Talvitestit

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Toyota on puolestaan ottanut hainevän testiin.

Edit. Vai olikohan se jo viime viikolla?
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675

Onkos tollaset kammotukset vielä sallittu?

Bahrainin tilanne:
1. K. Räikkönen Ferrari F60 1:32.970 0
2. C. Klien BMW Sauber F1.09 1:33.328 +0.358 0
3. J. Trulli Toyota TF109 1:33.580 +0.610 0
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
BMW näköjään kokeilee vähän erilaista jäähdytysaukkoa... tai pikemminkin voisi sanoa ilmanottoaukkoa.
Varsinainen ilmanottoaukko oli tuollainen jo esittelyssä. Kapeaa pystyreikää rungon vieressä ei esittelyautossa ollut.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Onkos tollaset kammotukset vielä sallittu?
Mitä tarkoitat tuolla kammotuksella? Jos hainevää tai ponttoonin vieressä olevia ilmanohjaimia niin on sallittu.

Tuossa BMW:ssä on tosiaan nyt se jäähdytys käytössä jonka mahdollisuudesta mainittiin jo BMW-topicissa. Nyt se sitten on käytössä ja spekulaatiot osu kohalleen.
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Mitä tarkoitat tuolla kammotuksella? Jos hainevää tai ponttoonin vieressä olevia ilmanohjaimia niin on sallittu.

Tuossa BMW:ssä on tosiaan nyt se jäähdytys käytössä jonka mahdollisuudesta mainittiin jo BMW-topicissa. Nyt se sitten on käytössä ja spekulaatiot osu kohalleen.
Tosiaan nuita sivuilmanohjaimia joiden luulin olevan kiellettyjä. Eihän Ferrarin peiliohjaimet ole mitään nuiden rinnalla.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Päivän ajat

Today's times:

Pos Driver Team Time Laps
1. Klien BMW-Sauber (B) 1:32.544 131
2. Raikkonen Ferrari (B) 1:32.804 116
3. Trulli Toyota (B) 1:33.064 141
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Bemari se vaan ajelee ongelmitta testistä testiin. :rolleyes:

Toki se on ihan hyvä, että Ferrarillakin noita vikoja ilmenee nyt kuin sitten kauden ensimmäisissä kisoissa.
 

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
Päivän aikoja Bahrainista:

1. J. Trulli Toyota TF109 1:33.000 0
2. K. Räikkönen Ferrari F60 1:33.108 +0.108 0
3. N. Heidfeld BMW Sauber F1.09 1:33.195 +0.195 0
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
TS:n mukaan sekä Ferrari, että Bemari ovat pitkässä juoksussa jo hyvällä mallilla. Bemari on ilmeisesti jopa hivenen hellempi takarenkaiden kulumiselle mitä Ferrari.

Samanaikaisesti kuitenkin Bemarin heikko kohta voi olla yksi nopea kierros.

Tuo kuulostaa niin viime kauden Ferrarille. Renkaita säästävä menopeli, pitkässä juoksussa hyvä mut yhdelle kierrokselle ei saada riittävästi pitoa.

McLarenin taas huhuillaan menevän samoilla linjoilla kuin viime vuonna. Eli potevan ongelmia takarenkaiden kulumisen kanssa.

Viime vuonnahan kylmien kelien ja sadekelien ansiosta McLaren sai moisesta suuren edun Ferrariin verrattuna.

Mielenkiintoista nähdä miten tällä kaudella käy, kun nyt kuullun perusteella voisi olettaa Ferrarin tippuvan siihen Bemarin ja McLarenin välimaastoon. Onko tällöin Ferrari tasaisen vahva, kun taas joillakin radoilla McLaren on kovassa iskussa ja toisilla Bemari?

Mukavahan se olis, että taistelussa voitoista olisi enemmänkin kuin kaksi tallia. Viime kauden pari Renault ja yksi Bemari voitto olivat enemmän onnenkantamoisia kuin kunnollista haastetta.

