Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Toisessa koneessa on Win98SE ja sehän ei käynnisty jos esim. hiiri puuttuu.

Mutta muistaakos joku varmuudella että kestääkö Win98 ottaa näppistä ja hiirtä pois paikaltaan lennossa ja sitten taas takaisin kytkemisen? Eli voinko ostaa sellasen kytkimen, jolla saa käytettyä myös samaa hiirtä ja näppistä? (Juu ei, mulla ei just nyt oo saumoja kokeilla asiaa sillä kyseisellä koneella, siks kyselen)
Siis jos sulla on ns. switch box, niin kyllähän sille susikasille niinkuin mille tahansa mullekin käyttikselle tuo homma on niin kuin niissä olis jaktuvasti näppis ja hiiri kiinni ihan riippumatta siitä kumpi kone sulla on switch boxista valittu päälle (ts. kumpaa konetta juuri sillä hetkellä käytät hiirellä, näppiksellä sekä monitorilla)

Mä oon käyttäny siwtch boxia duunissa jo vuosia, tosin en susikasin kanssa ja suhtkoht hyvin toimii. Jonkun vanhemman mallin kanssa oli tosin se ongelma, että jos en koneen bootatessa ollu vaihtanu switchboxilla just sille koneelle, niin hiiri ja näppis ei toiminu, kone kyllä boottas. Mutta ongelma poistui kuin vaihdettiin uudempaan malliin.

Merkkiä en nyt tältä istumalta muista, mutta duunissa voin tarkistaa, jos kiinnostaa.

P.S. noilla on joku muukin termi kuin switch box, mutta ei tuu nyt mieleen. Siis jos ei toi termi sano mitään tai jos sen sekoittaa verkkosydeemeihin, sielläkin kun on siwtch box, mutta eri tarkoituksessa.

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Niin sen verran vielä, että ainakaan noissa firmassa käytettävissä malleissa ei oo mitään usb-liitäntää vaan usb-hiirenkin joutuu liittämään paikalleen sen yleensä mukana tulevan ps/2-adapterin välityksellä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ihan alussa (joskus 98-2000) mulla oli BlackBoxin valmistama SwitchBox, toimi hyvin, tosin monitorissa oli joskus jotain häiriöraitoja (siis semmosia taustalla kummittelvia pystysuuntaisia vasemmalta oikeelle liikkuvia väreitä), mtta se oli vaan kahdelle koneelle tarkoitettu malli, joten jouduin vaihtamaan jossain vaiheessa toisenlaiseen, johon pysty liittämään neljä konetta. Se oli toisen merkkinen, merkkiä siis en nyt tähän hätään muista, ja sen kanssa oli vähän ongelmia. Se vaihtu sitten uudempaan malliin ja tän jälkeen ei oo ollu ongelmia. Nyt siinä on kiinni kolme konetta, joskus ollu neljäkin. Konetta voi vaihtaa joko boxista nappia painamalla tai tietyllä näppäinyhdistelmällä, tässä nykyisessä esim. kaks nopeeta peräkkäistä ctrl-painallusta. Se mihin suuntaan boxissa liikutaan (eli mille koneelle vaihdan siitä nykyisestä) riippuu siitä käytänkö oikeeta vaiko vasenta ctrl-namiskaa.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Olga sanoi:
Joku pirulainen vainoaa minua. Olen eräitäkin kertoja kertonut täälläkin inhoavani Seitsemän päivää -lehteä ja muita vastaavia. Tänä aamuna tulla kopsahti postiluukusta uusi Seiska ja niitä tulee vielä kahdella seuraavalla viikollakin. :yuck: Sen jälkeen ne taas soittaa, että mitäs pidit ja tilaatko. :mad_old: Taaskaan en tilaa. :nope:
Just joo. Silloin luki, että tulee kolme seiskaa. Tänään oli tullut neljäs. Ai ku kivaa! Pitää viedä huomenna taas töihin muiden huviksi. :eek:

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Merkillistä muuten toi lehtien tuleminen. Minäkin alkukesästä peruutin yhden lehden tilauksen, niin eikös vaan tänään tullut uusin numero. Ja laskua en kyllä maksa! EIKÄ SITTEN OLLUT SEISKA SE LEHTI!

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
ettelbruck sanoi:
Jos joku on tilannu sen sulle ku ei kotiinsa kehtaa ja tietää et sä rahtaat sen kuitenki töihin jossa tää kälmeilijä saa sen lukee...
Jos noin olisi, niin veisin hänelle paketillisen näitä. :wink: Ovat muuten aika vastenmielisiä tuttavuuksia. Tutustuin niihin tänään, kun kävin metsässä. :eek:

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
P.S. noilla on joku muukin termi kuin switch box, mutta ei tuu nyt mieleen. Siis jos ei toi termi sano mitään tai jos sen sekoittaa verkkosydeemeihin, sielläkin kun on siwtch box, mutta eri tarkoituksessa.
"Suomeks" KVM-kytkin. (Keyboard, video, mouse)

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Niin sen verran vielä, että ainakaan noissa firmassa käytettävissä malleissa ei oo mitään usb-liitäntää vaan usb-hiirenkin joutuu liittämään paikalleen sen yleensä mukana tulevan ps/2-adapterin välityksellä.

Ainakin D-Linkiltä löytyy sekä USB että PS/2-malleja mutta se on ihan sama mulle kumman ostan koska noita adaptereita on kotona kyllä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ainakin D-Linkiltä löytyy sekä USB että PS/2-malleja mutta se on ihan sama mulle kumman ostan koska noita adaptereita on kotona kyllä.
Ihan varmuudeks ostaisin kyllä semmosesta paikasta, jonne tuon saa viedä takaisin ellei ole tyytyvinen. Täähän tietysti pätee kaikkiin nettikauppoihin. Testaisin nimenomaan just monitorin kuvaa ja siellä mahdollisesti näkyviä haamukuvia tahi muita häiriöitä.

USB-Hiiren tarkkuus on USB:n kautta jonkin verran parempi kuin PS/2:n kautta, mutta tolla nyt ei ole välttämättä sulle mitään merkitystä.

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Ihan alussa (joskus 98-2000) mulla oli BlackBoxin valmistama SwitchBox, toimi hyvin, tosin monitorissa oli joskus jotain häiriöraitoja (siis semmosia taustalla kummittelvia pystysuuntaisia vasemmalta oikeelle liikkuvia väreitä), mtta se oli vaan kahdelle koneelle tarkoitettu malli, joten jouduin vaihtamaan jossain vaiheessa toisenlaiseen, johon pysty liittämään neljä konetta. Se oli toisen merkkinen, merkkiä siis en nyt tähän hätään muista, ja sen kanssa oli vähän ongelmia. Se vaihtu sitten uudempaan malliin ja tän jälkeen ei oo ollu ongelmia. Nyt siinä on kiinni kolme konetta, joskus ollu neljäkin. Konetta voi vaihtaa joko boxista nappia painamalla tai tietyllä näppäinyhdistelmällä, tässä nykyisessä esim. kaks nopeeta peräkkäistä ctrl-painallusta. Se mihin suuntaan boxissa liikutaan (eli mille koneelle vaihdan siitä nykyisestä) riippuu siitä käytänkö oikeeta vaiko vasenta ctrl-namiskaa.
Mulla on Edimax -merkkinen. Tosin ei ole käytössä tällä hetkellä.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Tapahtuma:
17:00-20:00 Ollikkalan koulun pihamaalta jälleen kerran ajelutetaan lapsia parin tunnin verran. Ennen sitä kaupunki tarjoaa lämpimän iltapalan ja kahvia. Vaikka satais, meidät on kutsuttu kertomaan kerhotoiminnasta ja mopoilusta. Ruokailu klo 17-18.
Reaktioita:

Sitä silmien loistetta ja hymyn leveyttä ei voi kuin lämmöllä muistella. Eräs pikku tyttökin, joka istui takanani ja piti itseään kiinni selässäni tosi kovasti. Kysyin häneltä liikennevaloissa, jotta pelkääkö olla kyydissä. Vastauksena oli, että "eiku mä olen niin onnellinen, että voisin alkaa itkeä". Niinpä niin. Jälleen kerran annoimme siis heille, joilla se ei todellakaan ole itsestäänselvyys päästä mopon kyytiin, unohtumattomia kokemuksia ja kertomista moniksi viikoiksi. Tästä on hyvä jatkaa