Minä olen niin hyvä, että olen aina ansainnut moisen.Päätin just, että olen ansainnut tämän illan jälkeen kylmän kaljan. :ahem:
Milloin kävit viimeks? 90-luvulla... :frank:Kävin Hobby Hallin sivuilla. Hämmästyin aidosti.
Kuvittelin, että lafka myy lähinnä halpoja vaatteita, verhoja, vuodevaatteita, ja jotain kodin sälää.
Hemmetti, sieltähän voi nykyään ostaa vaikkapa autoonsa talvirenkaat vanteilla tai skootterin, lumilingon, alumiinisen moottoriveneen tai takan.
Onpa valikoima uudistunut sitten viimenäkemän.
Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta tunnustan, notten ole ikinä käynyt Hobby Hallin sivuilla.Milloin kävit viimeks? 90-luvulla... :frank:
Ensimmäinen kerta oli minulle.Asiahan ei tietysti minulle kuulu, mutta tunnustan, notten ole ikinä käynyt Hobby Hallin sivuilla.
Vastataan kysyjälle, eikä väliin huutajille. :mad_old:Ensimmäinen kerta oli minulle.
Niitä mainoskuvastoja on aikanaan posti kantanut kotiin. Niistä kai tämä mielikuvakin on muodostunut.
Nuori mies täynnä raakaa raivoa.Vastataan kysyjälle, eikä väliin huutajille. :mad_old:
Joo, 1979 Corolla olisi hyvä ajopeli opetukseen.En ole vielä kertaakaan käynyt Hobby Hallin sivuilla, mutta männä vuosien kuvastoista kuva, jotta olisi lähinnä naisten pulju (ei siis mitään renkaita sun muita Puolipöhkön havannoimaa).. Tuli tuossa mieleen, että miksi autokoulut pitää ajaa uusinta ja hienointa tekniikkaa olevilla autoilla?
Ei ne noin luule.Lähinnä sitä ajattelin, kun 18 vuotiaat sitten kuitenkin inssin jälkeen ajavatkin 20 vuotta vanhemmilla Toyota Corollilla ilman automaattiohjausta sun muuta supervipstaakia ittensä hengiltä, kun luulevat auton toimivan yhtä hyvin mitä autokoulussa
Lähinnä tuo taitaa olla kahden vuoden sisään inssissä olevien ongelma.. Tulee omituinen piikki vuoden kortin omanneitten kolaroinneissa vs muut.Ei ne noin luule.
Luulevat, että ajotaito on kuin Tuohinolla ja että on tärkeää kyetä ajamaan näyttävästi ynnä vauhdilla.
Tämähän kuulosti ihan eräältä toiselta forumistiltamme...Tuli tuossa mieleen, että miksi autokoulut pitää ajaa uusinta ja hienointa tekniikkaa olevilla autoilla? Lähinnä sitä ajattelin, kun 18 vuotiaat sitten kuitenkin inssin jälkeen ajavatkin 20 vuotta vanhemmilla Toyota Corollilla ilman automaattiohjausta sun muuta supervipstaakia ittensä hengiltä, kun luulevat auton toimivan yhtä hyvin mitä autokoulussa.
Jos nyt viittaat Zaikomiin, niin hänen mielestä turvavälineet tuovat yliturvallista tunnetta (siis ajettaessa näillä hienoilla autoilla).. Tietenkin nuoren mieli viettäisi ennemmin Super-Bemarin suuntaan kuin puhkiruostuneen Toyota Corollan, jos autokouluja pitäisi valita.. Lähinnä sitä, että oppiiko sitä nuori hallitsemaan sitä tulevaa Corollaansa muuten kuin kantapään kautta, kun ei olekaan ABS:aa jne, mitä autokoulun autossa oli..Tämähän kuulosti ihan eräältä toiselta forumistiltamme...
Kaitpa sinne autokouluun aika harva tulisi 88 Corollalla veivaamaan, kun viereisessä puljussa on uusi Volvo tyrkyllä, vieläpä takaspoilerilla ja isoilla aluvanteilla.
