ettelbruck
Well-known member
Toimitaanko yhä noin?Postikonttorissa totesivat pakettiesi olevan vielä ehjiä ja lähettivät takaisin lajitteluksekuskeen.
terv. lajittelukeskuslainen 1987-1990
Toimitaanko yhä noin?Postikonttorissa totesivat pakettiesi olevan vielä ehjiä ja lähettivät takaisin lajitteluksekuskeen.
IP-blokkaus on kait aika hankalasti toteutettava tällä alustalla. Näin olen ymmärtänyt. Mutta olishan se kiva jos jotain muutosta sais aikaan:Mistä noi spämmi postit/rekkautumiset tulee??
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=37778
Saako niiden IPeet blokattua lain, vai vaihtuuko koko ajan?
Onneksi on toi SmartPost niin olen saanut vähennettyä postissa asioimista huomattavasti.Suomen Posti:
Lisää infoa aiheesta hetken kuluttua.
Ennen kuin sitä lisää tulee niin lienee paikallaan kertoa, että Suomen Postia ei ole enään olemassa. Se on kuollut ja kuopattu jo ajat sitten.Suomen Posti:
Muuten hyvä, mutta lähin SmartPost sijaitsee Lohjalla.Onneksi on toi SmartPost niin olen saanut vähennettyä postissa asioimista huomattavasti.
[törnistelee vähän takaisin]Posti on Itellan tuotemerkki...[/törnistelyä]Ennen kuin sitä lisää tulee niin lienee paikallaan kertoa, että Suomen Postia ei ole enään olemassa. Se on kuollut ja kuopattu jo ajat sitte.
http://www.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1311689&kielikoodi=1&tarkiste=64913A09BB6029A49740823B9D42937B1DA4618B&path=1547;1631;1678Ennen kuin sitä lisää tulee niin lienee paikallaan kertoa, että Suomen Postia ei ole enään olemassa. Se on kuollut ja kuopattu jo ajat sitte.
Itse viittasin lähinnä tähän
Paitsi että ei edes ollut.ja myös siihen, että kuluttajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin Itella.
Mäkin tekisin noin, jos tällä kylällä olis oikeita kauppoja, joista vois ostaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä siellä satutaan tarjoamaan.Aloin pohtia ettei itselläni ole kyllä Itellan kanssa ongelmia ollut kunnes muistin, että enhän mä ole koskaan tilannut mitään tavaroita postin kautta. Mää ostan tavarani oikeasta kaupasta enkä mistään postimyyntikatalookeista. Juu, niinhän se olikin.
Mutta jotkut verkkokaupat käyttävät DHL:n ja UPS:n kuljetuksiakin? Muistan Transpointin kuljettajan joskus kironneen, että ennen oli kaikki paremmin, kun tavaraa kuskattiin vaan yrityksille, nykyään hekin vievät paketteja yksityisille. Transpoint kuskaa DHL:n paketit pienemmillä paikkakunnilla. Minunkin oven takana sellainen kuriiri joskus kävi, kun jalkapallo-otteluun lipun tilasin. Olihan sekin älytöntä, että kuorma-autolla (ellei peräti täysperävaunurekka ollut) tuo isoa kirjekuorta jonka sisällä pieni paperilappu, kun olisivat voineet lähettää lipun sähköpostiin josta sen olisin tulostanut.Mäkin tekisin noin, jos tällä kylällä olis oikeita kauppoja, joista vois ostaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä siellä satutaan tarjoamaan.
Erittäin mielelläni myös käyttäisin noita Törnin mainitsemia muita vaihtoehtoja, jos niitä oikeasti olisi (juu, varmasti joku lähettipalvelu ilomielin kuskais mun levy- ja leffahankintoja, ja voishan sitä palkata jonkun hakemaan ostoksia suoraan myyjältä jne...). Ei haittaisi, vaikka olisi vähän kalliimpiakin, kunhan olis yhtä nopeaa ja käytännöllistä ku tavan posti.
Mä oon ostellut vääristä verkkokaupoista. Tai sitten en ole katsonut vaihtoehtoja. Jatkossa tarvinnee perehtyä enemmän niihin toimitusvaihtoehtoihinkin. Johonkin pisteeseen saakka naurattaakin toi, että postipaketit on järjestään paskana, mutta ei se oikeasti kovin kivaa ole. Ei, vaikka kyseessä onkin useimmiten muutamien senttien arvoiset kotelot.Mutta jotkut verkkokaupat käyttävät DHL:n ja UPS:n kuljetuksiakin? Muistan Transpointin kuljettajan joskus kironneen, että ennen oli kaikki paremmin, kun tavaraa kuskattiin vaan yrityksille, nykyään hekin vievät paketteja yksityisille. Transpoint kuskaa DHL:n paketit pienemmillä paikkakunnilla. Minunkin oven takana sellainen kuriiri joskus kävi, kun jalkapallo-otteluun lipun tilasin. Olihan sekin älytöntä, että kuorma-autolla (ellei peräti täysperävaunurekka ollut) tuo isoa kirjekuorta jonka sisällä pieni paperilappu, kun olisivat voineet lähettää lipun sähköpostiin josta sen olisin tulostanut.
Selvästihän siellä sanotaan, että Itella Oyj:n aputoiminimi.Mutta kerro lisää tuosta linkissäsi esiintyneestä Suomen Postista (luulin tässä viitattavan vanhaan postilaitokseen). Se on itselleni outo. Itella on toki tuttu. Ja näyttihän tuolla oleva Santa Claus Mail Servicekin
Eli Itella on "aputoiminimeltään" Suomen Posti. Kiitos, tuota en tiennyt.Selvästihän siellä sanotaan, että Itella Oyj:n aputoiminimi.