Joo. Ne menee näin:
Peli aloitetaan keräytymällä. Jokainen osanottaja esittää oman palstansa ja nämä jaetaan seuraavasti:
- Yksi… mmm… kaksi…. joo-o…
- tasoitushuomio
- välit
Tämän jälkeen osanottajat nimetään. Ilman nimeä jäänyt osanottaja on Afinogen.
Nimeämisessä täytyy muistaa:
- kahta samaa nimeä ei voi olla
- kolme samaa nimeä voi olla
- eripituiset nimet poikkeavat aina toisistaan
- lopputuloksen tarkastus
Kun alkujärjestelyt on tehty, voidaan varsinainen peli aloittaa.
Arvotaan aloittaja, suurimman luvun saanut saa valita.
Peli alkaa.
Aloittaja suorittaa aloitushuudon:
”Suoritan aloitushuudon.”
Nimetyt pelaajat vastaavat:
”Aloitushuuto suoritettu.”
Afinogenin pitää tämän jälkeen välittömästi mainita huutajien lukumäärä (esim. 6). Mikäli näin ei tapahdu; aloitushuuto uusitaan.
”Uusitaan aloitushuuto!”
Nimetyt pelaajat vastaavat:
”Aloitushuuto uusittu!”
Nyt ei Afinogenin tarvitse mainita lukua, vaan halutessaan hän voi määrätä.
”Määrään (esim.) Kojootin.”
Nimetyt pelaajat vastaavat:
”(esim.) Kojootti määrätty.”
Nyt peli etenee seuraavan viiden kierroksen ajan vastapäivään (mikäli se aloitettiin myötäpäivään, muutoin päinvastoin) Afinogenin toimiessa määrääjänä.
Pistelasku:
5 p
4 p
3 p
2 p
1 p
½ p (rangaistuksista, katso seur.)
Rangaistukset:
Elta
Sien
Moow
Kahma
(Kahmaa ja Moowia ei saa koskaan käyttää yhdessä)
Diskettiä saa käytää 12:den kierroksen jälkeen tallennuksiin.
Pelin lopetus:
Nimetyt pelaajat vastaavat:
”Peli lopetetaan.”
Lasketaan pisteet.