Talvitestit 2006-2007

Jeanlean

Well-known member
After lunch, Alonso too had to stop on track, with oil dripping from the floor of his MP4-22. Hamilton also stopped on track an hour later with an engine failure.

Että kylläs siellä McLarenillakin ongelmaa on =)

Joni

Well-known member
Kuten muillakkin

Jeanlean sanoi:
After lunch, Alonso too had to stop on track, with oil dripping from the floor of his MP4-22. Hamilton also stopped on track an hour later with an engine failure.

Raikkonen stopped on the track, suffering a gearbox failure.

After lunch, Alonso too had to stop on track, with oil dripping from the floor of his MP4/22. Hamilton also stopped on track an hour later.

The technical gremlins also affected BMW Sauber, with Nick Heidfeld's engine blowing after lunchtime, while teammate Robert Kubica's car had an oil line problem that resulted in an engine change.
:wink:

Jeanlean

Well-known member
Äkkiähän tuo Räikkönen pääs ajamaan taas sen vaihdelaatikko ongelman jälkeen kun 100 kierrosta ajo kuitenkin...joku pieni ongelma luultavasti...

Viimeksi muokattu:

Formula1Fan

Well-known member
Jeanlean sanoi:
Äkkiähän tuo Räikkönen pääs ajamaan taas sen vaihdelaatikko ongelman jälkeen kun 100 kierrosta ajo kuitenkin...joku pieni ongelma luultavasti...
Vieläkö ne ajaa?

Jeeves

Well-known member
Pääseeköhän noista yksikään maaliin Melbournessa? :D :alppu:

Suomen Huippu

Sterna paradisaea

Kuva-antia Bahrainin testeistä tänään. Huomatkaa erinomaisen yksityiskohtaiset kuvat Kovalaisesta ja Räikkösestä.

Zeiar

Well-known member
Sijainti
Tre
Jeanlean sanoi:

Ehkä McLarenilla on "nopea, mutta epäluotettava" -kausi tällä kertaa.

Jeanlean

Well-known member
McLaren ei yllä edes pitkillävedoilla Ferrarin vauhtiin...Nuokin ajat ovat syntyneet lyhyillä vedoilla. Sitäpaitsi pitkät testisessiot on aina ollut myös Ferrarilla ongelmien säväyttämiä.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Maailmanmestari Fernando Alonso tuijotti pitkään lauantain tuloslistaa. Varsinkin Kimi Räikkösen kierrosajat saivat McLarenin espanjalaistähden huolestuneeksi.

- Ferrarin ajat pidemmän vedon viimeisillä kierroksilla ovat vakuuttavat. Me emme pysty säilyttämään takarenkaiden toimivuutta samalla tavalla kuin Ferrari, vähäpuheinen Alonso tuumaili.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
Massa latautui jo ensi viikon iskuun, kun Ferrari saa vihdoin loputkin uudet osat F2007 -autoihinsa.

- Kun kaikki osat kootaan yhteen, täytyy löytää vielä tasainen varmuus. Renkaat toimivat kuumissa oloissa todella hyvin, eikä meillä ole niiden kanssa vähäisintäkään ongelmaa, Massa summaili.

- Vielä on töitä, kun saamme uuden aeropakettimme. Kolme päivää on aikaa ja varmasti saamme jatkosta autostamme enemmän irti, Massa myhäili.

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:551:1:2007-02-24;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:441151,1:0:0:0:0:0:

Hamilton ja Massa olivat muuten ajaneet moottoreillaan jo aivan kauhiasti, kilometrit tuli vaan täyteen, toitottavat McLarenin ja Ferrarin tiedotteet.

Suomen Huippu

Sterna paradisaea
"Renaultin umpisolmu aukesi vihdoin"

Renaultin insinöörit ja kuljettajat istuivat testijakson päätteeksi 2,5 tuntia palaverissaan. Myös muiden vapaapäivänä sunnuntaina iltapäivällä kokoonnutaan taas aivoriiheen.

- Tämä on ihan normaalia tässä tiimissä. Koetamme ymmärtää aikoja ja tekemiämme säätöjä, että päästään koko ajan eteenpäin, Kovalainen selvitti.

Rengaspuolella umpisolmu on vihdoin avautunut.

- Ei se ole johtunut siitä, ettei rengas olisi lämmennyt tai että rengas olisi lämmennyt liikaa. Ei meillä ole ongelmia lämpötilojen kanssa, vaan ne ovat olleet niissä, mitä Bridgestonen miehet ovat sanoneet sen oikean operointilämmön olevan.

- Meillä on nyt vaan parempi tasapaino autossa ja näin sillä pystyy ajelemaan rajummin ekan kierroksen. Sieltä se löytyy.

Bridgestonen mukaan ero kovemman ja pehmeämmän rengasseoksen suorituskyvyssä Bahrainissa oli aluksi odotettua suurempi, mutta ero pienenee kun radalle saadaan kumia ja lämpötila nousee. Kovalainen on havainnut saman.

- Aika suuri ero aamulla oli, kun ajeli pehmeällä kumilla. Iltapäivällä oli kuumempaa ja silloin kovalla pyörälläkin mentiin kovaa. Iltapäivällä piti odottaa aika kauan varikolla, kun muutimme säätöjä, jotka olivat vaikeita tehdä tälle autolle. Kun lopulta ne saatiin tehdyksi, auto tuli heti paremmaksi.

- Tämä oli ehdottomasti hyvä päivä meille. Ymmärsimme paljon tästä autosta ja noista renkaista. Luotettavuudessa me olemme toivottavasti paremmalla puolella kuin muut tallit, joiden autoja hajoaa ja jää radan varteen. Sen pitäisi auttaa meitä kauden alussa, Kovalainen tuumaili.

http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:551:1:2007-02-24;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:441153,1:0:0:0:0:0:

R27:aa on paranneltu kaikin puolin (kuten muidenkin huipputallien autoja), mutta tärkeintähän on tietenkin se, että Renaultin peileistä näkee nyt paremmin kuin koskaan!

- Nyt niistä näkee, kun niihin on tehty sellaiset vaimentimet. Ne ovat paremmat kuin viime vuoden autossa, kun peili on nyt kaareva ja siitä näkee laajemman alueen.

Jeanlean

Well-known member
Mä luulen että tosi formulafanit ovat lukeneet jo noi uutiset...eihän niitä kaikkia tartte tänne postata. Pelkkä linkki ois riittänyt luultavammin..

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Jeanlean sanoi:
Mä luulen että tosi formulafanit ovat lukeneet jo noi uutiset...eihän niitä kaikkia tartte tänne postata. Pelkkä linkki ois riittänyt luultavammin..
En itse ollut ainakaan lukenut noita..ja ennemmin noita uutisointeja lukee, kuin yksittäisten testipäivien yksittäisten nopeitten kierrosten pohjalta tehtyjä spekulaatiota tulevan kauden voimasuhteista.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
kouvotsvoni sanoi:
En itse ollut ainakaan lukenut noita..ja ennemmin noita uutisointeja lukee, kuin yksittäisten testipäivien yksittäisten nopeitten kierrosten pohjalta tehtyjä spekulaatiota tulevan kauden voimasuhteista.
Nimenomaan, en itsekään ollut lukenut nuita.
Kiitos Suomen Huipulle, jaksat laittaa uutisia jotka mieluummin katon täältä foorumista kuin etsin eri medioista..
:ahem:

Rusina

Lux Aeterna
Sijainti
Hyvinkää
Jostain syystä McLarenilla ja Alonsolla on paljon öljyvuotoja autossa, eli Alonso rikkoo autonsa öljysäiliöitä ajotyylillään

Sue_me

Well-known member
Rusina sanoi:
Jostain syystä McLarenilla ja Alonsolla on paljon öljyvuotoja autossa, eli Alonso rikkoo autonsa öljysäiliöitä ajotyylillään
Ai ai. Ehkäpä kuitenkin se että Kimi ajoi viime kaudella Mäkillä, hajoitti auton öljysäiliöitä vielä jonkun aikaa tiimistä lähtönsä jälkeenkin. Ihan vaan vanhasta muistista :wink:

justF1fan

Well-known member
Kiitos Suomen Huippu että jaksat postailla noita.
Itse olen suht innokas seuraamaan tilannetta läpi talven, mutta en silti jaksa kaikkia eri F1 saitteja kelata läpi, että missähän on tullut jotain uutta. Nyt riittää kun seuraa tätä foorumia. :thumbup:

Formula1Fan

Well-known member
justF1fan sanoi:
Itse olen suht innokas seuraamaan tilannetta läpi talven, mutta en silti jaksa kaikkia eri F1 saitteja kelata läpi, että missähän on tullut jotain uutta. Nyt riittää kun seuraa tätä foorumia. :thumbup:
se onkin suomen huippu :wink:

Mino

New member
justF1fan sanoi:
Itsekin olen alkanut seuraamaan palstaa, koska täältä saaattaa löytää ihan mielenkiintoista infoa testeistä. Ainut ongelma on vain se, että hyvätkin viestit hukkuvat chattiviesteihin ja tekohauskoihin vitseihin, joita esim. viimeisten 40 viestin aikana on yli 10 kappaletta. Vähän voisi porukka miettiä, että kannattaako sitä viestinappulaa aina painaa. Moderointia tällä palstalla ei ilmeisesti ole lainkaan...

...

Eiköhän Renault ole kauden alkaessa Mäkin edellä, jos ja kun saavat renkaat toimimaan kunnolla. Mäkillähän ei näytä renkaat kestävän pitkiä vetoja ja luotettavuus on totuttua tasoa.

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Mino sanoi:
Eiköhän Renault ole kauden alkaessa Mäkin edellä, jos ja kun saavat renkaat toimimaan kunnolla. Mäkillähän ei näytä renkaat kestävän pitkiä vetoja ja luotettavuus on totuttua tasoa.
Oliko tämä nyt se kuuluisa tekohauska vitsi? :confused: