T.K
Sähkö-ukkeli
Mitäs sä opiskelet?Viimeinen koulupäivä. Seuraavaksi tulee sitten se 290 euron stipendi.
Mitäs sä opiskelet?Viimeinen koulupäivä. Seuraavaksi tulee sitten se 290 euron stipendi.
Legojen rakentaja-stipendia?Mitäs sä opiskelet?
Jou ja myyntiä.Legojen rakentaja-stipendia?
Eikös kaupat ja ravintolat ja vastaavat saa valita asiakkaansa - eli kyllä mun näkökulmasta ihan laillista tuo on.Se on hieman huvittavaa, etteivät jonnet tajua oikeuksiaan:
1) Kauppojen energiajuomille asettamien ikärajojen noudattaminen on vapaaehtoista. Kauppa ei saa kieltäytyä myymästä kyseistä energiajuomaa vaikka ostaja olisi 6-vuotias.
2) Jotkut kaupat ilmaisevat, että kaupassa saa olla kerrallaan esim. 3 koululaista. Tämänkin säännön noudattaminen on vapaaehtoista.
Näin käsittääkseni.Eikös kaupat ja ravintolat ja vastaavat saa valita asiakkaansa - eli kyllä mun näkökulmasta ihan laillista tuo on.
Ravintolat saavat valita asiakkaansa, kaupat eivät. Kauppa saa kyllä valita itse mitä tuotteita myy.Eikös kaupat ja ravintolat ja vastaavat saa valita asiakkaansa - eli kyllä mun näkökulmasta ihan laillista tuo on.
Niin no joo.Ravintolat saavat valita asiakkaansa, kaupat eivät. Kauppa saa kyllä valita itse mitä tuotteita myy.
Onko huonokuntoisia homojakin olemassa! HYI VITTU, MITEN RASISTISTA!Niin no joo.
Eikä toikaan enää niin pidä paikkaansa, että ravintola saa valita asiakkaansa.
Jos joku "vähemmistön" edustaja koittaa puolikuntoisena sisään, eikä portsari päästä, niin sitä syytetään rasistiksi. Voipi saada vielä sakot syrjinnästä
Niimpä.Onko huonokuntoisia homojakin olemassa! HYI VITTU, MITEN RASVAISTA!
Tosta oli juttua viime viikolla kaverin kanssa, joka siis toimii pokena baarissa. Saa kanteita rasistismista tämän tästä juuri mainitunlaisista tapauksista, mutta yksikään ei ole edennyt sen pidemmälle. Rasismikortti heilahtaa juottolan ovella kyllä helvetin helposti, mutta on oikeuslaitoksessa ainakin vielä joku järki tallella..Jos joku "vähemmistön" edustaja koittaa puolikuntoisena sisään, eikä portsari päästä, niin sitä syytetään rasistiksi. Voipi saada vielä sakot syrjinnästä
Ehdotapa kaverillesi, jotta ottaa käytännöksi tehdä jokaisesta tapauksesta rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta. Siinähän on rasistiksi huutelija ihmeissään kun väite pitäisi todistaa oikeaksi oikeudessa.Tosta oli juttua viime viikolla kaverin kanssa, joka siis toimii pokena baarissa. Saa kanteita rasistismista tämän tästä juuri mainitunlaisista tapauksista, mutta yksikään ei ole edennyt sen pidemmälle. Rasismikortti heilahtaa juottolan ovella kyllä helvetin helposti, mutta on oikeuslaitoksessa ainakin vielä joku järki tallella..
Kaupat eivät saa valita asiakkaitansa valitettavasi. Joillain kaupoilla on riesanaan näitä sankareita jotka yrittävät näpistystä vähintään pari kertaa viikossa. Heitä ei saa käännyttää ovella pois ja heidän kantamuksiaan/takkejaan ei saa tarkistaa ellet ole nähnyt täysin suoraan, että he ovat ottaneet jotain hyllystä.Eikös kaupat ja ravintolat ja vastaavat saa valita asiakkaansa - eli kyllä mun näkökulmasta ihan laillista tuo on.
Missä laissa noin sanotaan? En ole sattunut huomaamaan, vaikka olen kuullut puhuttavan.Suomen lainsäädännössä on tällainenkin mielenkiintoinen yksityiskohta:
-Pikkulapselle pitää myydä tulitikkuja jos tämä niitä haluaa
-Pikkulapselle ei missään nimessä pidä myydä tuhkakuppia, koska kyseinen esine on K-18 tavaraa..
Tuhkakuppi on tupakkatuote -> K18Missä laissa noin sanotaan? En ole sattunut huomaamaan, vaikka olen kuullut puhuttavan.
Sittenhän se on selvä juttu. Alle kouluikäiset siitä vain tikkukaupoille!Tuhkakuppi on tupakkatuote -> K18
Sytkäri on tupakkatuote -> K18
Tulitikut eivät ole tupakkatuotteita -> Ei ikärajaa
Ja kun asiakkaita ei saa syrjiä esim. iän perusteella ellei kyse ole lainmukaisesta ikärajavalvotusta tuotteesta.
2) Jotkut kaupat ilmaisevat, että kaupassa saa olla kerrallaan esim. 3 koululaista. Tämänkin säännön noudattaminen on vapaaehtoista.
Joskus pikkupoikana tuli asia selvitettyä, kun paikkakunnalla kävi sellainen tilpehööribussi. Bussista sai kaikenlaista halpaa kiinalaista ryötettä ja sälää. Myymälän ovella oli kyltti; pääsy kielletty koululaisilta. Kaverin kanssa olisi kovin haluttu mennä rojuja tutkimaan, mutta ei päästetty.Eikös kaupat ja ravintolat ja vastaavat saa valita asiakkaansa - eli kyllä mun näkökulmasta ihan laillista tuo on.
Kaupat voivat antaa porttikieltoa kelle haluavat, mutta pointtinani oli se, että sen porttikiellon noudattaminen on täysin vapaaehtoista. Monet kaupat pääkaupunkiseudulla antaisivat kyllä pitäviä porttikieltoja heti ensimmäisellä kerralla kun joku henkilö jää kiinni näpistyksestä, mutta kun ei voi.Hesarissa oli hiljattain juttua noista pikkukaupoista ja niissä puhuttiin kyllä porttikiellon saaneista asiakkaista.