Syystreeni- ja elämäntapatoikki 2006!

Knoukka

Well-known member
No niin... ja ensiksi :thumbup: :thumbup: :thumbup: kaikille kesän kanssatreenaajille! Kiitos motivaatiosta, sitähän vanha ja raihnainen tarvitsee. Ja nuorempikin että jaksaa itsensä sellaiseksi rääkätä!

Pistin toikkiin elämäntapaakin. Ajattelin, että nuo limittyvät ainakin meikäläisellä niin vahvasti toisiinsa että on luontevaa näin. Toisekseen pähkäilin, että jos itsellä olisi treenitoikissa sen verran arvovaltaa että ei menisi tärkeistä asioista keskustelu niin helposti tyhjänpäiväiseksi jarnaksi. Kuten moni asia täällä yleisessäkin valitettavasti nykyään menee. :(

Aloitin viime perjantain jo muuallakin mainitun Juhani Seppäsen kirjan Selvästi juovuksissa. Kirjaa en ala nyt kummemmin mainostamaan, osin allekirjoitan Seppäsen ajatukset ja osin en. Mutta ajattelemaan (ja baariin kolmeksi päiväksi) opus pisti, ei niin ettei olisi ennen tullut omaa juomista mietittyä. Muka rehellisesti itseään kun on tuurijuoppona pitänyt. Hyväksynyt omat 2-3 päivän juopotteluretket, kansanperinnettähän ne tässä maassa vain! Ja kun niitä retkiä ei sesonkinakaan ole kuin 2-4 viikon välein. Mutta 2-3 iltaa tai päivää edes kerran kuussa tekee 20-30 päivää vuodessa. Siihen krapulat päälle niin puhutaan jo kahdesta kuukaudesta joka vuosi. Että haluanko olla itseaiheutetussa myrkytystilassa tuon ajan? En todellakaan. Kun mun mielestä koko kysymys kohtuukäytöstä ja kokonaismäärästä on täyttä potaskaa.

Tossahan tulikin jo jaariteltua. Pointti on se, että olen kyllästänyt noihin retkiin, ne ei oo enää vuosiin antaneet yhtään mitään. Vielä enemmän krapuloihin: itseinhoon, kärjistyvään vittumaisuuteen, unettomuuteen ja alakuloisuuteen. Ja parhaimmillani (sanan kahdessa merkityksessä) olen luontaisesti kuukausia ihan tipattomalla ilman sen kummepaa yrittämistä. Kotikäyttäjä kun en ole koskaan ollut. Syitähän juopotteluun on helppo keksiä ja kun ei osaa sitä kohtuuteen aloittamisen jälkeen lopettaa niin saa jäädä koko homma. Suurin osahan kohtuukäyttäjinä itseään pitävistä ei ole kohtuudessa ollut enää aikoihin. Niitä "kohtuukäyttäjiä" riittää jokaisen tuttavapiirissä, voorumilla ja perheissä.

Eli ajattelin tehdä Seppäset. Olla vuoden tipattomalla. Aluksi. Tämä on pikkasen sukua tolle vapaan tupakkolakkotoikkiin. Mulle kun on luontaista julkistaa tällanen aie ja hiljaa kypsynyt päätös. Ei uhoamalla vaan ilmoitusluontoisesti, uhoomiseen en tällaisessa asiassa usko. Päätöskin kun on syntynyt hiljalleen halusta parempaan elämänlaatuun ja yksinkertaisesti kyllästymisestä. Runar tietää tämän asian paremmin kuin moni muu ja tunnistaa tunteen.

Ja toivon että tämä homma voisi motivoida kanssafoorumisteja. Tunsi sitten piston rinnassaan tai ei. Mutta edes sen verran että katsoo itseään rehellisesti peiliin ja miettiin näitä hommia. Ei tarvi julkisesti tulla avautumaan jos ei halua. Privana ja luottamuksella voi myös tulla jakamaan ajatuksia ja haluaan tämän asian tiimoilta- ei pakko sekään! :D Mitään vetoja en asiasta lyö, mutta aika kummia juttuja täytyy sattua jos repsahdan. ;) Nöyränä ja kädet pystyssä.

Mutta sitten tämän päivän reenit! Kevyttä ja leppoisaa juoksua 35km. Rauhankadulta Haltialaan ja siellä 3,9km lenkki kolmesti ympäri ja takaisin. Pirun mäkistä maastoa vaan pitkille pk-lenkeille... Pidin sykkeen matalana ja juoksussa ei ollut oikeastaan mitään ongelmia. Maratonkin olisi mennyt suhteellisen keveästi, vaikka ei mitään energiaa mukana ollutkaan. Lenkin vittumaisin paikka oli kun lopetin juoksun tohon Pohjoisrantaan. Oli meinaan vaikea vaihtaa kävelyksi viimeisille parille sadalle metrille! :D

Ja loppuvuoden treenit jatkuu samalla linjalla: kovemmat kovempaa ja keveämmät keveämpinä!

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Knoukkarin kanssa tuosta Seppäsen kirjasta onkin jo ollut puhetta. Minä en ole sitä lukenut, näin telkkarissa hänen haastatteluaan. Kuulosti tutulta. Täälläkin on tarkoitus pitää tipatonta ainakin ensi kesään. Katsotaan nyt miten käy. Minähän olen kulutustottumuksiltani täysin toisenlainen kuin knoukkari - juurikaan koskaan en käy missään. Ennemminkin sellainen hiljainen ja huomaamaton tissuttelija. Siinäkin vain vuoden kokonaismäärä kasvaa koviin lukuihin.

Toivottavasti palailen asiaan "projektin" alkaessa ja laitan tilannerapoa sen kulusta. Jos tähän lähden, niin tukea tulen tarvitsemaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
6.9. Uintia aamulla 600 metriä. Menin jo klo 7 uimaan ja sen jälkeen tuli aika raivolla syötyä aamupalaa. Meni puuroa, mysliä, leipää yms. Oli edellisestä ruokailusta kulunut 13 tuntia ja sinä aikana tullut käytyä uimassa kahdesti yhteensä 1600 metriä.:eek:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jeah, uutta toikkia pukkaa. Ehkäpä tähän saa enämpi merkintöjä kuin tohon kesätreenitoikkiin, johon lopulta kommentointi jäi aika säälittäväksi. Syyhän oli se, että ei paljoo kerennyt treenailees.

Mulla ei ole tuo viinan juonti ollut ikinä minkäänlainen ongelma, määrät on aina olleet varsin pieniä verrattuna moniin ikätovereihin. Toki silloinkun otan, niin silloin tulee kanssa otettua vähän enempi ja isolla kännillä. Mutta esimerkiksi kesän aikana, en ollut kuin kaksi kertaa humaltuneena kunnolla, esimerkiksi kesäduunin kesätyöntekijöiden pippaloissa olin kuskina, vaikka oli ilmaset juomat ja kaikkee. :eek!: Joten mulla ei ole tarvetta mihinkään tipattomiin kuukausiin, hyvä harrastus kesällä pitää huolen, että juomamäärät kestää kohtuullisina. :ahem:Toki kannustan kaikkia, jotka haluavat tuollaisen haasteen ottaa vastaan, peukkua vaan Knoukkarille ja Samille. :thumbup:

6.9

Asvalttijuoksua 47.24 minuuttia, muistaakseni tuo reitti oli 9,5 kilometriä pitkä. Kohtalaisen kivasti kulki alusta asti ja loppukirikin kulki mukavasti, vaikka jotenkin voimattomalta tuntui kiritellä. Asvaltilla on kyllä juoksu paljon helpompaa, selkeästi juoksu pururadoilla ja poluilla vaatii enemmän voimaa. Aika oli mielestäni ihan kohtalainen, vaikka jäinkin kevään ennätyksestä vielä neljä minuuttia. Mutta kuten keväästä muistamme, aika tippuu lopulta aika äkkiä sinne 45 minuutin alle sitten kun kehitys alkaa näkymään!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Terveiset vaan täältä lunssataudin kourista.:thumbfh:

Nyt näyttää siltä, että ens kesänä lähdetään Nummelan kaverin kanssa siihen Masters-kisaan mukaan 40-sarjaan. Eli uintimatka pitenee:rolleyes: 250 metriä.:nope:

Tarkoittaa sitä että Knoukka, Myllis ja Sam saa väliaikapalvelun meikäläiseltä, koska startti on vasta teidän kisan jälkeen.:tongue:

Tämä tietenkin sillä ehdolla, että pysyy vähän terveempänä kuin viime talvena, jolloin olin 9 viikkoa kurkku kipeenä tekemättä oikeastaan mitään.:rolleyes:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Täällä kanssa sairastellaan jonkinastgeista flunssaa, kurkku kipeä ja paikkoja särkee. KAuhea hinku olis lenkille, mutta ei oo voimaa lainkaan ja eipä kai sitä kipeenä kannata. LAuantaiksi pitäs olla sit kunnossa ku menen varttimaralle ja lyödään numerolappu rintaan.

Knoukka

Well-known member
Sammypiru sanoi:
Täällä kanssa sairastellaan jonkinastgeista flunssaa, kurkku kipeä ja paikkoja särkee. KAuhea hinku olis lenkille, mutta ei oo voimaa lainkaan ja eipä kai sitä kipeenä kannata. LAuantaiksi pitäs olla sit kunnossa ku menen varttimaralle ja lyödään numerolappu rintaan.
Mihin päin menet juokseen jos terveenä pysyt? Tsemiä!

Ittellä tosi hyvät olkapää- ja vatsatreenit. Tuntui ettei rauta riitä millään ja oli reenikaverienkin kans niin törkeät jutut että jäi tosi hyvä fiilis punttireissusta. Ja puntissakin oon nyt lyhentänyt ja koventanut treeniä. Protskua nappasin heti pirtelön kun himaan pääsin, ruoka kun ei ihan heti tipu.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tiistai-aamusta lähtien on ollut lihakset kipeinä, kun laiminlöin sählytreenien jälkeen venyttelyä.. Tosin nyt alkaa vähän hellittämään.. Viikonloppuna olis tarkoitus tehdä erittäin rankat pyöräilytreenit molempina päivinä, mut pitää nyt katsoa mikä on vointi lauantaina.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
7.9

Juoksua poluilla ja pururadoilla 52.26 minuuttia. Aika tuolla lenkillä parani yli minuutin syksyn edellisestä ennätyksestä, eli oikeaan suuntaan ollaan menossa! Ihmetyttää vaan, että eilisen asvalttilenkin jälkeen oli paljon hikisempi olo kuin tämänpäiväisen, mistähän johtunee...

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
KnowHow sanoi:
Mihin päin menet juokseen jos terveenä pysyt? Tsemiä!

Ittellä tosi hyvät olkapää- ja vatsatreenit. Tuntui ettei rauta riitä millään ja oli reenikaverienkin kans niin törkeät jutut että jäi tosi hyvä fiilis punttireissusta. Ja puntissakin oon nyt lyhentänyt ja koventanut treeniä. Protskua nappasin heti pirtelön kun himaan pääsin, ruoka kun ei ihan heti tipu.
Meen tohon maisematiemaratoonille. 27.7 aloitin liikunnan ja nyt menen tuonne, loistavaa.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Juoksulenkkeily jatkuu kun opiskelujen alkamisen myötä tuli taas muutettua fyysinen sijainti Ouluun. Kesällä jäi vähän vähemmälle tuo lenkkeily, jotenkin ei silleen innosta kotiympäristö liikkumaan kuin täällä Oulussa tämä alue missä asun..

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Formulanörtin kuntoilupäiväkirja, osa kesä

Pistänpäs tähän nyt mitä sain kesällä aikaan, kun huomasin olevani liki tyytyväinen itseeni.

Eli keväällä tuli jossain määrin mitta täyteen omaan veltostumiseen, paino huiteli 85 kilossa eli ylipainon rajoilla ja liikuntaa tuli harrastettua aikasen vähän. Lääkärissäkäynnin ja uuden lääkityksen (ei mieliala, vaan astma) jälkeen innostuin juoksemisesta kun hengitys ei enää pätkinyt ja sitä tulikin tehtyä noin kolme kertaa viikossa toukokuun alusta lähtien. Heinäkuun tosin pidin melkein kokonaan taukoa, kun kengät hajosivat ja polvia vihloi.

Juoksemisessa on kivaa se, että tuloksia tulee aluksi nopsaan... keväällä juoksin tuollaista vajaan 10 kilometrin lenkkiä 80 min, nyt sama taittuu puoli tuntia nopeammin. Tähän asti olen hämmästellyt sitä, kun jotkut puhuu jäävänsä koukkuun liikkumiseen, mutta totesin, että tietty kynnys täytyy ylittää, ennen kuin tuosta tulee kivaa. Nyt lenkille lähteminen tuntuu mielekkäältä vastenmielisen sijaan ja tässä joku päivä yllätin itseni odottamasta kirmaamaan pääsyä. Paino tuli lenkkien samoin kuin kaloreita polttaneen työn takia alas vähän toistakymmentä kiloa, mikä sekin helpottaa oloa.

Jatkossa olisi tarkoitus aloittaa salilla käyminen samoin kuin kokeilla, josko vakiolenkin sijaan juoksisi vähän monipuolisemmin. Vauhtikestävyyttä voisi ilmeisesti ainakin kokeilla ja toisaalta yrittää vähän pidempiä, ehkä parin tunnin rypistyksiä. Josko into ei vaikka tällä kertaa lopahtaisikaan :rolleyes:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Onnea murmeli, ajoistasi päätellen liikut samalla tasolla kanssani, koska alkuun minullakin meni 10,5 kilometriin se lähes 90 minuuttia, muistaakseni. Huomenna tavoitteena alöle 70 minuuttia, jopa 60 minuuttia.

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Jaksamista vaan KnowHoulle! Ihan hyvä päätös tuommoinen:ahem: Itse en vaan jaksa innostua noista tipattomista vuosista ja kuukausista, mutta varmaan ihan hyvä idea! Raittius on aina hyvä asia, viina on viisasten juoma, jonka kanssa on aina oltava varovainen!

Itse olen aina pyrkinyt siihen, että jos juon punaviiniä, niin sitä saa juoda vain niin paljon, ettei aamulla ole mitään oireita! Tosin jonkun kerran vuodessa niitä oireitakin ilmenee aina aamuisin! Itse juon viinit aina kotona perheen kesken, ulkona en ole juonut mitään sitten opiekeluaikojen! Lasten läsnäollessa viinin juomiseenkin on tullut aika hyvät rajat! Koulujen työaikoina ei myöskään tule otettua mitään, siis sunnuntaista perjantaihin. Kesäloma on ehkä vaarallisinta aikaa opetttajille ja silloin voi alkoholin käyttö repsahtaa joksikin viikoksi, mutta siinä pitää sitten olla tarkkana!

Sen olen huomannut näin vanhemmiten, että liikunta ja erityisesti lenkkeily parantaa huomattavasti elämänlaatua ja vähentää myös alkoholin tarvetta! Eipäs ole parempaa oloa, kuin hyvä olo sopivan pitkän juokulenkin jälkeen:ahem:

Knoukka

Well-known member
Pirun hyvät punttitreenit haboille ja ojentajille. Lämppärit ja venyttelyt kans. Huomenna juoksua jos ei kaatamalla sada! :)

Knoukka

Well-known member
312T4 sanoi:
Jaksamista vaan KnowHoulle! Ihan hyvä päätös tuommoinen:ahem: Itse en vaan jaksa innostua noista tipattomista vuosista ja kuukausista, mutta varmaan ihan hyvä idea! Raittius on aina hyvä asia, viina on viisasten juoma, jonka kanssa on aina oltava varovainen!

Itse olen aina pyrkinyt siihen, että jos juon punaviiniä, niin sitä saa juoda vain niin paljon, ettei aamulla ole mitään oireita! Tosin jonkun kerran vuodessa niitä oireitakin ilmenee aina aamuisin! Itse juon viinit aina kotona perheen kesken, ulkona en ole juonut mitään sitten opiekeluaikojen! Lasten läsnäollessa viinin juomiseenkin on tullut aika hyvät rajat! Koulujen työaikoina ei myöskään tule otettua mitään, siis sunnuntaista perjantaihin. Kesäloma on ehkä vaarallisinta aikaa opetttajille ja silloin voi alkoholin käyttö repsahtaa joksikin viikoksi, mutta siinä pitää sitten olla tarkkana!

Sen olen huomannut näin vanhemmiten, että liikunta ja erityisesti lenkkeily parantaa huomattavasti elämänlaatua ja vähentää myös alkoholin tarvetta! Eipäs ole parempaa oloa, kuin hyvä olo sopivan pitkän juokulenkin jälkeen:ahem:
Tossa se vaara piileekin. Ulkoisia rajoitteita määrittelemällä, noudattamalla ja lopulta siirtämällä voi kasvattaa pienestä itsepetoksestä elämänvalheen. Enkä nyt tarkoitta että lehtorilla näin on! ;) Mutta sellaisia tapauksia tiedän kosolti. Itsekin pidin aina vuosikulutukseni alle keskimääräisen suomalaisen ja ajattelin että olen kohtuukäyttäjä. Voi olla että olinkin keskimäärin, mutta hiljalleen oivalsin että se oli vain itsepetosta. Ei määrän vaan juomisen syyn, seurauksen ja merkityksen suhteen.

