Ihan käsittämätöntä, miten saat tämän taas käännettyä minun syyksi.
Sieltä tuli joku rämä auto perässään mopoletka. lähestyin risteystä hidastamatta, koska vasemmalta tulijat olivat väistämisvelvollisisa. Tämä auto viime tingassa huomaa että olen tulossa ja lyö liinat kiinni. Olisin toki itsekin juuri jarruttanut, kun alle ei hirveästi kiinnosta jäädä. Se kuitenkin tööttäs, vaikka itse töppäilee. Auton perässä roikkuvalle ensimmäiselle mopolle tulikin aika tiukka paikka. Katsoin että puoli metriä jäi väliä ettei törmännyt, ja takapyörä nousi ilmaan
Näet, että risteystä lähestyy auto joka ei ole huomannut sinua tai sinuun reagoinut. Lisäksi auton perässä roikkuu mopoletka, mopoilijat kun yleensäkin tunnetaan huisin loistavasta tilanteenlukutaidostaan. Ylpeilet sitten sillä, että lähestyt hidastamatta kun sinun ei tarvitse väistää ja ihmettelet, kun taas Zaikomia syytetään.
Itse hidastan risteykseen
aina jollen ole havainnut muiden risteykseen saapuvien minua huomanneen ja tilanteeseen asianmukaisesti reagoineen. Kulkumetodista riippumatta.
En minä sentään kykene tilanteita ajattelemaan kolmansien osapuolien kannalta, että miten heille käy jos he ja jotkut muut töppäilevät.
Aika alkeellista, jos ei tuollaisessa "kolme tekijää" -skenaariossa pysty ajattelemaan omaa siirtoaan pidemmälle.
Se on vähän sama kuin suojatielle juostessa. Katson vain että väistääkö auto. En, miten lähellä väistämisvelvollisen auton perässä on toinen auto. Sen hallinta ei enää kuulu mun vastuualueelle.
Suojatielle EI SAA JUOSTA! Jos on valoristeys ja vihreä itselle, niin silloin homma on ok, mutta ei muuten. Jalankulkijankin pitää huomioida, että risteävä liikenne on hänet huomioinut, ennen kuin astuu suojatielle.