Jaskan kannattaisi viettää yksi talvi kokonaisuudessaan pohjoisemmassa :thumbup:jaska sanoi:musta just päinvastoin. Täällähän niitä yllättäviä jäitä kuivalla asfaltilla ja jäisiä risteysalueita on. Sen sijaan pohjoisessa on teillä enempi lunta.
Ja kitkathan on paremmat lumella, nastat jäällä.
Mutta kyllä pääkaupunkiseudullakin (ainakin "Vectra" -luokan ja sitä isommilla) autoilla kitkoilla pärjää.
Mitä pohjoisemmaksi mennään, niin sitä hyödyllisemmät on kitkat.Sam sanoi:Jaskan kannattaisi viettää yksi talvi kokonaisuudessaan pohjoisemmassa :thumbup:
Viimeisin tällainen oli itselläni vuonna -00 ja silloin oli jatkuva yli kuukauden jakso, ettei kotipihasta olisi päässyt liikenteeseen ilman nastoja. Koko asuinalueen tiet olivat jään peitossa.
Ja mitä tulee isompiin teihin (valta- ja kantatiet) niin nekin ovat hyvin pitkälti asfaltilla, joten samanlaista jäätymistä on sielläkin havaittavissa. Näin ainakin itse olen kokenut.
Mun pohjoisuus rajoittuukin etelämpään kuin sinulla. Kai siellä kuitenkin valtatiet ovat hyvin aurattuja ja keli käy joskus plussan puolella :doubtful:Moe Szyslak sanoi:Mitä pohjoisemmaksi mennään, niin sitä hyödyllisemmät on kitkat.
Täällä on hyviä, puhtaita talvikelejä, eikä jääkelejä, joissa nasta on ihan ykkönen.:thumbup:
Ajelet sitten (Savossa) pienempiä kärrypolkuja pitkin?Moe Szyslak sanoi:Täällä on hyviä, puhtaita talvikelejä, eikä jääkelejä, joissa nasta on ihan ykkönen.:thumbup:
Eihän täällä muita olekaan.:doubtful:Observer sanoi:Ajelet sitten (Savossa) pienempiä kärrypolkuja pitkin?
Moe katsos välttelee keskustaa ja valtaväyliä! :wink:Observer sanoi:Ajelet sitten (Savossa) pienempiä kärrypolkuja pitkin?
Olisit kävellyt, niin ei olisi tarvinnut pyöräilyä kirotaTeemu-84 sanoi:Olisikin auto. Tänään olisi ollut tässä lumimyräkässä poikaa.. Oli meinaan harvinaisen v***maista hommaa polkea yliopistolta pyörällä kämpälle.. :mad_old:
kyllä mä pyöräilin koko viime talven duunimatkat (7km suuntaansa) ja saman toteutan tänäkin talvena. Ei mitään ongelmaa etenkin jos on varusteet (mm. nastat ja talvipyöräilyyn soveltuva vaatetus) kunnossa.Teemu-84 sanoi:Minähän en tuossa lumituiskussa kävele.. Sen verran kestää kävellen tuo matka kämpältä yliopistolle että se olisi ketuttanut vaan vielä enemmän kuin pyöräily. Toisekseen kun piti kaupassa käydä niin siksikin oli parempi lähteä pyörällä..
On... Tosin poljin AMK:hon, en yliopistolleTeemu-84 sanoi:Olisikin auto. Tänään olisi ollut tässä lumimyräkässä poikaa.. Oli meinaan harvinaisen v***maista hommaa polkea yliopistolta pyörällä kämpälle.. :mad_old:
:ahem: Itse juutuin yhteen rinteessä olevaan risteykseen hetkeksi. Vauhtia ei voinut ottaa ollenkaan, kun muuten olisi loska vienyt. Onneksi ketään ei tullut mistään suunnalta ja sain töyssyteltyä auton niin, että voin lähteä takaisin saapumissuuntaan. Sitten vähän matkan päässä oli hinausauto ojassa kyljellään ja sen perässä 'hinauksessa' kuorma-auto. Ei mennyt hyvin niilläkään.Moe Szyslak sanoi:Tänään oli aamusta sitten eka oikea paska keli ajaa.:nope:
Näytti tuollakin olevan pari autoa narunjatkona ojanpohjalla.Olga sanoi::ahem: Itse juutuin yhteen rinteessä olevaan risteykseen hetkeksi. Vauhtia ei voinut ottaa ollenkaan, kun muuten olisi loska vienyt. Onneksi ketään ei tullut mistään suunnalta ja sain töyssyteltyä auton niin, että voin lähteä takaisin saapumissuuntaan. Sitten vähän matkan päässä oli hinausauto ojassa kyljellään ja sen perässä 'hinauksessa' kuorma-auto. Ei mennyt hyvin niilläkään.