Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Kylläpä väsyttää kun aurinko niin lämmittää. Taidan ottaa tirsat.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Heräsin päikkäreiltä. Kirvesmieskin soitti että on mestat valmiina; aamulla rantasaunan uusia anturoita valamaan. :ahem:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Knoukkari sanoi:
Heräsin päikkäreiltä. Kirvesmieskin soitti että on mestat valmiina; aamulla rantasaunan uusia anturoita valamaan. :ahem:
Minä olen tänä keväänä upottanut maahan jo pari tonnia betonia. Huomenna tulee kolme lisää.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Sam sanoi:
Minä olen tänä keväänä upottanut maahan jo pari tonnia betonia. Huomenna tulee kolme lisää.
Hullulla on kalliit huvit.

Eikös jotain halvempaa vois sinne upottaa? Esim. ullakollista kaikkea rojua?:doubtful:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Sam sanoi:
Minä olen tänä keväänä upottanut maahan jo pari tonnia betonia. Huomenna tulee kolme lisää.
Varmaan kiloissa eikä euroissa?:doubtful:
Pari tonnia lie kuution verran? Muutama anturan ja / tai pohjalaatta ulkosaunaan?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Vesku sanoi:
Varmaan kiloissa eikä euroissa?:doubtful:
Pari tonnia lie kuution verran? Muutama anturan ja / tai pohjalaatta ulkosaunaan?
Aika hyvin arvattu. On tuota laitettu terassin perustuksiinkin. Tällä kertaa täytyy tehdä pilareiden varaan. Ei riitä tonnista monen pilarin pohjiin.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Nyt on viimeinkin prätkä siinä kunnossa, että hyvällä omallatunnolla voi sanoa kaiken sen tulleen tehtyä, mitä olis talven aikana pitänyt tehdä.

Siksi ajokausi alkoi mun osalta lähes kaks kuukautta normaalia myöhemmin tänä vuonna. :( Omaa laiskuutta, huoltovapaan, täysin umpinaisen akun hakeminen Turusta oli se kynnyskysymys tässä asiassa.

- Tarkistin tänään latauksen toimivuuden (siitä oli syksyn viimeisellä ajolla epäselvyyttä, kun se entinen akku simahti.)
- Laitoin silloin tällöin oikutelleen vasemmanpuoleisen etuvilkun kuntoon.
- Laitoin kellon kuntoon.
- Fiksasin jalkatappien kumien kiinnitykset.
- Laitoin nopeusmittarin kuntoon (Sigman. Oma mittari tuossa tarttis avata ja korjata ja siinä on kauhee duuni, jos se edes onnistuu. Osia luultavasti tarttis tehdä itse, koska varaosia ei ole saatavilla). Tämä homma on vielä kesken. En päässyt testaamaan mittarin toimivuutta, koska anturin vaatima magneetti tuli kiinni silikonilla ja sen täytyy kuivua ainakin huomiseen asti. Anturin kiinnityksen varmistin varmistuslangalla. Sigman omat kiinnityssysteemit eivät tässä tapauksessa ole riittävät.
- Tarkistin, että kaikki GPS-navigaattoripuhelimen liitäntäsysteemit ja telineet ovat kunnossa ja tarpeeksi tiukasti kiinni.
- Laitoin sellasen ulkoisen ylläpitolaturin kiinteän liitäntäkaapelin kuntoon ja vahdoin siihen sulakerasiankin.
- Kävin suuren osan (ne, joihin pääsi käsiksi pyörää ihan atomeiksi purkamatta) talven aikana hapettuneista liittimet läpi, putsasin ne ja ruiskaisin niihin CRC:tä.
- Säädin ajovalojen suuntauksen.
- Pesin pyörän ja kävin pyörän koko maalipinnan läpi (tämän tein kyllä jo eilen) ja vedin siihen päälle tuplana Autoglymit.
- Kävin läpi alumiini- ja kromiosia ja hinkkasin niitä Autosolilla kiiltäväksi jne. jne.
- Tarkistin kahvalämppärien toimivuuden.
- Tarkastin ulkolämpömittarin toimivuuden. Toimii, mutta patteri alkanee vedellä viimeisiään. Jo se on siellä kolme kesää kestänytkin, joten ei ihme.
- Tarkistin useimpien pulttien kireyden ja kiristin tarvittaessa.
- Tarkistin perän öljymäärän (Kardaanivetoinen mopo kyseessä)
- Vaihdoin jarrunesteet. (Kuten teen joka kevät)
- Rasvailin ja öljysin sieltä täältä tarpeellisista paikoista.
- Laitoin rengaspaineet kuntoon.
- Tarkastin jarrutehot testaamalla täysjarrutuksin, sekä mittaamalla jarrupalojen ja -kenkien kunnon. Vaikka tää oli vähän turhaa, koska syksyllä myöhään vaihdoin uudet palat+teräspunosletkut. Mut silti; jarrut on niin tärkeä osa prätkässä, että niiden täytyy aina olla uudenveroisessa kunnossa. Teräspunosletkut muuten tekee ihmeitä prätkän jarruille. Mulle ei koskaan enää tule prätkän jarruihin tavallisia kumiletkuja. Ero ei ole ihan suuri kuin jos ajaisi jarrutehostimella varustetulla autolla, josta tehostin on rikki, mutta ei kaukana siitä.
- Tarkistin renkaiden kunnon. Vaikka tavallaan turhaa tämäkin, koska siinä on viime vuonnai vaihdetut ihan uudet renkaat. Mutta joskus tarkastus kannattaa. Kerran löysin kevättarkastuksen yhteydessä renkaasta pystyssä olevan ison ruuvin, joka aiheutti uudehkon renkaan vaihtamisen uuteen.

Useempi (yli 6) tuntia ihan täyttä duunia siinä oli, vaikka jätetään peseminen+vahaus pois käytetystä ajasta kokonaan.

Hämmästyttää vuosi toisensa perään, miten paljon lähes kaikki liittimet ja katkaisijat hapettuvat talven aikana, vaikka mullakin on prätkä talvisäilytyksessä lämpimässä ja kuivassa tilassa.

Seuraavaks tarttis vielä vaihtaa (tai jos laiskuus iskee, vaihdattaa) öljyt ja öljynsuodatin. Tulppia ei tartte vaihtaa kun on iridiumit ja niillä ajaa kymmeniätuhansia kilsoja.
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Runar ja Kyllikki sanoi:
Nyt on viimeinkin prätkä siinä kunnossa, että hyvällä omallatunnolla voi sanoa kaiken sen tulleen tehtyä, mitä olis talven aikana pitänyt tehdä.

Siksi ajokausi alkoi mun osalta lähes kaks kuukautta normaalia myöhemmin tänä vuonna. :( Omaa laiskuutta, huoltovapaan, täysin umpinaisen akun hakeminen Turusta oli se kynnyskysymys tässä asiassa.

- Tarkistin tänään latauksen toimivuuden (siitä oli syksyn viimeisellä ajolla epäselvyyttä, kun se entinen akku simahti.)
- Laitoin silloin tällöin oikutelleen vasemmanpuoleisen etuvilkun kuntoon.
- Laitoin kellon kuntoon.
- Fiksasin jalkatappien kumien kiinnitykset.
- Laitoin nopeusmittarin kuntoon (Sigman. Oma mittari tuossa tarttis avata ja korjata ja siinä on kauhee duuni, jos se edes onnistuu. Osia luultavasti tarttis tehdä itse, koska varaosia ei ole saatavilla).
- Tarkistin, että kaikki GPS-navigaattoripuhelimen liitäntäsysteemit ja telineet ovat kunnossa ja tarpeeksi tiukasti kiinni.
- Laitoin sellasen ulkoisen ylläpitolaturin kiinteän liitäntäkaapelin kuntoon ja vahdoin siihen sulakerasiankin.
- Kävin suuren osan (ne, joihin pääsi käsiksi pyörää ihan atomeiksi purkamatta) talven aikana hapettuneista liittimet läpi, putsasin ne ja ruiskaisin niihin CRC:tä.
- Säädin ajovalojen suuntauksen.
- Pesin pyörän ja kävin pyörän koko maalipinnan läpi (tämän tein kyllä jo eilen) ja vedin siihen päälle tuplana Autoglymit.
- Kävin läpi alumiini- ja kromiosia ja hinkkasin niitä Autosolilla kiiltäväksi jne. jne.
- Tarkistin kahvalämppärien toimivuuden.
- Tarkastin ulkolämpömittarin toimivuuden. Toimii, mutta patteri alkanee vedellä viimeisiään. Jo se on siellä kolme kesää kestänytkin, joten ei ihme.
- Tarkistin useimpien pulttien kireyden ja kiristin tarvittaessa.
- Tarkistin perän öljymäärän (Kardaanivetoinen mopo kyseessä)
- Vaihdoin jarrunesteet. (Kuten teen joka kevät)
- Rasvailin ja öljysin sieltä täältä tarpeellisista paikoista.
- Laitoin rengaspaineet kuntoon.
- Tarkastin jarrutehot testaamalla täysjarrutuksin, sekä mittaamalla jarrupalojen ja -kenkien kunnon. Vaikka tää oli vähän turhaa, koska syksyllä myöhemmän vaihdoin uudet palat+teräspunosletkut. Mut silti; jarrut on niin tärkeä osa prätkässä, että niiden täytyy aina olla uudenveroisessa kunnossa. Teräspunosletkut muuten tekee ihmeitä prätkän jarruille. Mulle ei koskaan enää tule prätkän jarruihin tavallisia kumiletkuja. Ero ei ole ihan suuri kuin jos ajaisi jarrutehostimella varustetulla autolla, josta tehostin on rikki, mutta ei kaukana siitä.

Useempi (yli 6) tuntia ihan täyttä duunia siinä oli, vaikka jätetään peseminen+vahaus pois käytetystä ajasta kokonaan.

Hämmästyttää vuosi toisensa perään, miten paljon lähes kaikki liittimet ja katkaisijat hapettuvat talven aikana, vaikka mullakin on prätkä talvisäilytyksessä lämpimässä ja kuivassa tilassa.

Seuraavaks tarttis vielä vaihtaa (tai jos laiskuus iskee, vaihdattaa) öljyt ja öljynsuodatin. Tulppia ei tartte vaihtaa kun on iridiumit ja niillä ajaa kymmeniätuhansia kilsoja.
:thumbup:

Tarkastitko muuten että jääkaapin ovi on kiinni eikä liesi oo päällä?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Knoukkari sanoi:
:thumbup:

Tarkastitko muuten että jääkaapin ovi on kiinni eikä liesi oo päällä?

Joo, mutta en saanut varmistettua sitä, että jääkaapin valo varmasti sammuu kun ovi suljetaan. Valvontakamera onkin jo tilauksessa!! Sijoitan kameran jääkaapin sisälle, niin tämäkin homma tulee hoidettua kunnolla.
 
Ylös