Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset vol. III

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mangelo

Well-known member
Siten niin, että webaston lämmittämän veden moottorikierto ei bmw:ssä toimi, koska laitos liitetään lämppärin kennolle menevään letkuun. Termarin pitäisi aueta ja veden alkaa kiertää jotta myös moottori lämpeäisi. Moottorin jäähdytysneste toki lämpeää - paikallisesti moottorin ulkopuolella. :D

Laitan tähän suoran lainauksen bemarin tekniseltä asiakaspalvelulta, joka tietää asian paremmin kuin sinä ja minä yhteensä:

Ett sillee.
Tarkoittaako tämä, että sijoitettuasi 3000€ lämmittimeen, lämpö loppuu kun auton käynnistää ja vesi alkaa kiertää moottorissa?

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Miten muuten on, kyllä kai se sähköpiuhalämmitin jää edelleen toimintakuntoiseksi, jos webston asentaa?
Kyllä jää. Mulla oli Lantikassa lohkolämmitin ja kaksi webastoa. Kaikki toimi :ahem:

Perusmalli lie kytkettävä itse päälle autosta käsin?
Jep - ja vain autosta. Suosittelen kaukosäädintä.

Lisähintaa ja saa kaukosäätimen ja /tai ajastukset?
Saa - kaukosäädintä on kahta tyyppiä: Perusmalli ja ajastuksilla varustettu malli. Mulle riitti perusmalli, koska auto on yleensä 500 metrin päässä minusta. Kaukosäätimen kantama on mainosten mukaan jopa kilometri hyvissä olosuhteissa.
Ajastusta en käyttänyt ikuna, vaikka sellainen olikin Lantikan kakessa. Webasto lämmittää moottorin ja kabiinin niin nopeasti, että kun tietää olevansa kohta (n. 15 minuutin päästä) lähdössä, painaa kaukosäätimen nappulaa ja auto on lähtiessä lämmin.

Huippumallit gsm:llä soitto??
Löytyy tuollainenkin, ei ole kokemusta. En usko että olisi ikinä käyttöä. Vaikka auto olisi lentokentän parkissa, kaukosäätimellä saa auton pöhisemään tuloterminaalista. Olen kokeillut.

Miten kaukaa se kaukosäädin toimii?
Hyvissä olosuhteissa mainoksen mukaan kilometri, todellisuus lienee 500 metriä. Mulla on ollut auto kylmässä parkkihallissa 400 metrin päässä toimistolta ja aina lähti kakella toimiston sisätiloista lämpeämään. Tosin ohjauskäsky piti käydä tekemässä siltä puolen toimistoa, jossa parkkihalli oli. Muuten oli liikaa betonia välissä. Kake toimii radiotaajuuksilla, ei ole siis mikään infrapuna tms.

entä ajastukset, lie ohjelmoitavaa digitekniikkaa eikä pyörivää kelloa?
Ajastus/viikko-ohjemointi on hienommassa T100 kaukosäätimessä suoraan.

Muuta huomioitavaa?
Asennuta samalla autoon kiinteästi ylläpitolaturi, ettei auton akku tyhjene käytössä. Pari kertaa viikossa kun pitää piuhassa yön yli, ei akun tyhjenemisvaaraa ole. Laitehan käyttää akkuvirtaa auton lämppärin puhaltimen pyörittämiseen - ja kai siellä Webastossakin joku pieni puhallin - joka toimittaa ilmaa palotapahtumalle - on sisällä.

Eipä kestä!

T100 kaukosäädin:

Peruskaukosäädin T91 (mulle on riittänyt tämä hyvin)

Loput selviää lähimmässä Webaston asennusliikkeessä.

Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Pösö 3008 diesel, keväällä vaihdettu. Entisessä 3008:ssa ei ollut webastoa, sähköpiuhalla pärjäsi talven ajan. Nyt saattaa tulla työpaikalla ongelmian, jos 8-9 h 30 asteen pakkasessa ilman piuhamahdollisuutta.

Miten kaukaa se kaukosäädin toimii? entä ajastukset, lie ohjelmoitavaa digitekniikkaa eikä pyörivää kelloa?
Muuta huomioitavaa?
Kiitos!:ahem:
Telestart 100 ainakin pystyy hyvällä paristolla käynnistämään meikäläisen webaston kerrostalon ikkunan läheltä ei näköpiirissä olevaan toistasataametriä etäällä olevaan autoon (308 diesel), ja kuittaa tuon viestin. Umpinaisiin parkkihalleihin ei kanna, mutta kyllä sen saa sisätiloista useimmiten nakata lämmittämään. Tuossa mallissa on ajastustoiminto kaukosäätimessä ja on/off nappi. Erillistä kelloa ei autoon ole asennettu.

Lisätään tähän nyt vielä, että noi Pösöt ei oikein sisätiloista lyhyillä lämmitysajoilla lämpiä, liittynee auton omiin systeemeihin. Kannattaa ehkä satsata vähän isompaan kiukaaseen kuin minimisuositus. Moottori (tai ainakin jäähdytysneste) kyllä lämpeää kovillakin pakkasilla nopsaan. Mulla on perstuntuma myös siitä, että ajamaan lähdettäessa kannattaa webasto itse sammuttaa, tuntuu häiritsevän sisätilanlämmitykseen tarkoitetun sähkölisävastuksen toimintaa, hämännee jotain lämpöanturia joka tuota vastusta ohjaa. Puskee nopeammin lämmintä ilmaa näin.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Jopa selvis asioita!
:thumbup::thumbup:
Mä olen tottunu laadukkaaseen palveluun. :ahem:
Psssst. Rautalammillakin näkyy olevan asennuspaikka. http://www.autoapu.fi/

Se vaara näissä webastoissa on, että kun ekan kerran erehtyy hankkimaan, niin ei enää osaa luopua. On sen verran ylivertanen peli piuhalämppäreihin nähden.
Ja piuhalämppärin jälkeen aloittelijasta tuntuu, että aivan käsittämättömän nopea.

Viimeksi muokattu:

haju

Banned
Asennuta samalla autoon kiinteästi ylläpitolaturi, ettei auton akku tyhjene käytössä. Pari kertaa viikossa kun pitää piuhassa yön yli, ei akun tyhjenemisvaaraa ole. Laitehan käyttää akkuvirtaa auton lämppärin puhaltimen pyörittämiseen - ja kai siellä Webastossakin joku pieni puhallin - joka toimittaa ilmaa palotapahtumalle - on sisällä.
Mulle tulee tilauksessa olevaan autoon Webastolle oma erillinen lisäakku.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Viimeksi muokattu:

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Koin juuri kaikkien aikojen mindfuckin. Tarjoilin sen itse itselleni.
Vähän samaan tyyliin kun joni niitä cum in moutheja.

Mulla oli muksuna semmonen pellepuvussa oleva nalle joka kulki messissä joka paikkaan. Sen nimi oli Pena.

Vasta tänään, vasta pieni hetki sitten tajusin lyhentäneeni nimen pellenallesta.

Olenkohan ollut lapsinero? Outoa settiä nyt taas kyllä tämä. Pistää miettimään!

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma

Mulla oli muksuna semmonen pellepuvussa oleva nalle joka kulki messissä joka paikkaan. Sen nimi oli Pena.

Vasta tänään, vasta pieni hetki sitten tajusin lyhentäneeni nimen pellenallesta.

Sulla olis ehkä ollut mahkuja siihen, mikäli olisit esittänyt pohdinnan muodossa:"Olenkohan ollu lane?".

oldez

Well-known member

Koko tarina huokuu lapsineroutta.

Vesku

Maatalousneuvos
Jotta saataisiin asioista vielä epäselviä, niin kannattanee lukea nämä viestiketjut toiselta foorumilta: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59117.0 ja http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=48791.0

Vaikka aihe käsitteleekin 308: olmenollakasia, niin samat asiat pätevät isoveljeensäkin. Ketjussa myös 3008:aan liittyvää asiaa.
Pitääpä tutustua myöhemmin tarkemmin!
Ja sotketaan hieman vielä. Autossa on start and stop-toiminto. Akku lie tavallinen, mutta laturi jytäkämpää tekoa. Tuskin järjestelmä kuitenkaan hankaloittaa webaston sähkökytkentöjä?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kerronpa minäkin jotain lapsuudesta. Leikittiin kaverin kanssa merirosvoja. Otettiin olevinaan vankeja. Minä tietty ajattelin niitten olevan kahleissa olevia alastomia naisia, en tiedä kaveri ajatteli. Isänsä tuli hakemaan ja huusin, jotta haluaako tämä kaverini naisia mukaan. Isänsä siihen, jotta ajankohtaista varmaan kunhan meillä parta kasvaa. Jäin sitten leikkimään silmälappuineni ja muovimiekkoineni sadistista vankilanjohtajaa.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Kerronpa minäkin jotain lapsuudesta. Leikittiin kaverin kanssa merirosvoja. Otettiin olevinaan vankeja. Minä tietty ajattelin niitten olevan kahleissa olevia alastomia naisia, en tiedä kaveri ajatteli. Isänsä tuli hakemaan ja huusin, jotta haluaako tämä kaverini naisia mukaan. Isänsä siihen, jotta ajankohtaista varmaan kunhan meillä parta kasvaa. Jäin sitten leikkimään silmälappuineni ja muovimiekkoineni sadistista vankilanjohtajaa.
Balthazarillakin ois hauska lapsuustarina.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.