Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset vol. III

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Muistan Transpointin kuljettajan joskus kironneen, että ennen oli kaikki paremmin, kun tavaraa kuskattiin vaan yrityksille, nykyään hekin vievät paketteja yksityisille.
Tuolla alalla nyt ehkä noin, mutta toisella juuri päinvastoin. Kävin viikolla autovaraosaliikkeessä hakemassa Octaviaan muutaman nippelin. Ovessa oli lappu, että kuluvan kuun loppuessa loppuu myös kuluttajamyynti. Myyvät sitten enää yrityksille, ts. korjaamoille.

Myyjän kanssa juteltuna syy on se että ei enää kannata. Perinteinen jokajampan omanautonhuolto on siirtynyt korjaamoihin. Se mikä ennen liikkui massana, eli öljyt, öljyn- ja ilmanputsarit, sytytystulpat ja valopolttimot, kaikki tämä, ei enää vaihdu nykyauton omistajalta omin avuin. Vievät liiketilaa seisomassa esiteltyinä hyllyissä.

Edelleen kaikkia näitä osia tietenkin tarvitaan. Yksityisille ihmisille myynti on kuitenkin vuosikymmenen valunut niin alas, että ei enää kannata pitää palvelutiskiä ja myymälähyllyjä pystyssä. Myynnin tehostaminen on suoraa varaosamaahantuontia, sen markkinointia ja yhteistyötä autokorjaamojen kanssa. Tuo tuttu yritys lopettaa palvelumyymälänsä ja keskittää isompiin varastoihin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Pojalla alkoi nyt syyskuussa toinen lukukausi koulussa. Samaan aikaan aloittaneena on yksi tyyppi, jonka kanssa poika tuli toimeen ihan ok, viime lukujaksolla, jostain syystä tämä tyyppi oli nyt syksyllä ottanut pojan silmätikukseen ja pyrkii kaikin puolin mitätöimään (esim ryhmätöissä) ja halveraamaan häntä. Sinänsä erikoista, ettei aiemmin näiden välillä ollut pinintäkään erimielisyyttä mistään muusta kuin kannatetusta lätkäjoukkueesta.

Poikaa yksinkertaisesti vituttaa tuo tilanne.

Normaalistihan on aina paras tapa, että kohtele toista ystävällisesti kun hän kohtelee sinua ystävällisesti ja vastaavasti vittumaisesti, jos sinua kohdellaan vittumaisesti.

Poika kysäisi multa neuvoa miten kannattaisi toimia ko. tyypin kanssa kun mikään hänen yrittämänsä ei ole auttanut puoleen tai toiseen. Mä sitten kehotin poikaa ottamaan kyseiseen tyyppiin oikein positiivisen lähestymistavan, kun ovat yhdessä ruokapöydässä tai ryhmätöissä ja esittämään tällaisia näkemyksiä hymyillen katsoen.
- Eikö ole hienoa, että sun tyttöystäväsi on seksuaalisesti hyvinkin aktiivinen?
- sussa on se hieno piirre, ettet ole lainkaan mustasukkainen
- moni tyyppi oli ihan maissa, ettei riitä tyttöystävälleen, mutta sä et ole moksiskaan

Eiköhän parin viikon aikana selviä kuinka hyvin ystävällisyys ja positiivisuus toimii.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
No en nyt sano, mutta jos isä heittää ehdotuksena tyttöystäväkorttia pelattavaksi tuolla tavoin, niin kyllä siinä joku huoli on johonkin suuntaan. Muuten kyllä rakentavampaakin ratkaisua löytyisi ehken.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
No en nyt sano, mutta jos isä heittää ehdotuksena tyttöystäväkorttia pelattavaksi tuolla tavoin, niin kyllä siinä joku huoli on johonkin suuntaan. Muuten kyllä rakentavampaakin ratkaisua löytyisi ehken.
Ei, kysymys on käyttäymismalleista. itse olen havainnut helvetin hyvin toimivaksi jyräämisen.

Minua ei ole kovin helppo saada suuttumaan, mutta kun kynnys ylitetetään, niin sitten painetaan päälle keinoja kaihtamatta. Jos toinen ei ymmärrä lopettaa hyvän sään aikana, niin kärsiköön seuraukset. Jos ei itse pelaa reiluilla säännöillä, miksi mun pitäisi pelata.

Jos toinen käyttäytyy sinua kohtaan kusipäisesti, niin mä en keksi yhtään ainoata syytä käyttäytyä paremmin. Jos tyyppi ei muuta opi, niin ainakin sen, että sitä loppujen lopuksi vituttaa aina enemmän.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
No en nyt sano, mutta jos isä heittää ehdotuksena tyttöystäväkorttia pelattavaksi tuolla tavoin
Tyttöystäväkortti on helpoin läytää ilman todella syvällisiä keskusteluja tyypin olemuksesta. Kyllä siihen käy ihan mikä tahansa. Kun hyökätään kimppuun, niin on tehtävä riittävän hyvin selväksi, että olet valinnut ihan väärän kaverin oman egosi tehostamiseen.

Olen todella hyvin tietoinen, ettei kyseisellä käyttäytymisellä ystäviä hankita, muttei ko. kusipäitä kukaan täysjärkinen ystävikseen halua.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Ei, kysymys on käyttäymismalleista. itse olen havainnut helvetin hyvin toimivaksi jyräämisen.

Minua ei ole kovin helppo saada suuttumaan, mutta kun kynnys ylitetetään, niin sitten painetaan päälle keinoja kaihtamatta. Jos toinen ei ymmärrä lopettaa hyvän sään aikana, niin kärsiköön seuraukset. Jos ei itse pelaa reiluilla säännöillä, miksi mun pitäisi pelata.

Jos toinen käyttäytyy sinua kohtaan kusipäisesti, niin mä en keksi yhtään ainoata syytä käyttäytyä paremmin. Jos tyyppi ei muuta opi, niin ainakin sen, että sitä loppujen lopuksi vituttaa aina enemmän.
Okei.

Lunssila

Well-known member
Saatanan perkeleen vittu kun oon taas tulossa kipeeks just sopivasti kun edellisestä pääsin eroon.

sammyosammy

Senior Citizen
Sijainti
Out Of Bounds
Saatanan perkeleen vittu kun oon taas tulossa kipeeks just sopivasti kun edellisestä pääsin eroon.
Suosittelen tanakkaa rommikuuria. Itsellä hyvä lenssu päällä ja perusrommilla kera Earl Greyn hoitanut koko illan. Vähintäin yhtä kipeä kuin aloittaessa mutta vitutus on laskenut isosti :thumbup:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kyse on ihan puhtaasti siitä, että toinen yrittää nälvimällä, pienellä vittuilulla, kaikkien mielipiteiden mitätöimisellä ja keseenalaistamisella eristämään toisen. Jos vaihtoehtona on napauttaa vasaralla ja toivoa, että se auttaa tai jysäyttää moukarilla ja lopettaa, niin mun mielestä on fiksuinta valita moukari.

Tai vaihtoehtoisesti onko parempi että itseä vituttaa vai toista, välimuotoa ei ole.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Kyse on ihan puhtaasti siitä, että toinen yrittää nälvimällä, pienellä vittuilulla, kaikkien mielipiteiden mitätöimisellä ja keseenalaistamisella eristämään toisen. Jos vaihtoehtona on napauttaa vasaralla ja toivoa, että se auttaa tai jysäyttää moukarilla ja lopettaa, niin mun mielestä on fiksuinta valita moukari.

Tai vaihtoehtoisesti onko parempi että itseä vituttaa vai toista, välimuotoa ei ole.
En nyt kyllä tiedä mistä on kyse ja miten epätoivottoman vaikeassa tilanteessa jälkikasvu sitten on, mutta silti oli tilanne mikä hyvään, niin vasarat ja moukarit ovat kohtuullisen kovia kielikuvia. Kun ei tiedä, ei voi sanoa mitään, kuten sitä että onko kohtuullista. Vähän kuullostaisi että ei.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
En nyt kyllä tiedä mistä on kyse ja miten epätoivottoman vaikeassa tilanteessa jälkikasvu sitten on, mutta silti oli tilanne mikä hyvään, niin vasarat ja moukarit ovat kohtuullisen kovia kielikuvia. Kun ei tiedä, ei voi sanoa mitään, kuten sitä että onko kohtuullista. Vähän kuullostaisi että ei.
Pelkistetysti. Ei kyseessä ole kuin ihan normaali tilanne, jossa joku tyyppi yrittää tehostaa itseään ja (myöskin vailta ennakkoon heikoimmaksi katsomansa yksilö itsensä tehostamiseen) ja nousta alfaurokseksi mitätöimällä toisia. Paras tapa torjua ko. hyökkäys on mitätöidä ko. henkilöä ja tehdä hänet naurunalaiseksi.

Em. toimenpiteet eivät perustu arvukseen, vaan ovat omien kokemusten perusteella käytännössä hvyiksi havaittuja.

Valitettavasti kaikessa kiusaamisessa kovat keinot ovat tehokkaaamia kuin pehmeät.

Knoukka

Well-known member
Huomenta. Ensin luento ja sen jälkeen nelostie ja Vihanti. :ahem:

jjv

Arschloch
7 minuuttia pyöräilyä, tunti ja 15 minuuttia bussilla, 8 minuuttia junalla, 15 minuuttia bussilla ja 20 minuuttia kävelyä niin pitäis olla Hyvinkään moottoriurheilustadionilla. Sääennuste ei näyttäis kovin pahalta, mutta tolta se näytti viime lauantainakin ja koko päivän tuli sadekuuroja.

Örfil

Guest

Mä kutsuisin nurkan taakse ja antaisin kunnon nenänakin rystysillä. Se on yleensä paras keino.
Jos poikasi on liian kiltti, homma vaan jatkuu. Harmi sinänsä, koska hän ei ole tuota edes aloittanut :(

Iso8

Viisuhullu
Sijainti
Tampere
Ää tuntuu että tämä vuosi kun on 17, niin on maailman turhin, mutta on mahtavaa että sain Salatut Elämät dvd kakkoksen ja saan Robinin uuden levyn, heti kun se ilmestyy. :)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mä kutsuisin nurkan taakse ja antaisin kunnon nenänakin rystysillä. Se on yleensä paras keino.
Jos poikasi on liian kiltti, homma vaan jatkuu. Harmi sinänsä, koska hän ei ole tuota edes aloittanut :(
Kun kokoero on parikymmentä senttiä pituutta ja kolmisenkymmentä kiloa pojan tappioksi, niin siinä olisi pakko käyttää erinäisiä astaloita, joiden seurauksena olisi tuomiona vähintään murhayritys.

Siinä mä olen täsmälleen samaa mieltä, ettei kilttinä kannata olla. toinen aloitti pelin, mutta ei sitä tarvitse sen säännöillä pelata. Kun asia on ensiksi yritetty ratkaista kiltisti ja asiallisesti, mutta toinen on vain siitä yltynyt, niin miksi edes yrittää pelata ko. tyypin ehdoin.

Juuri tämän takia ehdotin ratkaisumalliksi tapoja, joilla murskataan ko. tyypin omanarvontunto ja mikäli se (tarkoituksella käytetty pronomini) käy väkivaltaiseksi, niin se on sitten leivättömän pöydän ääressä.

burb

.
Yli vuorokausi kännäystä ja kotoa varmaan olis hyvä löytää jotain safkaa. Löytyy toki: pakastepuolukkaa ja pakasteporoa.
Nyt on niin että en muuten ala väsäämään viiden tunnin poronkäristyssafkaa, vaikka aineet onkin. A) en tuhlaa tuota pororiekaletta kännisafkoiksi ja b) jos niin tekisin niin tulis paloauto ja ehkä poliisi.

Taidan syödä näkkärin.

Jaa mutta onneksi on purkkilihajalostetta. Sikanautaa. Ja silakkafilettä. Kurmee. Otanko kuvan?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.