Haa
Turhia ohituksia. Olen niitä kohdaltani pyrkinyt vähentämään. Muut eivät.
1) Eilen tulin ohitetuksi valtatiellä 80 km/h alueella Liettuan kilvissä ajelleen VW Golf Plussan toimesta. Edelläni hitaasti ajanut Toyota-paku laittoi vilkun vasemmalle ja luulin sen pysähtyvän linja-autopysäkille. Eipä tuo pysähtynyt kokonaan, vaan antoi mulle tilaa ohittaa. Samalla kun olin pientareella ajavan Toyotan rinnalla, niin VW pyyhälsi arviolta 120 km/h mun ohi. Tovin matkan päästä alkoi 100 km/h rajoitus ja siellä tämä Liettuan poika jäi n. 90 km/h ajelevan papan taakse. Saavutin kaupunkiin tultaessa VW:n ja ohitin sen kääntyessäni vasemmalle liikennevaloista. Liettua möllötti punaisissa odottaen suoraan pääsyä. Pönttö.
2) Tänään sama tie ja sama 100 km/h alue. Ajelin noin sataa, kun takaa tuli Volvo V40 varmaan 140 km/h ja heittämällä ohi linja-auton tullessa vastaan. Melkein läheltä piti tilanne oli Volvo-kuskilla. Ja eikös vaan tilanne jatkunut eiliseen malliin. Volvo juuttui 90:ympin-kuskin vetämän, kolmen auton jonon perään. Mää saavutin tuon jonon ja näin vielä toisen riskiohituksen Volvo-kuskilta. Se pyyhkäisi tuon kolmen auton letkan ohi ennen mäennyppylää osin keltaisella viivalla. Taisi olla tyypillä lastutettu diesel-Volvo, kun niin pukkasi mustaa sauhua tien täydeltä kiihdytyksessä tuplaputkistaan. Saavutin kaupunkiin tultaessa kolmen hitaan letkan ja myös noki-Volvon ja ohitin sen kääntyessäni vasemmalle liikennevaloista. Volvo möllötti punaisissa odottaen suoraan pääsyä. Pönttö.