PuoliPöhkö
Well-known member
Riippuu varmaankin melko paljon rengaskohtaisista ominaisuuksista (nastan ympärillä olevan kuviopalan istutusreiän tukevuus putuus- tai leveyssuunnassa)oli 2-3 talvee ajetuista x-iceistä irronnut toisesta eturenkaasta jo 7 nastaa (muista en laskenut), vaikka niin rauhallisesti... ajelen..
Viisaat (onko täällä), kumpi on nastoille rasittavampaa pitkittäisrasitus pidon äärirajoilla (ei sutiminen) vai mutkissa kovaa ajaminen luiston rajoilla?
Uskoisin, että rengasvalmistajat ovat ottaneet asian huomioon siten, että nastat pysyvät mahdollisimman hyvin kiinni siinä kuviopalassa johon se on ammuttu. Oli nastaan kohdistuva voima sitten sivulle tai ajosuuntaan.
Jarrutukset rasittavat nastojen "perustuksia" eniten, joten luulisi ainakin siihen rasitussuuntaan kiinnitetyn erityistä huomiota.