Tapahtumia & sattumuksia työssä & työpaikalla

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Enpä usko noin olevan. Uskotko tosissasi pääkaupunkiseudulla palkkatason olevan 25-33 % korkeampi kuin Pirkanmaalla?
Omalla alallani tuo ero on jokseenkin siinä nollan prosentin paikkeilla. Senpä takia ei hirveesti innosta saman alan hommiin etelämmäs mennä, kun ei 10 vuoden palveluslisilläkään vielä kahden tonnin rajaa puhkaise.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Luulisi nyt puolipäiväisellä paskaduunillakin saavan enemmän rahaa kuin työkkärikorvauksella, eikä tarvitsisi olla joka päivä aamusta iltaan siellä vankilakartanossa vemputtamassa ES:ää litkien.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Jos ihan suoria ollaan, niin sun pitäisi ottaa mikä tahansa homma, täysin palkasta ja työn mielekkyydestä riippumatta. Sulla on ikää tuo 24 ja työttömyysaika on helvetin pitkä. Jokainen työnantaja vähintään hämmästelee aikaa, jolloin et ole ollut opiskelemassa etkä töissä, sen seurauksena mahdollisuudet päästä ylipäätään yhtään minnekään töihin heikkenevät jatkuvasti.

Vaikka olisitkin ammattilainen, niin sitä ei helposti työnantaja puolella uskota noiden pitkien työttömyysjaksojen takia, samalla kun työhistoriasta ei löydy kuin pisimmillään muutaman kuukauden pätkiä. Työntekijä on yritykselle aika helvetin kallis hankinta, mieluummin välttää taloudellisen tappion riskin jos mieleen tulee ennen palkkausta epäilys työnhakijan sopivuudesta, kyvykkyydesta tms.

Olet missä työssä tahansa, niin on aina helpompi hakea uutta duunia työstä kuin työttömänä.
Ei hätää. Olen pääsemässä hakemaani koulutusjaksolle heti Tammikuun alussa! Tuli äsken puhelu työkkäristä. ;P Hyviä uutisia siis! Uskon että tätä kautta pääsen työelämään käsiksi ja sillain että pysyn siellä eikä tulisi enää katkoja kuten itse ja työkkäri toivoo ja haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kato kun pitää saada Ferrari talliin. Minkä alan koulutus on kyseessä? Ihan vinkkinä, että LVI alalla on työvoimapula, että siinä ois varma ammatti.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Enpä usko noin olevan. Uskotko tosissasi pääkaupunkiseudulla palkkatason olevan 25-33 % korkeampi kuin Pirkanmaalla?
En usko vaan tiedän.
Muija kun on tuossa ikäluokassa myös, niin sen lähtöpalkka uudessa duunissa on ollut tuolla paikkeilla.
Lisäksi muutama tuttu jotka on hakeneet uusiin paikkoihin on joutuneet myös miettimään 1600-1800 välin lähtöpalkkoja myös.
2k rikki saaminen lähtöpalkkana tällä alueella "perusduunissa" vaatii jo hieman enemmän kokemusta & koulutusta kuin mitä esim. Jonilla on ollut.

edit. Kun itse hain duunia n. vuosi sitten niin yli 2k bruttoon lähtöpalkkana piti muuten esittää jo meikäläisenkin vahvoja perusteluja miksi vaadin näinkin kovaa palkkaa vaikka työkokemusta oli 11v. alla alan hommista sekä tuoreet koulutuksetkin kyljessä.
(käytännössä jokaisessa haastiksessa)

edit. siis en tiedä mitä lähtöpalkat pk-seudulla on, jotenka en ota kantaa noihin %-eroihin mutta nuo lukemat on Pirkanmaalla aika normaaleja lähtöpalkoissa.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ei hätää. Olen pääsemässä hakemaani koulutusjaksolle heti Tammikuun alussa! Tuli äsken puhelu työkkäristä. ;P Hyviä uutisia siis! Uskon että tätä kautta pääsen työelämään käsiksi ja sillain että pysyn siellä eikä tulisi enää katkoja kuten itse ja työkkäri toivoo ja haluaa.
Hyvä homma, ainakin helpompi hakea paikkoja kun on näyttää aktiivisuudesta todisteita.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Vinkkinä myös, että ei kannata heittää mitään pervoa läppää naistyöntekijöille heti ensimmäisillä viikoilla. Taisit joskus saada lähtöpassit ton takia.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Johonkin työkkärin työnhakuvalmennuskurssille siis?
Joni oppii tekemään CV:n ja käyttämään tietokonetta.. Mitähän muuta tuolla "oppii"? ...No eiköhän se ilmaiseksi tehtävä "kuntouttava" työ kuulu kurssiin. Hyvä kuitenkin jotta jotain.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Vinkkinä myös, että ei kannata heittää mitään pervoa läppää naistyöntekijöille heti ensimmäisillä viikoilla. Taisit joskus saada lähtöpassit ton takia.
Varmaan läppä hei? Ei kyllä ollut ihan syy toi. ;D


Joni oppii tekemään CV:n ja käyttämään tietokonetta.. Mitähän muuta tuolla "oppii"? ...No eiköhän se ilmaiseksi tehtävä "kuntouttava" työ kuulu kurssiin. Hyvä kuitenkin jotta jotain.
Opittu aikaa sitten parin vuoden työvalmennuksessa tarpeeksi hyvin ja mulla on aika kivat hakemuspohjat muutenkin. ;)


Ja sentään kurssin ajalta pelkästään saan enemmän rahaa muutenkin.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
No mikäs sitten? Harjoittelija heittää paskaa läppää, mistä vakkariduunari veti herneet nenään ja kertoi pomolle. Pidä turpa kiinni ja sano kyllä herra ja ei herra niin hyvä tulee duunipaikalla.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
No mikäs sitten? Harjoittelija heittää paskaa läppää, mistä vakkariduunari veti herneet nenään ja kertoi pomolle. Pidä turpa kiinni ja sano kyllä herra ja ei herra niin hyvä tulee duunipaikalla.
Kyllä mulla oli erittäin hyvät ja asialliset suhteet työkavereideni kanssa ja siinä ei koskaan mitään vikaa ollut. Mutta mun ei tarviikkaan sulle alkamaan selittämään ex-työpaikkani asioistani kun tiedän pikkasen paremmin miten asiat muutenkin meni. Se on vaan valitettavaa että vuokratyösuhteet on perseestä että ne voi purkaa millon tahansa kun asiakas ei tarvitse enään apuvoimia vaan vakkarityöntekijät enään jää sinne.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Opittu aikaa sitten parin vuoden työvalmennuksessa tarpeeksi hyvin ja mulla on aika kivat hakemuspohjat muutenkin. ;)


Ja sentään kurssin ajalta pelkästään saan enemmän rahaa muutenkin.
Lyödäänkö hei vetoa, että pääset "oppimaan" nuo CV- ja tietokonehommat tuollakin, vaikka miten sanoisit, jotta olet käynyt ne sen sata kertaa aiemmin?

Jos 9e päivä on ihan jees, mutta ei alle 2k/kk liksa, niin jee.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Joni oppii tekemään CV:n ja käyttämään tietokonetta.. Mitähän muuta tuolla "oppii"? ...No eiköhän se ilmaiseksi tehtävä "kuntouttava" työ kuulu kurssiin. Hyvä kuitenkin jotta jotain.

No pistän asiat tärkeysjärjestykseen ja aletaan pähkäilemään vaan itse niitä työpaikkoja ja sitä alaa mikä sopii parhaiten mun taidoille.

Jos 9e päivä on ihan jees, mutta ei alle 2k/kk liksa, niin jee.

Kyllä 700€/kk on parempi kuin 300€/kk


Tosin en tiedä miten sossut maksaisi koska tuo on sossujen järjestämää toisin kuin se se toinen kuntoutuskurssi Vantaan hiekkaharjussa olevassa olisi ollut kelan kautta. Noh eikai se niin tarkkaa oo mut tiedän vaa ettei sossuissa mee mitää verojuttuja toisin kelan tuissa. Mut anyway sitku pääsee ehkäpä harjoittelunkautta oikeisiin töihin nii sitten toki itsestäänselvästi tonnit paukkuu!
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Noista työkkärin kursseista ei ole mitään hyötyä. Itse niissä aikoinaan tuli pyörittyä ja Kouvo on aivan oikeassa, että samat asiat käydään joka vitun kerta läpi. Kun sulta kysytään mitä duunia suostut tekemään, niin suosittelen vastauksesksi, että ihan mitä vaan. Sossun tuista on otettu päältä jo verot pois. Luulis sun ton tietävän.
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16905
Noista työkkärin kursseista ei ole mitään hyötyä. Itse niissä aikoinaan tuli pyörittyä ja Kouvo on aivan oikeassa, että samat asiat käydään joka vitun kerta läpi. Kun sulta kysytään mitä duunia suostut tekemään, niin suosittelen vastauksesksi, että ihan mitä vaan.
Tää on kyllä erilaista kurssia... Sellaiselle jolla on tullut kallovamma ja joka on vaikeuttanut työn saamista.
 
Ylös