Vielä kun Williams pääsis hyvää vauhtiin, ehkä RB:n ohella, jolla myös kulumisongelmia Renaultin ohella huhuillaan olevan. Alonson vuoksi toivon, että Renukin löytäisi jostain uuden pykälän mutta itse Renun ulkonäön vuoksi toivon, ettei se kottero kulje mihinkään, ennenku se keula on mutoiltu täysin uusiks.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Vähän harmi, mutta se on positiivista, että vauhti oli Kimin sanojen mukaan hyvää pitkässä juoksussa, mikä ei kaiketi ole ollut kaikilla ihan sama tilanne...
Jep, lupaa hyvää kautta ajatellen. Toivottavasti se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että yksittäisellä kierroksella on vielä hakemista. Mutta eipä niitä hot lappejä taideta tähän aikaan vuodesta paljoa ajaakaan.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Niinhän se oli Kimillä viime vuonnakin, että nopealla kierroksella aika-ajoissa ei löytynyt vauhtia, mutta kisassa oli porukan nopein.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Niinhän se oli Kimillä viime vuonnakin, että nopealla kierroksella aika-ajoissa ei löytynyt vauhtia, mutta kisassa oli porukan nopein.
Joo ja mun mielestä auto sais olla just toisenlainen, Kimi kyllä ite hoitaa kisan sitte kotiin jos vaan pääsee tarttaan kärjest..

Saa nähä, ihan mielenkiintoselta näyttää, tuon Misa1 kertomuksenkin mukaan..
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Niinhän se oli Kimillä viime vuonnakin, että nopealla kierroksella aika-ajoissa ei löytynyt vauhtia, mutta kisassa oli porukan nopein.
Ferrari on perinteisesti ollut kisassa aika-ajoa kilpailukykyisempi jo Schumin ajoista lähtien. McLaren on ehkä ollut vähän aika-ajoon taipuvaisempi, mutta sinänsä sellainen sopi vahvoille kisakuskeille kuten Kimi, Alonso, Hamilton...

Massat ja Barrichellot hyötyvät suuresti Ferrarin kisavahvuudesta. Trullikaan ei olisi mikään junanveturi Ferrarilla ajaessaan.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
On kyllä todella tasaista tuolla Bahrainissa. Mielenkiintoinen pointti eiliseltä (atlas, AFCA):

- In the last hour the difference between Raikkonen and Klien was always 0,2 or 0,3 seconds a lap, depending on who used KERS and who didn't. In any case, Trulli, obviously not having the hybrid technology in the car, was clearly behind in this respect.
Kers tuntuu siis pelittävän sekä vauhdin että luotettavuuden osalta.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Mielestäni ei ole mielekästä sanoa, että se olisi jotenkin huono asia - kuten viime vuonna toisinaan oli - että pitkissä vedoissa voidaan nyt ajaa lujaa(Ja sitten oletetaan ettei mikään muu toimikaan). Renkaiden kestävyys tullee olemaan aivan avainasemassa tänä vuonna. Viime vuonna harvoilla oli kestävyyden kanssa minkäänlaisia ongelmia, lähinnä vain Macilla parissa kisassa. Tänä vuonna painotus renkaiden kestävyyteen niiden "revittelyn" sijaan näyttäytyy aivan toisenlaisessa valossa.

Varmasti Mclarenkin pyrkii tekemään kaikkensa, jotta saisi renkaat nimenomaan kestämään paremmin, sen sijaan, että rengasta voitaisiin käyttää rajummin, mikä viime vuonna oli usein aivan järkevää varsinkin aika-ajoissa ja viileillä/kosteilla keleillä.

Bemarin hyvää vauhtia ja luotettavuutta on ounasteltukin, ehkä se todella pitää paikkaansa, että heillä on KERS-systeemit askeleen muita edellä. Autokin toimii hyvin ja luotettavasti, mutta en usko sen viime käden potentiaaliin aerodynamiikan saralla. Eli pitäisin tilannetta Bemarin kannalta oikein hyvänä alkukautta ajatellen, mutta kyllä se Ferrari vaan porskuttaa kauden mittaan karkuun, myös aika-ajoissa. Minen nimittäin näe, että edes Ferrarilla taikka jopa edes Kimillä :eek: olisi vaikeuksia saada uusia pehmeitä sliksejä yhdelle kierrokselle toimimaan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös