Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
OoPee sanoi:
Juu ei :D Sitäpaitti meillä ei edes oo tommosia vaihdettavia sulakkeita vaan katkaisijat. Niistä kans näkee likinäköisempikin aika selkeesti, että onko pamahtanu pois päältä vai ei :rolleyes:
oon kateellinen, mutta vain lievästi. Toi uudenmallinen sähkökaappi olis meinaan jonkin verran pienempi ja siistimpi.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Formulanomi sanoi:
Niissä ei tosin lue välttämättä mille huoneille vaan voi lukea muutakin esim. liesi tai valaistus jne.
Tuo tekstien lukeminen voi tietysti helpottaa jonkun verran arvailua. Äkkiseltään luulis sulakkeen jossa lukee liesi vaikuttavan kanssa uuniin tai hellaan, muttei tieteskään ihan varma voi olla.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Thunder sanoi:
Tuollaisia katkaisijatauluja olen useiden kavereiden kodissa nähnyt vain kerran.
Hidas yleistyminen voi johtua aparaatin hinnasta?:doubtful:
Täällä taas ei mun mielestä just niitä vanhoja sydeemeitä enää näekkään. Ehkä vanhemmissa omakotitaloissa noita vielä on.
 

jenan

Kääkkä
Liittynyt
8.7.2002
Viestit
5402
Tuli tutkittua taulua ja sulakkeita ja ties mitä. Olihan siinä lappuja. Vaihdoin kokeeksi jonkun keittiösulakkeen, mutta se ei ainakaan vaikuttanut mihinkään.
Eikä iskäkään vastaa puhelimeen :(

Nyt luovutan. Kyllä mä ilman uunia pärjään ja leivänpaahdinta ja vedenkeitintähän voi siirrellä, harmittaa vaan tuo mun huoneen lämmitys. Jotain 10 astetta siellä tällä hetkellä, ihkuu!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Formulanomi sanoi:
Tosiaan, niinpä yritit. Niissä ei tosin lue välttämättä mille huoneille vaan voi lukea muutakin esim. liesi tai valaistus jne.
Voi olla noinkin, tosin olettaisin, ettei omakotitalossa oo koko mörskän valaistus yhden sulakkeen takana ja ettei valaistukselle ole ylipäätäätään omaa sulaketta vaan sen sulakkeen takana on tietyn huoneen (tai huoneiden) valaistus ja pistorasiat.
 
Viimeksi muokattu:

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
jenan sanoi:
Nyt luovutan. Kyllä mä ilman uunia pärjään ja leivänpaahdinta ja vedenkeitintähän voi siirrellä, harmittaa vaan tuo mun huoneen lämmitys. Jotain 10 astetta siellä tällä hetkellä, ihkuu!
Onkos se sellainen patteri, jossa kiertää vesi? Patteriin on mennyt ilmaa? Jokin "iso sulake" on palanut ja vedetkään eivät lämpene? Tuleeko lämmintä vettä ollenkaan?
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
jenan sanoi:
Tuli tutkittua taulua ja sulakkeita ja ties mitä. Olihan siinä lappuja. Vaihdoin kokeeksi jonkun keittiösulakkeen, mutta se ei ainakaan vaikuttanut mihinkään.
Eikä iskäkään vastaa puhelimeen :(

Nyt luovutan. Kyllä mä ilman uunia pärjään ja leivänpaahdinta ja vedenkeitintähän voi siirrellä, harmittaa vaan tuo mun huoneen lämmitys. Jotain 10 astetta siellä tällä hetkellä, ihkuu!
Lukeekos siellä esim. liesi useassa eri kohtaa ? Toinen niistä on rikki, jos uuni ei toimi.

Kuhan ei mene pakkasen puolelle ton huoneen kanssa. Jos patterit jäätyy se saattais olla ikävää ?!

Tutki vaan, joku toinen sulake on vielä rikki.

Oopee:
Joo.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Vellu sanoi:
oon kateellinen, mutta vain lievästi. Toi uudenmallinen sähkökaappi olis meinaan jonkin verran pienempi ja siistimpi.
Ei se oikeestaan oo pienempi, siis pinta-alaltaan, mutta on upotettu seinään eikä oo enää semmonen erillinen seinään kiinnitetty metallikaappi niinkuin ne ainakin ennen tuppas oleen. Siinä mielessä toki siistimpi ja onhan se tietty paljon näppärämpi. Eikä tosiaan tartte olla erikokoisia sulakkeita ostiskelemassa jemmaan. Tietty jos se itse kytkin kärähtää (ei kylläkään oo koskaan näin käynny), niin joutuu tilaamaan sähkömiehen, itte en rohkenis ryhtyä vaihtamaan, olkootkin että olis varmaan sekin duuni loppujenlopuks aika idioottivarmaa, kytkimiä kun saa rautakaupasta ja ne on mun mielestä standardisoituja, toki niissäkin pitää sitä ampperimäärää vähän tsekkailla.
 

jenan

Kääkkä
Liittynyt
8.7.2002
Viestit
5402
Olga sanoi:
Onkos se sellainen patteri, jossa kiertää vesi? Patteriin on mennyt ilmaa? Jokin "iso sulake" on palanut ja vedetkään eivät lämpene? Tuleeko lämmintä vettä ollenkaan?
Patterin rakenne on mulle vähän epäselvä [ovat kovin vaikeissa paikoissa eikä niitä tule paljon tutkittua], mutta lämmintä vettä ainakin tulee.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Muistutan jo tässä vaiheessa, että kun homma on selvillä, niin tää keskustelu tarttee arkistoida. Jatkakaamme! :frank:
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Formulanomi sanoi:
Lukeekos siellä esim. liesi useassa eri kohtaa ? Toinen niistä on rikki, jos uuni ei toimi.

Kuhan ei mene pakkasen puolelle ton huoneen kanssa. Jos patterit jäätyy se saattais olla ikävää ?!

Tutki vaan, joku toinen sulake on vielä rikki.

Oopee:
Joo.
Niin se patteri ei välttämättä jäädy, jos se on sähköpatteri....:eek:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
jenan sanoi:
Patterin rakenne on mulle vähän epäselvä [ovat kovin vaikeissa paikoissa eikä niitä tule paljon tutkittua], mutta lämmintä vettä ainakin tulee.
Kuulostaako mikään näistä tutulta?
Öljylämmitys?
Maalämpöpumppu?
Sähkölämmitys?
Kaukolämpö?

Onko erikseen jotain pannuhuonetta tai vastaavaa?
 

jenan

Kääkkä
Liittynyt
8.7.2002
Viestit
5402
Liesilappuja on yksi, pitäisikö sekin sulake sitten vaihtaa -.- epäilen vaan ettei se toisi mitään muutosta. Kauheasti laputtomia sulakkeita -.-
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Formulanomi sanoi:
Niin se patteri ei välttämättä jäädy, jos se on sähköpatteri....:eek:
Jos se on erikoinen sähköpatteri, että kylmä vesi putkistossa kiertää tuonne sähköpatteriin, jossa vesi sitten lämpiää ja tuottaa huomattavasti lämpöä ja eloa kovin kalsahtaviin huoneistoihin.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jenan sanoi:
Liesilappuja on yksi, pitäisikö sekin sulake sitten vaihtaa -.- epäilen vaan ettei se toisi mitään muutosta. Kauheasti laputtomia sulakkeita -.-
No voihan sitä aina kokeilla, mutta moon vähän skeptinen kun ottaa huomioon, että se ei oo pelkästään uuni, joka siellä ei toimi.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4591
Sijainti
Kokkola
Eilen poikkeuksellisesti rahaa enemmän lompakossa postista lähtiessä kuin mitä siellä oli sinne mennessä. Kirjeisiin upposi muutama euro, mutta hedelmäpeli se oli anteliaalla päällä :D Harvoin meikäläisen tuurilla saa voittoja tyyliin 12e kuten eilen.
 

JOC

tavallinen virtanen
Liittynyt
25.8.2001
Viestit
3475
Tarttis varmaan taas pikkuhiljaa laittaa noi huonekalut paikalleen,kun tässä on taas viikko oltu huonekalut kaikki yhdessä kasassa.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Teemu-84 sanoi:
Eilen poikkeuksellisesti rahaa enemmän lompakossa postista lähtiessä kuin mitä siellä oli sinne mennessä. Kirjeisiin upposi muutama euro, mutta hedelmäpeli se oli anteliaalla päällä :D Harvoin meikäläisen tuurilla saa voittoja tyyliin 12e kuten eilen.
Missä Postissa hetelmäpelit kuuluvat kalustoon?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Teemu-84 sanoi:
Eilen poikkeuksellisesti rahaa enemmän lompakossa postista lähtiessä kuin mitä siellä oli sinne mennessä. Kirjeisiin upposi muutama euro, mutta hedelmäpeli se oli anteliaalla päällä :D Harvoin meikäläisen tuurilla saa voittoja tyyliin 12e kuten eilen.
Suomen posteissa on hedelmäpelejä? :eek!: :eek!: :eek!:
 
Ylös