Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Olen oman elämäni Zaikom

Ajoin mittarini mukaan 70 km/h kuudenkympin alueella ja peltipoliisi välähti. Saa nähdä saanko nyt elämäni ensimmäiset sakot vai pääsenkö huomautuksella. :eek:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tänään alkuillasta olin paikalla liki ensimmäisten joukossa kun yksi vanhempi mieshenkilö olis heittänyt lipat fillarilla kevyen liikenteen väylän ja ajoradan väliselle kivetykselle. En jäänyt siihen sen kummemmin patsastelemaan kun muutama heppu oli jo paikalla, ensiaputaitoni ovat lähellä nollaa ja puhelimen käyttäjiä oli jo soittamassa hätäkeskukseen.

En tiedä oliko sairaskohtaus vai kaatumisen seurausta, mutta vaikutti kyllä aika vakavalta tilanteelta. Mies vaan kouristeli ja sätki maassa ihan kuin olisi ollut muissa maailmoissa. Kypärä oli päässä ja verta ei näkynyt joten epäilen sairaskohtausta.

Omakin päivä meni viimeistään siinä pilalle..
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26861
Tänään alkuillasta olin paikalla liki ensimmäisten joukossa kun yksi vanhempi mieshenkilö olis heittänyt lipat fillarilla kevyen liikenteen väylän ja ajoradan väliselle kivetykselle. En jäänyt siihen sen kummemmin patsastelemaan kun muutama heppu oli jo paikalla, ensiaputaitoni ovat lähellä nollaa ja puhelimen käyttäjiä oli jo soittamassa hätäkeskukseen.

En tiedä oliko sairaskohtaus vai kaatumisen seurausta, mutta vaikutti kyllä aika vakavalta tilanteelta. Mies vaan kouristeli ja sätki maassa ihan kuin olisi ollut muissa maailmoissa. Kypärä oli päässä ja verta ei näkynyt joten epäilen sairaskohtausta.

Omakin päivä meni viimeistään siinä pilalle..
Oiskohan ollut epilepsiakohtaus.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ajoin mittarini mukaan 70 km/h kuudenkympin alueella ja peltipoliisi välähti. Saa nähdä saanko nyt elämäni ensimmäiset sakot vai pääsenkö huomautuksella. :eek:
Montas vuotta olitkaan ajellut?

Itse olen toistaiseksi ajanut vain 200tkm. Nopeusaiheisia huomautuksia ja sakkoja en ole kertaakaan saanut. Enkä muunkaan aiheisia, ainakaan kirjallisia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Minulle soitettiin tänään kahdesti torvea samassa risteyksessä.

Tapaus 1. sattui, kun olin polkemassa tien oikealla puolella olevaa pyörätietä risteykseen, jossa valot vaihtuvat punaiseksi. Ajattelin ajaa ja ajoinkin keskikorokkeelle asti. Takaviistosta tullut ja oikealle kääntyvä autoilija yritti ilmeisesti ehtiä risteyksestä ennen kovin myöhäistä punaista, mutta huomasikin minun jarruttelevan edessään. Ihme skitsoilija kun rupee tööttäämään siinä, että minä ikäänkuin tein jotain väärin, olemalla hänen edessään. Näin sivusilmällä ihan hyvin, että hän olisi ehtinyt pysähtymään keltaisten vaihtuessa ennen tolppaa ihan hyvin, jos olisi halunnut. Tai jos punaisia päin tykkää ajella, niin kääntyy sitten rauhassa oikealle kun olen itse ensin mennyt alta pois. Ei noihin punaisiin ukkoihin ihan samalla silmänräpäyksellä voi pysähtyä kun se vaihtuu punaiseksi, että en minä sen enempää ajanut punaisia päin kuin hänkään, eikä hänellä mitään protestoitavaa siinä luulisi olevan. Nostin keskimmäisen. Vähän näytti naapurin autolta kyllä se :eek:

Tapaus 2. sattui, kun olin tulossa toiseen suuntaan tien vasemmalla puolella olevaa pyörätietä, eikä valot olleet enää päällä. Eli kolmio voimassa vasemmalta tuleville. Sieltä tuli joku rämä auto perässään mopoletka. lähestyin risteystä hidastamatta, koska vasemmalta tulijat olivat väistämisvelvollisisa. Tämä auto viime tingassa huomaa että olen tulossa ja lyö liinat kiinni. Olisin toki itsekin juuri jarruttanut, kun alle ei hirveästi kiinnosta jäädä. Se kuitenkin tööttäs, vaikka itse töppäilee. Auton perässä roikkuvalle ensimmäiselle mopolle tulikin aika tiukka paikka. Katsoin että puoli metriä jäi väliä ettei törmännyt, ja takapyörä nousi ilmaan :eek:

Kaikenlaiset arpajaisista korttinsa saaneet siellä yrittää päteä.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Ajoin mittarini mukaan 70 km/h kuudenkympin alueella ja peltipoliisi välähti. Saa nähdä saanko nyt elämäni ensimmäiset sakot vai pääsenkö huomautuksella. :eek:
Siitä on jo pitkälti yli viikko kun menin vajaa 70km/h 60 alueella josain Taivassalossa, ja välähti. Ei ole vielä postia asiasta tullut ainakaan.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Hienoa, että olet täällä osoittamassa olleesi oikeassa.
Liikennetilanteissa oikeassa oleminen on tärkeää - vaikka henki menisi.
Tai niinku autokoulun teoriaopettaja aikoinaan sanoi:"Ei teiltä tule kukaan kysymään hautausmaalla, että tulitko oikealta"
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tai niinku autokoulun teoriaopettaja aikoinaan sanoi:"Ei teiltä tule kukaan kysymään hautausmaalla, että tulitko oikealta"
Tuo olisi kyllä ihan sopiva teksti Zaikomin hautakiveen.

Zaikom, tuossa kakkosesimerkissäsi aiheutit vaaratilanteen mopoilijoille ihan tahallasi. Miltä nyt tuntuu?
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Zaikom, tuossa kakkosesimerkissäsi aiheutit vaaratilanteen mopoilijoille ihan tahallasi.
Turvavälin pitämiselle on syynsä. Tätä kaikki mopoilijat eivät tunnu vielä tajuavan.

Tästä tapauksesta en mene takuuseen, mutta itse on tullut monesti todettua mopoilijoiden ajavan aivan autoilijan kontissa kiinni taajama-alueilla. Ja sitten itketään kun kolisee ja sattuu...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Turvavälin pitämiselle on syynsä. Tätä kaikki mopoilijat eivät tunnu vielä tajuavan.

Tästä tapauksesta en mene takuuseen, mutta itse on tullut monesti todettua mopoilijoiden ajavan aivan autoilijan kontissa kiinni taajama-alueilla. Ja sitten itketään kun kolisee ja sattuu...
Mutta silti ole kovin fiksua aiheuttaa näille pälleille äkkijarrutuksia ihan vaan kostoks.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Mutta silti ole kovin fiksua aiheuttaa näille pälleille äkkijarrutuksia ihan vaan kostoks.
Ei ole, ei.

Mutta mopoilijoille pitäisi saada taotuksi järkeä kalloon. Tosin mopoilu tapahtuu siinä iässä jolloin vanhempien ja opettajien pahakaan sana ei paljoa paina. Joten hankalampi juttu toteutuksen kannalta.

Toimivin opetus on kaverin saattaminen hautaan ruumisarkussa. Mutta toivoisin, että löytyisi lähes yhtä tehokkaita keinoja ilman henkilövahinkoja. Itse opin aikanaan ryhmittymisen ja liikenteessä näkymisen tärkeyden kun pari vuotta vanhempi kaveri kuoli mopokolarissa. Asiaa ei vain tullut ajateltua ennenkuin kaveri oli poissa. Tosin ei yläasteikäiselle vielä tuolloin opetettu liikennesääntöjä kuin kotona, jos sielläkään.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Kuultaako aika muistot vai viritettiinkö ennen mopoja ja nykyisin "so what"-asennetta ennen mopon rattiin hyppäämistä, vaikka on mopokortit ja kaikki?
 

Lumipallo

Well-known member
Liittynyt
3.10.2009
Viestit
2168
Ennustan oman kuolemani: joku päivä auto ajaa mut länään suojatiellä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tuossa kakkosesimerkissäsi aiheutit vaaratilanteen mopoilijoille ihan tahallasi. Miltä nyt tuntuu?
Ai että minä aiheutin vaaratilanteen, kun kolmion takaa tulevat eivät meinaa väistää vaan ajaa päälle? Huhhuh mitä nolla-aasilogiikkaa.

Olin jo kattonut ettei se auto näytä pysähtyvän ja mun pitää varmaan tähdätä sen taakse ja kattoa josko mopot sitte pysähtyis. Minunko vika se on että auto lyö liinat kiinni? Olisin kyllä väistänyt ellei olisi jarruttanut, vaikka sen olisikin pitänyt väistää minua. Ja minunko vika se on, että mopot roikkuvat auton perässä, joka aiheuttaa heille vaaratilanteen äkkijarruttamalla?

Kyllä minulla on tuossa tilanteessa täysi oikeus polkea ja olettaa muiden väistävän. Sitten vasta väistän, jos omalta osaltani törmäykseen joutumisen välttäminen sitä edellyttää. Jos nuo muut aiheuttavat toisilleen ja minulle omalla typeryydellään vaaratilanteita, se on heidän ongelmansa ja toivottavasti oppivat siitä jotain pienen säikähdyksen avulla.
 
Viimeksi muokattu:

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Oletkohan Zaikom koskaan ajatellut, että se joku siihen vaaratilanteeseen joutuva voi olla sulle rakas ihminen? Ai niin, mutta ethän sä voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13735
Kyllä itekin välillä ajattelen että "tajuaisitte vaan pitää turvaväliä", kuten mopoilijat ylemmässä esimerkissä. Silmät auki, mutta mielellään omista oikeuksista kiinni pitäen...
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös