Juu, 15 vuotta rupee tosiana oleen jo semmonen ikä, että ei siitä tommosia hintoja kannata maksaa. Mikä vaan on ongelma on se, että ainakin täällä on semmonen käytäntö, että jos viet telkkarin korjattavaks, niin se arviointikin maksaa jotain eikä edes niin kauheen vähän (mikä sinänsä on loogista, koska ei kai ne korjaajatkaan siellä ilmaiseks työskenetele). Jos annat korjauttaa sen vian, niin sitä arviointia ei tartte maksaa, mutta jos et anna, niin maksat sen arvioinnin. Vituttaahan se maksaa useampi kymppi ihan siitä, että saat kuulla että tää korjaus maksais 150 euroa. Toisaalta etukäteen et voi välttämättä tietää, että kuinka pienestä tai suuresta viasta on kyse, tuurilla se on joku vartin fiksaus ja hintaa olis maksimissaan 70 euroa, mikä ei oo sitten edes niin kauheen paljon enempää kuin se arvointi :dunno:vermula sanoi:No olis se aika tyhmää 15 vuotta vanhaa huollataa 150-200€:lla.. tuollahan niitä vanhoja telkareita saa ekotorilta 50+€:lla
Tähän yhteyteen olis varmaan passeli mainita, että noinniinku yleensä suositellaan, että ennenkuin alkaa sinne telkkarin sisuskaluihin sormiaan työntää, niin olis helvetin suotavaa, että se värkki olis ollu irti pistorasiasta vähintään vuorokauden, mieluummin pidempäänkin :frank:DFiaA sanoi:Jos on itsessä fiksarin vikaa, niin avaa kuoren ja tsekkaa vaikka et onks näkyviä vikoja, vaikkapa kosahtaneita kondensaattoreita.
OoPee sanoi:Toi on kieltämättä just se ongelma. Jos sä viet sen telkkarin nyt huoltoon ja maksat siitä huollosta sen 150-200 euroa mikä siihen helpohkostikin menee (voi toki olla halvempikin riippuen siitä, mikä on rikki), niin ans olla, kun/jos siitä kuitenkin jo vanhasta telkkarista vuoden tai parin kuluttua hajoaa seuraava osa, niin rupeet kelaan, että pakkohan tää on taas korjauttaa, koska muutoin se vanha korjaus oli ikäänkuin turha. Sen korjauskierteen, kun kerran aloittaa, niin sitä on vaikeempi sitten enää lopettaa :dunno:
Kusihousuista toimintaa.OoPee sanoi:Tähän yhteyteen olis varmaan passeli mainita, että noinniinku yleensä suositellaan, että ennenkuin alkaa sinne telkkarin sisuskaluihin sormiaan työntää, niin olis helvetin suotavaa, että se värkki olis ollu irti pistorasiasta vähintään vuorokauden, mieluummin pidempäänkin :frank:
Saapa nähä koska esim. autopeltikorjaamolla ei suostuta ees katsomaan autoa ja antamaan korjausarviota ennenkuin asiakas sitoutuu maksamaan toimenpiteestä, jos ei korjautakaan autoa k.o. paikassa.OoPee sanoi:Juu, 15 vuotta rupee tosiana oleen jo semmonen ikä, että ei siitä tommosia hintoja kannata maksaa. Mikä vaan on ongelma on se, että ainakin täällä on semmonen käytäntö, että jos viet telkkarin korjattavaks, niin se arviointikin maksaa jotain eikä edes niin kauheen vähän (mikä sinänsä on loogista, koska ei kai ne korjaajatkaan siellä ilmaiseks työskenetele). Jos annat korjauttaa sen vian, niin sitä arviointia ei tartte maksaa, mutta jos et anna, niin maksat sen arvioinnin. Vituttaahan se maksaa useampi kymppi ihan siitä, että saat kuulla että tää korjaus maksais 150 euroa. Toisaalta etukäteen et voi välttämättä tietää, että kuinka pienestä tai suuresta viasta on kyse, tuurilla se on joku vartin fiksaus ja hintaa olis maksimissaan 70 euroa, mikä ei oo sitten edes niin kauheen paljon enempää kuin se arvointi :dunno:
Niin on, mutta kuten vanha kiinalainen sananlasku sanoo: "Pee pants live longer"DFiaA sanoi:Kusihousuista toimintaa.
Runar ja Kyllikki sanoi:Saapa nähä koska esim. autopeltikorjaamolla ei suostuta ees katsomaan autoa ja antamaan korjausarviota ennenkuin asiakas sitoutuu maksamaan toimenpiteestä, jos ei korjautakaan autoa k.o. paikassa.
Tuo systeemi on tosiaan telkkari/elektroniikkakorjauksessa ollut mm. ainakin Turun seudulla käytössä ainakin tollanen 15 vuotta, että ilmaiseks ne ei sano kuin päivää.
Vähän offtopicina:
Törmäsin eilen taas tyyppiin, joka hälytti meikäläisen apuun kun ei kone toiminut. En tuntenut tyyppiä, mutta joku oli sille vihjaissut, että meikäläisesta saattais apu löytyä. Oli kuulemma äärimmäisen tärkeetä, että kone saadaan kuntoon, koska tyypin vaimo tekee etätöitä ja tarttee ajaa Helsinkiin aamulla jos kone ei toimi.
Noh, menin vaikka laitepuoli ei niin mun alaa olekaan. Tyyppi meinaan arvuutteli mulle "että se on sieltä koneen sisältä joku elektroniikkaosa rikki varmaankin".
Tein viitisen tuntia duunia ja sain systeemit kuntoon. Oli loppujen lopuksi sittenkin kyse käyttisongelmasta, siellä oli erilaista virusta ja spywaree sen verran että ei homma enää pelittänyt varsinkin kun tyyppi oli korjausyrityksissään poistellut "tollasia ylimääräsen näkösiä kansioita".
Laitoin siihen nyt sitten softapalomuuria ja muuta ja katoin kaiken läpi että kone on varmasti puhdas ja kaikki asetukset muutenkin kunnossa ja toimivat. Lisäks tyhjensin tempit, eheytin levyn jne jne.
Tää sitten sanoi "Kiitos paljon! Mä tarjoon joku kerta sitten vaikka kaffet tossa Teboililla jos samaan aikaan siihen satutaan. Saat pullankin jos oon oikeen höveli" ja sitten alko nauraa sellasta saatanan tyhmää naurua niinkuin ois paremmankin vitsin heittäny.
Mä melko hämmästyneenä kattelin sitä jätkää siinä ja sanoin "Tekisiksä sun työtä 5 tuntia ilmaseks? Meinaan emmä kyllä ihan kahvikupillisella tätä työtä ollut ajatellut tehdä. Mulla meni 5 tuntia aikaa tähän. Tekisiksä tosiaan 5 tuntia ilmaseks töitä ventovieraalle?".
Tyyppi siihen: "Mä...työtä 5 tuntia ilmaseks? Mut sehän ois ihan eri juttu!! Mähän teen ihan niinku...silleen...OIKEESTI töitä!! Mä ajan rekkaa, se on sentään....niinku oikeesti työtä. En mä ainakaan kehtais pyytää rahaa jos vähän aikaa pelaisin jonkun tietokoneen kanssa. Monethan ois valmiita ihan maksamaankin siitä että sais pelata toisten tietokoneilla päivät pitkät...tarttis muuta ku pelata ja pelata vaan."
Mä sanoin, että "Seuraavan kerran voitkin sitten viedä koneen korjaamolle, kun se kerran on eri juttu tehdä sulle töitä tai sun tehdä töitä".
Tää oli tuohtuneen näkönen ja sano "KORJAAMOLLE!!?? :eek!: :eek!: Mut sellanenhan MAKSAA jos koneen vie korjaamolle korjattavaks. Sit tarttis vielä ajaa Saloon asti eikä sitä edes sais sinne ennenkuin huomenna".
Emmä osannut sanoo siihen sit enää muutakuin että "No se maksaa just siks, kun ne tekee siellä ihan oikeita töitä. Emmä kyllä ymmärrä sitä logiikkaa, että millä perusteella mun pitäs korjailla ventovieraiden koneita ilmaseks...ihan vaan siks kun korjaamolla homma maksaa ja tarttis vielä ajaa Saloon edestakasin. Munko se tarttis maksaa?".
Naama norsunvitulla se sitten tuuppas mulle 20 euroa kouraan.Sanoin sille sitten että "Noh, oikeesti pitäs pyytää vielä 380 euroa lisää, mut antaa nyt olla koska tää kuitenkin on viimeinen kerta kun tuota konetta korjailen".
:thumbdown
Hillomunkin vai reikämunkin? :doubtful:KnowHow sanoi:Et viittis Runar poiketa mulla kattomassa mun konetta jos stadissa poikkeet? Siitä on varmaan joku elektroniikkaosa sisältä rikki tai jotain kun hidastelee ja tökkii. Mä tarjoon vaikka torikahvit ja munkinkin jos oikein hövelille päälle satun!
OoPee sanoi:![]()
![]()
![]()
Tyypillistä!
....ittehän meen tänään asentaan kaverille palomuureja sun muita hilavitkuttimia ja otan kotialähtiessäni mukaan kundin faijan upouuden läppärin asennettavaksi.
Ilmatteks tottamooses!
...tosin rehellisyyden nimissä on sanottava, että en mä kaverilta rahaa ottaiskaan ja sitäpaitti tää faijakin on aikaisemmin kysyny (fiksaillu ja asennellu senkin koneita jo useammankin kerran) multa, että mitä maksaa? Siis ei kysyny edes etukäteen vaan avsta, kun oli korjattu
Tosin fiksasin tän kaverin duunikaverinkin (jota en oo ikinä edes nähny) koneen kuntoon tässä just pari viikko asitten. Ilmatteks.
Saat hillon ja reiän erikseen!Runar ja Kyllikki sanoi:Hillomunkin vai reikämunkin? :doubtful:
Ilmanmuuta. Pistäkää vaan tulemaan, mä sit mietin mitä mä niillä teenAJ sanoi:Eli jatkossa voidaan lähettää kaikki rikkinäiset koneet Itävaltaan ilmaiseen korjaukseen? Kai sä noi pikarahtikulutkin maksat, ettei tuu sille koneen omistajalle vaan mitään kuluja?![]()
Sulla oli argumentointi täysin hukassa, olisit vastannut jotta monet nuoret kollithan ajelee autolla ihan huvikseen. Moni on valmis jopa vuokraamaan auton halutessaan huristella. Sitten olisit vaan ihan pokkana kirjoittanut 400,- laskun. Toinen vaihtoehto tietysti olisi jos itselläsi tai jollakin tutullasi olisi muutto suunnitelmissa, tilannut tyypin tekemään sen ja argumentoinnut vastaavalla tavalla tyypin pyytäessä rahaa.Runar ja Kyllikki sanoi:Tyyppi siihen: "Mä...työtä 5 tuntia ilmaseks? Mut sehän ois ihan eri juttu!! Mähän teen ihan niinku...silleen...OIKEESTI töitä!! Mä ajan rekkaa, se on sentään....niinku oikeesti työtä. En mä ainakaan kehtais pyytää rahaa jos vähän aikaa pelaisin jonkun tietokoneen kanssa. Monethan ois valmiita ihan maksamaankin siitä että sais pelata toisten tietokoneilla päivät pitkät...tarttis muuta ku pelata ja pelata vaan."
Mä sanoin, että ....
Tottakai mietit, miten muuten sä voisit korjata ne.OoPee sanoi:Ilmanmuuta. Pistäkää vaan tulemaan, mä sit mietin mitä mä niillä teen![]()
Hahaa! Tää oli päivän paras!Runar ja Kyllikki sanoi:Saapa nähä koska esim. autopeltikorjaamolla ei suostuta ees katsomaan autoa ja antamaan korjausarviota ennenkuin asiakas sitoutuu maksamaan toimenpiteestä, jos ei korjautakaan autoa k.o. paikassa.
Tuo systeemi on tosiaan telkkari/elektroniikkakorjauksessa ollut mm. ainakin Turun seudulla käytössä ainakin tollanen 15 vuotta, että ilmaiseks ne ei sano kuin päivää.
Vähän offtopicina:
Törmäsin eilen taas tyyppiin, joka hälytti meikäläisen apuun kun ei kone toiminut. En tuntenut tyyppiä, mutta joku oli sille vihjaissut, että meikäläisesta saattais apu löytyä. Oli kuulemma äärimmäisen tärkeetä, että kone saadaan kuntoon, koska tyypin vaimo tekee etätöitä ja tarttee ajaa Helsinkiin aamulla jos kone ei toimi.
Noh, menin vaikka laitepuoli ei niin mun alaa olekaan. Tyyppi meinaan arvuutteli mulle "että se on sieltä koneen sisältä joku elektroniikkaosa rikki varmaankin".
Tein viitisen tuntia duunia ja sain systeemit kuntoon. Oli loppujen lopuksi sittenkin kyse käyttisongelmasta, siellä oli erilaista virusta ja spywaree sen verran että ei homma enää pelittänyt varsinkin kun tyyppi oli korjausyrityksissään poistellut "tollasia ylimääräsen näkösiä kansioita".
Laitoin siihen nyt sitten softapalomuuria ja muuta ja katoin kaiken läpi että kone on varmasti puhdas ja kaikki asetukset muutenkin kunnossa ja toimivat. Lisäks tyhjensin tempit, eheytin levyn jne jne.
Tää sitten sanoi "Kiitos paljon! Mä tarjoon joku kerta sitten vaikka kaffet tossa Teboililla jos samaan aikaan siihen satutaan. Saat pullankin jos oon oikeen höveli" ja sitten alko nauraa sellasta saatanan tyhmää naurua niinkuin ois paremmankin vitsin heittäny.
Mä melko hämmästyneenä kattelin sitä jätkää siinä ja sanoin "Tekisiksä sun työtä 5 tuntia ilmaseks? Meinaan emmä kyllä ihan kahvikupillisella tätä työtä ollut ajatellut tehdä. Mulla meni 5 tuntia aikaa tähän. Tekisiksä tosiaan 5 tuntia ilmaseks töitä ventovieraalle?".
Tyyppi siihen: "Mä...työtä 5 tuntia ilmaseks? Mut sehän ois ihan eri juttu!! Mähän teen ihan niinku...silleen...OIKEESTI töitä!! Mä ajan rekkaa, se on sentään....niinku oikeesti työtä. En mä ainakaan kehtais pyytää rahaa jos vähän aikaa pelaisin jonkun tietokoneen kanssa. Monethan ois valmiita ihan maksamaankin siitä että sais pelata toisten tietokoneilla päivät pitkät...tarttis muuta ku pelata ja pelata vaan."
Mä sanoin, että "Seuraavan kerran voitkin sitten viedä koneen korjaamolle, kun se kerran on eri juttu tehdä sulle töitä tai sun tehdä töitä".
Tää oli tuohtuneen näkönen ja sano "KORJAAMOLLE!!?? :eek!: :eek!: Mut sellanenhan MAKSAA jos koneen vie korjaamolle korjattavaks. Sit tarttis vielä ajaa Saloon asti eikä sitä edes sais sinne ennenkuin huomenna".
Emmä osannut sanoo siihen sit enää muutakuin että "No se maksaa just siks, kun ne tekee siellä ihan oikeita töitä. Emmä kyllä ymmärrä sitä logiikkaa, että millä perusteella mun pitäs korjailla ventovieraiden koneita ilmaseks...ihan vaan siks kun korjaamolla homma maksaa ja tarttis vielä ajaa Saloon edestakasin. Munko se tarttis maksaa?".
Naama norsunvitulla se sitten tuuppas mulle 20 euroa kouraan.Sanoin sille sitten että "Noh, oikeesti pitäs pyytää vielä 380 euroa lisää, mut antaa nyt olla koska tää kuitenkin on viimeinen kerta kun tuota konetta korjailen".
:thumbdown