Mulle tässä on kyseessä vaan oman elämän mielekkyyden ja onnellisuuden kasvattamisesta. Oman elämän yksinkertaistamisesta- projekti joka on alkuvaiheessa ja kesken!

Mulla kun on sellanen vika, että olen aina tuntenut oloni ulkopuoliseksi- ihan jokaisessa joukossa. Ja humalassa mä aloin tuntea ulkopuolisuutta itsenikin suhteen. En missään harhaisessa mielessä vaan siinä miltä se tuntui: humalaisen rooli, hauskanpito, ylikorostettu yhteisöllisyys ja se keinotekoinen estottomuus. Mä koin että se en ollut aito minä joka iltaa seurueessa juhli. Tai seuraavana päivänä baariin lähti loiventavalle.

Paljon suurempia ja hienompia fiiliksiä olen saanut kun olen käynyt ystävän kanssa vaikkapa juoksemassa (kun tässä toikissa nyt ollaan) pari tuntia. Ja esimerkiksi juokseminen ei sumenna eikä vääristä vaan päinvastoin kirkastaa ja syventää sitä yhdessä olemisen ja tekemisen merkitystä.

Voi olla että jossain vaiheessa juominen ja juhlinta lisäsikin itsetuntemusta. Mutta pitkään luulin erheellisesti että juopottelu silloin tällöin teki musta rennomman, sielukkaamman tai fiksumman. Ei se tehny, päinvastoin. Musta tuli väsyneempi, unettomampi, huonokuntoisempi, laiskempi ja itselleni epärehellisempi. Ihan selkeesti huonompi painos.

Hankalinta mun mielestä on se, että raittiuden kaikkein paras seuraus, kestää odottaa useamman kuukauden: se vahva ja rikas olemisen tuntu. Sehän tässä vähän surettaakin, että niin moni on kadottanut sen olemisen laadun tyystin elämässään, moni kohtuukäyttäjäkin.

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Knoukkarin kertomukset kuulostavat jo kohta siltä, että olet vähintäänkin nähnyt yön pimeinä tunteina valon tms. Mä kyl henkilökohtaisesti ymmärrän kertomuksesi ja tuen 107% tavoitettasi ja myönnän samalla, että itse en olisi vuoden raittiuteen tällä hetkellä kykenevä, mutta jos tällä foorumilla joku muukin olisi lähdössä "leikkiin" mukaan, ni siinä vaiheessa varmaan minäkin saisin voimaa ja voisin ryhtyä samaan.

Vois se olla aika mielekästä olla vaikka ensi vuoden vaihteesta ilman alkoholia aina siihen asti kun ikämittariin tulee 30v eli kokonaista 9 kuukautta. Pikaisella laskennalla se voisi tehdä minullakin noin 600 euroa puhdasta säästöä. Ja jos olisi 9 kk ilman, niin varmaan sen jälkeen saunaolueksi tai viikonloppuolueksi riittäisi ihan pullo tai kaksi nykyisen useamman pullon sijaan.

Tää elämäntapa-ajattelu syventyy tietyllä porukalla kovaa vauhtia, ensin löydetään yhteinen liikuntaharrastus, yhteinen siksi, että ainakin musta tuntuu, että me liikutaan täällä yhdessä, vaikka fyysisesti suoritukset tapahtuvatkin jokaisella omalla tahollaan. Kohta saadaan varmasti kasaan porukka, joka jättää alkoholin sivuun, sekin tavallaan yhdessä. Mitä helvettiä me keksitäänkään 2007 kesällä?

Yhteenvetona vois kohta sanoa, että "Me on löydetty nuoruudenlähde"

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
KnowHow sanoi:
Tossa se vaara piileekin. Ulkoisia rajoitteita määrittelemällä, noudattamalla ja lopulta siirtämällä voi kasvattaa pienestä itsepetoksestä elämänvalheen. Enkä nyt tarkoitta että lehtorilla näin on! ;) Mutta sellaisia tapauksia tiedän kosolti. Itsekin pidin aina vuosikulutukseni alle keskimääräisen suomalaisen ja ajattelin että olen kohtuukäyttäjä. Voi olla että olinkin keskimäärin, mutta hiljalleen oivalsin että se oli vain itsepetosta. Ei määrän vaan juomisen syyn, seurauksen ja merkityksen suhteen.

Mulle tässä on kyseessä vaan oman elämän mielekkyyden ja onnellisuuden kasvattamisesta. Oman elämän yksinkertaistamisesta- projekti joka on alkuvaiheessa ja kesken!

Mulla kun on sellanen vika, että olen aina tuntenut oloni ulkopuoliseksi- ihan jokaisessa joukossa. Ja humalassa mä aloin tuntea ulkopuolisuutta itsenikin suhteen. En missään harhaisessa mielessä vaan siinä miltä se tuntui: humalaisen rooli, hauskanpito, ylikorostettu yhteisöllisyys ja se keinotekoinen estottomuus. Mä koin että se en ollut aito minä joka iltaa seurueessa juhli. Tai seuraavana päivänä baariin lähti loiventavalle.

Paljon suurempia ja hienompia fiiliksiä olen saanut kun olen käynyt ystävän kanssa vaikkapa juoksemassa (kun tässä toikissa nyt ollaan) pari tuntia. Ja esimerkiksi juokseminen ei sumenna eikä vääristä vaan päinvastoin kirkastaa ja syventää sitä yhdessä olemisen ja tekemisen merkitystä.

Voi olla että jossain vaiheessa juominen ja juhlinta lisäsikin itsetuntemusta. Mutta pitkään luulin erheellisesti että juopottelu silloin tällöin teki musta rennomman, sielukkaamman tai fiksumman. Ei se tehny, päinvastoin. Musta tuli väsyneempi, unettomampi, huonokuntoisempi, laiskempi ja itselleni epärehellisempi. Ihan selkeesti huonompi painos.

Hankalinta mun mielestä on se, että raittiuden kaikkein paras seuraus, kestää odottaa useamman kuukauden: se vahva ja rikas olemisen tuntu. Sehän tässä vähän surettaakin, että niin moni on kadottanut sen olemisen laadun tyystin elämässään, moni kohtuukäyttäjäkin.

Hyvää tekstiä ja asiaa!:thumbup:

Olen paljon miettinyt noita asioita, mutta olen saanut itseni pidettyä kurissa kohta 20-vuotta. Aina olen pystynyt sanomaan ei ja lopettamaan, kun olen päättänyt niin( toivottavasti näin myös jatkuu)! Koskaan viini ei ole häirinnyt perhe-elämää tai työtä, mutta tarkkana on aina pitänyt olla! Suvussa on paljon alkoholismia, tosin isä on absolutisti, joten merkit ovat aika huonot:D Työ on tässä auttanut; ei kärsi kännätä lasten edessä tai edes haista siltä! Onneksi olen kuitenkin päässyt eroon kaljasta ja viinasta! Punaviini riittää ja se on helppo pitää aisoissa!

Tämä on hyvä keskustelu, kiitos siitä knoukkarille:ahem:

Minulle viinin juonti ei koskaan ole juopottelua, vaan rentoutumista, joka yleensä kestää vain illan.

Tärkeintä on, että tiedostaa sen, paljonko juo:thumbup:

Viimeksi muokattu:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Tohon vielä lisäisin sen, että kaikki tässä elämässä on kuitenkin itsestä kiinni ja jokainen tekee valintansa. Alkoholin käyttö joko onnistuu tai sitten ei, joka tapauksessa sen kanssa täytyy olla aina varovainen:wink:

Joten, olkaapas tarkkana kaikki:ahem:

Mutta liikunta ja lapset ovat kuitenkin se elämän suola; näin puhuu viinihöyryinen heppu kolmen viinilasillisen jälkeen:(

Archie

Well-known member
Mielenkiintoinen toikki tämä. Itse päätin heinäkuun lopussa, että kotiin en osta enää alkoholia. Turha tissutelu esim. viikonloppuisin vie vain energiaa ja voimia, eikä oikeastaan anna paljon mitään. Siispä tuon päätöksen jälkeen alkoholia olen juonut vain kerran ruuan kanssa. Tänään tilanne muuttuu, kun on jalkapallokauden päättäjäiset.. on melkein ramppikuume, vaikka harjoitusta näistä reissuista on enemmän riittävästi. Jotenkin on iskenyt kyllästyminen erilaisiin ryyppyreissuihin, ei huvita, ei kiinnosta..