Renessanssinero
Perusfeidaaja
Mutta ne ovat lailliset ympäri vuoden. Kesä- ja nastarenkaat eivät ole. Ajamalla kitkoilla ympäri vuoden säästää kaksi renkaanvaihtokertaa vuodessa.
Hahahaa... Mulla kestäisi kitkat puoli kesää, eli olisi KOLME renkaanvaihtoa vuodessa, kun pitäisi uutta vääntää alle.Mutta ne ovat lailliset ympäri vuoden. Kesä- ja nastarenkaat eivät ole. Ajamalla kitkoilla ympäri vuoden säästää kaksi renkaanvaihtokertaa vuodessa.
Jaahas, Räksän nikki paljastui! :idea::thumbup:Aion ajaa lopputalven läpi vähänkäytetyllä medium-setillä. Jos eivät toimi halutusti tai pitoa ei ole, niin vaihdan uuden samanlaisen setin alle vielä ennen kevättä.
No nyt aukes. Siis grafiittirasvasta kyse. Myös Sergein, Itkon ja Pökömin liekinvaimentimien/suujarrujen kierteisiin laitetaan. Tai ainakin pitäisi laittaa, mutta turhan usein sitä Yleis2:akkosta sai kaikkien supersotilaiden jäljiltä hangata kuivaksi sen jälkeen kun toivat torrakkonsa vihdoin takaisin hoitoon. Musta lippu yhdisti varsin edustavasti tässä, kuten aseiden huoltoon liittyen kaikin puolin, mutta kyllä ne nurmiporatkin toisinaan osasivat..Jotain vastaavaa toi avaruusspermakin on, mutta se on hopean väristä, josta siis nimityskin tulee. Käytetään tykeissä yms. kovaa painetta ja rasitusta vaativissa osissa.
Taidat olla ns. Turengin miehiä.Nyt kun aasinsilta avattiin, kertauksissa uuvatit kyselivät saavatko jatkossa käyttää itsenäisyyspäivän marssilla jellonaogon sijaan karhua. Lupasin minulle suoduin valtuuksin käyttämään vaikka pronssista pingviinimerkkiä.
Suhautan poikkeuksetta pyyhittyyn pultin kierteeseen hieman sprayöljyä. Ei ole ruostunut, voi olla turhaa, vaan eipä tuosta haittaakaan ole ollut. Ristikkoavaimella aukeaa kerkeästi keväin, syksyin.En laita mitään. Irroituksen jälkeen pyyhin rätillä puhtaaksi ja odottamaan seuraavaa vaihtoa tai takaisin autoon kiinni, jos on vain yhdet pultit. Mutta pelkkä kierteiden pyyhkäisy vain toimenpiteenä.
Liekö työkoneissa tuo terva sitten tarpeen?
Samoin vetäisen kupariharjalla vannetta vastaan tulevan osan pyörän kiinnityskohdasta ja puhallan/pyyhin rätillä näkyvän paskan pois. Joskus saatan suhauttaa hyvin kevyesti pintaan WD-40:ymmppistä + pyyhintä, jos vastinpinta on kovin ruosteinen. Vanteen sisäpinnan myös sivallan rätillä pahimmasta paskasta, jos vannetta ei ole pesty edellisen irroituksen jäljiltä.
Näillä eväillä kohti lumihankea!
Jahas jahas, lentopojuksiko meinaavat.Nyt kun nurmiporat mainittiin, aasinsillan kautta tähän eli saattaapi olla että vihreä baretti vaihtuu siniseen. Pitävät tosin jännityksessä hetken aikaa, reilun kuukauden päästä selviää.
Kanelikierteeseen kanssa vähän rasvaa voi laittaa.Ainoa kierre, johon öljyä laitan on mopon tulpan kierteet.
Lienen ainoa turenkilainen, joka ei ole koskaan ollut sekuntiakaan jäätälötehtaalla töissä, Vaikka vielähän sitä ehtii.Taidat olla ns. Turengin miehiä.
Tosiaan. Vihdoin. Olkoon iäti lunta, jäätä ja pakkasta.Mopojen pärinä on vähentynyt liki olemattomiin.