Jeps, kyllä mää tajusin ja voin sanoa, että olet ihan oikiassa kyllä. Se voi yllättää jopa kun sorollan renkaat meneekin lukkoon äkkijarrutuksessa, eikä pedalli päristä samallai kun autokoulun super-bemarissa. Onneksi itse ajoin korttini vm. 85 MK3 Escortilla, sen ansiosta olen teiden kingi nykyisin. :ahem:Jos nyt viittaat Zaikomiin, niin hänen mielestä turvavälineet tuovat yliturvallista tunnetta (siis ajettaessa näillä hienoilla autoilla).. Tietenkin nuoren mieli viettäisi ennemmin Super-Bemarin suuntaan kuin puhkiruostuneen Toyota Corollan, jos autokouluja pitäisi valita.. Lähinnä sitä, että oppiiko sitä nuori hallitsemaan sitä tulevaa Corollaansa muuten kuin kantapään kautta, kun ei olekaan ABS:aa jne, mitä autokoulun autossa oli..
Missä muka olen noin sanonut :thumbdownJos nyt viittaat Zaikomiin, niin hänen mielestä turvavälineet tuovat yliturvallista tunnetta (siis ajettaessa näillä hienoilla autoilla)..
Esim. Tässä viittaat kyseiseen mielipiteeseesi. Sitä alkuperäistä the viestiä en onnistunut löytämään jossa koko teorian kerroit. Ei tässä uni tule, niin taidan jatkaa etsimistä. :ahem:Missä muka olen noin sanonut :thumbdown
Edit:Juuri kun eilen pääsin kehuskelemasta miten ABS ja ESP on turhia kapistuksia, tänään yhdessä jarrutuksessa auto heilahti 25 asteen sivuluisuun. Lähestyin risteystä varovaisesti kun oli alamäki ja lumi vaikutti kiillottuneelta. Toisella puolen pyörä luisti ja toisella puolen jarrutti hyvin. Korjausliike luonnollisesti onnistui eikä omalla kaistalla pysyminen tuottanut ongelmia, mutta onneksi ei ollut muita autoja lähellä nostamassa pulssia.
On ne ihan hyviä apuvälineitä, ja monelle varmasti tuiki tarpeellisia.
Ei kai pikkuauto kovin raskas ilman tehostinta voi olla? Tehostin vaan pilaa ohjaustuntuman ja tekee ajamisesta turvallisemman tuntuista kuin se onkaan :frank:
:ahem:Eikö sitä saisi olla sitä mieltä että autoa on parempi ajaa ilman liikoja apuvälineitä? Jarrutehostin on kyllä kiva, mutta mutta.. On se kumma kun virallisesta linjasta poikkeamista pidetään vitsailuna tai 'ajatteluna'. Kaiken huippu on se että parin vuoden päästä tulee ajonvakautukset pakollisiksi uusiin autoihin.
Unimielissäni luin tuon keskimmäisen sanan monesti ja ihmettelin. Sitten hoksasin, että on tainnut tulla lukihäiriö. Ei kyse ollutkaan vaimoista.Viljo, Folke, Vainojen uhrien muistopäivä
Ei saakeli mikä klovni... Mazdailtiin vaimon kanssa tuonne (Tammisilta) tuossa 7 tuntia sitten. Ja ihan ilman sladia siinä pihallakin...http://www.youtube.com/watch?v=OErfojKulNU
Tässä yksi malliesimerkki, miksi teinit ovat herkkiä ajelemaan itsensä tilastoihin. Olen kyseisellä pihalla nähnyt päiväsaikaankin tämän auton vetävän rinkiä siellä
Suurta hupia on silloin, kun tämmöinen auto eksyy tällaisella ajotyylillä esim. Turku kartingin pihaan ja porukkaa tulee ulos hirvee uho päällä Ilo on minun ja kisakavereideni puolella. Poislähtö on ollut usein hyvinkin rauhallinen ja autoa säästävä.