Tapahtumia & sattumuksia kaduilla ja maanteillä.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mutta Youtubeja löytyy aika monelta.

On muuten lujatekoisia nuo venäläisten kamerat.
Eiku juu, luin väärin... Sois Suomessakin yleistyvän tommoset kamerat niin näkis ollaanko sitä kuinka paljon fiksumpia.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Täällä vaan harvalla noita kameroita.
Tuota mietin kanssa. Aika helppo lähteä näistä kattomaan mistä koko homma lähti liikkeelle. Nyt täytyy sanoa että ei naapurissa ole kovin isolla kauhalla jaettu, tai sitten ei olla oltu just oikeella hetkellä paikalla. Ehkä just silloin pöllimässä naapurin porkkanoita.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Tossa lenkillä oli Nordensköldinkadulla siinä Laakson sairaalan risteyksessä sammunut 520i (korimalli E39). Autoin työntämään sen sinne Laakson sairaalan parkkipaikalle. Keski-ikäinen mieskuski ihmetteli, että ei oo ennen sammunut. Lähti käyntiin, mutta sammahti heti eikä ottanut yhtään kierroksia. Kun en noista bensaruiskuista paljoa ymmärrä niin heitin ihan päteäkseni, että vois olla katalysaattorin hajonnu anturi joka estää/sammuttaa kierrokset. Tollaseen vikaan kun oon törmänny tutun ooppelissa. Kuulosti ihan samanlaiselta.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Turhia ohituksia. Olen niitä kohdaltani pyrkinyt vähentämään. Muut eivät.

1) Eilen tulin ohitetuksi valtatiellä 80 km/h alueella Liettuan kilvissä ajelleen VW Golf Plussan toimesta. Edelläni hitaasti ajanut Toyota-paku laittoi vilkun vasemmalle ja luulin sen pysähtyvän linja-autopysäkille. Eipä tuo pysähtynyt kokonaan, vaan antoi mulle tilaa ohittaa. Samalla kun olin pientareella ajavan Toyotan rinnalla, niin VW pyyhälsi arviolta 120 km/h mun ohi. Tovin matkan päästä alkoi 100 km/h rajoitus ja siellä tämä Liettuan poika jäi n. 90 km/h ajelevan papan taakse. Saavutin kaupunkiin tultaessa VW:n ja ohitin sen kääntyessäni vasemmalle liikennevaloista. Liettua möllötti punaisissa odottaen suoraan pääsyä. Pönttö.

2) Tänään sama tie ja sama 100 km/h alue. Ajelin noin sataa, kun takaa tuli Volvo V40 varmaan 140 km/h ja heittämällä ohi linja-auton tullessa vastaan. Melkein läheltä piti tilanne oli Volvo-kuskilla. Ja eikös vaan tilanne jatkunut eiliseen malliin. Volvo juuttui 90:ympin-kuskin vetämän, kolmen auton jonon perään. Mää saavutin tuon jonon ja näin vielä toisen riskiohituksen Volvo-kuskilta. Se pyyhkäisi tuon kolmen auton letkan ohi ennen mäennyppylää osin keltaisella viivalla. Taisi olla tyypillä lastutettu diesel-Volvo, kun niin pukkasi mustaa sauhua tien täydeltä kiihdytyksessä tuplaputkistaan. Saavutin kaupunkiin tultaessa kolmen hitaan letkan ja myös noki-Volvon ja ohitin sen kääntyessäni vasemmalle liikennevaloista. Volvo möllötti punaisissa odottaen suoraan pääsyä. Pönttö.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Tossa lenkillä oli Nordensköldinkadulla siinä Laakson sairaalan risteyksessä sammunut 520i (korimalli E39). Autoin työntämään sen sinne Laakson sairaalan parkkipaikalle. Keski-ikäinen mieskuski ihmetteli, että ei oo ennen sammunut. Lähti käyntiin, mutta sammahti heti eikä ottanut yhtään kierroksia. Kun en noista bensaruiskuista paljoa ymmärrä niin heitin ihan päteäkseni, että vois olla katalysaattorin hajonnu anturi joka estää/sammuttaa kierrokset. Tollaseen vikaan kun oon törmänny tutun ooppelissa. Kuulosti ihan samanlaiselta.
Vois olla puola.

Lauantaina Inkoossa ohitin alle rajoituksen ajanutta jonoa satasen alueella. Kaikki välit oli ihan hyviä, mutta eikös se sininen farmari 307 jonka eteen ajattelin mennä, ala kiihdyttää samalla kun rekka tulee vastaan parin sadan metrin päässä. No väistihän se lopulta kun takapuskuri hipoen kiilasin hitaasti eteensä, kehtasi vielä jotain käsimerkkejä huitoa. Seuraavalla suoralla ajoin lopuista ohi ja pönttö jäi edelleen sinne karavaanin perään. Mitähän mahdoin sen vierestä tehdä väärin? Syödä turvavälinsä? Vai onko tullut katsottua liikaa formuloita, joissa on syytön kolariin kun pitää ajonlinjastaan kiinni vaikka kaasua painaen? Viimeksi kun tarkastin asian, Suomen tieliikenteessä oli kiihdyttäminen kiellettyä jos vasemmalla tapahtuu ohitus.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Saapa nähdä muuttuuko kanssa-autoilijoiden liikkeet ympärillä mitenkään kun peltilaatikkoon,
jonka sisällä kuljen töihin, on joidenkin päivien kuluttua liimattu bemarin merkki Skoda:n logon sijaan.

Epäilen. Urbaanilegendaa on se vain.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Saapa nähdä muuttuuko kanssa-autoilijoiden liikkeet ympärillä mitenkään kun peltilaatikkoon,
jonka sisällä kuljen töihin, on joidenkin päivien kuluttua liimattu bemarin merkki Skoda:n logon sijaan.

Epäilen. Urbaanilegendaa on se vain.
Jätkä kirjotti pemarin pienellä ja skodan isolla! HÄHÄ! Avutonnntah.

Et oo vielä aito bemaristi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Saapa nähdä muuttuuko kanssa-autoilijoiden liikkeet ympärillä mitenkään kun peltilaatikkoon,
jonka sisällä kuljen töihin, on joidenkin päivien kuluttua liimattu bemarin merkki Skoda:n logon sijaan.

Epäilen. Urbaanilegendaa on se vain.
Vaimosi ihmettelee yöllä, että "mikä tuo helvetin lorina on?" Siihen toteat, että "se on ihan normaalia, netistä luin. Kusi siinä vain asemoituu paikalleen."
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Olipa tänään aika lähellä, ehkä lähempänä kuin koskaan, ettei tullut F1-forumista lopullisesti Tempoton?

Ajelin taas kerran VT12:ahtatoista kohti Raumaa. Loivassa ylämäessä lähestyin harjanteen huippua ja eikös vaan huipulla tule vastaan omaa kulkusuuntaansa etenevää liikennettä ohittava kusipää mun kaistalla. Aika reippaasti tuo pönttö oli rikkonut keltaisen viivan sääntöä.

Ihmeelliset kyllä on ihmisen refleksit, kun vielä jarruttavan väistön lisäksi pystyin toimittamaan ohittajalle sekä valomerkit, että sormimerkit. Autostaan jäi mieleen, että oli vaalea. Ei muuta.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Olipa tänään aika lähellä, ehkä lähempänä kuin koskaan, ettei tullut F1-forumista lopullisesti Tempoton?

Ajelin taas kerran VT12:ahtatoista kohti Raumaa. Loivassa ylämäessä lähestyin harjanteen huippua ja eikös vaan huipulla tule vastaan omaa kulkusuuntaansa etenevää liikennettä ohittava kusipää mun kaistalla. Aika reippaasti tuo pönttö oli rikkonut keltaisen viivan sääntöä.

