Suunnittele oma ralli

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1037
Täällä on tainnut olla ketju, jossa voi suunnitella yksittäisiä erikoiskokeita. Tässä ketjussa olisi tarkoitus suunnitella kokonainen ralli aikatauluineen ja reitteineen. Täältä voi sitten rallien järjestäjät ja muut tahot poimia valmiita suunnitelmia ja lähteä kunnianhimoisesti toteuttamaan:ahem:

-suunnitelmassa olisi hyvä olla tietoa minkätasoinen kisa on kyseessä esim. MM-ralli, muu KV-kilpailu esim. EM-sarjaan soveltuva kilpailu tms., historic-tapahtuma tai pienoisralli. Sitten tietysti reitti ja aikataulu selostettu nykyajan sääntöihin mahd. realistisesti suhteutettuna ja vähän muutakin infoa kuten mahdolliset yleisö-ek:t, oheistapahtumat, järjestelyyn ja rahoitukseen liittyviä ideoita ym.
Ja vaikka suunnitelma olisi hyvä olla realistinen, vähän saa toki unelmoida ja kehitellä jotain uutta ja ennennäkemätöntäkin ettei aivan tylsäksi nykyrallien kopioinniksi mene. Katsotaan minkälaisia ratamestareita täältä löytyy.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
No, postataan tännekin omat Neste Ralli -fiilistelyni https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTh89ClSRzv81UKgxdKoSARNq7fTzW-GPagy0ygGL5yV3CJqnEDqqXWHNQ_T7tAQfdvGfVavvVN8fXL/pubhtml#

Teemana #eishikaaneja eli ajatuksena löytää pätkiä ja pätkien versioita jotka olisivat sen verran hitaampia että nykyautoilla ei tarvitsisi hidastaa reittiä keinotekoisesti. Reitin pituus nykysääntöjen ja -rakenteen mukaisesti, eli huolto aina Paviljongissa, torstaina shakedown ja yleisöpätkä, perjantai ja lauantai 2 lenkkiä max 80 km ja sunnuntaina vähintään 10 km pätkä kahteen kertaan. Power stagen ja lauantain tv-pätkän maaliintulojen kuvauksellisuutta myös mietitty.

Vaikka versioita on viisi, niin jokaisessa on yhdistävänä tekijänä, että perjantaiaamu alkaa Päijänteen itäpuolelta. Joissain versioissa ajetaan pelkkä aamu siellä, joissain versioissa ajetaan lenkki kaakosta koilliseen ja toistetaan se iltapäivällä, mutta tasapainoa on yritetty pitää kaikkien ilmansuuntien välillä. Kolmosversiossa on taas leikitelty tällä siten että aamulenkeissä toistetaan yksi pätkä, mutta muut pätkät toistuvat vasta iltapäivällä. Väleihin on ripoteltu myös yhteen kertaan ajettavia pätkiä.

Naftaliinista on kaivettu pätkiä kuten Mattila, Haukilahti, Ehikki, Tuohikotanen, Hassi (Kilpijärventie), Rapsula, Konivuori, Töppöspohja, Soimaharju, Hauhanpohja, Vartiamäki, Halttula, Jouhtikylä ja Äijälä. Tutunnimisistä pätkistäkin on välillä eri versioita, ja ne on piirretty itse kartalle. Ainoa kokonaan itse nimetty pätkä on Hirvipohja, mutta se on Lempään 28-kilsaisen version loppuosa, kun alkuosakin oli jo mukana Lempään nimellä. Joissain versioissa mietin myös Laajavuoren lisäämistä yleisöpätkäksi, mutta toisaalta en halunnut lisätä liikaa muuttujia.

Joskus suunnittelin myös Suomen MM-rallia jonka kisakeskuksena olisi Tampere. Sen voisi ehkä päivittää nykypäivään ja postailla tänne.

Noin muuten kyllä reittituntemus rajoittuu keskisuomalaisiin sorateihin. Olisihan se toisaalta hauska suunnitella joku pienoisralli F-ryhmäläisille, kun ei tarvitsisi miettiä keskinopeuksia.

EDIT: Reittien suunnittelu on kyllä hauskaa aivojumppaa kun koittaa saada pituudet kohdilleen ja joutuu käymään vaihtokauppaa kilometreillä, muuttelemaan pätkän pituutta tai vaihtamaan toiseen. En uskalla edes miettiä millaista palapeliä tämä on kun teille pitää kysyä luvat ja yhteistyökumppaneilla yms. on omat sanansa sanottavana.
 
