Tänne kaikki merkityksettömät ilmoitukset

Brunebergerin tortut uunissa... saa nähdä mitä tulee.

Tänään tarttis leipoa suklaakakku. Olisko suosituksia millainen?

Tossa mun muunneltu resepti. Oon monta kertaa tehnyt ja tosi hyvää on tullut joka kerta.

Suklaakakku

Pohja:
200 g voita
200 g taloussuklaata
4 munaa
2 dl sokeria
2,5 dl jauhoja
1 rl leivinjauhetta

Täyte:
jotain marmeladia/marjoja/yms.

Kuorrutus:
200 g taloussuklaata
2 tl voita
1 dl kuohukermaa (laktoositonta)

Sulata voi ja anna sen jäähtyä. Sulata suklaa vesihauteessa. Vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi. Lisää vaahtoon vuorotellen voisula, suklaa ja jauho-leivinjauhoseos. Kaada seos voideltuun ja jauhotettuun sileäpohjaiseen ja reunaiseen kakkupohjavuokaan. Paista 175-asteisessa uunissa noin tunti. Leikkaa pohja kahdeksi levyksi ja täytä väli aprikoosimarmeladilla. Sulata kuorrutusta varten suklaa vesihauteessa. Lisää voi ja kerma ja sekoita tasaiseksi. Anna kuorrutuksen jäähtyä. Kaada kuorrutus kakun pinnalle ja reunoille.

Viimeksi muokattu:
Eiks nää reseptien vaihtelut vois siirtää tonne äijäsälää-otsikkoon?

Brunebergerin tortut uunissa... saa nähdä mitä tulee.

Ilmeisen onnistuneita olivat. Ainakin vaimo sanoi että ovat parempia kuin kaupan tortut. Suosittelen kostuttamaan Disaronnolla tai jollain muulla amaretolla.

Pari pellillistä moisia jo tässä taloudessa hävinnyt ja pari on vielä jäljellä. Harkinnassa on, kehtaako herkutella vielä kahden pellillisen verran. Juu, en ole mussuttanut kaikkia itse.

Erityisesti suklaakakkuun tuo mahtavan säväyksen 1-2rkl jaloviinaa. Potkii. :ahem:

Erityisesti suklaakakkuun tuo mahtavan säväyksen 1-2rkl jaloviinaa. Potkii. :ahem:

Tai sitten 1 -2 dl. Potkii vähän samalla tavalla kun voikkareita tehdessä. Juustot ja leikkeleet alkavat loppumaan ennenkun on leipiä edes voideltu.