Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Mehe Rienarsuo sanoi:
Kauheest onnea! Äläkä ny sekoile siellä yhtään. Jakkupukua niskaan ja korkkaria koipeen ja työelämään päitä kääntämään. Niin sen kuuluu mennä. Vai remonttimieheks. No saunan jälkeen joskus sit kotona pelkkää timpurinvyötä ylle. Pitäis riittää.
Kiitos ystäväiset ja kiits Mehe, mutta sveitsiläismiehinen työmaailma ja toimistohuone eivät vielä kutsu.

Toisekseen remppasandaaleissa on 9 cm korot ja hyvin niillä polkaisee pistolapion saveen ja kipuaa tarkastamaan ullakon lisäeristystarvetta. Rautakaupassakaan ei ole myyty "eioota" tai "eituuta" ja miehispäät kääntyy, kun tämä kantaa Bradstonen kivilaattaa autonperään. Kotiväki on kyllä hokenut "hullu nainen"- fraasia siitä lähtien, kun kävin hiukkaskiihdytintyömaalta lainaamassa kellarintyöstöön järeämpää välinettä mitä rautakauppa tarjoaa. Tykkää vaan, luulen. Ja siitä timpurinvyöstäkin.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
PuoliPöhkö sanoi:
Näyttää hitaalta :ahem:

Olisikos tuo kerrankin sellainen puhelin, jossa ei ole turhia ominaisuuksia ja hinta kohdillaan?
Mä en kaipaa kaikenmaailman tietoliikenneyhteyksiä tai matopelejä.
Pääasia että voipi soittaa, puhua, kuunnella ja tarvittaessa tekstittää. No, saa siinä myös kello olla.

Kaikki muu puhelimessa on mulle ylimääräistä hifiä.

Mikä tuon puhelimen malli on numeroina?
Mulla taitaa olla työkännynä ihan samanmoinen, malliltaan 3110. Siinähän se on työpöydän koristeena ollut. Vaikka sillä enämpi soittelisikin, niin en mä osais mitään sen kummempia ominaisuuksia vaatia, eiköhän sillä soittelu onnistu aivan hyvin. Eri asia sitten, jos on jatkuvasti jossain tien päällä ja tarttee jotain sähköposteja lueskella/lähetellä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
On miullakin 3330 jossain piironginlaatikossa.. toiminee vielä, en ole kokeillut moneen vuoteen. Hintaa voi sille laittaa yhden kaljan verran.
 

Makkonen

Guest
Onkos tämä luodin reikä?.
Jos tämä on luodin reikä, niin onko ammuttu sisältä ulospäin?
-edit- kuvattu ulkona, ikkunasta sisäänpäin.-
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Ylen Sankia Priha sanoi:
On miullakin 3330 jossain piironginlaatikossa.. toiminee vielä, en ole kokeillut moneen vuoteen. Hintaa voi sille laittaa yhden kaljan verran.
Sama! Kokeilinkin tuossa taannoin kaappeja penkoessani ja kevyen akun latauksen jälkeen toimikin vallan mainiosti. Suunnittelin tuossa että pienellä askartelupaskartelullahan tuosta saisi halvan GSM-hälyttimen autoon :)
 

Makkonen

Guest
PuoliPöhkö sanoi:
Näyttää hitaalta :ahem:

Olisikos tuo kerrankin sellainen puhelin, jossa ei ole turhia ominaisuuksia ja hinta kohdillaan?
Mä en kaipaa kaikenmaailman tietoliikenneyhteyksiä tai matopelejä.
Pääasia että voipi soittaa, puhua, kuunnella ja tarvittaessa tekstittää. No, saa siinä myös kello olla.

Kaikki muu puhelimessa on mulle ylimääräistä hifiä.

Mikä tuon puhelimen malli on numeroina?
Se oli tuo 3110.
Tosiaan ihan perusluuri. Riittää mulle duunikäyttöön, koska en tosiaan tarvi sitä muuhun kuin puheluihin.
Tosin noilla perusteluilla mulle olis riittänyt tuo toinenkin vaihtoehto, eli 1110i.
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
On miullakin 3330 jossain piironginlaatikossa.. toiminee vielä, en ole kokeillut moneen vuoteen. Hintaa voi sille laittaa yhden kaljan verran.

Mulla lienee samantyyppinen jemmassa. Oisko 3320. Voi se olla myös 3330, en muista. Mutta samannäkösiähän ne vissiin on kaikki? Erikoinen metallinhohtovioletti liukuläpällinen malli ja mulla on siihen yhdet hyvännäköset täysin käyttämättömät liukuläpälliset mustansävyiset kuoret vielä olemassa avaamattomassa paketissa.

Akku meni aikanaan paskaksi niin ostin uuden puhelimen. Muutaman euron akun ostamalla siitä sais tosi hyvän arkipuhelimen. Sellasen jolla voi soittaa, lähetellä tekstareita ja vastaanottaa puhelimia eikä just muuta. Mitään tietoliikenneominaisuuksia tossa mun puhelimessa ei ole.

Voiskin oikeestaan ostaa siihen akun ja laittaa tuon kolmannen, nyt laatikon pohjalla tyhjänpanttina lojuvan SIM-kortin siihen.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Ei 33xx-sarjassa ole muistaakseni ollut liukuläpällistä.. tommonen on se miun vanha 3330i-hupelin, jonka sain yo-lahjaksi.


edit: tai no, vaihtokuoriahan sai sillon ja niissä oli paljon liukuläppiä.. vakiona ei kuitenkaan ollut
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Jason DeVillain sanoi:
Onkos tämä luodin reikä?.
Jos tämä on luodin reikä, niin onko ammuttu sisältä ulospäin?
-edit- kuvattu ulkona, ikkunasta sisäänpäin.-
Vähän samea kuva.. vois arvella jos olis tarkempi. Lasista kylläkin hyvin hankala sanoa ilman perisk.. eikun mikroskooppia mistä suunnasta tullut laukaus.
Luodinreiältä noin kyllä muuten näyttää. Mittakaavakin olis ihan jees arvioinnin suhteen (myöskin arvioidessa onko kyseessä ylipäänsä luodinreikä)..
 

Makkonen

Guest
Ylen Sankia Priha sanoi:
Vähän samea kuva.. vois arvella jos olis tarkempi. Lasista kylläkin hyvin hankala sanoa ilman perisk.. eikun mikroskooppia mistä suunnasta tullut laukaus.
Luodinreiältä noin kyllä muuten näyttää. Mittakaavakin olis ihan jees arvioinnin suhteen..
Tarkenpaa kuvaa ei ole, kuvattu kännykällä.
Mittakaavasta sen verran, että mun varjokuva näkyy tuossa kuvan vasemalla puolella.
Arviolta reikä on 1-1,5 cm.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Vinkki: Jos olet hyvä metsä/partioveitsen tarpeessa, niin tässä on todella hieno ja hyvälaatuinen veitsi http://salattu.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80401946

Itse alkaisin huutaa tuosta, koska hinta on toistaiseksi melko edullinen. Mutta mulla on jo tollanen. Työn laatu on todella hienoa ja veitsi on luonnossa paljon upeampi kuin kuvassa.

En ole siis tuon veitsen myyjä, ajattelin vain vinkata hyvän veitsen tarvitsijaa tilaisuudesta saada mahdollisesti edullisestikin loistava veitsi, jollaista uskallan oman kokemukseni perusteella suositella.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Jason DeVillain sanoi:
Tarkenpaa kuvaa ei ole, kuvattu kännykällä.
Mittakaavasta sen verran, että mun varjokuva näkyy tuossa kuvan vasemalla puolella.
Arviolta reikä on 1-1,5 cm.

Kuten YSP totesi, luodinreiältä näyttää. Kaliiperi voi olla mitä tahansa väliltä 9mm - .500, kun noin väljät rajat annoit reiän koolle.

Onko reikä kartiomainen? Jos on, niin kartion kärki osoittaa ampumasuunnan. Ei poikkeuksetta mutta usein.
 

Makkonen

Guest
Runar ja Kyllikki sanoi:
Kuten YSP totesi, luodinreiältä näyttää. Kaliiperi voi olla mitä tahansa väliltä 9mm - .500, kun noin väljät rajat annoit reiän koolle.

Onko reikä kartiomainen? Jos on, niin kartion kärki osoittaa ampumasuunnan. Ei poikkeuksetta mutta usein.
Juu, reikä on/oli kartiomainen.
Tuo ikkuna josta bongasin tuon reiän aiheutti vaan hieman ihmetystä, jos tosiaan on luodin reikä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Runar ja Kyllikki sanoi:
Onko reikä kartiomainen? Jos on, niin kartion kärki osoittaa ampumasuunnan. Ei poikkeuksetta mutta usein.
Joo, vois kuvitella, että sen reiän ympärillä oleva lasin pinnan "repeämä" on luodin kulkusuunnassa klasin takapuolella. Eli jos tuo repeämä - joka kuvassa näkyy - on sisäpuolella, niin ammu on tullut ulkoa.


Se oli tuo 3110.
Tosiaan ihan perusluuri. Riittää mulle duunikäyttöön, koska en tosiaan tarvi sitä muuhun kuin puheluihin.
Tosin noilla perusteluilla mulle olis riittänyt tuo toinenkin vaihtoehto, eli 1110i.
Näyttää olevan oikeen ekomallia.
Järkiluuri.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
9mm olis miun arvaus näillä tiedoilla (yleisin pistoolikaliipeli, toki .45cal on mahdollinen).. reikä ei kuitenkaan tuosta kulmasta ole täysin säännöllinen. Tokihan luoti pyörii ja vatkaa lentäessään, varsinkin kun tehokas etäisyys on ohitettu. Ehkäpä siis ulkopuolelta (kaukaa) tullut laukaus.. ehkä.. ihan mahdoton oikeasti varmasti sanoa yhden kuvan perusteella
 
Viimeksi muokattu:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
9mm olis miun arvaus näillä tiedoilla (yleisin pistoolikaliipeli, toki .45cal on mahdollinen).. reikä ei kuitenkaan tuosta kulmasta ole täysin säännöllinen. Tokihan luoti pyörii ja vatkaa lentäessään, varsinkin kun tehokas etäisyys on ohitettu. Ehkäpä siis ulkopuolelta tullut laukaus.. ehkä.. ihan mahdoton oikeasti varmasti sanoa yhden kuvan perusteella

Jep, ysimilliseksi tai .38 Special/.357-reukun(=9 mm) kokovaippaiseksi luodiksi minäkin näillä tiedoilla epäilisin reiän aiheuttajaa. Ja ulkopuolelta ammutuksi tuon kartiomaisuuden perusteella,
 

Makkonen

Guest
Oukei, kiitoksia r&k & ysp.
Tuo oli kuvataidekoulun ikkunasta kuvattu, vajaan kilsan päästä kotoa...
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Runar ja Kyllikki sanoi:
Jep, ysimilliseksi tai .38 Special/.357-reukun(=9 mm) kokovaippaiseksi luodiksi minäkin näillä tiedoilla epäilisin reiän aiheuttajaa. Ja ulkopuolelta ammutuksi tuon kartiomaisuuden perusteella,

Ehkä kuitenkin korjaan tuota .38 specialin osalta. Mitä mieltä sä YSP olet? .38 taitaa olla niin hidas, että ois rikkonut lasin laajemmaltikin eikä tehnyt siistihköä melko pyöreää reikää? Eli ysimillisen tahi .357 maknumin tekemä ulkopuolelta ammuttu reikä on mun lopullinen arvaus. Lukitsen vastauksen.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Ylen Sankia Priha sanoi:
Ei 33xx-sarjassa ole muistaakseni ollut liukuläpällistä.. tommonen on se miun vanha 3330i-hupelin, jonka sain yo-lahjaksi.


edit: tai no, vaihtokuoriahan sai sillon ja niissä oli paljon liukuläppiä.. vakiona ei kuitenkaan ollut

Joo, siis mulla oli/on vaihtokuorellinen, liukuläpällinen. Pahimmillaan mulla oli monta niitä vaihtokuoria kun sain niitä 3,90 markkaa/kpl. Niitä sitten myin puolelle kylälle. :D Pari-kolme kuorta jäi itelle...mutta aika hyvän tilin tein niillä kuorilla.
 
Ylös