Viimeksi muokattu:

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
3860
Sijainti
Pilalla
AnttiL:n hengessä, itselle tuli tässä ensin härö idea et yrittäisi saada Jyväskylän mm-rallin ek:t mahdollisemman monen maakunnan rajalle. Mutta sitten idea meni siihen suuntaan et mitäs jos mennään niin kauaksi kun voi vaan mennä.

Ekana tuli mieleen perus old-school-Suurajomeininkiä eli Jukojärvi / Keuruulta jonnekkin lähemmäs Pirkanmaata (onko joskus Kolhon suunnilla ollut jotain ek:ta? / Mänttä-Vilppula) ja siitä Tampereen läheisyyteen ja sieltä vielä etiäppäin.

Myös toinen olisi se et hyppy Multian suuntaan, sieltä Ähtäri-Töysä-Alavus ja sieltä lähemmäs Seinäjokea ja muita maalaispitäjiä pitkin aina Vaasan rannikolle.

Mitäs näitä nyt olisi vielä. Jyväskylästä pohjoiseen... Laukaa, Lankamaa, Ruuhimäki, Laajavuori, Killeri, Äänekoskivaltra... Mikä voisi olla seuraava pohjoiseen päin mentäessä? Taikka sitten muut suunnat, Lahdenlenkki / Mikkeli.

Näistä saisi aikamoisen sekametelisopan aikaan. Haluaisin kyllä jonkun enemmän pätkiin perehtyneen nähdä version jossa suuntana olisi Satakunta taikka sitten Uusimaa.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Ekana tuli mieleen perus old-school-Suurajomeininkiä eli Jukojärvi / Keuruulta jonnekkin lähemmäs Pirkanmaata (onko joskus Kolhon suunnilla ollut jotain ek:ta? / Mänttä-Vilppula) ja siitä Tampereen läheisyyteen ja sieltä vielä etiäppäin
V. 1977 ja 1981 ajettu ainakin Suluslahden pätkä Vilppulan lähellä, taidettiin ajaa tänä vuonna Mänttä 200-Ajossa, kuten myös Kavala/Kolonkulma ja Väärinmaja. Tosta sitten seuraavia Suurajopätkiä Juupajoen ja Ruoveden suuntaan olisi Ristijärvi, Juupajoki, Lauttakulma, Hursti (osa uudempaa Väärinmajaa) ja Murole. Itseäni kiehtoo 1977 ja 1981 noilla seuduilla ajettu Rutajärven pätkä, 15 km jotain melkoisia kärrypolkuja ja keskinopeudet alle kahdeksan kympin, mikä ei Suurajoissa ollut metsäpätkille noina vuosina mitenkään tyypillistä.
Mitäs näitä nyt olisi vielä. Jyväskylästä pohjoiseen... Laukaa, Lankamaa, Ruuhimäki, Laajavuori, Killeri, Äänekoskivaltra... Mikä voisi olla seuraava pohjoiseen päin mentäessä?
V. 1980 ajettiin Koivistonkylän (nykyinen Äänekoski-Valtra) ja Jukojärven välissä pätkät Hietama, Tuumala, Muittari (32 km) ja Vehkoo eli Äänekoski-Saarijärvi-Multia-suunnalla.
Virtain suunnalla 1974 esim Hintala, Mantilo, Hauhuu ja Ylä-Kolkki.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
No niin, tässä olisi Tampereen MM-Ralli

kartta: https://www.mapfab.com/map/l7w/WRC-Lake-City-Rally
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vTAEpBSBa0SlpvfpdvfxkGfWzYZCx8NwDyYvscd2CeUxadFacmekwP28IAB5HDlBRUoZc0PM6axgNSs/pubhtml

Thursday
Shakedown Perämaa 4.40 km

SS1 Pyynikki 3.33 km
Day Total 3.33 km

Friday
SS2 Nohkua 7.76 km
SS3 Maso 9.96 km
SS4 Onkemäki 31.38 km
SS5 Nohkua 2 7.76 km
SS6 Maso 2 9.96 km
Leg Total 66.82 km
SS7 Koivulahti 14.23 km
SS8 Evo 7.70 km
SS9 Hyväneula 32.08 km
SS10 Koivulahti 2 14.23 km
SS11 Evo 2 7.70 km
SS12 Valkeakoski 3.20 km
Leg Total 79.14 km
Day Total 145.96 km

Saturday
SS13 Pengonpohja 8.47 km
SS14 Sarvana 7.60 km
SS15 Väärinmaja 32.50 km
SS16 Siitama 16.35 km
Leg Total 64.92 km
SS17 Pengonpohja 28.47 km
SS18 Sarvana 2 7.60 km
SS19 Väärinmaja 2 32.50 km
SS20 Siitama 2 16.35 km
Leg Total 64.92 km
Day Total 129.84 km

Sunday
SS21 Laitikkala 10.90 km
SS22 Savo 8.45 km
SS23 Laitikkala 2 10.90 km
SS24 Savo 2 (Power Stage) 8.45 km
Day Total 38.70 km
Grand Total 317.83 km

Tulipas tästä hauska. Pätkiä riittää joka suuntaan ja oli melkein runsaudenpulaa. Oikeastaan harmittaa kun tällainen ei varmasti toteudu koskaan.

Valkeakosken kartta puuttuu, mutta tuttu Säterin kihara siis.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
SS 16/20 Siitamassa siirtymä alkaa keskellä pätkää. Käsi tärissyt?:)
Softa bugaa välillä :D siirtymiin en muutenkaan ihan hirveesti aikaa käyttänyt

EDIT: Lisäsin shakedownin Perämaahan.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Motorsportforumilla tuli puhetta siitä miksi rallit on niin lyhyitä vaikka säännöt sallii 500 km pituuden. Toisaalta 80 km välein pitää vaihtaa renkaat tai huoltaa ja päivässä ei ehdi loputtomasti ajaa pätkiä. Mietin sitten että olisiko tämä mahdollista Jyväskylässä kun joka ilmansuuntaan on paljon pätkiä ja takavuosina on ajettu pitkiäkin versioita, ja onnistuuhan se. Perjantaina ja lauantaina kolme lenkkiä, sunnuntaihin vielä vähän lisää kilsoja niin tulee 500 täyteen :D Teoriassa siis mahdollista, mutta käytännön syitä on tietysti, miksi näin ei tehdä.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vQt275EJDsksLV1MRwiN-zly-8kRY3_bIz8jL5aXlgN8S-sgh03aquEV9Mg2nsllE0ByVYmj45gquUl/pubhtml
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1037
Tässä yksi versio KV-tason rallista, joka voisi olla esim. Autoglym-ralli heinäkuussa Tampereella tai muu vastaava testikilpailu. Miksei jopa EM-sarjan osakilpailu. Kilometrimäärältään massiivinen reitti, mutta sinänsä toimiva aikataulun suhteen ja esim. kaikki siirtymät ovat aika vakio 30km ja ek-pituudet n.15km. Tämän kisan reitti sisältää pelkkiä vanhoja Jyskälä-pätkiä lukuunottamatta yleisö-erikoiskoetta. Kilpailukeskus, keskitetty huolto, lähtö ja maali toimivat kaikki Tampereen messu-ja urheilukeskuksessa eli ent.Pirkkahallilla.


LAUANTAI

KLO 10.00 Lähtö Tampereen Messu-ja urheilukeskus
Huolto A 20min

Klo 11.08 EK1 Siitama 14,7km
klo 12.06 EK2 Juupajoki 14,4km (Kotkantie-Petääjärventie-Valkeajoentie)
klo 13.05 EK3 Viitapohja 16,5km (Siltasavontie-Teiskon kirkkotie-Niemikyläntie)

klo 14.10 Huolto B 20min Tampereen Messu-ja urheilukeskus

klo 15.18 EK4 Siitama II 14,7km
klo 16.15 EK5 Mattila 18,3km
klo 17.15 EK6 Sahalahti 19,1km (Oksijärventie-Luikalantie-Salmentaantie-Pohjalahdentie-Ryälintie)

klo 18.20 Huolto C
klo 19.00 EK7 Yleisö-ek Tampereen messu-ja urheilukeskus 2,1km

klo 19.15 huolto D parc ferme



SUNNUNTAI

klo 8.00 lähtö Tampereen messu-ja urheilukeskus
huolto E

klo 9.08 EK8 Pengonpohja 14,2km
klo 9.55 EK9 Pentinmaa 15,2km (Mäkelä-haavistontie-Pentinmaantie-Äkönmaantie-Karjosillantie-Rokkakoskentie)
klo 10.45 EK10 Perämaa 9,9km (Kelhäntie-Perämaantie)

