Talviharjoittelutopic

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DW

2009-2016
Jäi vähän kaivelemaan itseä tuo 6.erä, jossa Nastyn piti saada kamerakuvaa ilmeisesti otettua. No ne kaks Korealaista minuuttiviisaria olivat hyvin joka kierros tukkeena ja ylimääräisenä mutkana aina siellä. En tiedä olisiko 28 alkuisiin aikoihin siinä voinut päästä. Se jää ikuiseksi arvoitukseksi.

Taitaa vissiin videokuvatkin jäädä siitä ajosta näkemättä. Kuvaajakin poistui parkkipaikalta melkoisen kovilla rpm:illä (auto ainakin)

Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Minä taidan jarruttaa neulansilmiin liian vähän, eli tulen mutkaan liian kovaa jolloin ulostulovauhti on huono. Tähän päätelmään viittaisi se, että ajan sitten kisassa kun rata on pitävä, hyviä aikoja; kun pitoa on, vauhti kestää sen että tulen mutkaan vauhdilla ilman että veto stumppaantuu.
Mikäli oikein katsoin että kerran ajoit mun perässä, niin pitkältä matkalta esim. siihen radan ensimmäiseen neulansilmään tultaessa näytti siltä, että leikkaat aivan siihen mutkan sisäreunaan suoraan siitä nopean vasurin ulostulosta ja aivan ylikovaa. Näytti jopa että saatat tulla kylkeen, vaikka mä olin jo tavallaan kiihdyttämässä seuraavalle suoralle. Kun seuraavassa mutkassa vilkaisin, että kuinka lähelle pääsit niín olitkin yllättävän kaukana.

Eli jos mun neuvoihin nyt yhtään viitsii luottaa, niin ottaisin siihen ekaan neulan silmään linjan hieman loivemmassa kulmassa enämpi vasemmalle ja jarrutus sillä tavalla myöhäiseen, että saat sen auton vaan heitettyä kätevästi apexiin päin ja kaasulle.

Mulla siis ainakin oli fiilis, että tuossa kohtaa sulla oli suuriakin ongelmia.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Niska on jäykkänä oikealta puolelta ja yrittäessä kääntää päätä vasemmalle lihakset pistää vastaan. Ei ole epäselvyyttä, mistä tämä voisi johtua. :eek:

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Nyt kun mietin eilistä ajoa, niin en oikeastaan keksi mitään merkittävää parannettavaa. Jälkikäteen ajateltuna lähes kaikki taisi onnistua niin hyvin kuin mahdollista. :cool: Neulansilmiin sain taitettua auton paremmin kuin koskaan, löysin uuden nopean ajotavan viimeiseen mutkayhdistelmään, ja ensimmäisen mutkan sain myös ajettua nopealla tyylillä. Kaiken lisäksi sain loistavan ajofiiliksen päälle jokaiseen erään ja sain puskettua aggressiivisesti eteenpäin hyvällä rytmillä jatkuvasti. Harvaa huvia on ollut tähän mennessä, että edellä ajaa podium-paikoista jatkuvasti taistelevia kuskeja eivätkä pääse multa karkuun.

Pitää vaan koittaa säilyttää vauhti kisaan asti. Uskon tosin, että muutamat kaverit parantavat vielä huomattavasti eilisestä eikä A-finaalipaikka ole mullekaan itsestäänselvyys vaikka alla olisi hyvä auto. En usko, että olen yhtä vahvoilla jos pito on tosi hyvä kuten vuosi sitten kisassa, tai jos pito on surkea kuten esimerkiksi pari viikkoa sitten.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Niska on jäykkänä oikealta puolelta ja yrittäessä kääntää päätä vasemmalle lihakset pistää vastaan. Ei ole epäselvyyttä, mistä tämä voisi johtua. :eek:
Jos tuon kaltainen lihaskipu kestää pitkään (2-3 päivää) tai pahenee niin mene lääkärille. Se luultavasti kirjoittaa sulle jotain relaxanttia, joka auttaa nopeasti ja tehokkaasti.

On noita pahempia lihaskipuja ollut sen verra, että voin suositella nappien hakemista.. :)

Örfil

Guest
Nipsullehan tuli se pieni tälli eli on suht normaalia että hetken kolottaa, kun mojauttaa seinään/valliin/kylkeen kunnolla.

Parin päivää kun ottaa iisimmin eikä ajele, niin eiköhän se siitä. Uskon että selviät hengissä ;)

Örfil

Guest
Nasty Boylle oli merkitty väärä auto siihen tokaan vetoon ja korjasin sen tuohon alkuperäiseen postaukseen. Eli auto olikin #8 ja aika 29.705.

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
pitkältä matkalta esim. siihen radan ensimmäiseen neulansilmään tultaessa näytti siltä, että leikkaat aivan siihen mutkan sisäreunaan suoraan siitä nopean vasurin ulostulosta ja aivan ylikovaa. Näytti jopa että saatat tulla kylkeen, vaikka mä olin jo tavallaan kiihdyttämässä seuraavalle suoralle. Kun seuraavassa mutkassa vilkaisin, että kuinka lähelle pääsit niín olitkin yllättävän kaukana.

Eli jos mun neuvoihin nyt yhtään viitsii luottaa, niin ottaisin siihen ekaan neulan silmään linjan hieman loivemmassa kulmassa enämpi vasemmalle ja jarrutus sillä tavalla myöhäiseen, että saat sen auton vaan heitettyä kätevästi apexiin päin ja kaasulle.

Mulla siis ainakin oli fiilis, että tuossa kohtaa sulla oli suuriakin ongelmia.
Kiitos vinkistä! En ajatellut, että mulla siinä mutkassa jo ongelmia. Ajattelin, että huonoin ulostulo mulla on sitä mutkaa seuraavasta oikeasta. Täytyykin kokeilla sun tapaa ajaa se eka neulansilmä. Ulkoradoilla saa taas sitten multa tulla nykimään hihasta ja kysyä vinkkejä, jos nyt niilläkään olen sua nopeampi :).

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kiitos vinkistä! En ajatellut, että mulla siinä mutkassa jo ongelmia. Ajattelin, että huonoin ulostulo mulla on sitä mutkaa seuraavasta oikeasta. Täytyykin kokeilla sun tapaa ajaa se eka neulansilmä. Ulkoradoilla saa taas sitten multa tulla nykimään hihasta ja kysyä vinkkejä, jos nyt niilläkään olen sua nopeampi :).
Juu, ja mä tuun enemmän tai vähemmän olemaan hukassa ulkona. Eli vinkeille kyllä käyttöä tulee!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Päivittelin teitin ajokaaviot sitten joutessani. tässäpä
Mikä näppäilyvirhe, kun väärä auto ja väärä aikakin ollut aluksi?:eek:
Näyttäs olevan sulla semmonen virhe tuolla, että mun ajat näyttää olevan muka jotai 29.9-31.5 tasoa, vaikka niiden pitäis olla lähemmäs 27.0. Korjaatko ASAP.

Örfil

Guest
Näyttäs olevan sulla semmonen virhe tuolla, että mun ajat näyttää olevan muka jotai 29.9-31.5 tasoa, vaikka niiden pitäis olla lähemmäs 27.0. Korjaatko ASAP.
Sulla on laskettu mukaan katos se myötätuulikerroin, joka vaikutti nopeimmilla vedoillasi :ahem:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Nipsullehan tuli se pieni tälli eli on suht normaalia että hetken kolottaa, kun mojauttaa seinään/valliin/kylkeen kunnolla.

Parin päivää kun ottaa iisimmin eikä ajele, niin eiköhän se siitä. Uskon että selviät hengissä ;)
sitä just tarkoitin, että jos ei parissa päivässä mene ohi, niin sitten hakemaan nappeja niin menee niillä ohi. :) Siis jos kyse on tosiaan sellaisesta kivusta, että pään kääntäminen tuottaa vaikeuksia.. Normaalissa lihaskivussa ei tietty mitään.. :)

Örfil

Guest
sitä just tarkoitin, että jos ei parissa päivässä mene ohi, niin sitten hakemaan nappeja niin....
Niin, tarkoitat varmaan että hakemaan sieltä Pitskun "nappikaupasta" josta löytyy "moneen vaivaan" nappeja ;)

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Heräsit roskiksesta?
Anhnehdin vähän liikaa kun näin ruutulipun heilahtavan ja tulin liian kovaa ekaan mutkaan. Seurauksena oli, että en saanut kunnon linjaa ja täräytin siihen varikolla autojen edessä olevaan valliin ja kovalla nopeudella jarrutuksesta huolimatta. :eek: Jos se seinä ei olisi ollut joustava, niin mua tuskin nähtäisiin tulevassa kisassa...

Tarkkailen vielä tilannetta niskan kanssa, mutta nyt se tuntuu paremmalta. Ja kysehän oli vaan siitä, että oikean puolen lihakset ovat olleet jäykkänä, mutta ne tuntuvat vetreytyvän pikkuhiljaa. Ainakin nyt tuntuu paremmalta kuin eilen.

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Taisi Nipsukka noudattaa niitä ohjeita, joiden mukaan nopeimman ajan saa tappamalla itsensä ensimmäiseen mutkaan aika-ajoissa? :eek:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.