Talvitestit 2006-2007

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
E. Tuhero sanoi:
Renaultin blogi ei vielä ota kantaa mistä ulosajo johtui, mutta mustista jäljistä voisi päätellä että syystä tai toisesta takarenkaat on mennyt jumiin ja sitä kautta auto kaiteeseen.
Yleensä pyörähdyksessä takarenkaat piirtää asvalttiin mustaa... :eek:
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Minardi fani sanoi:
Pos Driver Team Best time Laps
1 MASSA Ferrari 1'31.260 43
2 RAIKKONEN Ferrari 1'31.590 30
3 ALONSO McLaren 1'31.851 36
4 KUBICA BMW 1'32.108 37
5 HAMILTON McLaren 1'32.193 39
6 GIANCARLO Renault 1'32.556 65
7 HEIKKI Renault 1'32.688 19
8 VETTEL BMW 1'33.219 22
9 KLIEN HONDA 1’33.378 54
10 WEBBER Red Bull 1'33.642 43
11 SCHUMACHER TOYOTA 1'34.030 36
12 COULTHARD Red Bull 1'34.187 20
13 TRULLI TOYOTA 1’34.441 32
14 SPEED Toro Rosso 1'34.479 8
15 ROSSITER Toro Rosso 1’34.479 39
16 SATO Super AGURI 1'34.994 32

tässä ajat lounastaukoon mennessä. Ajat löysin Renaultin Blogista.
Kun katselee Massan ja Kimi aikoja niin huomaa että erot ovat aika pieniä. Aikaisemmin olin sitä mieltä että Kimi ei pärjää Massalle ainakaan kolmessa ensimäisessä kisassa, mutta tiedä häntä - voi hyvinkin pärjätä. Luullakseni Kimi on ajellut testiohjelmansa vähän varman päällekin jotta saisi vietyä läpi koko ohjelman ilman suurempia rysäyksiä ja taukoja. Mukava seurata kumpi tekee paremman ajan viimeisenä testipäivänä. Toivoisin että Ferrarit saisi ainakin yhtä hyvät ajat McLarenin kanssa. Alonso tuntuu nopealta kun tarvis on.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Aikalailla tasaisesti on aina se 0,1 - 0,3 eroa Kimillä ja Massalla. Muiden tallien kuskeilla tuo ero tuntuisi heittelehtivän enemmän? Mitä tästä voimme päätellä? Niin juuri, emme mitään :alppu:
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
trotwood sanoi:
Nämä ajat on edelleenkin repäisty rellun blogista, joten onko se niin ihmeellistä, jos talli käyttää omista kuskeistaan vain etunimiä?

no ei ollenkaan ole ihmeellistä. kyllähän sen ymmärtää. kunhan totesin.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Lonso_567 sanoi:
Yleensä pyörähdyksessä takarenkaat piirtää asvalttiin mustaa... :eek:
Toki toki, mutta tuosta http://xpb.cc/thumbnails/2007/f1-2007-bhr02/tu/0AU6AKH0ONWP6O05H5SSH0KL1TA8_450.jpg
kuvasta voi halutessaan nähdä renkaiden jättämän suoran viivan jo tuolla kanttarellin päällä, mikä voisi johtua renkaiden jumituksesta.

Mutta ei hätää kyllä renault infoaa ulosajon syyn niin ei tarvi arvailla ja eihän me tiedetä missä asennossa auto on edes tuohon kuvassa näkyvään radanosaan tullu.
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
forti sanoi:
aika kummallisessa paikkaa auto lähtenyt käsistä, miten auto voi yhtäkkiä kääntyä poikittain noin vain:confused:
Oli kuulemma harjoitellut donitseja avauskilpailun voittoa ajatellen:rolleyes:
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Aika normi pyörähdys Heikiltä formuloissa. Liikaa kaasua kanttarin liukkaalla maalilla tai luistonesto ei ollut aivan pelissä niin silloin pyörähdetään (nähty joka kausi useita vastaavia tapauksia), eikä kuski kerkeä siirtyä takaisin kuljettajan paikalle.:idea:

Onneksi Heikille ei käynyt pahemmin.
 

Lonso_567

guru experience
Liittynyt
8.10.2006
Viestit
470
Sijainti
¿¿¿Salud???
E. Tuhero sanoi:
Toki toki, mutta tuosta http://xpb.cc/thumbnails/2007/f1-2007-bhr02/tu/0AU6AKH0ONWP6O05H5SSH0KL1TA8_450.jpg
kuvasta voi halutessaan nähdä renkaiden jättämän suoran viivan jo tuolla kanttarellin päällä, mikä voisi johtua renkaiden jumituksesta.
Onko se tummempi viiva renkaan jälki vai kanttarin profiili? Joka tapauksessa, kanttarista lähtevät mustat viivat ovat luultavasti oikean puolen renkaista. Viivat näyttäis siltä että kanttarin päällä on menetetty hallinta ja pyörähdetty. Näyttäis mun silmään siltä, että ajettu vauhdikkaasti kanttarin päälle ja liukkaalla perän pito loppui. Tietenkin hallinnan menetys voi johtua teknisestä viestakin, mutta pidän todennäköisempänä ajovirhettä.

Heikki yrittää korjata oikealle, olisiko ollut parempi vaan antaa pyörähtää ja ehkä pysyä tiellä?
 

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
Kovalainen ajoi radan metalliseen suojareunukseen noin 200 kilometrin tuntivauhdilla. Kovalaisen auton oikea takaosa kärsi tuntuvia vaurioita törmäyksessä.

Onnettomuus tapahtui aavikolla sijaitsevan radan mutkassa numero seitsemän. Ulosajon syytä tutkitaan. Todennäköisesti kova tuuli vaikutti siihen, että Kovalainen menetti auton hallinnan.

Kovalainen ei aja enää tiistaina. Hän ehti ajaa päivän aikana 19 kierrosta. Auto aiotaan korjata yön aikana. (MTV3)

Sattuuhan näitä toivotaan että saavat auton kuntoon huomiseksi .. :dunno:
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No kerrankos tuommoista nyt sattuu. Heikki vaan on kokeillut limiittiä, löytänyt sen ja tietää nyt missä kohtaa se on. Kunnon ulosajoja, ei siis mitään pikku pyörähdyksiä hiekoille, sattuu huippukuskeille aina aika-ajoin. Schumillakin oli tapana vetää aina välillä huolella ulos. En minä sitä että se olisi hyvä asia romuttaa autoja. Mutta kun kerran kovaa ajetaan, aivan äärimmäisellä limiitillä, niin selvää on että lipsahduksia voi sattua. Ja kun kerran ajetaan tosissaan kovaa, niin lopputuloskin on sitten tuollainen perin huolellisesti niputettu kilpa-auto.

Onneksi kaveri selvisi ehjin nahoin, ettei käynyt niinkuin Jykälle. Veikkaisin että tiimissä ei olla oikeasti kovasti pahoillaan asiasta jos vain telemetria kertoo että tosissaan yritettiin. Kyllä ne siellä tietää että tällainen on jopa todennäköistä kun hieman kokemattomamman kuskin kanssa valmistaudutaan kauteen.
 

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
2168
http://www.autosport.com/news/report.php/id/56967
Koodi:
Today's times:

Pos  Driver        Team                    Time     Laps
 1.  Massa         Ferrari            (B)  1:31.260  102
 2.  Raikkonen     Ferrari            (B)  1:31.590   95
 3.  Alonso        McLaren-Mercedes   (B)  1:31.851   96
 4.  Kubica        BMW Sauber         (B)  1:32.108   74
 5.  Hamilton      McLaren-Mercedes   (B)  1:32.193   55
 6.  Fisichella    Renault            (B)  1:32.556   82
 7.  Kovalainen    Renault            (B)  1:32.880   19
 8.  Montagny      Toyota             (B)  1:32.999   37
 9.  Trulli        Toyota             (B)  1:33.150   64
10.  Vettel        BMW Sauber         (B)  1:33.219   34
11.  Klien         Honda              (B)  1:33.378   90
12.  Coulthard     Red Bull-Renault   (B)  1:33.526   69
13.  Webber        Red Bull-Renault   (B)  1:33.642   74
14.  Rossiter      Honda              (B)  1:33.697   78
15.  Sato          Super Aguri-Honda  (B)  1:33.813   75
16.  R.Schumacher  Toyota             (B)  1:34.030   36
17.  Speed         Toro Rosso-Ferrari (B)  1:34.137   44

All Timing Unofficial
Iltapäivällä Montagny tuurasi pikku-Schumia, jota sattui pikkuisen selkään.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Rellun sivuilta lainattua.

" Ferrari did some extremely impressive race stints during the afternoon, well ahead of all the other teams including McLaren"

Sanotaanko lyhyenä yhteenvetona näin että aivan saatanan hyvältähän tämä alkaa näyttämään. Räikköstä ei ole vielä varmaan edes päästetty kokonaan irti mutta tod. näk. huomena se sitten tapahtuu ja luulot otetaan pois kilpailijoilta tyyliin imola männä vuosina. Ou Yes.
 
Ylös