klo 11.30 Huolto F Tampereen messu-ja urheilukeskus

klo 12.35 EK11 Maso 12,3km (masontie-jokipohjantie)
klo 13.35 EK12 Krääkkiö 17,0km (ameentie-riehuntie-kehrontie)
klo 14.25 EK13 Savo 8,25km

klo 15.30 maali Tampereen messu-ja urheilukeskus
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Hyviä fiilistelyjä ja valintoja, vaikka runsaudenpulaahan tuolla seudulla melkein on kun pätkiä on joka ilmansuuntaan ja tuonkokoisen rallin olisi voinut ajaa vaikka pelkästään pohjoiseen tai pelkästään etelään. Enemmän vois olla vielä selkeästi lyhyitä ja pitkiä pätkiä, tulee vähän rytmiä ja luonnetta.
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
305
Sijainti
Jyväskylä/Pohjois-Karjala
Äänekoski-Ralli

Tosiaan tässä on tälläinen kansallisen tason ralli, jonka keskuspaikkana on Äänekoski. Sponsori-nimenä voisi vaikka olla Valtra-Ralli, tai Kosken Varaosapojat-ralli.
Rallissa on neljä erikoiskoetta, ja osa teistä on tuttuja Suomen MM-rallistakin.

Rallin lähtö ja maali sijaitsevat Äänekosken torilla, ja rallissa on huolto erikoiskoe 2:n jälkeen Hirvaskankaan ABC:llä.

Ralli startataan Hässössaaren erikoiskokeella Äänekosken pohjoispuolella, ja sen jälkeen ajetaan Koivistonkylän erikoiskoe aivan keskustan tuntumassa ennen huoltoa.
Huollon jälkeen ajetaan Kangashäkin ja Lanneveden erikoiskokeet.

Kilpailuun otetaan 150 autoa mukaan.

Ratamestari suosittelee: Lapsiperheiden kannattaa suunnata Koivistonkylän ja Kangashäkin erikoiskokeille lähellä hyviä liikenneyhteyksiä.
LÄHTÖ Äänekosken Tori
EK1/SS1 SEO Mämmensalmi/Hässössaari - 10,85 KM

EK2/SS2 Valtra/Koivistonkylä – 7,14 KM

HUOLTO 25 minuuttia Hirvaskankaan ABC

EK3 Huutokauppa Palsanmäki/Kangashäkki - 5,70 KM

EK4 Kosken Varaosapojat/Lannevesi -12,60 KM

MAALI Äänekosken Tori

Rallin pituus: 36,3 KM

Reittilinkki: https://www.mapfab.com/map/2Dk/Äänekoski-Ralli
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1037
Tosiaan tässä on tälläinen kansallisen tason ralli, jonka keskuspaikkana on Äänekoski. Sponsori-nimenä voisi vaikka olla Valtra-Ralli, tai Kosken Varaosapojat-ralli.
Rallissa on neljä erikoiskoetta, ja osa teistä on tuttuja Suomen MM-rallistakin.

Rallin lähtö ja maali sijaitsevat Äänekosken torilla, ja rallissa on huolto erikoiskoe 2:n jälkeen Hirvaskankaan ABC:llä.

Ralli startataan Hässössaaren erikoiskokeella Äänekosken pohjoispuolella, ja sen jälkeen ajetaan Koivistonkylän erikoiskoe aivan keskustan tuntumassa ennen huoltoa.
Huollon jälkeen ajetaan Kangashäkin ja Lanneveden erikoiskokeet.

Kilpailuun otetaan 150 autoa mukaan.

Ratamestari suosittelee: Lapsiperheiden kannattaa suunnata Koivistonkylän ja Kangashäkin erikoiskokeille lähellä hyviä liikenneyhteyksiä.
LÄHTÖ Äänekosken Tori
EK1/SS1 SEO Mämmensalmi/Hässössaari - 10,85 KM

EK2/SS2 Valtra/Koivistonkylä – 7,14 KM

HUOLTO 25 minuuttia Hirvaskankaan ABC

EK3 Huutokauppa Palsanmäki/Kangashäkki - 5,70 KM

EK4 Kosken Varaosapojat/Lannevesi -12,60 KM

MAALI Äänekosken Tori

Rallin pituus: 36,3 KM

Reittilinkki: https://www.mapfab.com/map/2Dk/Äänekoski-Ralli
Hyvinkin realistisen tuntuinen pienoisralli. Ja kun kerran Hirvaskankaan maisemissa ajetaan, niin täytyyhän huutokauppakeisarikin tavalla tai toisella tulla mainittua :)
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Perusteelliset suunnitelmat. Mielenkiintoinen toi Kangashäkki-versio, hienonnäköinen risteys lopussa
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
305
Sijainti
Jyväskylä/Pohjois-Karjala
Itäralli

Itse olen kotoisin tuolta Pohjois-Karjalasta, Joensuun tuntumasta, joten päätin tehdä yhden synnyinseutuni rallin myös. Ralli on kaksipäiväinen ja sisältää 10 erikoiskoetta, eli voisi olla vaikka SM-ralli kyseessä.

Rallin lähtö, ja maali ovat Joensuun torilla. Rallin päähuoltoparkki sijaitsee ammattiopisto Riverian alueella Salpakankaalla, ja etähuolto Ouneva Groupin alueella Tuupovaarassa.

Perjantaina illalla startataan ralli Joensuun raviradalta lyhyellä pyrähdyksellä, ja Kyyrönsuon huippunopealla pikataipaleella.
Yötauon jälkeen aamulla ajetaan kaksi erikoiskoetta Joensuun pohjoispuolella, hyväkuntoisilla teillä ajetaan Pyytivaara ja Romo.

Tämän jälkeen käydään huollossa. Huollon jälkeen matka jatkuu Itärallin legendaarisille seuduille Joensuun eteläpuolelle.
Tikkala ja Viesimo ovat uutta tiestöä, toki Tikkalan erikoiskokeen loppuosaa on käytetty F-Rallisarjan Kiteen osakilpailussa talvella 2017.

Kahden hieman tuntemattomamman erikoiskokeen jälkeen suunnataan Itärallin ehkä kaikista tunnetuimmalle erikoiskokeelle, 25 kilometrin pituiseen Oskolaan. Tämä Vaara-Karjalan Ouninpohjaksikin kutsuttu erikoiskoe on saanut kehuja monelta huippumieheltä, esimerkiksi Ari Vataselta, ja lukeutuu kisan ratkaisupätkiin.

Oskolan jälkeen on etähuolto Ouneva Groupin alueella Tuupovaarassa.
Vaikka kisan pisin EK onkin takana, niin ei saa hengähtää, jäljellä ovat vielä Palo, Satulavaara ja Mulonsalo, erittäin kimurantteja erikoiskokeita kaikki.
Maaliin tullaan Joensuun torille illan hämärtyessä.

Reittikartta: https://www.mapfab.com/map/2Fw/Itäralli

Perjantai/Friday:

LÄHTÖ Joensuun tori

EK1 Ravirata 2,18 KM

EK2 Kyyrönsuo 3,54 KM

Lauantai/Saturday:

EK3 Pyytivaara 8,74 KM

EK4 Romo 16,46 KM

Huolto 30 min Riveria

EK5 Tikkala 13,26 KM

EK6 Viesimo 10,88 KM

EK7 Oskola 25,45 KM

Huolto 30 min Ouneva Group, Tuupovaara

EK8 Palo 8,59 KM

EK9 Satulavaara 7,70 KM

EK10 Mulonsalo 5,46 KM

MAALI Joensuun tori

Rallin pituus: 102,2 KM
 

Ardex

Well-known member
Liittynyt
4.12.2018
Viestit
101
Tosiaan tässä on tälläinen kansallisen tason ralli, jonka keskuspaikkana on Äänekoski. Sponsori-nimenä voisi vaikka olla Valtra-Ralli, tai Kosken Varaosapojat-ralli.
Rallissa on neljä erikoiskoetta, ja osa teistä on tuttuja Suomen MM-rallistakin.

Rallin lähtö ja maali sijaitsevat Äänekosken torilla, ja rallissa on huolto erikoiskoe 2:n jälkeen Hirvaskankaan ABC:llä.

Ralli startataan Hässössaaren erikoiskokeella Äänekosken pohjoispuolella, ja sen jälkeen ajetaan Koivistonkylän erikoiskoe aivan keskustan tuntumassa ennen huoltoa.
Huollon jälkeen ajetaan Kangashäkin ja Lanneveden erikoiskokeet.

Kilpailuun otetaan 150 autoa mukaan.

Ratamestari suosittelee: Lapsiperheiden kannattaa suunnata Koivistonkylän ja Kangashäkin erikoiskokeille lähellä hyviä liikenneyhteyksiä.
LÄHTÖ Äänekosken Tori
EK1/SS1 SEO Mämmensalmi/Hässössaari - 10,85 KM

EK2/SS2 Valtra/Koivistonkylä – 7,14 KM

HUOLTO 25 minuuttia Hirvaskankaan ABC

EK3 Huutokauppa Palsanmäki/Kangashäkki - 5,70 KM

EK4 Kosken Varaosapojat/Lannevesi -12,60 KM

MAALI Äänekosken Tori

Rallin pituus: 36,3 KM

Reittilinkki: https://www.mapfab.com/map/2Dk/Äänekoski-Ralli
Hieno ja toteutuskelpoinen reitti sponsoreineen :thumbup:

Muistatko, onko tuota "EK1:stä" joskus jopa ajettu? Olisiko joskus ollut Äkin rallisprintissä? Mämmen suunnussa ajettiin ainakin jäällä.

30.07.1988 on ajettu mini-Keitele rallispecial (Järjestäjä: AL Suolahti-Äänekoski). En muista mitä erikoiskokeita reitti piti sisällään. Ehkä Suolahden suunnassa?

Koivistonkylän EK:ta ajettiin joskus "90-luvun tienoilla", olisikohan ollut Tikkakosken UA:n tai AL-tikkakosken järjestämänä. Silloin toisin päin kuin "tässä rallissa". Muistaakseni yksi Ascona aiheutti ambulannsitauon, kun törmäsi koivuihin, pitkän suoran päässä. Sen jälkeen sitä ei kai vähään aikaan muistaakseni ajettukaan, kunnes se tuli sitten Neste Rallin myötä taas takaisin käyttöön. Sunisen puistuminen viime vuonna EK:n lopussa oli enmmän kuin lähellä.

Vieläköhän kosken varaosapoikien pihasta löytyy kilpuria?
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Koivistonkylän EK:ta ajettiin joskus "90-luvun tienoilla", olisikohan ollut Tikkakosken UA:n tai AL-tikkakosken järjestämänä. Silloin toisin päin kuin "tässä rallissa".
Koivistonkylää on ajettu ainakin Aku Rallissa 1986, 1000 Lakes Historic Rallyssä 1995 ja 1998 sekä Peurunka rallissa 1995. Niinivedentietäkin ajettiin Suurajoissa vielä 1980, vaikka silloin 2016 uutisoitiin, että osuus olisi ensimmäistä kertaa MM-rallissa.

Tuolta voi katsoa Related stages -listasta kaikki versiot: https://www.rally-maps.com/Aku-Ralli-1986/Koivistonkylä
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
830
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Koivistonkylän EK:ta ajettiin joskus "90-luvun tienoilla", olisikohan ollut Tikkakosken UA:n tai AL-tikkakosken järjestämänä. Silloin toisin päin kuin "tässä rallissa". Muistaakseni yksi Ascona aiheutti ambulannsitauon, kun törmäsi koivuihin, pitkän suoran päässä.
Tämä tapaus on -95 Peurunkarallista.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6205
Omana pikkurallisuunnitelmana tietysti Mänttä 200 -ajo. Yritin tehdä joka pätkään jotain omaa.

https://www.mapfab.com/map/2JY/Mänttä-200-Ajo

LÄHTÖ Mänttä
SS1 Heräjärvi 3.50 km - pelkkä Nokkamäentie lyhyenä lämmittelynä
SS2 Autio 9.62 km - Heräkulmasta Autiontielle
SS3 Haukilahti 8.43 km - uudelta pikkutieltä ylös Halliin
HUOLTO Hallin Urheilukeskus
SS4 Ristijärvi 13.87 km - Hallin lentokentältä metsäteitä Ristijärvelle
SS5 Juupajoki 8.13 km - Lähtö neulansilmätalonpihasta, lopussa vähän uutta tietä
HUOLTO Juupajoen koulukeskus
SS6 Väärinmaja 24.02 km - Alussa Hyytiälän metsätiet, sitten Hurstin metsäteitä ja loppu Väärinmajaa
SS7 Kavala 15.34 km - Lähtö "ratamestarin erikoisen" länsipuolelta, maalissa Särkikankaalla pieni rallicross-pyöritys
MAALI Mänttä
YHTEENSÄ 82.91 km

Ehkä meni vähän turhan pitkän puolelle, Haukilahti ja Hallin huolto pois? :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös