyis millään kyydissä(ja onhan noita nähty että useat ratamiehet, eivät millään pärjää, vaikka nuotit olisikin hallussa).

Pointti tässä keskustelussa kuitenkin jossain vaiheessa kääntyi siihen, kumpi on nopeampi. Tämä Superleaque jostain syystä vaihtui ChampCar vertailuihin ja soppa olikin valmis! Mielestäni näistä kuitenkin voi keskustella, eikös juu?

Loppuun tietty taas pientä puolustusta sitten ykkösten suuntaan. Eli nyt olis varmaan hyvä erottaa nämä kommentit tyyliin, JOS ChampCarin koneista otettaisiin irti se mitä niistä parhaillaan otettiin yms. Koska samaa voidaan kääntää myös ykkösistä, jos vaihdetaan ne 3 litraiset ja otetaan niistä kaikki irti. Vielä parempi, otetaan ne vanhat 80-luvun turbot ja viritellään niitä vähän, kyllä lähtee :thumbup:

Eli parempi pysyä vertauksissa siinä mitä ne nyt on. Ilmeisesti tämän Panozin valmistama kori on sen verran parempi, että sarjat voivat olla aika pitkälti samalla viivalla! Todistus aineistoa ei tämän hetken tilanteeseen ole. Joten oliko se nyt Honkanen joka sanoi, että se joka jaksaa niin laskee miten paljon nopeampi nykyinen ChampCar on viimevuotiseen verrattuna, itse en jaksa.

Ps. Silk Cut Jaguarille tiedoksi, jos kirjoittaa itse tähän tyyliin:
Silk Cut Jaguar sanoi:
Mistä tunnistaa todellisen F1-fanin? Siitä, että sellaisen henkilön mielestä kaikki muut sarjat on paskaa, kaikkien muiden sarjojen kalusto on alkeellista antiikkia (ja sitä ei tietenkään voida hyväksyä, että single make -sarjoissa autoja ei kehitetä tallien toimesta ja kulut halutaan pitää kurissa) ja kaikkien muiden sarjojen kuskit on amatöörejä. Mukaanlukien koppiauto-, gt- ja prototyyppisarjat, "nehän ne vasta kulkeekin niin hitaasti". Siispä kuningaslaji F-vitun-ykkönen on ainoaa oikeaa moottorirurheilua. Tuntuu siltä, että on moottoriurheilufaneja ja sitten on olemassa erikseen F1-faneja.

Tätä tappelua on lähinnä koomista seurata. Eihän tässä edes tarvitse puolustella mitään, varsinkaan F1:n puolesta, silti turvaudutaan lapselliseen "näyttää kuvan perusteella hitaalta tommonen joku Champ Car, tostahan menisi polkuautollakin ohi". Näyttää olevan hirveä arvovaltakysymys.


.
Saat sen päinvastaisen reaktion aikaiseksi ja leimaudut itse niihin, jotka ovat sitä mieltä, että ykköset on pelkkää rahanhaaskaus paskaa, jolla ei ole mitään viihde arvoa jne.
 
Viimeksi muokattu:

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Misa1 sanoi:
Eli nyt olis varmaan hyvä erottaa nämä kommentit tyyliin, JOS ChampCarin koneista otettaisiin irti se mitä niistä parhaillaan otettiin yms. Koska samaa voidaan kääntää myös ykkösistä, jos vaihdetaan ne 3 litraiset ja otetaan niistä kaikki irti. Vielä parempi, otetaan ne vanhat 80-luvun turbot ja viritellään niitä vähän, kyllä lähtee :thumbup:
Niin... tosin pointtinahan voisi pitää vaikka sitä, että Champ Carissa ei moottoreita tarvisi vaihtaa, kun tuo nykyinen mylly lienee identtinen niihin joissa sitä tehoa oli reilummin :)
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Ai niin niistä jokaisen sarjan omista hyvistä puolista.

Otsikossa mainitusta potkupalloformulasta niitä on jokseenkin mahdoton löytää.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vähän OT mut pakko mainita. Kuulin eilen Salon Mikan sepostuksia Radio Rockin vieraana. Hän totesi, että nykyinen sarja missä hän ajaa ja oikeestaan kaikki missä on ajanut ykkösten jälkeen on todella paljon hitaampaa. Nykyisessä sarjassa voi kuulemma helposti ajella yhdellä kädellä :D

Tulee tosin myös mieleen Salon kommentit niistä parista Cart kisasta. Ovaali kisoja mies piti hullun hommana kun oli sellaiset vauhdit! Tais ruveta ykköskuskia pelottamaan :eek:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Misa1 sanoi:
Ps. Silk Cut Jaguarille tiedoksi, jos kirjoittaa itse tähän tyyliin:


Saat sen päinvastaisen reagtion aikaiseksi ja leimaudut itse niihin, jotka ovat sitä mieltä, että ykköset on pelkkää rahanhaaskaus paskaa, jolla ei ole mitään viihde arvoa jne.
En ole tuota mieltä F1:stä. Kuten sanoin jo, tuo ei ollut suoraan kohdistettu sulle eikä kenellekään muullekaan (enhän quottanut kenenkään viestiä, en siis vastannut kenellekään suoraan). Mutta tältäkin forumilta (aiemmissakin ketjuissa, mm. tämä) löytyy hämmästyttävän paljon mielipiteitä joissa lauotaan kommentteja muista sarjoista vaikka itse asaissa ei tiedetä niistä mitään.

Misa1 sanoi:
Vähän OT mut pakko mainita. Kuulin eilen Salon Mikan sepostuksia Radio Rockin vieraana. Hän totesi, että nykyinen sarja missä hän ajaa ja oikeestaan kaikki missä on ajanut ykkösten jälkeen on todella paljon hitaampaa. Nykyisessä sarjassa voi kuulemma helposti ajella yhdellä kädellä :D
Tyypillistä Salon omahyväistä kommenttia mitä on iät ja ajat kuultu aina sen jälkeen kun Ferrarillä F1:ssä pääsi ajamaan. :) Salohan ajaa American Le Mansia Ferrarilla, voitti tällä kaudella GT2-luokan mestaruuden (hitain luokka niistä neljästä, menkööt nopeampaan jos se niin hidasta on).
 
Viimeksi muokattu:

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
CARTer sanoi:
Sennan kuoleman jälkeen F1:n katsojaluvut notkahtivat ja samaan aikaan mies nimeltä Emerson Fittipaldi taisteli PPG-maljasta ja mm. Indianapolis 500 -kilpailun voitosta. Fittipaldi toi jopa niin paljon innostusta Brasiliasta, että F1-sarjasta siirtynyt Christian ajoi seuraavana vuonna Walker Racingin autolla, joka oli täynnä brasilialaisia yhteistyökumppaneita. Brassifirmat auttoivat myös Andre Ribeiron Tasman-tallin nousemaan ylemmäs. Toinen suuri tukija tallin takana oli Honda. Brasiliassa suuret TV-katsojaluvut toivat lopulta CART-kisan Rion ovaalille, koska moottoriradalle ei pohjoisamerikkalaisella mestaruussarjalla ollut FIA:n (ja Ecclestonen) mielestä asiaa.

Mansell toi valtamedian mukanaan ykkösistä. 1993 Surfersin ja Long Beachin kisoihin rekrytoitui median edustajia yhtä paljon kuin Indianapolisiin aikaisempina vuosina. Ainoana syynä, miksei CART/IndyCar onnistunut Mansellmanian avulla peittoamaan ykkösiä saarivaltiossa, oli Damon Hill, joka otti Mansellin paikan Williamsilla ja varmasti myös kilpailujen myöhäinen lähetysaika vaikutti suosioon. Australiassa sekään ei ole ongelma, sillä Surfersiin tulee vuosittain enemmän väkeä kuin Australian Grand Prix'iin ja Champ Car - sarjalla ei ollut edes TV-sopimusta siellä tänä vuonna.

Honda ja Toyota veivät CARTin Japaniin, jossa edelleen Champ Car on moottoriurheilupiireissä arvostettu luokka. Tästä kielii se, että vaikka kyseiset autonvalmistajat ovat nyt poissa ja paikallinen Nippon-sarja on kovatasoinen, perustettin Hokkaidossa pari vuotta sitten komitea, jonka tarkoituksena oli tuoda Champ Car takaisin Japaniin, maahan, jossa sarja onnistuneesti vieraili jo 60-luvulla. Silloin F1 ja Champ Car olivat täysin samalla viivalla. Jackie Stewart muuten voitti Fujin radalla ajetun USACin järjestämän mestaruussarjan ulkopuolisen kilpailun. FIA ei silloinkaan katsonut suopeasti amerikkalaista sarjaa, joka lähentyi liiaksi heidän MM-arvon saanutta sarjaansa.
Tästä kaikesta huolimatta CART sarjan johto kertoili tuohon aikaan että suhde F1:n ja CARTin välillä oli 80-20, suhde tarkoitti siis koko pakettia eikä vain pelkästään katsojalukuja.

Mitä tulee itse otsikkoon Superleaque on ehkä kilpailija A1GP:lle, jos nyt joskus saavat ihan oikeasti sarjan käyntiin.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Otto Hokkanen sanoi:
Niin... tosin pointtinahan voisi pitää vaikka sitä, että Champ Carissa ei moottoreita tarvisi vaihtaa, kun tuo nykyinen mylly lienee identtinen niihin joissa sitä tehoa oli reilummin :)
No juu, tuo on tietty yks pointti mutta edelleen, koneiden koko on aika pitkälti sama näissä kahdessa sarjassa. Eli eipä tuota tarviis ykköstenkään koneita vaihtaa, kunhan niitä saisi hieman rukata ja laittaa vaikka turbot. Eli nämä koneet ovat kyllä aikalailla samalla viivalla. Toki ne on kehitetty alunperin toimimaan eritavoin, joten ykkösten koneita joutuis varmaan rukkaamaan aika paljon enemmän jotta saataisiin hirmutehot irti?

Silk Cut Jaguar sanoi:
Tyypillistä Salon omahyväistä kommenttia mitä on iät ja ajat kuultu aina sen jälkeen kun Ferrarillä F1:ssä pääsi ajamaan. :) Salohan ajaa American Le Mansia Ferrarilla, voitti tällä kaudella GT2-luokan mestaruuden (hitain luokka niistä neljästä, menkööt nopeampaan jos se niin hidasta on).
Juu, tyypillistä Saloa. Ei vaan taida olla asiaa nopeampiin luokkiin enää tälläkään paapalla :)
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Misa1 sanoi:
Kuulin eilen Salon Mikan sepostuksia Radio Rockin vieraana. Hän totesi, että nykyinen sarja missä hän ajaa ja oikeestaan kaikki missä on ajanut ykkösten jälkeen on todella paljon hitaampaa. Nykyisessä sarjassa voi kuulemma helposti ajella yhdellä kädellä :D
Ehkä hän tarvitsee toisen käden vapaaksi selatakseen niitä huipputason F1-tiimeiltä tulleita sopimustarjouksia.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Misa1 sanoi:
Tietääkseni ChampCarilla ajetaan juurikin Cartin jälkeen ChampCareihin kehitetyllä Lolan rungolla varustetulla autolla! Hommahan oli vaan siis konkurssi ja sitä kautta nimenvaihto sarjalle!

Toki autot hieman kehittyvät mutta ei kyllä samaa tahtia kuin ykkösissä! Autoista löytyy turbolla varustett noin 800hv V8-mylly, painoa n. 700 kg mutta kun se runko on aero-ominaisuuksiltaan todella huono ykkösiin verrattuna ja edelleenkään usko että jarrut ovat edes samaa luokkaa, niin häviö on yksinkertaisesti täysin selvä asia.

Näyttääkö tämä siltä, että pysyisi edes 5 vuotta vanhan Minardin perässä?


Toki sillä Turbonapilla vois yrittää ohitusta mutta toisaalta tuo kehittää just sellaisen imun taakse, että jopa se Minardi menisi uudestaan heittämällä tuosta ohi.

Heh, tuolla jäädään todellakin ainakin se 5 sekuntia nykyF1:stä

Siis Williams -94:kin on aerodynaamisesti edistyneempi. Kamoon dudes.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Niin ja, en suinkaan pidä kaikkia muita sarjoja surkeina. Mielenkiintoisia ja tarpeellisia kaikki, mutta nopeimmatkin niistä ovat aivan varmasti surkeita mitä tulee moottoriratanopeuteen F1:een nähden.

Aijai kun odottelen sitä Jereziä, että innokkaimmat hihhulit poistuvat tästä toikista.

Sen Panozin aerodynamiikka on todellakin vuosikausia F1:siä jäljessä. KATSOKAA SITÄ AUTOA, JA VERTAILKAA NYKYISIIN JA VUOSIA VANHEMPIIN F1:SIIN!

Ei se oikeasti niin vaikeaa ole.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Silk Cut Jaguar sanoi:
Mistä tunnistaa todellisen F1-fanin? Siitä, että sellaisen henkilön mielestä kaikki muut sarjat on paskaa, kaikkien muiden sarjojen kalusto on alkeellista antiikkia (ja sitä ei tietenkään voida hyväksyä, että single make -sarjoissa autoja ei kehitetä tallien toimesta ja kulut halutaan pitää kurissa) ja kaikkien muiden sarjojen kuskit on amatöörejä. Mukaanlukien koppiauto-, gt- ja prototyyppisarjat, "nehän ne vasta kulkeekin niin hitaasti". Siispä kuningaslaji F-vitun-ykkönen on ainoaa oikeaa moottorirurheilua. Tuntuu siltä, että on moottoriurheilufaneja ja sitten on olemassa erikseen F1-faneja.

Tätä tappelua on lähinnä koomista seurata. Eihän tässä edes tarvitse puolustella mitään, varsinkaan F1:n puolesta, silti turvaudutaan lapselliseen "näyttää kuvan perusteella hitaalta tommonen joku Champ Car, tostahan menisi polkuautollakin ohi". Näyttää olevan hirveä arvovaltakysymys.


.
Minusta tämä avautuminen kertoo äärimmäisestä stereotypisoinnista, piilotetusta aggressiosta, hyväksymättömyydestä erilaisuutta kohtaan sekä onnettomasta ja toivonsa kaivoon heittäneestä ihmisestä.

Ei tämä niin vakavaa ole, enkä usko, että useimmat F1-fanit olisivat muuta mieltä kuin, että F1 on nopein luokka moottoriradalla, niin kuin onkin. Nuo muut kommentit ovat sinun omaa tulkintaa. Tosin, kyllähän se Champ Car ylävinkkelistä tähän silmään vähän muistuttaa -92 Jordania :wink:
 

Nordschleife

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
535
ChampCarit kävivät syksyllä Assenissa.
Tässä Assenin nopeimmat kierrosajat.
Samana viikonloppuna rataa kiersivät myös Saksan F3-cuppilaiset. Tässä niiden tulokset pdfnä.

Karkeesti voi sanoa, että ChampCar on about 13 sekkaa/kierros nopeampi verrattuna Formula kolmoseen.

Edit:
F1 ja F3
Hockenheimring
pituus: 4,574 Kilometer
Rundenrekord Formel 3:
1:33,892 Minuten / Jamie Green (Dallara F303 Mercedes)

Saksan Wikipedian mukaan nopein kisakierrosaika:
1:13,780 (2004, Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös