Tämähän menee niin päin, että Glock vahvistettiin maanantaina, mutta Trullin jatko on vielä vahvistamatta.Oberfeldwebel sanoi:Toyota
11. Jarno Trulli
12. (Timo Glock)
Joo aivan, en vain ollut varma tuosta BMW jutusta.WebSlave sanoi:Tämähän menee niin päin, että Glock vahvistettiin maanantaina, mutta Trullin jatko on vielä vahvistamatta.
Oberfeldwebel sanoi:Joo aivan, en vain ollut varma tuosta BMW jutusta.
Kauankohan Toyotalta kestää tajuta, ettei siviiliautopuolelta kopioitu toimintamalli oikeasti toimi ykkösissä? Päätä on hakattu seinään jo aika monta vuotta. Toki se hetken jo näytti paremmalta, mutta sitten taas romahdettiin.talakem sanoi:Sinne ei mee kukaan järkevä. Nykypäivän minardi josta mahdollisuus yllätykseen tai ei. The Toyota Way.....
jotakuinkin näin. Toyota ja Williamshan olivat 2005 vielä suht hyvillä sijoilla molemmat, mutta kaksi viimeistä vuotta ovat molemmilta menneet penkin alle, Williamsilla 2006 ja Toyotalla 2007 ollen sen surkein kausi.WebSlave sanoi:Mitä järkevyyteen tulee, niin Ralfille siirto Toyotalle oli ehkä fiksuin urasiirto minkä hän siinä tilanteessa saattoi tehdä. Ei kilpailullisessa mielessä (olisiko niitä ottajia Ralfille niin paljon ollutkaan?), mutta rahallisesti loistava veto. Rahat pois, kun kerran sitä tukuttain tarjottiin. Jäädessään Williamsille - jos se oli edes mahdollista - hän olisi taistellut jämäpisteistä huomattavasti pienemmällä palkalla.
Jos olis vaan ajanut Williamsillaa olisi joko töitä tai BMWllä. Työtön.WebSlave sanoi:Kauankohan Toyotalta kestää tajuta, ettei siviiliautopuolelta kopioitu toimintamalli oikeasti toimi ykkösissä? Päätä on hakattu seinään jo aika monta vuotta. Toki se hetken jo näytti paremmalta, mutta sitten taas romahdettiin.
(Sitä voisi varmaankin jossain topicissa spekuloida kuinka paljon menestykseen vaikutti saadut Ferraritiedot ja sen hiipumiseen Gascoynen lähtö, mutta en jaksa tähän aikaan perehtyä aiheeseen, joten jääköön muille ja muualle.)
Mitä järkevyyteen tulee, niin Ralfille siirto Toyotalle oli ehkä fiksuin urasiirto minkä hän siinä tilanteessa saattoi tehdä. Ei kilpailullisessa mielessä (olisiko niitä ottajia Ralfille niin paljon ollutkaan?), mutta rahallisesti loistava veto. Rahat pois, kun kerran sitä tukuttain tarjottiin. Jäädessään Williamsille - jos se oli edes mahdollista - hän olisi taistellut jämäpisteistä huomattavasti pienemmällä palkalla.
No, nyt hänellä on varaakin olla työtön. Toyotalla hankitun rahasumman hankkimiseen muualla olisi pitänyt ajaa aika monta vuotta enemmän. Eikä niitä 32-vuotiaalla kovin montaa ole jäljellä.talakem sanoi:Jos olis vaan ajanut Williamsillaa olisi joko töitä tai BMWllä. Työtön.
Eiköhän Alonso ole se, joka epäröi vakoilujutun vuoksi. Renault on varmasti tilanteen kiristyessä suostuvaisempi Alonson sopimusehtoihin.Vilkku sanoi:Miksi tuo Rellu ja Mäkki panttaavat kuljettajavalintojaan? Oisko jotain tekemistä sen vakoilujutun kanssa. Ei uskalleta tehdä vielä tässä vaiheessa päätöksiä - kuljettajien puolelta.
Rellulla varmaan odotellaan Alonso-kuviota.Vilkku sanoi:Miksi tuo Rellu ja Mäkki panttaavat kuljettajavalintojaan? Oisko jotain tekemistä sen vakoilujutun kanssa. Ei uskalleta tehdä vielä tässä vaiheessa päätöksiä - kuljettajien puolelta. Toyota vielä seuraa sivusta jääkö ketä jäljelle.
Aina saa haluta. :thumbup:www.mtv3.fi sanoi:32-vuotias saksalaiskuski sanoi, ettei ole ollut yhteyksissä McLarenin kanssa "vielä". Schumacher kertoi kuitenkin pystyvänsä haastamaan ja jopa voittamaan englantilaistallin tähden Lewis Hamiltonin.
Sepä se. Kovalainen ei tee mitään päätöksiä ennen kuin Flavio kertoo ketä Renault ajattaa ensi vuonna, ja Flavio ei kerro sitä ennen kuin Alonso tekee oman päätöksensä. Eli Alonson päätöstä odotellessa.Toni_V sanoi:Mutta miksi Mäccäri panttaa kuskiaan? Oikeastaan ainoa syy minkä keksin on se että Alonson tallipaikka vaikuttaa tähänkin.
:thumbup: Tämä oli eka julkinen spekulaatio asiasta F1-Forumilla.Haa! Alonso pakenee McLarenilta takaisin Rellulle. Flavio haluaa myös Pikeejuniorin vihdoin puikkoihin, eikä tahdo haaskata kaveria huonoon kaveritalliin, joten! Pikeejunior Rellulle Alonsolla pöytää pyyhkimään, Heikki vaihdossa McLarenille Hamiltonin kamuksi.
Ei me sitten päästykkään Fisistä eroon...Tallipaikat vihdoin täyteen
F1-sähkeet 14.12.
Heikki Kovalaisen siirtyminen McLarenille ratkaisi kuskimarkkinoiden kiehtovimman kysymyksen. Samalla sinetöityi Jarno Trullin jatkaminen Toyotalla.
Kulissien takana myös Force Indian avoin paikka on täyttymässä. Turun Sanomien tietojen mukaan sopimuksen saa Giancarlo Fisichella.
Tässä ensi kauden tallipaikat ja kilpanumerot:
Ferrari: 1 Kimi Räikkönen ja 2 Felipe Massa.
BMW Sauber: 3 Nick Heidfeld ja 4 Robert Kubica.
Renault: 5 Fernando Alonso ja 6 Nelson Piquet jr.
Williams: 7 Nico Rosberg ja 8 Kazuki Nakajima.
Red Bull: 9 David Coulthard ja 10 Mark Webber.
Toyota: 11 Jarno Trulli ja 12 Timo Glock.
Toro Rosso: 14 Sebastian Vettel ja 15 Sebastien Bourdais.
Honda: 16 Jenson Button ja 17 Rubens Barrichello.
Super Aguri: 18 Takuma Sato ja 19 Anthony Davidson.
Force India: 20 Giancarlo Fisichella ja 21 Adrian Sutil.
McLaren: 22 Lewis Hamilton ja 23 Heikki Kovalainen.
TS/Heikki Kulta
linkki uutiseen
Mielenkiintoista nähdä miten Sutil pistää Fisiä päihin, ja miten käy Trullin Glockia vastaan. Kerrankin Toyotan ratissa nähdään nälkäinen tulokas eikä mitään väsynyttä muhkealla tilillä ajavaa entistä lupausta.Nick sanoi:Ei me sitten päästykkään Fisistä eroon...
Jos Fischella saa tallipaikan, on se ihan oikein. Force Indiahan ilmoitti ennen testejä, että nopein saa paikan. Kuten tuonne off-season testing.. -toikkiin kirjoittelin, MSa:n mukaan Fisi oli pitkissä vedoissa selkeästi Klieniä nopeampi, jolla oli jo aiempaa kokemusta ko. autosta. Liuzzi jäi selvemmin, muut vielä enemmän. Eli Fisi on tuosta porukasta paras vaihtoehto, joka taasen nostaa Heikkiä entisestään.Nick sanoi:Ei me sitten päästykkään Fisistä eroon...
Aika pitkälti oli sama tilanne Alonsolla vuosi sitten, paitsi että tallien nimet oli päinvastoin.Coni sanoi:Vastaavasti:
Alonso: Renault->McLaren->Renault(voittaja-autosta floppikauden suorittaneeseen relluun)