Tallipaikat kaudella 2010

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
noh, mitä nyt canadassa hävisi 4 sekalla debyyttivoiton ajaneelle puusilmälle. sääli, se deba olisi kuulunut 100 kertaa ennemmin Nickille.
Totta, mutta syy pieneen eroon oli neljässä safety carissa. Vauhdillisesti BMW:stä ei ollut McLarenia haastamaan.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Herätellään nyt tätäkin ketjua kun viimeinenkin huippupaikka meni itseoikeutetusti elävälle legendalle Michael Schumacherille. Renault'n toisen kuskin paikkaa en millään tällaiseksi saata laskea koska ranskalaiskonserni möi enemmistö-osuutensa tallista hämäräperäisille luxemburgilaisille ja tallin budjettia leikataan ensi kaudeksi. Lisäksi Robert Kubicalle on sopimuksella taattu ykköskuljettajan oikeudet.

Mistä päästäänkin jälleen kerran ruletissa mustan pekan saaneeseen Quick-Nick Heidfeldiin. Heidiähän oltiin viemässä McLarenille ja Mersulle mutta kumpikin luotti ennemmin mestarismiehiin. En silti sano, että saksalaisen ura vedettiin maanmies Sumin toimesta vessanpöntöstä alas, sillä Rellulla on vielä ovi auki. He kuitenkin saattavat investoida maksukuskiin. Uusissa talleissa on toki muutamia hajapaikkoja jäljellä, mutta itse en lähtökohtaisesti laittaisi kovin suuria odotuksia USF1:n meininkiin tai Camposiin, joiden ympärillä hyrrää iso liuta syvätaskuisia kuskiehdokkaita ja aika liuta kysymysmerkkejä. Eli todennäköisesti suuntana on Sauber-Ferrari, mikäli Peter S. pelastaa vanhan suojattinsa uran. Tuollekin paikalle ollaan vahvimmin huhuttu niinikään vanhoja Sauber-pilotteja Fisichellaa ja Villeneuvea.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Turun Sanomat: d’Ambrosio nousussa Renaultille
Genii Capital -sijoitusyhtiölle osake-enemmistön myynyt Renault neuvottelee edelleen toisesta kuljettajapaikasta. Ranskalaislähteiden mukaan uutena vahvana ehdokkaana esiin on noussut belgialainen GP2-kuljettaja Jerome d’Ambrosio.

Sunnuntaina 24 vuotta täyttävä d’Ambrossio ajoi DAMS-tallin autoa ja sijoittui viime kaudella yhteispisteissä yhdeksännelle tilalle.

Robert Kubicalla on sopimus Renaultin kanssa, mutta Peter Sauber seuraa tilannetta, mikäli puolalainen päättäisi lähteä tallista, kun omistuspohja vaihtui.

Uudeksi tiimimanageriksi Renault on valinnut Eric Boullierin.
d'Ambrossio kuulostaa Tungia paremmalta vaihtoehdolta. Mies on pärjännyt Toyotan F1-debyyteistään kovasti hehkutettua tallikaveriaan Kobayashia paremmin GP2:ssa kahdella viime kaudella, vaikka puolestaa samaisesta tallikaverilta on tullut kahdella viime kaudella pataa Aasian GP2-sarjassa, jossa japanilainen on varmaankin saanut jotakin etua luultavasti itselleen tutummista radoista. Toisaalta Kamui on sitten pärjännyt belgialaista paremmin GP2:ta edeltävissä luokissa.

d'Ambrossio varmasti ansaitsisi näytön paikan ykkösissä, koska Kamuikin sen sai ja vieläpä suurten alkuhehkutusten kera. Kyseessä on kuitenkin tilastojen valossa aivan eri luokan kuljettaja kuin Mao Tse-Tung.
 

Crosby-92

Well-known member
Liittynyt
13.11.2008
Viestit
848
D'Ambrosiota on tullut kannatettua GP2-sarjassa. En edes oikein tiedä miksi, mutta lukeutunut tuolla suosikkeihini ja miehen otteita on seurannut tarkemmin ja menestystä toivonut. F1-pestin ottaisin siis suurella ilolla vastaan. Eipä tuossa kesällä käynyt edes mielessä, että voisi ykkösiin päästä. Loistokkuutta ei ole kuitenkaan otteissa liiemmin ollut. Trone tuossa jo mainitsikin, että Kobayashin tallikaverina on ollut ja Euroopan sarjassa niskan päällä Kobaan nähden. Tuo ei tietenkään takaa mitään, mutta mikäpä toisaalta takaa. Ykkösissä se on niin monesta asiasta kiinni, välillä kovin pienestäkin. D'Ambrosion tallipaikka olisi joka tapauksessa hieno juttu, taas yksi mielenkiintoinen kuski lisää sarjaan ensi vuodeksi. Peukut olisi pystyssä Belgian miehelle.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=fi&sl=fr&tl=en&u=http://www.tomorrownewsf1.com/f1-ralf-schumacher-contacte-renault-f1-10154&rurl=translate.google.fi&usg=ALkJrhhDJtCCDWX0aq9tHLuNvUjyo2u5VA
Michaelin velipoika Ralf Schumacher on tiedääkseen ollut myös Renaultin kuskihuhuissa vähän aikaa sitten, mutta Rellu ei ole kovin innokas ollut ottamaan kuljettajakseen Ralfia.
Jos Rellu ottaisi Ralffin kuljettajakseen, voisin todeta erästä suomalaista puhemuusikkoa siteeraten: "Te ootte naurettavempia kuin Dingon paluu."
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Näin joulun kunniaksi pistin miettimään että mitähän tapahtuu Saksan partasudille, Heidfeldille nyt kun Mersullakin on penkit täynnä?
Onko Heidin ainoa toivo sarjassa pysymiselle uudet pikkutallit, ,vai onko minulta onnettomalta mennyt ohi jotain olellista?
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Näin joulun kunniaksi pistin miettimään että mitähän tapahtuu Saksan partasudille, Heidfeldille nyt kun Mersullakin on penkit täynnä?
Onko Heidin ainoa toivo sarjassa pysymiselle uudet pikkutallit, ,vai onko minulta onnettomalta mennyt ohi jotain olellista?
Syön sukkani, jos Sauber ei Heidfeldia ota.

D'Ambrosio taas olisi Renaultille tylsistyttävän mitäänsanomaton valinta. Ei ole koskaan säväyttänyt ja tuskin tekisi sitä Ykkösissäkään. Lisäksi ajatus Timo Pulkkisesta sanomassa Heromedeambroosssio myös F1-lähetyksissä puistattaa hitusen.
 
Viimeksi muokattu:

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14225
Näyttää siltä että paikat olisivat täyttymässä tälle vuodelle kun muuan Crashgaten kolarimies olisi tulossa Campokselle ajamaan ja USF1:llä ruletti jatkuu vaikka tosin enää vain vähän sillä suurin osa alkuperäisehdokkaista jatkaa Jenkkien sarjoissa tai muissa moottoriurheilun lajeissa... Verstappenin hommat taisi myös kariutua sponsorien vähyyteen ja Kasemets ei myöskään saanut sponssien rahaa joten ei nähdä Eestin poikaa ajamassa...

Vahvimmat ehdokkaat olisivat täten Villeneuve, Alex Wurz ja Pedro de la Rosa jotka tuovat varmaa rahaa ja myös kokemusta tiimiin... Klienin ja Pikku-Schumin kilpailuun mukaan tuleminen oli melkoinen yllätys jokseenkin Klienin tiedetään olleen mukana USF1:den ja Sauberin ja Toro Rosson neuvotteluissa jo melko kauan...
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
D'Ambrosio taas olisi Renaultille tylsistyttävän mitäänsanomaton valinta.
Totta, vaikka Jeromea yhtenä GP2:n lupaavimmista olenkin pitänyt... personaallisia rookiekuskeja nykyään vaikea löytää. Sarjoja on pilvin pimein, mutta vain GP2 (ja WSBR?) tuntuu nostavan uusia kuskeja ykkösiin.
 
Viimeksi muokattu:

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
F1networkin mukaan De la Rosan tulo Sauberille varmistettu. Synkältä näyttää Heidin tilanne...
http://www.f1network.net/main/s491/st152852.htm
Google-käännetystä haastatelusta, johon tuossa viitataan:

How do you see your driver's mating?
I find the combination that we have, good. With Kobayashi sure you also goes into a risk, but I've got a very good feeling. The other will be an experienced man who brings in his field but also new ideas and new knowledge into the company.
So you know who will be your second driver?
I know - but we are not so far that we can announce it.
Their characterization speaks against Nick Heidfeld.
Yes, when I speak of new knowledge, this is so. You will be surprised who it is. But the mix is important for the team. The direction was clear early on, when there were six experienced pilots on the market.
De La Rosan rinnalle veikkaisin myös Fisichellaa, jos Ferrari-kytkös auttaa asiassa. Sinällään Santanderin voisi ymmärtää polttavan vielä hieman lisää rahaa, että saadaan toinenkin espanjalainen Ferrari-voimin kulkevaan autoon. Mutta Heidin Sauber-pestin suhteen taitaa olla tosiaan aika hiljasta, jos tuo haastattelu on luotettava..

Toisaalta, Confidential Renaultin mukaan Heidfeld näyttää nousseen Grosjeanin kanssa Renault-kuskilistan kärkeen:
Nick Heidfeld and Romain Grosjean are the last two drivers still in contention to win the second bucket at Renault F1, we said a source in the French team. The role of reservists would be occupied by a pilot Gravity, such as Jérôme d'Ambrosio and Ho-Ping Tung. This situation may be changing as a function of negotiations still ongoing.
[...]
Romain Grosjean is the fallback in case of failure of talks with Nick Heidfeld.
Samassa artikkelissa viitataan myös useisiin lähteisiin, jotka puhuvat de la Rosan siirtymisestä Sauberille..
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
http://www.crash.net/f1/news/155651/1/davidson_i_should_be_in_f1__but_its_a_rich_mans_sport.html

Anthony Davidsonilta varsin realistisia ajatuksia F1-mahdollisuuksista ja tulevaisuudestaan.

“The money is an issue today as it always has been,” the 30-year-old told Crash.net Radio. “It's always been a rich man's sport, but it's more so now than ever before. I've been told by a few teams already that if I had €5 million I'd be in, so I checked and I couldn't find it; I looked down the back of the sofa, looked in my wallet, a few moths flew out but that was it – and on a serious note that's the position I'm in.

“With a lot of the bigger teams pulling out and only two main manufacturers left, it's difficult times and they're all looking for money, unfortunately. There's no other way you can look at it apart from looking at different sports, and it is the equivalent of Manchester United having a paying football player to play on their side – it just wouldn't happen. That's what's happening in F1 at the moment.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
http://www.crash.net/f1/news/155651/1/davidson_i_should_be_in_f1__but_its_a_rich_mans_sport.html

Anthony Davidsonilta varsin realistisia ajatuksia F1-mahdollisuuksista ja tulevaisuudestaan.
F1-luokkaa alempien näyttöjen valossa on kyllä ihme kuinka mönkään Davidsonin F1-ura on mennyt. Manageriporras ei ole tainnut olla sitä ihan kovinta joukkoa? Toisaalta itselleni on jäänyt tämän entisen suomivävypojan F1-esityksistä mieleen vain sellainen yleinen sähellys, joten ehkäpä kysessä onkin Jungle Boyn tyyppinen alasarjoissa loistanut mutta F1-sarjaan sopimaton kuljettaja, jonka myös tallit ovat kuskivalintoja tehdessään osoittaneet. (Disclaimer: tämä mielipide ei perustu mihinkään syvälliseen analyysiin)
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Davidson on hyvä ja luotettava testikuljettaja, mutta kisatilanteessa hommasta ei tullut koskaan mitään. Tosin näytönpaikkojakin tiputeltiin niin harvakseltaan että ura lopulta kusahti karille. Jos ajat kaksi kisaa vuonna 2002 Minardilla ja kaksi kierrosta BAR:lla 2005, niin eipä hirveän valoisalta näytä. Super Aguri-pesti oli sitten Hondan maksama tribuutti britille. Ei tuntunut pärjäävän Satolle ja sitten loppui emoyhtiön tuki.

Manchester United -vertaus vähän ontuu koska F1 ei ole mikään perinteisen urheilun lakeja noudattava sarja. Sarjassa voi talli roikkua mukana vaikka 20 vuotta vaikka sijoittuisi joka kaudella viimeiseksi ilman pisteen pistettä, toisaalta taas hallitseva tuplamestari voidaan ihan yhtä hyvin myydä pois ja laittaa nimi vaihtoon. F1-talleista Ferrarilla ja ehkä McLarenilla on sen verran fanimassaa, että niitä ei kartalta hevin pyyhitäkään. Muut ovat yhdentekevää tusinaa joilla ei ole organisoituja fanikerhoja tai mitään millä olisi mitään tekemistä perinteisen urheilukannattamisen kanssa.
 

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Taitaa heidille jäädä käteen mustapekka. Kukakohan urpo senasioita hoitaa?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Taitaa heidille jäädä käteen mustapekka. Kukakohan urpo senasioita hoitaa?
Andre Theuerzeit. Heidfeld vaihtoi pitkäaikaisen managerinsa vuosi sitten. Ei kovin lupaavalta näytä tämän uuden alku, kun kaiken järjen mukaan Nickillä olisi luullut olevan ottajia muuallakin kuin uusissa talleissa.
 

Trone

Registered Loser
Liittynyt
12.4.2002
Viestit
1222
Sijainti
Suomi
Andre Theuerzeit. Heidfeld vaihtoi pitkäaikaisen managerinsa vuosi sitten. Ei kovin lupaavalta näytä tämän uuden alku, kun kaiken järjen mukaan Nickillä olisi luullut olevan ottajia muuallakin kuin uusissa talleissa.
Nojoo, Mersu-korttia varmaankin Nick koitti pelata viimeiseen saakka, mutta 7-kertaista maailmanmestaria vastaan ei ollut pahemmin saumoja kilpailla. McLaren-saumat vei maailmanmestari-Button. Sauberin kakkospesti näyttää puolestaan menevän raha+kokemus -yhdistelmälle. Nickillä lienee ollut tarjota vain kokemusta, kun ei satu olemaan markkinointiarvoltaan kuin korkeintaan se neljänneksi kovin saksalainen (Schumin, Vettelin ja Rosbergin jälkeen).

Nick on vähän samassa asemassa kuin Trulli, Kovalainen ja Glock olivat: suhteellisen hyviä, kokeneita ja arvostettuja kuskeja, mutta ilman hyvää tallipaikkaa, kun liuta tehdastalleja lopetti olemassaolonsa. Heidfeldillä on kuitenkin suhteellisen hyvin pullat uunissa, jos nuo puheet todennäköisestä Renault-pestistä realisoituvat: tuttu ja korkealle arvostettu tallikaveri, jonka rinnalla Heidi ei ole tähänkään saakka pahemmin kalvennut. Parempi lopputulos kuin edellämainitulla kolmikolla. Heidfeldillä on kyllä melkoista rutiinia tässä löysässä hirressä roikkumisesta ja viime hetken pelastumisesta: eräänlainen F1-maailman Jethro siis. Toisaalta Jehtrokin tippusi sitten lopulta, onko sama nyt edessä viimein Heidilläkin?
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös