Tapahtumia & sattumuksia taloyhtiössä/naapurustossa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Vesku

Maatalousneuvos
Jaa... Maalaiskylälläkin tapahtuu! :eek:

Tossa reilun parinsadan metrin päässä on pankin omistama isohko kiinteistö, taitaa olla jopa 4 asuinhuoneistoa. Erääseen huoneistoon muutti kevättalvella eräs noin parikymppinen työtön kaveri. Ehkä pientä hämäräperäistä puuhasteluakin harrastanut... No, tuparit olivat olleet rauhallisella maalaiskylällä aikamoiset( sen etelän reissun aikaan). Noin 15- 20 kaveria tullut kemuihin, RUNSAASTi olutta ja viinaa, paikka pieneen remonttiin heti ensimmäisenä viikonloppuna! Kustu, paskottu & oksennettu pitkin sisärappuja jne... Autoilla pörrätty aamuyölle asti jne...

Siihen huoneistoon kaiten muutti kesän aikaan myös kaverin vanhemmmat! Meno on mennyt vaan villimmäksi! Tässä kesän mittaan muutaman kerran ovat poliisitkin käyneet asukkaita etsiskelemässä, mutta jostain kumman syystä ovat aina silloin ollet "lomalla"?! Pari kertaa viikossa taitaa olla griilikemut eli pari koppaa kaljaa & HK:n sininen lenkki raakana. Iso ikkuna on hajonnut viikon aikana (lakana tilalla), liekö pantu vieraita vai televiso tms toisen kerroksen ikkunasta pellolle? Sunnuntaina iltapäivällä kuului myös muita elämän ääniä, ei sentään sikaa tapettu.... Joku nainen taisi saada tyydytyksen! Ja isosti! Aika hyvin kuului reilun parinsadan metrin päähän! :thumbup:
No, pientä kinaakin tuntuu olevan harva se ilta!

Viimeksi muokattu:

Thunder

Vihan aiheuttaja
KnowHow sanoi:
Mun rappuun muutti kesällä sellanen rokkimimmi. Rokkimimmi vaikutti heti ensisilmäykseltä sellaselta, että nyt alkaa Rauhankadulla tapahtua. Tai ainakin siltä että sille tyypille sattuu ja tapahtuu. Heti ensimmäisenä päivänä se juuttui hissiin ja ajeli eestaas muutaman kerran. Muuttomiehet sen ainakin kirosivat alimpaan helvettiin kun erehdyin vähän utelemaan...

No ensimmäisellä viikolla oltiin menossa peipen kanssa Suokkiin ja rokkimimmi samalle lautalle. Tuhannen jurrissa. Sirristeli vaan design-nokialaistaan. Suokissa satuttiin vielä samaan kiskaan, josta rokkimimmi osti itselleen kaksi tötteröt molempiin käsiin, molemmat iltapäivälehdet ja ties mitä. Käveltiin kiskalta muutama sata metriä ja tieltä löytyi tippunut Iltalehti. Kiitos rokkimimmin. Muutama päivä tuon jälkeen kiitin lehdestä ja rokkimimmi että varmaan saa kohta varoituksen kun on juhlinut

Yksi kerta sillä oli unohtunut auton ovi auki. Siis OVI AUKI- ei pelkkä lukko. Uuden Clion ois joku saanu.

No tossa hetki sitten peipe oli kuulevinaan että joku yrittää meille sisään. Ja perkele jokuhan siellä ronklasi avainta lukossa. Menin avaamaan ja rokkimimmi hyppäsi melkein seinään! Oli tullu väärälle ovelle. Ja siitä kun ei ota selvää että onko hönössä vai kännissä- puhuu siksi oudosti koko ajan. Ollaan nyt tässä naureskeltu rokkimimmille.

Peipe tossa jo naureskeli ääneen että mua se jallittaa- kyllähän se aina miestä vähän hivelisi, mutta varattuna miehenä mä voin vain laittaa rokkimimmin yhteystiedot privana jollekin kh-nörtille. Siinä ois noin kaksvitonen ilmeisen varakas, hauska ja hyvännäkönen nainen jollekin! Tällä ihmistuntemuksella voin sanoa, että helppoa ei sen kanssa tule olemaan, mutta hauskaa kyllä piisaa!

Just, mulle vaan niin voin kertoa rokkimimmille uudesta, maailman ihmeestä jumalaiselta nimeltä Toinen Maailma!!!

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
KnowHow sanoi:
Yksi kerta sillä oli unohtunut auton ovi auki. Siis OVI AUKI- ei pelkkä lukko. Uuden Clion ois joku saanu.
Mulla unohtu kerran stadin kämpässä koko yöks huoneiston ovi ihan sepposenselälleen käytävään auki. Kieltämättä kyllä tulin himaan aaaaaikasen perseetolalla ja nukuin varmaan tonne iltapäivään saakka. Siinähän oli lehdenjakaja ja naapurit sitten kuunneellet känniään pois nukkuvan nuorenmiehen autuasta kuorsausta, mutta ei kai se sit niin kauheesti ollu häirinny, koska ei ollu kukaan lyönny ovea kiinni eikä edes pikkusen kiinnemmäks. Herättyäni ja kuselle suunnistaessani huomasin sitten sen auki olleen oven. Ihan vähän hävetti, ei kuitenkaan paljoo.

Tapahtui muistaakseni sen reissun päätteeks, kun todistelin kaverille, että juon kevyesti tuopin bisseä (kolmosta ja tuohon aikaan vielä puolenlitran tuopeissa) alta kuuden sekunnin. No menihän se ja niin meni se seuraavakin, mutta sitä seuraava tipahti jo 9 sekunttiin, tosin sen ekan nopeen (joka ei suinkaan ollu illan eka bisse) ja sen vikan nopeen välillä ei ollu ku muutama minuutti väliä. Kaveri meinaan tarjos ne seuraavakkin, kun halus nähdä, että tipahtaako ne
seuraavat pari kolme tosiaankin yhtä nopeesti :rolleyes:

Opiskelijaelämää :rolleyes:

Vesku

Maatalousneuvos
OoPee sanoi:
Mulla unohtu kerran stadin kämpässä koko yöks huoneiston ovi ihan sepposenselälleen käytävään auki. Kieltämättä kyllä tulin himaan aaaaaikasen perseetolalla ja nukuin varmaan tonne iltapäivään saakka. Siinähän oli lehdenjakaja ja naapurit sitten kuunneellet känniään pois nukkuvan nuorenmiehen autuasta kuorsausta, mutta ei kai se sit niin kauheesti ollu häirinny, koska ei ollu kukaan lyönny ovea kiinni eikä edes pikkusen kiinnemmäks. Herättyäni ja kuselle suunnistaessani huomasin sitten sen auki olleen oven. Ihan vähän hävetti, ei kuitenkaan paljoo.

Tapahtui muistaakseni sen reissun päätteeks, kun todistelin kaverille, että juon kevyesti tuopin bisseä (kolmosta ja tuohon aikaan vielä puolenlitran tuopeissa) alta kuuden sekunnin. No menihän se ja niin meni se seuraavakin, mutta sitä seuraava tipahti jo 9 sekunttiin, tosin sen ekan nopeen (joka ei suinkaan ollu illan eka bisse) ja sen vikan nopeen välillä ei ollu ku muutama minuutti väliä. Kaveri meinaan tarjos ne seuraavakkin, kun halus nähdä, että tipahtaako ne
seuraavat pari kolme tosiaankin yhtä nopeesti :rolleyes:

Opiskelijaelämää :rolleyes:
Amatööri! :tongue:

Iso tuoppi reilusti alle 5 sekkaa ja eikä mitään pöydän reunalta kaatamisa suoraan kurkkuun. Suoraselkäisesti.. Muutamat oluenjuontikisat ( tuopista) voitin aikoinaan, paras palkinto taisi olla kahden hengen viikonloppupaketti Himokseen! :thumbup:

Opiskelijaelämää! :ahem:

P.S. Sitten voitin jonkun huutokisankin kanssa, puolentoista metrin päästä reilu 118 desibeliä. Eräs koulutettu sopraano jäi pari kymmenystä...
Puolen metrin päästä mitattuna yli 120 dB...

EDIT: minkäköhän takia sitä alkaa muistella niitä hauskoja aikoja... :doubtful:

Viimeksi muokattu:

Sammypiru

Isä
Sijainti
f1racing.net
Vesku sanoi:

Iso tuoppi reilusti alle 5 sekkaa ja eikä mitään pöydän reunalta kaatamisa suoraan kurkkuun. Suoraselkäisesti.. Muutamat oluenjuontikisat ( tuopista) voitin aikoinaan, paras palkinto taisi olla kahden hengen viikonloppupaketti Himokseen! :thumbup:

P.S. Sitten voitin jonkun huutokisankin kanssa, puolentoista metrin päästä reilu 118 desibeliä. Eräs koulutettu sopraano jäi pari kymmenystä...

Täällä ilmoittautuu myös yksi oluenjuontikisan voittaja, 4 hengen risteily oli silloin palkintona. 0,33 litran tuoppi hörppäistiin ja eipä tossa juuri aikaa mennyt.

*järjestelee foorumin olutkisaa*

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vesku sanoi:

Mä en muista enää tarkkoja aikoja, ainoostaan sen, että vaatimus oli, että menee alle kuuden sekunnin. Jostains yystä mulla olis semmonen muistikuva, että se eka olis ollu aika saatanan nopee, siis tuo kuusi sekunttia oli vaatimus, mutta se alitetitin ja reilusti. En rohkene nyt heitellä aikoja, kun en varmuudella muista. Seuraava pari minuuttia myöhemmin juotu sitten pikkusen hitaammin, mutta kuitenkin selkeesti alle ton kuuden sekunnin ja kolmas sitten jo sinne yhdeksään sekunttiin. Noi kaikki kolme tuli kuitenkin juotua viiden minuutin sisään :D

Mikä tää pöydänreunalta kaatamisjuttu on? Kyllä no imeni ihan perinteiseen tyyliin ilman mitään konsteja :D

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vesku sanoi:
Miksei, olihan ne hauskoja aikoja, ei niin että niitä enää varsinaisesti kaipais tai että niitä haluais elää uudestaan, mutta kivaa oli :eek:

Vesku

Maatalousneuvos
OoPee sanoi:
Mikä tää pöydänreunalta kaatamisjuttu on? Kyllä no imeni ihan perinteiseen tyyliin ilman mitään konsteja :D
Jossain televisiossa esitetyssä kisassa voittaja asettui niin, että kyykistyi pöydän reunan tasolle , huulet tuopin reunassa kiinni eli tuoppia ei tarvinnut nostaa yhtään "laukauksen kajahdettua", vaan alkoi kaataman suoraan kitusiin! :eek!: Nopeutta lisää...

patriot

Foorumin senaattori
Matxi sanoi:
Kertoo jotain Renaulteista kun ei edes ilmaiseksi kelpaa varkaillekkaan. :nope: :nope: :nope:
Silti lyö Audin törmäystestissä! :thumbup:

Vesku

Maatalousneuvos
Niinkuin tuolla aikaisemmin arvelin, niin meno käy vain villimmäksi! :nope:

Tuo pahoinpidelty kaveri - itsekin hieman kaljaveikko - on seuraavassa talossa tuosta pankin kiinteistöstä. Keväällä hällä oli ollut hieman suukopua oluthuuruissa ja tämä pahoinpidelty kaveri oli kaiten käynyt mosauttamassa suutus/juovuspäissän"100 euron autosta" takalampun rikki. Ja nyt oli tullut koston aika. Tuo ryöstö ja pahoinpitely on kyläpuheiden mukaan täysin tilattu juttu! Siinä kiinteistössä asuukin kaksi "hampparia" ja molemmilla on oma jenginsä! Tai ainakin kaveriporukkansa. Ja toisen kovaääniset vanhemmat!

Kuopion OP/ Karttula lopetti toimintasa kylällä helmikuun loppuun. Ja loppulahjaksi antoi pari huoneistoa vuokralle noille! Karttulan sosiaalitoimisto taitaa hyvän vuokran ( = pankin määrittelemää "kaupunkilaistasoa" ) maksaa. Edellisestä paikasta on tullut kaiten häätö.

Vähän hirvittää syksyn pimeät illat, pitänee konehalliin laittaa lukot oviin. Eihän siellä mitään hyvin arvokasta ole, mutta työkaluja yms kuitenkin.

JOC

tavallinen virtanen
Mulla tuli naapuriasuntoon takaisin asukkaat, mitkä eivät ole olleet siinä koko sinä aikana kun minä olen talossa asunut, eli noin vuoden aikana. Pari ilmeisen vanhaa tätiä, istuvat usein iltaisin partsilla, ja keskustelevat kovaäänisesti kakkuresepteistä ja polttavat tupakkaa.

Mity

Registered: Patologinen
Sijainti
Jyväskylä
Naapurin pääperkele kuoli tos muutama päivä sitten - ihmettelin vain mistä syystä lippu oli silloin puolitangossa...

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
Meidän taloyhtiöön, melkeen mun naapuriin, näyttelijätär Ritva Vepsän asuntoon, muutti ihan saatanan hyvännäkönen nuori, tummahiuksinen pimu. :eek!: :eek: :thumbup:

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Runar ja Kyllikki sanoi:
Meidän taloyhtiöön, melkeen mun naapuriin, näyttelijätär Ritva Vepsän asuntoon, muutti ihan saatanan hyvännäkönen nuori, tummahiuksinen pimu. :eek!: :eek: :thumbup:
Soon päiväkaffeen paikka. :thumbup: :ahem:

Partsi

Kuollut apina
Sijainti
Kaatopaikka
JOC sanoi:
Mulla tuli naapuriasuntoon takaisin asukkaat, mitkä eivät ole olleet siinä koko sinä aikana kun minä olen talossa asunut, eli noin vuoden aikana. Pari ilmeisen vanhaa tätiä, istuvat usein iltaisin partsilla, ja keskustelevat kovaäänisesti kakkuresepteistä ja polttavat tupakkaa.
Hyviä reseptejä on vaihdettu ja sitten taas poltettu tupakkaa :thumbup:

burb

.
Taloyhtiössämme rempataan luhtikäytäviä sun muita ja nyt on hiekkapuhalleltu pari päivää. Tokihan yrittivät suojata paikkoja ettei ihan joka paikkaan tuota hiekkaa pöllyäisi, mutta sellaista hienojakoista hiekkapölyä on silti nyt kämppä täynnä. :thumbfh:
Sitä on ihan joka paikassa, tässä näppikselläkin tuntuu. Ja keittiö on pahin, se on oikeastaan kuin maalattu uusiksi hieman harmaammalla maalilla.
Taitaa tulevan loman alku mennä suursiivouksen merkeissä ja nyt olis astianpesukoneelle käyttöä kun kaikki astiat on tiskattava, ei varmaan olis pakko mutta vähän tuntuu siltä että on sittenkin.
Ei varmaan auta muu kuin purra hammasta, tosin hampaiden välissäkin tuntuu välillä narskuvan...

Knoukka

Well-known member
Oli raakavintin kuivaushuoneesta hävinnyt mun valkoiset pussilakanat (ekstraleveät 220x220), tyynynpäälliset, aluslakanat, pyyhkeet ja t-paita. Ehkä muutakin, en muista. Yksi naru oli tyhjentynyt. Vein lapun, että joka vahingossa otti niin voi palauttaa samaan paikkaan. Näitä sattuu- varkaita en usko tässä taloyhtiössä olevan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Minullekin taitaa olla naapuri vaihtumassa. Ikkunoita putsasi pariskunta, joka näytti alakerrasta neljänteen katsottuna jotenkin rajantakaiselta. Eilen 'törmäsin' ovella naapurista tuleviin 'vieraisiin', jotka eivät ymmärtäneet minun puhettani, enkä minä liioin heidän.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.