Ihmeelliset kyllä on ihmisen refleksit, kun vielä jarruttavan väistön lisäksi pystyin toimittamaan ohittajalle sekä valomerkit, että sormimerkit. Autostaan jäi mieleen, että oli vaalea. Ei muuta.
:eek!: Voi kauhistus.
 

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Liittynyt
9.3.1999
Viestit
20163
Sijainti
Konnektikuti
Olipa tänään aika lähellä, ehkä lähempänä kuin koskaan, ettei tullut F1-forumista lopullisesti Tempoton?

Ajelin taas kerran VT12:ahtatoista kohti Raumaa. Loivassa ylämäessä lähestyin harjanteen huippua ja eikös vaan huipulla tule vastaan omaa kulkusuuntaansa etenevää liikennettä ohittava kusipää mun kaistalla. Aika reippaasti tuo pönttö oli rikkonut keltaisen viivan sääntöä.

Ihmeelliset kyllä on ihmisen refleksit, kun vielä jarruttavan väistön lisäksi pystyin toimittamaan ohittajalle sekä valomerkit, että sormimerkit. Autostaan jäi mieleen, että oli vaalea. Ei muuta.
Itsellä käynyt samat. Olen ehkä kertonutkin. Pelastava henkilö oli vastaantuleva ohitettava rekkakuski, joka vilkutti valoja aika helvetisti. Muistan kerenneeni ihmetellä, että mitähän vittua tuokin oikein vilkuttelee ja saman tien näkyviin ohittava persereikä. Liinat kiinni pysähdyksiin asti ja samalla veto puoliksi ojaan ja kiireinen kaveri pääsi menemään. Jos olis ollu aikaa olisin vetänyt uukkarit ja käynyt latomassa tauluun.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Olipa tänään aika lähellä, ehkä lähempänä kuin koskaan, ettei tullut F1-forumista lopullisesti Tempoton?

Ajelin taas kerran VT12:ahtatoista kohti Raumaa. Loivassa ylämäessä lähestyin harjanteen huippua ja eikös vaan huipulla tule vastaan omaa kulkusuuntaansa etenevää liikennettä ohittava kusipää mun kaistalla. Aika reippaasti tuo pönttö oli rikkonut keltaisen viivan sääntöä.

Ihmeelliset kyllä on ihmisen refleksit, kun vielä jarruttavan väistön lisäksi pystyin toimittamaan ohittajalle sekä valomerkit, että sormimerkit. Autostaan jäi mieleen, että oli vaalea. Ei muuta.
Tuli mieleen legendaarinen Akim sarjakuva. Akimia kohti heitetään veitsi ja sankarilla on ajatuskupla päänsä päällä: " En ehdi väistää, pakko ottaa kiinni". Ja niin sankarimme napsaa ilmasta veitsen KAHVASTA kiinni.

Ilpis on forumin Akim vähintään. Ja hengissä. [peukku]
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Laitoin eilen sähköpostia paikalliseen "liikennevirastoon", jotta säätävät hieman yksiä valoja. Tuppaavat vaihtumaan niin nopeasti takaisin punaiselle ettei valoista pääse kuin muutama auto vihreillä. Sitä aina itse ajattelee että nyt pääsin viimeisenä kun valot vaihtuu keltaiselle ja eikös perässä tule aina pari autoa härskisti punasia päin. Jono vaan kasvaa niin pitkäksi että ylettyy toisen valottoman risteyksen yli. Tänään tuli jo parikin vastausta. Ensimmäinen sanoi että on ohjannut viestin liikennesuunnittelijalle ja seuraava liikennesuunnittelijalle, joka kertoi että ottavat asian käsittelyyn.

On kyllä hyvin toiminut täällä kun on viestiä kaupungille laittanut. Viimeksi ilmoitin puskista, jotka kasvoivat pyörätien päälle. Seuraavan kerran kun menin samasta paikasta niin puskat oli pistetty ihan sieläksi juuresta asti.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Laitoin eilen sähköpostia paikalliseen "liikennevirastoon", jotta säätävät hieman yksiä valoja. Tuppaavat vaihtumaan niin nopeasti takaisin punaiselle ettei valoista pääse kuin muutama auto vihreillä. Sitä aina itse ajattelee että nyt pääsin viimeisenä kun valot vaihtuu keltaiselle ja eikös perässä tule aina pari autoa härskisti punasia päin. Jono vaan kasvaa niin pitkäksi että ylettyy toisen valottoman risteyksen yli. Tänään tuli jo parikin vastausta. Ensimmäinen sanoi että on ohjannut viestin liikennesuunnittelijalle ja seuraava liikennesuunnittelijalle, joka kertoi että ottavat asian käsittelyyn.

On kyllä hyvin toiminut täällä kun on viestiä kaupungille laittanut. Viimeksi ilmoitin puskista, jotka kasvoivat pyörätien päälle. Seuraavan kerran kun menin samasta paikasta niin puskat oli pistetty ihan sieläksi juuresta asti.
Toimii se. Itse laitoin useammin viestin Laakson-Nordensköldikadun liikennevalokäyttäytymisestä ja kohta on Auroran kevyen liikenteen silta valmis.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Toimii se. Itse laitoin useammin viestin Laakson-Nordensköldikadun liikennevalokäyttäytymisestä ja kohta on Auroran kevyen liikenteen silta valmis.
Itsehän kirjoitin pari vuotta sitten useamman viestin kuntaani siitä, että lasten kulkutiellä ajetaan 40 km/h rajoitusalueella yleisesti 70-80 km/h, koska tielle ei ole toteutettu rakenteellisia liikennenopeutta rajoittavia ratkaisuja vaikka paikallisessa liikenneselvityksessä sitä oli 4 vuotta aiemmin suositeltu.

No, nyt alkoi tapahtua, edes jotain : muutamme nimittäin täältä toiseen kuntaan.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Ai perkele. Soitin aamulla hätäkeskukseen. Tossa Flemarilla ysiä ootellessa Aleksiskiven kadulla Nordean talon katolta-julkisivun takaa nousi savua kuin ois märkää nuotiota polteltu. Useempi sen siinä huomasi ja katkukin tuntui. Yksikin emäntä siinä ihmetteli, että on jo soitettu palokunnalle. No siinä melkein kymmenen minuuttia ootellessa eikä yksikköä näy. Savua vain tupruttaa, ennemmin pistemäisestä lähteestä katon tasalta kuin vaikkapa sisäpihalta. No jäi sit sen verran vaivaamaan että spårasta poistuessani soitin hätäkeskukseen ja kysyin, että onko ilmoteltu. Ei ollu. Asiallisesti kyseli havainnot ja lupasi laittaa yksikön liikkeelle ja tarkistamaan tilanteen.

Ja nyt kun tsekkasin niin tuollahan se ilmoitus on:

Helsinki/Helsingfors rakennuspalo: pieni 20.10.2012 10:24:13
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ai perkele. Soitin aamulla hätäkeskukseen.
Tosta tuli mieleen, kun mulla oli parikymmentä vuotta sitten konttori keskuskadulla, niin siellä pärähti pari-kolme kertaa kuussa palohälytys. Kun kellot alkoivat kilista, niin sanoi puhelimessa asiakkaalle odota vähän mä pistän huoneen oven kiinni jotta kuulee paremmin, kun tuli palohälytys.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Kävin tossa huoltoasemalla laittamassa talvirenkaisiin ilmaa. Siinä yksi nainen laittoi ilmaa ja mies odotteli vuoroaan. Mies yritti sitten jotain jutun tynkää alkaa vääntää. "Vaihdoit jo talvirenkaat?" Vastasin että joo kun keli näytti sellaiselta. Sitten mies sanoi että hänkin vaihtoi kakkosautoon kun vaimo on sen verran arka ettei viitsi liukkailla ajella.

Selkeesti virkkeen ensimmäisessä osassa ilmoitettiin ettei todellakaan aja yli 10 vuotta vanhalla Golfilla ja tokassa osassa sitten vittuiltiin päin naamaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös