Suunnittele oma ralli

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1406
Sijainti
Porvoo
Tässä keskustelun keskellä aloin ihmettelmään, että mitä vikaa Valkolassa on, ja nimenomaan siinä pienessä tiessä? Aika hurjaa miten se on muuttunut 21 vuodessa. Ilmeisesti tuolla tiellä ei ole enää käytännössä mitään käyttöä? 2001 Rallin aikaan on ollut kuin mikäkin valtion tie, ylempi kuva samasta paikasta 2022.
1708689358443.png
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Ei taida olla tuo Kuukanpään fantasia-EK:n Vähäjärventieltä kääntyvä nimetön tie ajettavissa, mikäli nyt ajoin äsken edes oikeaa tietä pitkin. Saavuin talonpihaan josta alkoi kinttupolku suoraan ja jouduin talon asukkaiden riemuksi vähän pakittelemaan ja kääntymään takaisinpäin 😅
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14776
Sijainti
Tampereen lenkki
Ei taida olla tuo Kuukanpään fantasia-EK:n Vähäjärventieltä kääntyvä nimetön tie ajettavissa, mikäli nyt ajoin äsken edes oikeaa tietä pitkin. Saavuin talonpihaan josta alkoi kinttupolku suoraan ja jouduin talon asukkaiden riemuksi vähän pakittelemaan ja kääntymään takaisinpäin 😅
Hmm, molemmista päistä se kyllä näyttää ihan hyväpintaiselta ja kaikkiin karttoihin merkattu ja satelliitissa näyttää normaalilta. Mutta toki en ole paikan päällä käynyt. Se on myös mahdollista, ettei ole vain aurattu talvella?

https://www.google.com/maps/@62.3463066,25.7654914,3a,75y,211.37h,87.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVAYU3Yn6i8HWDsoYQwC9wQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
https://www.google.com/maps/@62.3287968,25.743691,3a,75y,103.67h,90t/data=!3m7!1e1!3m5!1s32-K_ay32GXVR19pQQMcSw!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?panoid=32-K_ay32GXVR19pQQMcSw&cb_client=maps_sv.tactile.gps&w=203&h=100&yaw=117.636665&pitch=0&thumbfov=100!7i13312!8i6656?entry=ttu
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Taisi tulla sittenkin väärä tie, en kyllä tiedä miten se on mahdollista kun ei tuolla tiellä hirveästi risteyksiä oikeaan ole 😅
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Perjantai-illan ja viikonlopun kunniaksi ideoin vielä shakedownin joka alkaa Sulunharjuntieltä, jatkuu Lanttumäentien, Porraskorventien ja Punamäentien kautta Punakankaantien asfalttisuoralle, jonka jälkeen käännytään vielä Kuusanmäentielle.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14776
Sijainti
Tampereen lenkki
Perjantai-illan ja viikonlopun kunniaksi ideoin vielä shakedownin joka alkaa Sulunharjuntieltä, jatkuu Lanttumäentien, Porraskorventien ja Punamäentien kautta Punakankaantien asfalttisuoralle, jonka jälkeen käännytään vielä Kuusanmäentielle.
Shakedowniksi aika pitkä, n. 10 kilsaa, ja toi mainitsemasi asfalttisuorakin on 1600 metriä pitkä. Lisäksi noinpäin ajettuna lähtöön tulisi melkoinen kierto huoltoparkista, kun ysitietä ei pääsisi.

Mutta noi Sulunharjuntie, Lanttumäentie ja Porraskorventie näytti kyllä ihan rallikelpoisilta. Harmi vaan kun molemmissa päissä on asvalttia. Länsipäästä voisi mennä Harjun metsätien kautta Korpiahon pätkän tiestölle..
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Karttaa pukkaa! Mietin että saisikohan Kuukanpäästä tällaisen reippaan 20km version:
Metsoreitti (reitille kääntyminen Ampumaradantieltä) - Majajärventie/Löytömäentie - Hiekkapohjantie - Salmelantie - Vähäjärventie - yksityistie - Lehesmäentie - Kappelintie - Matinmäentie
 

Liitetiedostot

Viimeksi muokattu:

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Vähän erilainen Vekkula (nimettömien teiden paikat merkattu numeroin:)
Routuntie - Katteluksentie 12 - Harhalantie 44 - Morvantie - Vekkulantie - Kinkolantie - Kaitasentie 318 - Palviantie 468 - Palviantie - Vekkulantie - Ruostekankaantie
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14776
Sijainti
Tampereen lenkki
Vähän erilainen Vekkula (nimettömien teiden paikat merkattu numeroin:)
Routuntie - Katteluksentie 12 - Harhalantie 44 - Morvantie - Vekkulantie - Kinkolantie - Kaitasentie 318 - Palviantie 468 - Palviantie - Vekkulantie - Ruostekankaantie
Kyllä mä jatkaisin vielä Ehikintielle asti. Ruostekankaantie on just hyvä välitie katsojille, ei rallipätkäksi
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Tähän suunnitteluun jää koukkuun! Seuraavassa visioni Jussilanperän EK:sta, jossa olen ainakin yrittänyt ottaa myös yleisön huomioon väliteiden runsauden muodossa ja myös motitusta olen pyrkinyt ehkäisemään. Luulen myös että Jussilantien ja Kiviniementien välinen pikkutie on ajettavissa 👍🏼

Lähtö Ulkolantie 62 - Jussilantie - Jussilantie 113 - Kiviniementie - Jussilanperäntie - Lepomäentie - Leppäsuontie - Mykyläojantie - Kalliokyläntie - Kylmäläntie - Sarvenperäntie - maali Sarvenperäntie 782
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14776
Sijainti
Tampereen lenkki
Tähän suunnitteluun jää koukkuun! Seuraavassa visioni Jussilanperän EK:sta, jossa olen ainakin yrittänyt ottaa myös yleisön huomioon väliteiden runsauden muodossa ja myös motitusta olen pyrkinyt ehkäisemään. Luulen myös että Jussilantien ja Kiviniementien välinen pikkutie on ajettavissa 👍🏼

Lähtö Ulkolantie 62 - Jussilantie - Jussilantie 113 - Kiviniementie - Jussilanperäntie - Lepomäentie - Leppäsuontie - Mykyläojantie - Kalliokyläntie - Kylmäläntie - Sarvenperäntie - maali Sarvenperäntie 782
Itse olen näköjään suunnitellut 2018 tällaisen pätkän https://www.mapfab.com/map/yGA/Vesala-Tiilimaa mutta en tiedä onko mikään noista Sarvenperäntien ja Jussilanperäntien välisistä teistä sellaisia että voisi kesärallissa ajaa. Googlen street viewin perusteella ei olisi sen kummempia kuin vaikka Oittilan pikkutie.
 

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Itse olen näköjään suunnitellut 2018 tällaisen pätkän https://www.mapfab.com/map/yGA/Vesala-Tiilimaa mutta en tiedä onko mikään noista Sarvenperäntien ja Jussilanperäntien välisistä teistä sellaisia että voisi kesärallissa ajaa. Googlen street viewin perusteella ei olisi sen kummempia kuin vaikka Oittilan pikkutie.
Harmi jos menevät huonoon kuntoon.
Konttimyllyntien olemassaoloa en muistanutkaan 😅 mutta tavoitteena on ehkä lumien sulettua käydä ajamassa suunnitelmani läpi ja katsoa olisiko siitä EK:ksi
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14776
Sijainti
Tampereen lenkki
https://www.google.com/maps/@62.2570468,25.3493452,3a,31.2y,156.28h,81.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1s71-I3-FjuvSm-tZCY5lBzw!2e0!7i13312!8i6656?entry=ttu

Tossa ehkä näkyy tien pehmeys sisämutkassa.

Mutta: tuskin nämä on silti huonompia kuin vaikka Vekkulan pikkutieosuus. Eri asia sitten miksi kukaan haluaisi sellaisia kovin pitkiä osuuksia.

Mäntyahontie näyttää noista pikkuteistä parhaalta, joten pätkä kannattaisi vetää sen kautta, etenkin kun tuo Mykyläojantie näyttää huonnoimmalta. Vähän mysteeriksi jää tuo reitti tuolta Lemmenkiven ympäriltä, Lepomäentie on itäpäästä ihan OK, Leppäsuontie taas sitten vähän huonomman näköistä.
 
Viimeksi muokattu:

Arskarally

Well-known member
Liittynyt
23.8.2022
Viestit
300
Antin Vesala-Tiilimaasta inspistä saaneena tein myös toisen erikoiskokeen Kuohun/Vesalan seudulle, joka nähdäkseni käytä metriäkään samaa tietä oman Jussilanperän EK:ni kanssa (Mäntyahontiellä tai ilman.)
Saukkola part 2: Saukkolantie 495 lähtö - Vesalantie - Neulakankaantie - Raiviokoskentie - Konttimyllyntie - Piimäsillantie - Hallamäentie 86 maali
 
Ylös