Mickey
Well-known member
- Liittynyt
- 22.3.2000
- Viestit
- 8105
ÖÖ. sanoi:Päätimpä ostaa ittelleni kunnon kumit. 1. talven ajetut pinnotetut nastat, kylä lähtee.
Lähtee juu, tieltä meinaan. Metsähallitus kutsuu..
ÖÖ. sanoi:Päätimpä ostaa ittelleni kunnon kumit. 1. talven ajetut pinnotetut nastat, kylä lähtee.
Mickey sanoi:Kumi kovettuu vanhetessaan, siksi hyviltäkin näyttävät renkaat saattavat käytännössä olla vaarallisen liukkaat. 15 vuotta on kyllä niin paljon että taidat vähän huijata..? :wink:
Täytyy varmaan huomenna mennä ja ottaa nuo hakkapeliitta 4:set, ilmeisesti ovat kuitenkin noita 2:sia paremmat, ainakin jos Saab 'ihmisiä' on uskominen http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=4363&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=&sid=01a7781a41be1089be478fd0939bfc5fMickey sanoi:Kumi kovettuu vanhetessaan, siksi hyviltäkin näyttävät renkaat saattavat käytännössä olla vaarallisen liukkaat. 15 vuotta on kyllä niin paljon että taidat vähän huijata..? :wink:
Riippuu varmaan ominaisuuksista mitä haluat rengaskokoa valitessasi, itse ostin nyt syksyllä Hakkapeliitta 4 edullisesti ja tyytyväinen olen ollut.
Tottakai uudet renkaat voi laittaa vanhoille vanteille. Sanot vaan siellä liikkeessä mitkä kumit haluat tai kerrot millaset ja mihin tarkoitukseen tulisivat ja ne sit ehdottelee. Joskus renkaat maksetaan ennen allelaittoa, joskus vasta sen jälkeen, riippuu liikkeestä ja sen toimintatavoista.
E. Tuhero sanoi:Mitenkähän tuo renkaan leveys vaikuttaa pito-ominaisuuksiin? Jos autolle on valmistaja suositellut 155 leveyttä niin onko kaikki siitä yli pidon heikkenemistä vai kannattaako harkita esim 175 leveyttä johon olisi tarjolla heti HKPL 4 & 5, micheliniä ym ym.
QUOTE]
Kyllä sellainen mutu on, että nastarenkaissa tuo leveys kääntyy miinukseksi eli parempi olisi 155, mutta kieltämättä saattaa aiheuttaa ongelmia merkkivalintojen suhteen ja onhan ne sirkkelinterät kamalan näköiset, jos ulkonäkökysymyksiä ajattelee...
Sinulla harrastuksena ajella autoja, joissa nastalliset Kleberit vai mitä hähMoe Szyslak sanoi:Kauheimmat renkaat, mitkä mulla on ollut on nastalliset Kleberit. Ne oli liukkaammat kuin Michelinin kesärenkaat talvella. Ja niistä on kokemusta aika hemmetin monesta tuhannesta autosta.
:nope:kouvotsvoni sanoi:Sinulla harrastuksena ajella autoja, joissa nastalliset Kleberit vai mitä häh
Oliko minulla lukihärö? No sit Moella harrastuksena ajella Michelinin kesärenkailla varustetuilla kaaroilla talvisin.Micael sanoi::nope:
Sitä mä vaan, että Moehan ajaa työkseen, ellei sitten työstä ole tullut harrastus.kouvotsvoni sanoi:Oliko minulla lukihärö? No sit Moella harrastuksena ajella Michelinin kesärenkailla varustetuilla kaaroilla talvisin.
Kyllä minä nyt sen tiesin, mutta ei varmaan työsuhdeauto vaihdu niin usein, jotta olisi ihan työn puolesta onnistunut ajamaan tuhannella eri kaaralla, joissa nastalliset Kleberit/Michelineilla ajellut talvisin.Micael sanoi:Sitä mä vaan, että Moehan ajaa työkseen, ellei sitten työstä ole tullut harrastus.
Just. Eli mähän ajoin siellä Vapaasatamassa niitä uusia autoja, joissa on kesät talvet kesärenkaat aika monta talvea.:ahem:kouvotsvoni sanoi:Oliko minulla lukihärö? No sit Moella harrastuksena ajella Michelinin kesärenkailla varustetuilla kaaroilla talvisin.
Zep sanoi:175 leveys ei kyllä ole yhtään liikaa mainitsemallesi autolle ja etelässä nyt ajetaan muutenkin lähes koko talvi sulilla tai korkeintaan jäisillä teillä, jolloin leveys ei ainakaan haittaa menoa.E. Tuhero sanoi:Mitenkähän tuo renkaan leveys vaikuttaa pito-ominaisuuksiin? Jos autolle on valmistaja suositellut 155 leveyttä niin onko kaikki siitä yli pidon heikkenemistä vai kannattaako harkita esim 175 leveyttä johon olisi tarjolla heti HKPL 4 & 5, micheliniä ym ym.
QUOTE]
Kyllä sellainen mutu on, että nastarenkaissa tuo leveys kääntyy miinukseksi eli parempi olisi 155, mutta kieltämättä saattaa aiheuttaa ongelmia merkkivalintojen suhteen ja onhan ne sirkkelinterät kamalan näköiset, jos ulkonäkökysymyksiä ajattelee...
Jos olisi vihamiehiä, niin voisin antaa joululahjaksi.Moe Szyslak sanoi:Just. Eli mähän ajoin siellä Vapaasatamassa niitä uusia autoja, joissa on kesät talvet kesärenkaat aika monta talvea.:ahem:
Että voin kyllä kertoa että 'perstuntumaa' löytyy kesärenkailla ajosta. Ja noissa tosi pahoissa keleissä mikä ero oli Michelinin, Bridgestonen ja Semperit kesärenkailla lumessa. Ja että Michelinin gummi piti paremmin kuin ne saatanan Kleeperit. Samasta nopeudesta niin talvirengas auto lähti lapasesta, kun kesäkummeilla meni puskematta kurvista läpi.
Mickey sanoi:Jepujee, nyt on sitten auton alla tuliterät Hakkapeliitta 4:set, 175 leveydellä. Nyt ei muuta kun odotetaan talven tuloa. Tuossa on heti tampereen rautatienkadun ja kalevantien risteyksessä hyvä testipaikka -> valoristeys lievään ylämäkeen josta en päässyt vanhoilla renkailla kertaakaan ylös ilman sivuttaiskikkailuja... silloin kun täällä nyt lunta viimeksi oli. :/Zep sanoi:175 leveys ei kyllä ole yhtään liikaa mainitsemallesi autolle ja etelässä nyt ajetaan muutenkin lähes koko talvi sulilla tai korkeintaan jäisillä teillä, jolloin leveys ei ainakaan haittaa menoa.
Kiitokset kaikille neuvoa antaneille
Kaikista diktaattoreista ja muista koppimulkuista pääsis eroon, kun ulkomaiset hallitukset 'lahjoittais' näille mulkeroille hienoja autoja, joissa on ensiasennusrenkaina Kleberit alla.kouvotsvoni sanoi:Jos olisi vihamiehiä, niin voisin antaa joululahjaksi.
Mä aattelin viikonloppuna saada talvinakit alle. Sujunee ilman fyysisiä ponnistuksia, mutta saa nähdä kuinka paljon huutoa pojan komentaminen töihin vaatii.kouvotsvoni sanoi:26min meni kaikkinensa renkaanvaihtoon. Jos naapurin mummo ei olisi tullut juttelemaan säästä ja ei olisi tullut tekstiviestiä mihin vastasin, niin varmaan olis mennyt alta 10 sekunnin.. Seuraavaksi mennä tarkastelemaan rengaspaineita.
Kotonakin sain vaihdella renkaita ennenkuin olin metriäkään kaaroilla ajanut, "koska se taito on hyvä osata".jps sanoi:Mä aattelin viikonloppuna saada talvinakit alle. Sujunee ilman fyysisiä ponnistuksia, mutta saa nähdä kuinka paljon huutoa pojan komentaminen töihin vaatii.