Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset vol. III

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Postista tulikin mieleen, että tänään hain postista paketin, missä yksi cd-levy ja yks dvd. Cd on kaikin puolin moitteettomassa kunnossa, dvd:tä en ole viitsinyt avata muoveista, mutta tunnen kyllä, kuinka sen etukannen alareuna on painunut sisään. Ei se varmaan ihan paskana oo, mutta pientä vauriota ihan selkeesti taas. Harvinaisempaa kyllä, että postista haettava paketti on särki. Noi postiluukusta potkittavathan on melkein poikkeuksetta enemmän tahi vähemmän paskana, niinku olen tainnut joskus mainitakin.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Onneksi on toi SmartPost niin olen saanut vähennettyä postissa asioimista huomattavasti.
Muuten hyvä, mutta lähin SmartPost sijaitsee Lohjalla. :D

Ennen kuin sitä lisää tulee niin lienee paikallaan kertoa, että Suomen Postia ei ole enään olemassa. Se on kuollut ja kuopattu jo ajat sitte.
[törnistelee vähän takaisin]Posti on Itellan tuotemerkki...[/törnistelyä]

Mutta:
Näytä liitetiedosto 17675

Jonossa edelläollella taisi olla sama ongelma. Lukutaito taitaa olla aika yliarvostettua puuhaa noissa hommissa...

Eniten tässä ihmetyttää se, että Hangossa ne ei ollut tehneet mitään vaikka sinne oli tullut ilmeisen paljon paketteja jotka kuuluis toiseen postitoimipaikkaan. Nyt sitten niitä sieltä ykskerrallaan lähettävät muun postin mukana takaisin sitä myötä kun joku vaivautuu niitä Tammisaaresta kyselemään.

Viimeksi muokattu:

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Läppäri tuli moitteettomassa kunnossa (en ole vielä laittanut virtoja päälle) tänään. Lähetyspää mokasi ja oli ilmoittanut väärän puhelinnumeron, joten pate oli käynyt turhaan soittelemassa ovikelloa. Onneksi koirat eivät saaneet yövuorolaista herätettyä.

Törni

Well-known member
Itse viittasin lähinnä tähän

http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_postilaitoksen_historia

ja myös siihen, että kuluttajalla on muitakin vaihtoehtoja kuin Itella.

Mutta kerro lisää tuosta linkissäsi esiintyneestä Suomen Postista (luulin tässä viitattavan vanhaan postilaitokseen). Se on itselleni outo. Itella on toki tuttu. Ja näyttihän tuolla oleva Santa Claus Mail Servicekin :p

jjv

Arschloch
Aloin pohtia ettei itselläni ole kyllä Itellan kanssa ongelmia ollut kunnes muistin, että enhän mä ole koskaan tilannut mitään tavaroita postin kautta. Mää ostan tavarani oikeasta kaupasta enkä mistään postimyyntikatalookeista. Juu, niinhän se olikin.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Aloin pohtia ettei itselläni ole kyllä Itellan kanssa ongelmia ollut kunnes muistin, että enhän mä ole koskaan tilannut mitään tavaroita postin kautta. Mää ostan tavarani oikeasta kaupasta enkä mistään postimyyntikatalookeista. Juu, niinhän se olikin.
Mäkin tekisin noin, jos tällä kylällä olis oikeita kauppoja, joista vois ostaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä siellä satutaan tarjoamaan.
Erittäin mielelläni myös käyttäisin noita Törnin mainitsemia muita vaihtoehtoja, jos niitä oikeasti olisi (juu, varmasti joku lähettipalvelu ilomielin kuskais mun levy- ja leffahankintoja, ja voishan sitä palkata jonkun hakemaan ostoksia suoraan myyjältä jne...). Ei haittaisi, vaikka olisi vähän kalliimpiakin, kunhan olis yhtä nopeaa ja käytännöllistä ku tavan posti.

jjv

Arschloch
Mäkin tekisin noin, jos tällä kylällä olis oikeita kauppoja, joista vois ostaa sitä mitä haluan, eikä sitä mitä siellä satutaan tarjoamaan.
Erittäin mielelläni myös käyttäisin noita Törnin mainitsemia muita vaihtoehtoja, jos niitä oikeasti olisi (juu, varmasti joku lähettipalvelu ilomielin kuskais mun levy- ja leffahankintoja, ja voishan sitä palkata jonkun hakemaan ostoksia suoraan myyjältä jne...). Ei haittaisi, vaikka olisi vähän kalliimpiakin, kunhan olis yhtä nopeaa ja käytännöllistä ku tavan posti.
Mutta jotkut verkkokaupat käyttävät DHL:n ja UPS:n kuljetuksiakin? Muistan Transpointin kuljettajan joskus kironneen, että ennen oli kaikki paremmin, kun tavaraa kuskattiin vaan yrityksille, nykyään hekin vievät paketteja yksityisille. Transpoint kuskaa DHL:n paketit pienemmillä paikkakunnilla. Minunkin oven takana sellainen kuriiri joskus kävi, kun jalkapallo-otteluun lipun tilasin. Olihan sekin älytöntä, että kuorma-autolla (ellei peräti täysperävaunurekka ollut) tuo isoa kirjekuorta jonka sisällä pieni paperilappu, kun olisivat voineet lähettää lipun sähköpostiin josta sen olisin tulostanut.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
Mutta jotkut verkkokaupat käyttävät DHL:n ja UPS:n kuljetuksiakin? Muistan Transpointin kuljettajan joskus kironneen, että ennen oli kaikki paremmin, kun tavaraa kuskattiin vaan yrityksille, nykyään hekin vievät paketteja yksityisille. Transpoint kuskaa DHL:n paketit pienemmillä paikkakunnilla. Minunkin oven takana sellainen kuriiri joskus kävi, kun jalkapallo-otteluun lipun tilasin. Olihan sekin älytöntä, että kuorma-autolla (ellei peräti täysperävaunurekka ollut) tuo isoa kirjekuorta jonka sisällä pieni paperilappu, kun olisivat voineet lähettää lipun sähköpostiin josta sen olisin tulostanut.
Mä oon ostellut vääristä verkkokaupoista. Tai sitten en ole katsonut vaihtoehtoja. Jatkossa tarvinnee perehtyä enemmän niihin toimitusvaihtoehtoihinkin. Johonkin pisteeseen saakka naurattaakin toi, että postipaketit on järjestään paskana, mutta ei se oikeasti kovin kivaa ole. Ei, vaikka kyseessä onkin useimmiten muutamien senttien arvoiset kotelot.
Siinä vaiheessa, kun ehjä paketti alkaa olla ihan oikeasti harvinaisempi kuin jollain tapaa rikki oleva, niin kyllä jossain on jotain häikkää.

Estate

Well-known member
Mutta kerro lisää tuosta linkissäsi esiintyneestä Suomen Postista (luulin tässä viitattavan vanhaan postilaitokseen). Se on itselleni outo. Itella on toki tuttu. Ja näyttihän tuolla oleva Santa Claus Mail Servicekin :p
Selvästihän siellä sanotaan, että Itella Oyj:n aputoiminimi.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.