Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
burb sanoi:
Heh, äsken soi puhelin ja en kerinnyt vastaamaan. Numero oli tuntematon, päätin kuitenkin soittaa takaisin. Tyly naisääni alkoi vaan herjaamaan jotta "Valitsemaanne numeroon ei oteta puheluja!" och samma på svenska
Eipä ole tuollaista nauhoitetta aiemmin tullut vastaan.
Joko on tyypillä laskut maksamatta tai sitten sulla on käytössä salainen numero.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
KnowHow sanoi:
Olipa lämmin. Liian kuuma jo koiran lenkittämiseen, pitää siirtää ulkoiluttamiset ihan aamuuna ja iltayöhön.
Juuh.. Kävin pyöräilemässä. 45min meni tosi hienosti, sit alkoi nestehukka painaa. Oikomalla himaan puoli tuntia romahtaneella keskinopeudella ja nyt vesi maistuu.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Mikkoz84 sanoi:
Joko on tyypillä laskut maksamatta tai sitten sulla on käytössä salainen numero.
Ei ole salaista numeroa mulla ja sen verran pengoin että tuo on jonkun Tutkimus Datajotain numero. Ei mitään hajua mitä asiaa heillä voisi minulle olla.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Ylen Sankia Priha sanoi:
Leukaperissä jomottaa niin ettei tahtonut unta saada. :thumbfh:
Hampilääkäriä menen morjestamaan tänään.
Viisaudenhammas siellä.. viisastelee. Huomenna röntgeni.

Ja nyt aletaanki popsia pillereitä.. :alppu:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
ettelbruck sanoi:
Juuh.. Kävin pyöräilemässä. 45min meni tosi hienosti, sit alkoi nestehukka painaa. Oikomalla himaan puoli tuntia romahtaneella keskinopeudella ja nyt vesi maistuu.
joo toi nestehukka on kyl paha, kun siinä menee aika pitkään että saa nestetasapainon kuntoon.. Mullakin eilisessä skabassa tuli nestevajausta, ja meni varmaan 5-6 tuntia kisan jälkeen kunnes sain nestetasapainon kuntoon. Tosin tuollaisessa kestävyystapahtumassa se nesteytyksen vaikeus vielä korostuu, kun melkein helteessä ajaa 3 tuntia 173 keskisykkeellä.. :rolleyes:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Jacques sanoi:
Kyllä! :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:
:nope: :nope: :nope: :nope:

Ei vaiskaan, onhan tuo harrastuksena aika paljon mielekkäämpi kuin mun harrastukset: ryyppääminen, tupakointi ja kiroilu. (Ja forumilla vittuilu)
Tuo nestetasapainon pitäminen vaan meikäläiselle aika tärkeä juttu, joskus lapsena kerkes kuulemma melkoiset vajaukset jossain tilanteessa tulla ja "aikuisenakin" joutuu tarkkailemaan tilannetta kesäisin helteessä. Siksi en voisi kuvitellakaan urheilevani kolmea tuntia 173:n sykkeellä auringonpaisteessa, mieluummin ajelen ilmastoidulla autolla sen 90km. :rolleyes:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
burb sanoi:
Siksi en voisi kuvitellakaan urheilevani kolmea tuntia 173:n sykkeellä auringonpaisteessa,
Ei voi meikäläinenkään - eikä pystykään, siksi 'iso käsi' Jacquesille!

Mutta kuntoilusta näissä rajoissa (syke kaiketi jotain 140 luokkaa) oon oppinu nauttimaan viimeisen vuoden aikana. Ja 'pakko' on kuntoilla, oli näet 2.3.2006 Singaporessa meikäläisen tiimalasissa hiekka melkoisen vähissä. Siitä loistavien lääkärien avulla noustiin ja nyt on pidettävä huolta ettei anna kunnon heikentyä.
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
ettelbruck sanoi:
Mutta kuntoilusta näissä rajoissa (syke kaiketi jotain 140 luokkaa) oon oppinu nauttimaan viimeisen vuoden aikana. Ja 'pakko' on kuntoilla, oli näet 2.3.2006 Singaporessa meikäläisen tiimalasissa hiekka melkoisen vähissä. Siitä loistavien lääkärien avulla noustiin ja nyt on pidettävä huolta ettei anna kunnon heikentyä.
Passaako kysyä että mikäs oli meininki?
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mikkoz84 sanoi:
Joko on tyypillä laskut maksamatta tai sitten sulla on käytössä salainen numero.

Ainakin entisen HPY:n alueella tollainen ilmoitus tuli kun otti puhelinjohdon pois seinästä. Turussa ei soittaja huomannut mitään jos kohdenumerossa oli johto pois paikaltaan, joten meinas ihan tulla asiasta jarna joskus mutta kaveri todisti väittämänsä sillä, että otti johdon pois ja sitten kännykästä soitettiin siihen (samassa asunnossa olleeseen) puhelimeen.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
burb sanoi:
:nope: :nope: :nope: :nope:

Ei vaiskaan, onhan tuo harrastuksena aika paljon mielekkäämpi kuin mun harrastukset: ryyppääminen, tupakointi ja kiroilu. (Ja forumilla vittuilu)
Tuo nestetasapainon pitäminen vaan meikäläiselle aika tärkeä juttu, joskus lapsena kerkes kuulemma melkoiset vajaukset jossain tilanteessa tulla ja "aikuisenakin" joutuu tarkkailemaan tilannetta kesäisin helteessä. Siksi en voisi kuvitellakaan urheilevani kolmea tuntia 173:n sykkeellä auringonpaisteessa, mieluummin ajelen ilmastoidulla autolla sen 90km. :rolleyes:
Juu ei muakaan kiinnostaisi esim. istua 12 tuntia kalastamassa (mieluummin haen kalat kaupan kalatiskiltä, jos söisin kalaa) tai pelata kolme vuorokautta putkeen jotain hemmetin tietokonepelejä jossain assembly tapahtumassa tjsp.
Eli se on vähän mistä kukakin tykkää.. :)

Edit: niin sen verran piti vielä lisätä, että eihän munkaan kunto varmaan kestäisi tuollaisia rupeamia joka viikonloppu. Pääasiallisesti tämä harrastus on toki minunkin kohdallani suht rauhallista sykkeiden osalta. Toki harjoitusmäärät ajallisesti katsottuna on ehkä kymmenkertaiset ihan tavalliseen kuntoilumielessä pyöräilyä harrastavaan nähden.
Kilpailuissa ja kuntoajoissa sitten aina kokeillaan rajoja, mutta niitä ei nyt minulla ole varmaan tulevaisuudessakaan kuin muutama vuodessa.. Ellen sitten innostu laajentamaan tätä harrastusta liittymällä johonkin kilpapyöräilyseuraan. Sekin on kyllä käynyt mielessä.
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
burb sanoi:
Passaako kysyä että mikäs oli meininki?
Painoa viitisenkymmentä kiloa enemmän kuin nyt (siitä 15kg kolmessa päivässä kertynyttä nestettä, osa keuhkoissa), verenpaine kammottavan korkea (kamalimmillaan kai 180/130 tjsp), verensokeri 21,2 mmol/l (pitäis olla 3,5 - 7,0), jalassa infektio joka esti kävelyn, pulssi 120 levossa yms

Kaikkihan olivat olleet piilevinä mutta jalkainfektio ja keuhkoputkentulehdus laukaisivat.

Tänään paino 86,7kg, verenpaine 122/72, pulssi 48, verensokeri 4,9.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
ettelbruck sanoi:
Ei voi meikäläinenkään - eikä pystykään, siksi 'iso käsi' Jacquesille!

Mutta kuntoilusta näissä rajoissa (syke kaiketi jotain 140 luokkaa) oon oppinu nauttimaan viimeisen vuoden aikana. Ja 'pakko' on kuntoilla, oli näet 2.3.2006 Singaporessa meikäläisen tiimalasissa hiekka melkoisen vähissä. Siitä loistavien lääkärien avulla noustiin ja nyt on pidettävä huolta ettei anna kunnon heikentyä.
Juu, nuo tuollaiset terveysongelmat pistää toki aina hälytyskellot soimaan ja ihan hyväkin niin.

Itsellänikin ennen pyöräilyharrastukseni aloittamissa oli jonkinlaisia signaaleja.. Esim. paino ja verensokerit olivat vähän kohollaan.. Kun on suvussa sydän ja verisuonivaivoja sekä diabetestä, niin on syytä hoitaa se mikä nyt vaan on hoidettavissa eli oma fyysinen kunto.
Muutenkin yleinen olotila oli silloin 2003-2004 aika apaattinen. Olin jatkuvasti väsynyt ja masennus sekä stressikin vaivasivat. Opinnoissa oli vaikeuksia, koira kuoli, avovaimon kanssa erottiin jne.. kaikki jutut about samaan aikaa.. :nope:

Masennukseen (kuten toki kunnon parantamiseenkin) tuo pyöräily olikin aivan oiva lääke. Se idea tuli amk:n mentorilta, joka oli itse kärsinyt masennusoireista. Kertoi neuvoksi että kannattaisi keksiä jokin liikunnallinen harrastus, jonka avulla saa kaikki henkisetkin paineet purettua. Ja kun pyöräily on aina ollut miellyttävää niin, ei tuossa kauaa mennyt keksiä mikä se harrastus voisi olla. Eli siis kyseessä oli aluksi ihan puhtaasti terapiaa.. Ja kai se sitä vieläkin tavallaan on..

Vuonna 2003, kun tein ensimmäisen pyörälenkkini Hyvinkäältä Helsinkiin (~55km), mulla kesti matkassa neljä ja puoli tuntia ja olin aivan puhki poikki väsynyt. Jostain kumman syystä kuitenkin sain siitä jotain nautintoa ja toistin urakan kerta toisensa jälkeen. Se kokemus kun joka kerta sai ajasta nipistettyä kymmeniä minuutteja pois, nosti motivaatioa hurjasti ja harrastusta jaksoi jatkaa ja pikkuhiljaa laajentaa. Samalla onnistuneiden treenien kautta mielikin koheni kummasti. Opiskelut lähtivät taas sujumaan ja muutenkin palaset elämässä alkoivat loksahtamaan (duunipaikka jne).

Nykyäänhän tuo matka hyvinkäältä hesaan menee ihan kevyelläkin temmolla (=syke 140-150) alle kahteen tuntiin, joten kyllä se kuntokin on vaan noussut 4 vuodessa aivan älyttömästi. Ei sitä oikein käsitäkään muuten kuin näin kun muistelee mikä oli tilanne joskus aiemmin. Kun ei siitä niin kauaa ole aikaa kuitenkaan..
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
No voi vittu, pitiköhän mullakin alkaa pyöräilemään. :thumbfh:
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Mistään tule niin hyvää oloa kun vetää kolme tuntia anaerobisen rajoilla. Mulle lajina mieluiten juoksu. Sellasen rupeeman jälkeen kun menee suihkuun, kulauttaa palautusjuoman ja vähän venyttelee- jes.

Jostain kumman syystä sauna ei tuu pitkän ja hikisen lenkin jälkeen ekana mieleen. Eikä pilu.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
burb sanoi:
No voi vittu, pitiköhän mullakin alkaa pyöräilemään. :thumbfh:
Ala vaan!

Mullakin on hyviä kokemuksia pyöräilystä. Olen vissiin monta kertaa retostellutkin näillä: (nämä on tietty eri vuosilta ja vain pidemmät matkat)
- Tikkurila-Kuopio-Tikkurila
- Tikkurila-Kemijärvi-Tikkurila
- Tornio-Lakselv-Rovaniemi (junalla Tikkurilasta/Tikkurilaan)
- Tikkurila-Gdansk (laiva), Gdansk-Wien (pyörä), Wien-Split (juna), Split-Trieste (pyörä), Trieste-Calais(juna), Calais-Folkestone(?) (laiva), Folkestone-Brighton (pyörä), Brighton-Lontoo/Victoria Station (juna), Victoria Station-Liverpool station (pyörä..tämä oli järisyttävä kokemus), Lontoo (liverpool station) - Harwich (juna)...ja loput junalla/laivalla Ruottin/Tanskan kautta.

Pitkiin päivämatkoihin tottuu kyllä. Jacques harrastaa vissiin noita amatöörikisoja, mutta paljon hauskempaa on ajaa omaa tahtiin pitkiä matkoja. Pitää taukoja välillä ja silleen....

Ehkä aloitan vielä joskus uudetaan pyöräilyn...
 
Ylös