Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Örfil

Guest
Taas niitä iltoja, kun on oikein hemmetin kivaa olla teini-ikäisen vanhempi. "Emmä haluu... Emmä tykkää... Se on pahaa... Anna sitä ja osta tätä... Voinko...? Saanko...? Enkä tee... Enkä vie... En jaksa..."
Lempo soikoon, sanon ma. Luulis noitten juttujen olevan jotain alle 10-vuotiaan höpinöitä, mutta e-heeeei, ku kohta täysi-ikäsen uhmaikäisen.

Ja kun tietyt kasvatukselliset seikat on täysin erilaisia toisen puoliskon kanssa, niin aina vaan paranee.
Tuotahan se on. Lisää siihen soppaan toinen murkku sekä kaksi uusioperheen (miespuolista) murkkua niin takuulla tietää mitä on olla isä!

Kiitän luojaa että tässä sopassa ei ole ollut "murkkunaisia", niiden suhteen olisin ihan pihalla :eek:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Tolen tarinassa esiintyvät esimerkkilauseenaloitukset on kolmevuotias jo suurin piirtein oppinut. Näitä samoja saanee sitten kuulla seuraavat 15 vuotta, ja todennäköisesti myös siitä eteenpäin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Taas niitä iltoja, kun on oikein hemmetin kivaa olla teini-ikäisen vanhempi. "Emmä haluu... Emmä tykkää... Se on pahaa... Anna sitä ja osta tätä... Voinko...? Saanko...? Enkä tee... Enkä vie... En jaksa..."
Lempo soikoon, sanon ma. Luulis noitten juttujen olevan jotain alle 10-vuotiaan höpinöitä, mutta e-heeeei, ku kohta täysi-ikäsen uhmaikäisen.
Jossainhan teoretisoitiin, että johtuu sekaisin olevasta hormonitoiminnasta moinen. Eli ei ole välttämättä teinin (epä)tahdosta kyse, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei ihan biologisista syistä jaksa kiinnostaa. No, ei varmaan lohduta yhtään, paitsi että se mennee myös joskus ohi.

-Edit- Hyvähän minun on lapsettomana ja itse teiniangstin täysin väliin jättäneenä huudella. ;)
 
Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Jossainhan teoretisoitiin, että johtuu sekaisin olevasta hormonitoiminnasta moinen. Eli ei ole välttämättä teinin (epä)tahdosta kyse, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei ihan biologisista syistä jaksa kiinnostaa. No, ei varmaan lohduta yhtään, paitsi että se mennee myös joskus ohi.
Eiku ne vaan samaistuvat idoliinsa. Kimiäkään ei kiinnosta.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Taas niitä iltoja, kun on oikein hemmetin kivaa olla teini-ikäisen vanhempi. "Emmä haluu... Emmä tykkää... Se on pahaa... Anna sitä ja osta tätä... Voinko...? Saanko...? Enkä tee... Enkä vie... En jaksa..."
Lempo soikoon, sanon ma. Luulis noitten juttujen olevan jotain alle 10-vuotiaan höpinöitä, mutta e-heeeei, ku kohta täysi-ikäsen uhmaikäisen.

Ja kun tietyt kasvatukselliset seikat on täysin erilaisia toisen puoliskon kanssa, niin aina vaan paranee.

-e-

Olin NIIIN raivona, että ryystin limutölkistä aivan täpöllä. Varmana kuului keittiöön saakka. Siitäs saivat.
Tästä toleranssin avautumisesta tuli taas mieleen kaksi täysin erilaista sisarusta, jotka aiemmin mainitsin Lapset-tojckissa. On niissä pentusissa huolensa ja murheensa. Ajoittain. Unohtamatta moniaita hyviä hetkiä. :nyöks-nyöks:
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jatkanpa vielä tätä avautumista tämän iltaisin yksityiskohdin.

Omaan itseenhän tuota tenavaa tulee usein verrattua. Kun esimerkiks ruuan suhteen (josta tämän illan tahtojen taisto alkoi) oon saanut suunnilleen sellasen kasvatuksen, että vanhemmat laittavat ruuan, ja se syödään. Piste.
Kauniimpi puoliso taasen on saanut kasvatuksen, jossa lapset osallistuvat myös ruuanlaittoon ja saavat myös olla paljon enemmän päättämässä ruokailuun liittyvistä asioista.

No mitäs tästä sitten seuraa... Jos minä olen kuulemassa kun tuo teini alkaa nipottamaan ettei TAASKAAN (tuota sanaa hänkin aina painottaa) ole mitään syötävää, sanon hälle että "Sitten sun tarvii vaan kärsiä nälkää" ja annan äänenpainoillani hänen ymmärtää että asia on loppuunkäsitelty. Jos ei syö, niin sitten ei syö. Omapa on nälkänsä. Luotan siihen, että jos olis oikeasti nälkä, niin kyllä ne muonat kelpais. (Tässä kohtaa lie aiheellista mainita että kaapeissa kyllä on syötävää ja lämmin ruokakin yleensä vähintään kerran päivässä, mutta liki päivittäin vaihtuva emmä-tosta-ja-tästä-tykkää -angsti asettaa liikaa vaatimuksia mm. kaappitilan riittävyydelle.)
Ja kun rouva on paikalla, hän alkaa ehdottamaan tyttärelle ruokia, joita kaapeissa on, tai mitä niistä voi valmistaa. Ja tyttären vastauksethan jo arvaakin. "Emmä... Hyi! Se on pahaa.." jne... Ja silloin mulla alkaa sappi kiehumaan. Ja kyllä, kohta kiehuu myös mekapeipen sappi. Ja siitähän seuraa se, että sekä mekapeipe että tytär ottavat sanallisesti yhteen. Tuossa vaiheessa, jos olen paikalla, liukenen pois tilanteesta ja esim. raportoin asiasta f1-forumille.

Niin, ja kuten ITG tuossa jo mainitsikin, on niitä hyviä hetkiäkin vastapainoksi. Oikeastaan niitä hyviä hetkiä on loppujen lopuks niin paljon enemmän, ettei tuollaset kähinät pitkään paina kenenkään mieltä.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Ilosaareen tulee sitten Sielun veljet ja Aphex twin. Pitääpä ruveta taas rymyämään festariporttien sisä- eikä vain ulkopuolella.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
En ota kantaa tohon timantit/höyhenet-juttuun, mutta mites tänään oli riitelyn aiheena se, että mikä on Suomessa pakkasraja että ei tarvitse lähteä kouluun, jos sellaista on lain'?
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
En ota kantaa tohon timantit/höyhenet-juttuun, mutta mites tänään oli riitelyn aiheena se, että mikä on Suomessa pakkasraja että ei tarvitse lähteä kouluun, jos sellaista on lain'?
Kyllä minä olen kävellyt kouluun yli 40 asteen pakkasessa.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Pyöräretki kahdeksalta aamulla kouluun -29 virkistää mukavasti. Kolme kilometriä on aika vähän, joo, mutta kyllä siinä kylmä ehtii tulla kun vauhdilla polkee. :D
 
Viimeksi muokattu:

Makkonen

Guest
Kolmisen viikkoa lomaa jäljellä, vois vaikka lähteä jonnekin pois täältä kylmästä...
 

Goblet

Iceman
Liittynyt
24.3.2008
Viestit
3109
Sijainti
Finland
Huomenta kuun kiurut, puolen kuun peipposet, vähäset västäräkit ja päiväiset pääskyset!
 
Ylös