Tänne kaikki merkitykselliset ilmoitukset.

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Oma keihäänkärkeni sivareiden arvostelussa osoittaa edelleen niitä hyypiöitä kohti, joiden perustelut siviilipalvelukseen menemisestä eivät kestäisi kriittistä tarkastelua.
Että niinkö jos joku antaa syyksi "mä en silleen niinku hyväksy aseita ku niil on tapettu niin paljun lapsii ja sit niinku mun vakaumuksen mukaa ihmisii sais tappaa ainoostaan keltaisella mehupillillä" niin silloin voidaan todeta sivarilla olevan Vakaumus ja valinta onkin ihan ok. Vakaumuksen miehiä. Ne jotka eivät moista tarinaa keksi ovat velttoilijoita ja veteraanien niskaan syljeskelijöitä.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Että niinkö jos joku antaa syyksi "mä en silleen niinku hyväksy aseita ku niil on tapettu niin paljun lapsii ja sit niinku mun vakaumuksen mukaa ihmisii sais tappaa ainoostaan keltaisella mehupillillä" niin silloin voidaan todeta sivarilla olevan Vakaumus ja valinta onkin ihan ok. Vakaumuksen miehiä. Ne jotka eivät moista tarinaa keksi ovat velttoilijoita ja veteraanien niskaan syljeskelijöitä.
Mun mielestäni tuosta tarinasta paistaisi lävitse se, että vakaumus on kehitelty nimenomaan asepalveluksen välttämiseksi. (koska "äiti-tekee-parempaa-ruokaa", "mä-teen-mitä-MÄ-haluan" jne.)

Ja nuo muut joutaa sitten edit: MYÖS armeijaan. :)
 
Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
Mun mielestäni tuosta tarinasta paistaisi lävitse se, että vakaumus on kehitelty nimenomaan asepalveluksen välttämiseksi. (koska "äiti-tekee-parempaa-ruokaa", "mä-teen-mitä-MÄ-haluan" jne.)

Ja nuo muut joutaa sitten armeijaan. :)
No millainen sitten on hyvä perustelu mennä siviilipalvelukseen? Anna joku esimerkki.

Pohjimmiltaan jokainen sälli on veltto lusmuilija. Joitakin on vain höynäytetty luulemaan, että palveluksessa pirusti särmäämällä sais loppuiäkseen jonkun sulan hattuunsa ja kaikki ovet aukenevat. Valinta siviilipalveluksen ja armeijan välillä on vain jokaisen oma arvio helpommasta nakista.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ei tuo intti sen erilaisempi ollut vuosikymmeniä sitten, mitä nyt taistelutahtoa nostattavaa simputusta enämpi.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
No millainen sitten on hyvä perustelu mennä siviilipalvelukseen? Anna joku esimerkki.

Pohjimmiltaan jokainen sälli on veltto lusmuilija. Joitakin on vain höynäytetty luulemaan, että palveluksessa pirusti särmäämällä sais loppuiäkseen jonkun sulan hattuunsa ja kaikki ovet aukenevat. Valinta siviilipalveluksen ja armeijan välillä on vain jokaisen oma arvio helpommasta nakista.
Niin siis mielestäni Suomessa on säädetty lakisääteinen asevelvollisuus miehille. Kaikkien niiden, joiden sotu loppuu parittomaan numeroon, pitää suorittaa lain määräämä asevelvollisuus. Jos on syitä, kuten fyysiset vammat tms, että asevelvollisuuden täyttäminen ei ole mahdollista, on mahdollisuus saada vapautus rauhanajan palveluksesta. Mielestäni heistäkin suurin osa olisi kuitenkin sellaista sivari porukkaa. Suuri osa olisi jopa tyytyväisiä, että kelpasivat maataan palvelemaan edes siviilipalvelus puolella.
Jos löytyy jotain vakaumuksellisia juttuja, kuten "juu ei, jesaja sano sitä ja tätä", niin sitten ehkä sivariksi. Erittäin tarkan syynin jälkeen. Sellaiset "no ei mua kiinnosta" syyt on ihan käsittämättömiä. Joko armeijaan, tai sitten pakkotyöhön. Siis ei mihinkään sivariksi, vaan pakkotyöhön. 8 tuntia työtä (esim lapiolla ojien kaivaminen) 8 tuntia sivistystä (Mambaa repeatillä) Ja 8 tuntia lepoa. :D

Mä en ymmärrä, mikä vittu siinä on niin vaikeeta, että ihmiset ei osaa mennä ja suorittaa sitä palvelusta jos kerran sinne on määrätty. Oppis perkele oikeesti olemaan tekemättä mitään, sillon kun ei mitään pidä tehdä. Odottamaan, kun pitää odottaa ja olla mitään tekemättä. Tekemään sillon kun sitä käsketään. Ja olemaan sosiaalisessa yhteydessä muiden tupa/joukkue/komppania ym väen kanssa, ilman mitään saatanan tsättiä/facea/läppäriä/kännykkää jne.

Mutta niin on vaikeaa, että ahdistuu.. PERKELE :mad_old:
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26887
mitä nyt taistelutahtoa nostattavaa simputusta enämpi.
Heh, niinku esimerkiks sillon ku sotamies Koikkalaisen piti tehdä tupailmoitus alikille kasvotusten ja se alikki meni lattialle makaamaan niin jouduttiin perhana nostamaan Koikkalainen ilmaan alikin päälle, ei olis nykypäivän nöösit selvinny siitäkään. Niin ja sit ku korpraali Janttalainen ei ollu muistanu lämmittää saunaa niin sen piti olla kiukaana kokelaitten saunavuorolla ja huutaa "tsshh" aina kun sen päälle heitettiin kylmää vettä, nykypäivän vellihousut olis siitäkin menny vääpelille kantelemaan. Kyllä silloin oli vielä Miehet Miehiä!
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Intti ei ole perseestä siksi, että siellä opetetaan tappamaan tai että nuoret miehet joutuvat tuhlaamaan elämästään pahimmassa tapauksessa vuoden tämän aktiviteetin parissa, vaan siksi, että intti tuottaa vuosittain aina uuden ikäluokan inttijuttujen kertojia. :eek:
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Intti ei ole perseestä siksi, että siellä opetetaan tappamaan tai että nuoret miehet joutuvat tuhlaamaan elämästään pahimmassa tapauksessa vuoden tämän aktiviteetin parissa, vaan siksi, että intti tuottaa vuosittain aina uuden ikäluokan inttijuttujen kertojia. :eek:
...ja hedelmätöntä 'intti vs. sivari'- hölinää.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Teoreettinen opettelu ilman käytännön harjoittelua on toki kaikessa akateemisuudessaan ihan jees mutta jos oikeasti halutaan tehdä armeijassa pojista miehiä niin tappokoulutuksessa pitäisi käyttää eläviä kohteita.
Voi olla ettei ihmisiä saa käyttää joten ehkä maalit vois olla sikoja, lampaita, mamuja, poroja, sivareita, citykaneja tai kansanedustajia.
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tieto siitä, että Pyryf on sivari, saa minut miettimään onko kyseessä vain pieni poikkeus vai pitääkö harkita vakavasti mielipiteeni muuttamista.
Mistä asiasta harkitset muuttavasi mielipiteesi? Siis jos oletetaan että mielipiteesi on että Pyryf on mulkku, niin harkitsetko ajattelevasi nyt sitten että Pyryf on mulkku koska on käynyt sivarin, kun ennen ajattelit että Pyryf on mulkku koska on käynyt armeijan? Vai ajatteletko nyt että Pyryf on mulkku vaikka onkin käynyt sivarin armeijan asemesta?
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Ei saakuti. Kaks viimestä sivua tästä toikista helmeilee, tosin tää loppu vähän lässähti. Ehkä homma lähtee viimeistään perjantaina uuteen kiitoon kun porukka ottaa taas neuvoa-antavaa!
 
Ylös