Charlie:
Onneksi Iltalehtikin ottaa kantaa asiaan:
Kohti kuudetta maailmanmestaruuttaan väistämättömästi ratsastava Michael Schumacher vakuutti ohittaneensa ransk...
Toimitus on kyllä katsonut eri kuvaa kuin mitä minä katsoin. Samalla he ovat lukeneet jotain sellaista sääntökirjaa, jonka minä olen jättänyt kokonaan lukematta. Hyvää yötä!
Iltalehti kirjoittaa juuri sitä mitä suuri yleisö haluaa kuulla. Suuri yleisö taas on asioista juuri sitä mieltä mitä maikkarin "asiantuntija" selostajakaksikkokin.. eli schumi ohitti keltaisten aikana ja sääntöjen mukaan siitä kuuluu rangaistus.
Suuri yleisö haluaa siis kuulla että taas rehellistä suomalaista työläistä sorrettiin ison maailman kepulipeleissä ja siitä Iltalehti kirjoittaa...
mitä itse topikkiin tulee, niin ajosuoritusten perusteella mestaruuden soisi ehkä mieluiten Kimille sillä hän on (mielestäni) ajanut parhaiten kalustoonsa nähden kaikki kisat huomioiden.. mutta Mclarenin aikaansaannokset ei ole sarjan parasta, joten talli syyttäkööt vain itseään siitä ettei mestaruutta kenties tule. Michelinin hyvien renkaiden ansiosta Mclaren on pysynyt Ferrarin vauhdissa näinkin pitkään.
Montoya on kisoissa kämmäillyt omiaan muutaman kerran, mutta on selvinnyt (aina?) pienin tappioin, toisaalta epäonneakin on ollut.. Ajosuoritukset ei ehkä Kimin tasoa, mutta ei siinä hirveätä vääryyttä olisi tullut jos monty olisi potin korjannut.
Kolmas vaihtoehto mestariksi on tietysti schumi.. taustalla sarjan paras talli, omia virheitä ei yhtään sen enempää kuin muillakaan kandidaateilla.. ylivoimaisesti eniten voittoja(niiden merkitystähän tuolla rallipuolella kaikki huutavat) Kauden aikana antanut tasoitusta huonommista renkaista(no joo, muut kuskit antaneet tasoitusta huonommasta autosta, eli tämä voidaan unohtaa =) ajotaidoiltaan käsittääkseni ainakin Kimin ja Montoyan tasoa... eli vaikka miten sinivalkoisin lasein katsoisin niin en ymmärrä puheita vääryydellä ansaitusta mestaruudesta.
Ehkä siinä jotain vääryyttä sitten on että yksi kuski voittaa aina, eikä muut kuskit pääse nauttimaan "maailman parhaana" olosta, mutta mutta.. kumpa Mclaren/Mercedes saisi loihdittua taas vuosien tauon jälkeen ihmeitä niin ei tarvisi enää jossitella. Niin kauan kuin Schumi/Ferrari ovat paras yhdistelmä niin he ovat menestyksensä ansainneet. Vaikka se minuakin vituttaa..