Surullisten, murheellisten ja synkkien asioiden ilmoitustojck

PeePee

Team 107
Sijainti
Kiertoradalla
Kaiken tuskan keskeltä paistaa toivottavasti kuitenkin pieni uuden aamun kajo. Veljesi on päässyt paikkaan, jossa ei taudit jäydä tai hivuta. Pois kivun luota, jonnekin, missä tuskaa ei enää ole. Voimia ITG:lle tänne minne kaikki tuska on jäänyt.

72

Well-known member
Voimia suureen suruun. Osanottoni.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
...

Kiitoksia kaikille murheeseeni osallistuneille.

Eilen illalla olin veljen perheen ja hautausfirman mukana siirtämässä arkkua sairaalan kappelista hautuumaan ruumishuoneelle.

Se on aika lopullista, kun katselee arkussa makaavaa lähiomaista...

Ruuvasin tyttäriensä kanssa veljen arkun kannen kiinni ja ensi lauantaina olen mukana kantamassa häntä hautaan. Siihen sitten loppuu taas yksi omaa elämääni sivuavista juonteista.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Se on aika lopullista, kun katselee arkussa makaavaa lähiomaista...
Sitä se kyllä on, mutta tuo on sellainen tradiitio, jota pyrin välttämään viimeiseen asti jos vain mahdollista. Kerran teini-iässä isoäitini nähnyt kuolleena arkussa ja se kyllä itseasiassa riitti. Haluan muistaa ihmiset sellaisina kuin olivat elävinä, en missääntapauksessa kuolleina arkussa :(

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
...

Sitä se kyllä on, mutta tuo on sellainen tradiitio, jota pyrin välttämään viimeiseen asti jos vain mahdollista. Kerran teini-iässä isoäitini nähnyt kuolleena arkussa ja se kyllä itseasiassa riitti. Haluan muistaa ihmiset sellaisina kuin olivat elävinä, en missääntapauksessa kuolleina arkussa :(
Niin, tuo on varmaan aikalailla paikkakuntakohtainen käytäntö? Tai enpäs tiedä sittenkään? Olen vuosien saatossa ollut seitsemissä saman hautaustoimiston järjestämissä hautajaisissa. Näistä kolme on ollut mun läheisiä ja niissä kaikissa on ollut mahdollista olla avoimen arkun ääressä. Neljässä muussa tapauksessa ei muistaakseni ollut arkku auki, enkä ole kaikissa noissa ollut edes paikalla. Olivat hieman kaukaisempia sukulaisia. Jaa-a, avoappiukko taisi sittenkin ehkä myös olla nähtävänä arkussaan?

Mun mielestä tuo avoimen arkun käytäntö on ihan hyvä. Saa jättää viimeiset jäähyväiset niin konkreettisesti kun vaan kukin kohdallaan pystyy. Itse en pystynyt veljeä koskettamaan, mutta ainakin yksi tyttäristään piti isäänsä kädesä vielä viimeisen kerran. Eikä siihen avoimen arkun äärelle kukaan pakota. Eilisessä tilaisuudessa kaksi osallistunutta osallistuivat tilaisuuteen seinän takana, kunnes arkku oli ruuvattu kiinni.