Talvirenkaiden vaihtoilmoitukset

Örfil

Guest
Parhaat renkaat, joilla olen umpihangessa ylämäkeen peruuttanut perävaunun kanssa - aivan kiistatta!

Koko L.
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Itsehän en oikeasti vaihda mitään talvikumeja autooni. Kesäkumeilla mennään. Hanskalla hoidan tilanteet.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Onko ollut moitetta ensimmäisen 250km aikana?
Mikä rengaskoko?
16" 205 /55

Toisinaan / satunnaisesti tuntuu ohjauksen ajoittaista vetelyä, jota ei kesägummeilla ilmennyt.
Siis sellaista jota ilmenee etuvetoisessa autossa kiihdytettäessä.

Ei ole kuitenkaan onneksi jatkuvaa tai häiritsevän toistuvaa.

Muuten ok. Ei ole liian löysän tuntuinen asfaltilla, vaikka tottakai selvästi talvirenkaalta tuntuukin.
Mun mielestä Hakkapeliitta oli löysemmän tuntuinen kuivalla alustalla.

Ihan ok, paha sanoa oikeen mitään tarkempaa, kun pelkästään paljaalla asfaltilla on ajannut tähän mennessä.
Sais tulla lunta välillä.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
16" 205 /55

Toisinaan / satunnaisesti tuntuu ohjauksen ajoittaista vetelyä, jota ei kesägummeilla ilmennyt.
Siis sellaista jota ilmenee etuvetoisessa autossa kiihdytettäessä.

Ei ole kuitenkaan onneksi jatkuvaa tai häiritsevän toistuvaa.

Muuten ok. Ei ole liian löysän tuntuinen asfaltilla, vaikka tottakai selvästi talvirenkaalta tuntuukin.
Mun mielestä Hakkapeliitta oli löysemmän tuntuinen kuivalla alustalla.

Ihan ok, paha sanoa oikeen mitään tarkempaa, kun pelkästään paljaalla asfaltilla on ajannut tähän mennessä.
Sais tulla lunta välillä.
Oolsprait.. hjuva..
Mulla on 205/60 R16 jos en nyt IHAN väärin muista. 205 ja R16 kuitenkin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24238
Sijainti
lappeen Ranta
En isommin lukenut kommentteja, mutta veikkaisin että siellä on kymmeniä jos ei satoja viestejä, joissa heitetään sama huomio, joka itselläni tuli mieleen tuosta neljän tunnin jonotusajasta. Eli että muutamaan kertaan tuossa ajassa vaihtaisi itsekin ne renkaat. Tänään vaihdoin tuossa pihalla ja nelisenkymmentä minuuttia meni siinä. Eihän se silleen mitään übermukavaa hommaa ole, että sikäli ymmärtää tuon jonottamisenkin kyllä.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Onhan nyt itsevaihtaminen vähän sama asia kuin leikkaisi oman syöpäkasvaimensa tai fissioisi itse omat sähkönsä. Ammattilaisiakin on, ihmiset! Käyttäkää niitä. Siten kansakunta pysyy tolpillaan.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Nyt oikeesti, Alpendeerus!

Mulla olisi Ilmainen vaihto, mutta kun tilanne vaatii, niin pidetään se tunkki ja laitetaan auton alle.

Taidan olla yksi eniten renkaita vaihtanut tällä foorumilla työtaustani takia. Tunkilla ja ulkona tehtynä vieläpä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26859
Onhan nyt itsevaihtaminen vähän sama asia kuin leikkaisi oman syöpäkasvaimensa tai fissioisi itse omat sähkönsä. Ammattilaisiakin on, ihmiset! Käyttäkää niitä. Siten kansakunta pysyy tolpillaan.
Siinä ongelma onkin, ihmiset käyttää. Ei taida muissa palveluissa olla kysyntä ja tarjonta noin epäsuhdassa et voidaan jättää asiakkaat viideks tunniks tien poskeen odottamaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kuvat kertovat: näin suomalaiset jonottivat renkaiden vaihtoon – Espoossa jopa 4 tunnin jonot

Sinne ois joku paikallinen Raineri voinu mennä tunkkinsa kanssa jonon perälle palveluksia tarjoamaan.
Toki monilla varmaan on renkaat tuolla säilytyksessä, mut kai ne sieltä hakea saa ilman vaihtoakin. Viisi tuntia mainitsee yksi kommenteissa jonottaneensa. Vuoronumerosysteemi vois tietty olla.
Eivät sitten yhtään aiemmin voineet vaihdattaa. :tongue:

Viime tinkaan kun jättää, saa jonottaa. Jopa Jämsässä (ei kuitenkaan tunteja).
 

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
Kyllä mullakin olis parempaa tekemistä kuin venata neljä tuntia renkaidenvaihtoon.

Vaihdoin itse tuossa viikko sitten nastat alle.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Aivan täytellinen ajoitus. Tämmösillä on kuulemma joskus voitettu jottain autokilpailujakin. En säätä katsellu, enkä helsinkipellejen ketjukolariuutisia, vaan totesin, ettei kiinnosta lähteä jokilaivalle enää kaljottelemaaan.
 
Ylös