Tasa-arvoinen avioliittolaki

Kannatatko tasa-arvoista avioliittolakia?

• Äänestäjiä yhteensä
    31

Captain Howdy

Well-known member
Minä ja Rva Howdy olemme täysin valmiita muuttamaan avioliittomme nimeksi rekisteröity parisuhde, mikäli avioliitto jäisi vain kirkon bisnekseksi ja juridisesti eroa ei olisi. Minusta kirkolla on oikeus vedota perinteisiinsä. Ihmiset sitten äänestäköön jaloillaan tai perustakoon uusia uskontoja/lahkoja, mikäli raamattu ei taivu nykyaikaan.

Mutta helppohan tälläisen agnostikkoihmettelijän on vierestä sanoa. Juridinen tasa-arvo kuitenkin pitää saada.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
En kannata. Syy on tyhmä. Syyni on se, että mua vituttaa nää heterot jotka sanoo menevänsä naimisiin vasta kun laki menee läpi, esimerkkinä Jaana Pelkonen. Mua kiinnostaa kauan jengi jaksaa odottaa. Läpihän toi menee, niin mun ei kannalla ole merkitystä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Mielenkiinnosta kuulisin 7:eitsämän muunkin vastustajan perusteluja.

Oikeastihan itse lyön koko asian läskileikkilekkeriksi koska on aivan absurdia että moisesta itsestäänselvyydestä pitää edes jarnata.

Örfil

Guest
absurdia että moisesta itsestäänselvyydestä pitää edes jarnata.
Demokratiassa ei yleensä päästä äänestystuloksiin, jossa 100% on asioista samaa mieltä.
Ai niin, mutta niitä vastakommentteja kaipailitkin. Mulla ei oo just nyt yhtään.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
En keksi yhtään hyvää perustetta, miksi en kannattaisi.

Voihan se tietysti mennä niin, että jos homot pääsee avioliittoon, niin Jumala pudottaa kuumia kivilohkareita koko Suomen päälle. Tai sitten tulee sammakoiden ja heinäsirkkojen suurvaellus just meidän kivaan kotimaahamme ja kaiken kukkuraksi joku haluaa mennä seuraavaksi niiden kanssa naimisiin. Mutta ei tommosista lakiehdotuksien vastustusargumenteiksi mun mielestäni oikein ole.

Sehän oli aikoinaan hyvä hommeli täällä Suomessa kun äänioikeutta tavan tallaajille ryhdyttiin antamaan, niin naiset sai sen siinä samalla. Tai no, olisi se ehkä ihan mielenkiintoista ja hauskaakin lukea nykypäivänä, että milaisilla perusteilla naisten äänioikeutta olisi vastustettu. "Eihän niille voi äänioikeutta antaa kun perinteisesti niillä ei ole äänioikeutta ollut!" tai "Miten ne äänestäisi kun eivät pysty kusemaan seisaaltaan?!" tai jotain vastaavaa kallionkovaa syytä olisi lyöty pöytään varmaankin.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Kannatan toki. Itselleni on henkilökohtaisesti aivan sama, miksi kahden henkilön välistä rekisteröityä suhdetta kutsutaan, kunhan juridiset oikeudet ovat kaikille samat. Näin ei taida olla kaikkien kohdalla, ja tavallaan ymmärrän väännön termeistä tässä yhteydessä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kannatan toki. Itselleni on henkilökohtaisesti aivan sama, miksi kahden henkilön välistä rekisteröityä suhdetta kutsutaan, kunhan juridiset oikeudet ovat kaikille samat. Näin ei taida olla kaikkien kohdalla, ja tavallaan ymmärrän väännön termeistä tässä yhteydessä.
Oletko naimisissa? Voidaanko kutsua sitä rekisteröityä suhdetta Jjusbaniksi?

markoj

Custom User
Me mennään Jjusbaniin viikon päästä lauantaina
Me mennään Jjusbaniin ollaan yhdessä yhdessä aina

Ace17

Acenteella
Vähän heikosti nyt lähtenyt lentoon tämä toikki.
Sinänsä yllättävää, sillä onhan aihe herättänyt kiivasta keskustelua eri medioissa puolesta ja vastaan.

Mutta ehkäpä tämän foorumin käyttäjäkunta on sitten liian homogeenista, jotta todelliselle vastakkainasettelulle olisi mahdollisuuksia.

burb

.
Tai tämä jengi on vaan kyllästynyt jarnaamaan, joko tästä aiheesta tai ylipäänsä.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Sinänsä yllättävää, sillä onhan aihe herättänyt kiivasta keskustelua eri medioissa puolesta ja vastaan.

Mutta ehkäpä tämän foorumin käyttäjäkunta on sitten liian homogeenista, jotta todelliselle vastakkainasettelulle olisi mahdollisuuksia.
Tai sitten tällainen tekemällä tehty 'tämä vs. tuo' -vastakkainasettelu on läpinäkyvine tarkoitusperineen niin aikansa elänyt, ettei juuri ketään kiinnosta edes pelleilymielessä enää.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pl. Melinda, jolle propsit asiasta kinaamiseen ja ärhäkkäästi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pitäisköhän tehdä polli: Haluatko Puuttinin pakotteiden koskevan suomalaisia firmoja?