kouvotsvoni sanoi:
Ei ole niin tarkkaan tullut seurattua testejä, että olisin luotettavuuteen kiinnittänyt huomiota. Onko kuka seurannut miten talleilla paikat pysyneet kunnossa? Kiinnostaisi vähän, jotta voisi veikkailla millä talleilla luotettavuus eniten hakusessa ollut.
Näin minä sen näin. Nää on nyt viimeisten parin viikon testeistä saatu näkemys ja täysin omia hallusinaatioitani, eli en ota vastuuta
Näillä menee hyvin...
Renault'lla tuntuu olevan pullat uunissa parhaiten, mitään isoja juttuja ei ole ollut minusta aikoihin.
Ferrarilla ei ole nyt viime päivinä tainnut enää olla pitkään vaivanneita sähköongelmia ja sielläkin vaikuttaisi tilanne ihan lupaavalta.
McLarenilla tunnutaan kärsivän pikkuvioista, mutta mitään suurta hätää ei kaiketi ole. Hamiltonilta hajosi moottori viime viikolla, mutta se ajettiin tarkoituksella yli normaalin kestoiän.
Honda taas vei männäviikon ohjelmansa läpi tyystin ongelmitta ja eilenkin keräsivät hyvät kierrosmäärät.
Williamsilla on takamatkaa muihin nähden auton myöhäisemmästä esittelystä johtuen, mutta luotettavuusongelmia on ollut yllättävän vähän. Saa nähdä, kärsivätkö kaukomaiden kiertueella siitä, ettei autoa ole testattu lämpimässä.
...ja näillä vähän huonommin
Toyotalla on ollut yllättävänkin paljon ongelmia etenkin Williamsilta tulleen vaihdelaatikon kanssa ottaen huomioon, että ovat saaneet testata uutuuttaan jälleen pisimpään ja Williams päästelee samalla laatikolla vaikeuksitta.
BMW:lta meni viimeksi eilen toisen auton (Vettel) kanssa käytännössä koko päivä hukkaan, aamulla meni vaihteisto ja päivällä oli ongelmia hydrauliikan (erityisesti ohjaustehostin) kanssa ja muutenkin on ollut vaikeaa.
RBR:llä oli viime viikolla avauspäivänä murheita, mutta sen jälkeen ajoivat kaksi päivää ongelmitta. Jäähdytys ei enää muodosta ongelmia, väittivät itse, tiedä sitten totuudesta. Alun ongelmista jäi kuitenkin varsin epävarma kuva.
Näistä taas ei kehtaa sanoa vielä mitään
Toro Rosso pääsi ajamaan jokseenkin ongelmitta viime viikolla vasta päätöspäivänä. Auton myöhäisen esittelyn takia olisi saattanut jopa olla kannattavampaa jäädä Eurooppaan, jossa isompien ongelmien ratkaisu olisi helpompaa. Toki voi olla, että synergiaedut (kiva sana) RBR:n kanssa on fiksumpi käyttää hyväksi kuin pyöriä köyhien kanssa Espanjassa.
Spyker on myös ajanut toistaiseksi turhan vähän suurempia arvailuja varten, mutta tähän asti ongelmia ei ole liiemmin ollut. Lähinnä huomio keskittyy tallin kuskishowhun, viisi kuskia saattaa testata samana päivänä kahdella autolla.
Super Agurin tilanne voi olla mikä vaan, uusi auto tulee juuri ja juuri Melbourneen.