Kaisa Varis on aika laihassa kunnossa.
vieläkö se hiihtää?
Kaisa Varis on aika laihassa kunnossa.
vieläkö se hiihtää?
Kävin kylällä pyörähtämässä, eipä mitään näkynyt tai no venäläisiä Fonttiksen oven edessä odottelemassa jotta uimahalli aukeaisi.
vieläkö se hiihtää?
Missä kohden? Ja jos yritit laittaa mitä tahansa takaisin, niin siinä onnistuit, mutta siihen se sitten jäikin.
Aika rasittavaa porukkaa täällä pyörii ihan vapaalla. Jos menisitte vaikka jonnekin radalle sopimaa kuka on nopein. Huh!
Mitä sopimuksia täällä muka tarvitaan, kun sehän on ilmiselvää, että mä oon nopein. Nimimerkistä lähtien. :frank:
Millä kielellä tuo Quiq on nopea?
Koetapa lausua se ääneen ja mieti oikein tarkkaan. Jos et sittenkään keksi, niin palaahan koulun penkille siitä!![]()
Idioottimaista väittää foneettisten yhtäläisyyksien perusteella tuon olevan jotain jossain määrin tunnettua kieltä.
En mä ole noin sanonutkaan.
Ja sitten vielä yleisesti: Kyllä mä kumminkin jotain laitan takaisin, kun vittuilu alkaa toiselta osapuolelta. Ylipäänsä mua häiritsee sun kaltaiset elämänkokemuksestaan juopuneet wannabe-älyköt.
Ehkä niin. Mä vaan halusin jotain laittaa takaisin, kun toinen osapuoli koetti niin kovasti rikkaan elämänkokemuksen tuomalla itsevarmuudellaan päteä.
Sanoja quick ja Quiq ei lausuta samalla tavalla, sillä viimeinen äänne on eri.
Kyllä ne tässä tapauksessa lausutaan, kun viimeisen q-kirjaimen jälkeen ei ole mitään. Yleensähän q ja u ovat peräkkäin, jolloin ne muodostavat yhdessä omanlaisensa äänteen.
Quis sie sitten sen lausuisit..?Ei kun ei. Ei kannata koittaa ite järkeillä, jos ei asiasta tietoa ole.
Voi äitijeesuksen vehkeet!
Forumin keskustelun taso nousee kohisten.
Quis sie sitten sen lausuisit..?
Tuo /quiq/ menee tuonne raumangiälen bual. Se on likipitäen muodossa guig, mutta tuo "g-äänne" on suomessa ja englannissa eri.
Ei q-kirjaimen ääntämissääntöjä voi johtaa suomen kielestä, kun sitä ei näillä main käytetä. Kuka ihme ylipäänsä ääntää q-kirjaimen g:nä missään yletiskielisessä yhteydessä? :doubtful:
Esimerkiksi kirjain "q" on sanassa quick /kv/, /qv/ sanassa quest ja /q/ sanassa quilt.
Mä tunnen aika monta ihmistä, jotka puhuvat äidinkielenään englantia, ja yksikään heistä ei äännä quick-sanan q-kirjainta /kv/-muodossa. Yleisiä ääntämissääntöjä ei joka tapauksessa ole q-kirjaimen sisältäville sanoille, koska aksentit ovat keskenään niin erilaisia.