vermula sanoi:
Jokuu partiolippispäinen poika oli linnankadulla mennyt kysymään vanhalta mieheltä, et saanks mä auttaa sedän kadun yli. Mies siihe et "saat tietty, mullonki harrikka tosa kadun toispuolel"

:thumbup:
Sinänsä muuten totta, että kun Aurajokirannan keskiviikkomööteissä katsoo nimenomaan Harrikka-porukkaa, niin melko harmaapartaista ja vanhaa sakkia on iso osa. Siis tosivanhaa sakkia (motoristeiksi). Yli kuuskymppinen ei ole harvinaisuus.
Syystä, jota en ymmärrä, ovat ihan erillään kaikista muista, siellä förin lähellä. Syyn tiedän, vaikka en ymmärräkään ja se on selkeä merkkirasismi.
Eivät kaikki heistä ole merkkirasisteja, eivät likikään kaikki, suurin osa on ihan tavallisia hemmoja, mutta muutaman merkkirasistin esimerkki aiheuttanee tuon eristäytymisen muista.
Motorismihan tyypillisimmillään on sitä, että toisten pyöristä naljaillaan kovastikin, mutta ei niissä jutuissa kukaan tosissaan ole.
Paitsi just jotkut asiat liian tosissaan ottavat, asiaa ymmärtämättömät merkkirasistit. Kun ne puuttuvat joukosta, samaan kokoontumiseen mahtuvat niin kyykyt, matkapyörät, endurot, homosohvat kuin ihan itserakennetutkin laitteet yms.
Herjanheitto ulottuu myös ajovarusteisiin; Mäkin aina auoin Toselle (ja tais Jussikin aukoa) että kun hän ajoi "tollanen puhelinkioski päässä", ja "piilo-Pepsodenttipuku" päällä kun ajoi Schubertin avattava kypärä päässä sekä musta ihan hieno nahkapuku päällä. Tose vastaavasti morkkas nahkafarkut päällä ja avokypärä päässä ajavia customisteja. Kuitenkin kaikki tiesimme, että kukaan ei ollut millään tavalla tosissaan, se on vain yhteisen harrastuksen yhdistämien kaverusten herjanheittoa. Ja Jussi tietty aukoo gotetexeistä mulle ja mä taas aina nahkaa käyttäville siitä, että ne pelkää sadetta kun ei nahat kestä jne. jne. Kuitenkin kaikilta tossakin sakissa löytyi niin gorea kuin nahkaakin, eri tilanteiden varalle. Radallehan ei kukaan hullu lähdekään edes goret päällä. Siis silloin kun ajetaan kovaa. Ennakoivan ajon kolulutus on sitten ihan eri juttu.
Sainpas tehtyä tästäkin mopotoikin. :ahem: