Peltosaaren sillalla? Tein samaa ollessani 3-vuotias.Samaten hidastan vauhtia tossa sillalla, jos siinä just vaihdetaan vetureita toisille raiteille.
Veikkaan vitosta.Täysikuu tuijotteli mua niin intensiivisesti suoraan silmiin että tunsin oloni vaivaantuneeksi ja kiusaantuneeksi ja käänsin katseeni sivuun. Mitäköhän se minusta oikein halusi?
Siinäpä siinä. Itse en kolmivuotiaana majaillut näillä kulmilla, joten en voinut harrastaa pakokaasun haistelua silloin. Otan sen nyt takaisin korkojen kera.Peltosaaren sillalla? Tein samaa ollessani 3-vuotias.
Opin ko. paikan lähettyvillä a) lukemaan ja b) puhumaan. Kerron tarkemmin 10.8.2014.Siinäpä siinä. Itse en kolmivuotiaana majaillut näillä kulmilla, joten en voinut harrastaa pakokaasun haistelua silloin. Otan sen nyt takaisin korkojen kera.
TIESIN!!!! koska asiasta oot maininnut aiemminkinOpin ko. paikan lähettyvillä a) lukemaan ja b) puhumaan. Kerron tarkemmin 10.8.2014.
Dr 13 on kuopattu jo kauan sitten. Nykyään taitaa kaikki dieselit olla keskiohjaamomalleja. Hyvät sauhut lähti kyllä tuollaisesta, kun moottorit hyrrää täysillä kierroksilla liikkeellelähdössä.Missäs ny vedetään pendolinoa dieselin voimalla? Vai onko harrasteluista kyse, Dr12, 13 vaiko joku muu?
En tietenkään pystynyt.Pystytkö vastustamaan kiusausta?
Lehmät laitumella!Onko kyyhkyn metsästys alkanu, vai mitä täällä ammutaan?
Onhan noita vielä kaksi olemassa. Toinen on ollut toimintakuntoinen "aina", toinenkin muistaakseni on ajokuntoon laitettu tai sitten se on vaiheessa.Dr 13 on kuopattu jo kauan sitten. Nykyään taitaa kaikki dieselit olla keskiohjaamomalleja. Hyvät sauhut lähti kyllä tuollaisesta, kun moottorit hyrrää täysillä kierroksilla liikkeellelähdössä.
Noiden aikaan sentään omaan käyttöön tulevat kulkuneuvot pyrittiin valmistamaan kotimaassa. Toista se on nykyään, kun sisävesilaivojakin uitetaan Turkista.Isompiakin Huruja, Dr12, on yks liikennekuntoinen olemassa. Omasta mielestäin jälkimmäinen on historian hienoin, miehekkäin ja kaikkein veturein veturi. Mulla olis sellaisen veturin kuljettajan ohjekirjakin. Tällainen.Vois lähteä ajelulle. Jos olis sellainen. Ja pätkä raiteistoa.
Noihin DW lienee viitannut, kun harrastelut mainitsi.
Kapteeni Jari Niemi ruori Silver Skyn Mustanmeren rannalta Ereglin kaupungista Poriin ja Nokialta Laukontorille.
- Turkista seilasimme ensin Mustanmeren yli, sitten Tonava-jokea pitkin parituhatta kilometriä. Siirryimme Saksan läpi Main- ja Rein-jokia pitkin Amsterdamiin, josta siirryimme Pohjanmerelle, Niemi kertoo.
Oli noita vielä 15v. sitten käytössä. Helsingin asemalaiturilta varmasti mielellään katseli lähtöä ja sai iloita, kun ei kyydissä tarvinnu olla. Se oli Turun juna. Dr12 poistui jo 10 v. aikasemmin 90-luvun alussa liikennekäytöstä.Dr 13 on kuopattu jo kauan sitten.