Tasa-arvon airut Michael Schumacher

williams

Well-known member
Liittynyt
12.6.2003
Viestit
168
Kyllä vaan Ferrarin kannatta jatkaa Ykkös..kuljettajansa tukemista edelleen kaikin keinoin.
Ei näistä "Mummo" kuskeista Rubeni ja kumppanit ole mihinkään!
Täytyy vaan katkerana muistella edelleen esimerkkiä vuodelta 2000 kun Häkä menetti mestaruuden tallin typeryyden takia yuck
 

Riikka

Banned
Liittynyt
29.10.2003
Viestit
815
Mustaerkki:
Mutta yksin se ei ole mahdollistanut neljää peräkkäistä mestaruutta, mutta eipä tuollaisesta menettelytavasta ole haittaakaan ollut.
No ei varsinaista haittaa. Mutta eriarvoisuus taitaa olla suurin syy, miksi Ferraria ja Schumacheria nälvitään ja miksi tämäkin ketju on olemassa. wink Voidaan siis spekuloida, että mikäli ykkös- ja kakkosasetelmat oltaisiin jätetty pois, voisi Ferrari olla nyt samalla menestyksellä huomattavasti suositumpi kuin mitä se nyt on, siis ei-Ferrari-fanien keskuudessa.

Tai sitten Ferraria nälvittäisiin jonkun muun asian takia, en minä tiedä. :rolleyes: wink
Tai sitten yksinkertaisesti kyse on siitä, että vastapuolen leirin kannattajat vain pyrkivät tuomaan esille vihollisesta näitä kielteisiä asioita, kuten tapana on aina ollut. :)
 

williams

Well-known member
Liittynyt
12.6.2003
Viestit
168
patriot:
Originally posted by patriot: <strong>Kyllä niitä vikoja yllättävän paljon on! Rubensin autossa! Schumin autossa niitä vikoja onkin ollut sitten vähemmän! Miksiköhän?:rolleyes
No jaa mut eikös Shumi tuossa joku vuosi sitten ajanut "mullina" seinään Englannin kamaralla ja siinä tais yksi mm. mennä-?? wink
Ja eikös se ollu Shumin Ferrari joka kävi tossa menneellä kaudella käynnistämässä Grilli juhlat varikolla kesken kisan... eek! </strong>[/QUOTE]

Yksi pääskynen ei kesää tee! wink

Ja toiseksi nuo grilli juhlat aiheutti FIA:n tankkauslaitteisto! Ei Ferrari sinällänsä!</strong>[/QUOTE]

No jaa..mutta montako jalkavammaa Herrat Rubeni ja Irvine ovat saaneet Ferrari vuosinaan yhteensä..?? wink
Taisi Shumi viedä tässäkin kisassa voiton :D
 

mìkæl2

Member
Liittynyt
22.11.2000
Viestit
10
Kantani on jo varmasti kaikille tuttu. Mutta.

Olisiko pari-kolme "rehtiä" mestaruutta ilman jälkipuheita ja ilman Ferrarin urheilullisuuden tahroja parempi kuin nykyiset - kieltämättä useampi mutta näillä edellä mainituin eväin saavutetut. Olisiko kuskinakin mukavampi olla arvostettu kuin arvostettu ja kiistelty ja samalla hieman halveksittu.

Vaikea sanoa - näin sohvalta pääteltynä osamaksutelevisiota katsellen.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
mikæl:
Kantani on jo varmasti kaikille tuttu. Mutta.

Olisiko pari-kolme "rehtiä" mestaruutta ilman jälkipuheita ja ilman Ferrarin urheilullisuuden tahroja parempi kuin nykyiset - kieltämättä useampi mutta näillä edellä mainituin eväin saavutetut. Olisiko kuskinakin mukavampi olla arvostettu kuin arvostettu ja kiistelty ja samalla hieman halveksittu.

Vaikea sanoa - näin sohvalta pääteltynä osamaksutelevisiota katsellen.
Tiedä hänestä, minusta kun tuntuu että Schumi ei saavuttaisi ainakaan suomalaisten arvostusta vaikka tekisi mitä. Yhdestäkään toisesta kuskista ei haeta vikoja yhtä väsymättömästi kuin M.Shumacherista (en ole Schufosi, vaikka sanon tämän :cool: ).

Tallien kuskien kohtelusta en uskaltaisi spekuloida, koska en pääse koskaan katsomaan paikan päälle että mitä siellä oikein touhutaan. Mutta en kyllä kehtaisi väittää, että Rubensin auto tehdään tahallaan huonoksi, vaikka Scumin auton kestävyys on kieltämättä hämmästyttävä juttu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
williams:
Mielenkiintoista mutta kukahan määräsi ISON SHUMIN kakkos kuskiksi -99 Malesiassa?
-Tais olla Ferrari "Presidentti" :rolleyes:
Tuskin Shumin sopparissa oli pykälää sitä varten että hän olis tarvittaessa Irvinen "apupoika"...
Pakko oli, sillä muuten muut tallit olisivat varmasti oudoksuneet Ferrarin toimintaa, jos eivät olisi tavoitelleet mestaruutta, vaikkakin väärälle kuskille.

Suzukassa tilanne 'normalisoitui'. Irvine ei saanutkaan mullistavaa pohjalevyä enää käyttöön, ja hän huomasi ettei talli vahingossakaan halua hänestä mestaria. Ainoa mahdollisuus oli vain odottaa Häkän keskeytystä, jota ei onneksi sitten tullut.

Tästähän herra Irvine on monasti kertonut! wink
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No se ei varmaan auttanut Irvineä Suzukassa 99, että veti aika-ajoissa kisa-autonsa huolella seinään.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No nyt ratkesi sitten sekin miks Schumi ajoi seinään ja katkas jalkansa!

Ferrarin mekaanikot sähläsivät ja pistivät Schumin alle Irvinen kärryn, ja aijai miten pääsi käymään!

eek! :D
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Irvine sanoi -99 juuri ennen Silverstonea, että ainahan Michael voi vaikkapa katkaista jalkansa, jolloin hän pääsisi taistelemaan mestaruudesta..
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Ilmari:
1. Ferrari "generoi" tahallaan vikoja Rubensin autoon jotta Michael pärjäisi paremmin
Niinpä tietenkin..

Ilmari:
2. Kaikki voimavarat uhrataan Michaelin auton kuntoonsaattamiseen ja tarkistuksiin jolloin Rubensin auto jää auttamatta retuperälle.
Osittain, jos sekä Rubens että Michael romuttaisivat autonsa lauantain vapaissa harjoituksissa, ja vain toisen korjaamiseen olisi aikaa, laitettaisiin Schumacherin Ferrari kuntoon.. Rubens saisi tyytyä vara-autoon.. Siis siinä tapauksessa, että Schumacherin auto olisi saatu jälleen täydelliseen iskuun. Tosin myös McLarenilla panostettaisiin Kimin auton korjaamiseen..
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
JJ7: Muilla talleilla kohtelu on aluksi tasapuolista kunnes toisella on selkeästi paremmat mahdollisuudet!

Ferrarilla mennään suoraan asiaan ensimmäisistä kisoista lähtien!

Ei Macillä oltais nimenomaan keskitytty Kimin autoon jos DC olis selkeässä johto asemassa!

Ja muutenkin tuo on vähän kaksipiippuinen juttu! Vara-auto on muilla vaihtelevasti jomman kumman käytössä ja käytännössä se on silloin lähes yhtä kovassa iskussa kuin kisa-auto!

Schumille tuo ei ole ongelma, se ottaa vara-auton jota säädetään! Ruben saa jonkin romuista kasatun härvelin joka melko varmasti hajoaa kisan edetessä!

Muilla tuo kohtelu on tasapuolista ja vara-auton saa joka toiseen kisaan toinen!
 

JJ7

Well-known member
Liittynyt
16.10.2003
Viestit
287
Misa1:
Muilla talleilla kohtelu on aluksi tasapuolista kunnes toisella on selkeästi paremmat mahdollisuudet!
Entäpä jos ko. tilanne sattuisi McLarenille vaikkapa Melbournessa..?

Misa1:
Ei Macillä oltais nimenomaan keskitytty Kimin autoon jos DC olis selkeässä johto asemassa!
Eikä muuten Ferrarillakaan, jos Barrichello olisi syystä tai toisesta selvässä MM-johdossa..

Misa1:
Ja muutenkin tuo on vähän kaksipiippuinen juttu! Vara-auto on muilla vaihtelevasti jomman kumman käytössä ja käytännössä se on silloin lähes yhtä kovassa iskussa kuin kisa-auto!
Ferrarillako ei sitten ole..? Totuushan on, kuten Tuominenkin aina jaksaa hokea, että vara-autoon vaihtamisesta on lähes aina haittaa, vaikka säädöt kopioitaisiin suoraan varsinaisesta ykkösautosta.

Misa1:
Schumille tuo ei ole ongelma, se ottaa vara-auton jota säädetään! Ruben saa jonkin romuista kasatun härvelin joka melko varmasti hajoaa kisan edetessä!
Käsittääkseni vara-auto on aina sama, otti sen sitten käyttöön kumpi tahansa.. doubtful

Misa1:
Muilla tuo kohtelu on tasapuolista ja vara-auton saa joka toiseen kisaan toinen!
Kuten tuli jo todettua, tämä riippuu melko paljon MM-tilanteesta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Vara-auto on Schumilla aina! Se on säädetty hänelle! Ei ne ole samanlaisia molemmille ne autojen säädöt, polkimet ja penkit yms.

Alkukaudesta esim. ensimmäisessä kisassa vara-auto voi olla McLarenilla kummalla vaan, Ferrarilla se on aina Schumilla(kuten tuli jo todettua)! Poikkeus tilanne oli vuonna 2002, kun Ferrari Schumin mestauuden varmistuttua päätti varmistaa Rubenille kakkostilan, jolloin vara-auto oli loppukaudesta Rubenin säädöissä!

Kyllähän vara-autoon vaihtamisesta haittaa varmaan on mutta sitä ei Tuominen tiedä minkä verran siitä on haittaa! Ja jokseenkin väitän että mainitsemassasi tilanteessa Schumilla koko kauden käytössä oleva vara-auto saadaan lähes samaan iskuun kuin varsinainen kisa-auto! Samoin voi käydä muiden tallien kohdalla samassa tilanteessa, jos vara-auto on valmiiksi säädettynä johtavalle kuljettajalle!
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Schumin ajotaitoja ja mestaruuksia ei kyseenalaisteta missään muualla kuin täällä sinivalkoisessa suomessa. Tälläkin viikolla eräs hyvin asioista perillä oleva lentäjä tossa osamaksutelevisiossa totesi että Schumi vain on yksinkertaisesti kaikkienaikojen paras ja sillä siisti. Sitä vain on tällaisen sotakorvauksia maksaneen jääräpääkansan vaikea tajuta ja myöntää.

En muuten ole kommari. :eek:
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
MaranelloRed:
Schumin ajotaitoja ja mestaruuksia ei kyseenalaisteta missään muualla kuin täällä sinivalkoisessa suomessa. Tälläkin viikolla eräs hyvin asioista perillä oleva lentäjä tossa osamaksutelevisiossa totesi että Schumi vain on yksinkertaisesti kaikkienaikojen paras ja sillä siisti. Sitä vain on tällaisen sotakorvauksia maksaneen jääräpääkansan vaikea tajuta ja myöntää.

En muuten ole kommari. :eek:
Missä sinun isänmaallisuutesi piilee? Lyhyt on kansan muisti. Etkö muista ketkä polttivat lapin?
:D
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
MaranelloRed:
Schumin ajotaitoja ja mestaruuksia ei kyseenalaisteta missään muualla kuin täällä sinivalkoisessa suomessa. Tälläkin viikolla eräs hyvin asioista perillä oleva lentäjä tossa osamaksutelevisiossa totesi että Schumi vain on yksinkertaisesti kaikkienaikojen paras ja sillä siisti. Sitä vain on tällaisen sotakorvauksia maksaneen jääräpääkansan vaikea tajuta ja myöntää.
Ei pidä paikkaansa. Ei tarvitse lukea kovinkaan laajasti esim. netin eri foorumeita niin huomaa kuinka kiistelty hahmo mr. Schumacher on. Tämä ei todellakaan ole mikään suomalainen ilmiö.

Ja tuo väite että Schumacher olisi kaikkien aikojen paras on aivan yhtä naurettava. Näin saattaa hyvinkin olla, mutta että tämä olisi jotenkin ehdoton fakta, naurettavaa. Vertailu esim. 50/60/70-lukujen kuljettajiin on yksinkertaisesti täysin mahdotonta.
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
jmt:

Ja tuo väite että Schumacher olisi kaikkien aikojen paras on aivan yhtä naurettava. Näin saattaa hyvinkin olla, mutta että tämä olisi jotenkin ehdoton fakta, naurettavaa. Vertailu esim. 50/60/70-lukujen kuljettajiin on yksinkertaisesti täysin mahdotonta.
Jos nykypäivän kuskit aloittaa kilpaa ajamisen 5-10 vuotiaina ja jo teini-iässä tekevät sitä suht ammattimaisesti, niin miksi ihmeessä kukaan edes viitsisi verrata heidän osaamistaan 50,60 ja vielä osin 70-luvulla ajaneisiin...
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Ferrarilla on sen verran suuret resurssit käytettävänä, että tuskin Rubensin ja Schumacherin kalustolla on suurempia eroja. Nähtiinhän se tälläkin kaudella, että Rubens pystyi välillä Michaelia nopeampiin suorituksiin. Minun on vaikea uskoa, että Rubens, joka ei ole kuitenkaan aivan sitä suurinta eliittiä, pystyisi ajamaan näin lähellä Schumacheria paljolti huonommalla panostuksella. Voihan sitten aina spekuloida niillä epäluotettavemmilla osilla mutta olisiko se kovinkaan järkevää kun ajatellaan valmistajien maailmanmestaruutta?

En usko, että se 0.2-0.5/s tulee kalustosta tai epäluotettavista osista Vai onko se tosiaan mahdotonta uskoa, että Schumacherin saavutukset - suhteessa Barrichelloon - johtuisivat paremmuudesta?

Häkkisen ja Coulthardin välillä tuo ero oli tietenkin taidossa mutta Ferrarilla kyse on yksisuuntaisesta panostuksesta? Sitä faktaa ei muuta Neweyn kommentit Häkkisen suosinnasta tai mekaanikkojen puheet Mikan ykkösasemasta. Mutta auta armias kun Montoyan manageri päästää suustaan sammakon niin heti on pandoran lipas avaistu ja totuus julki puhuttu.

<small>[ 28-11-2003, 14:03: Message edited by: Ferrari 4ever ]</small>
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No eihän Schumi mikään surkea kuski ole! Sehän on selvä että pitää kuskin olla hyväkin, ennenkuin pääsee siihen asemaan että voi vaatia selkeää ykköskuskin asemaa!

Toki siihen vaikutti myös Sennan ennenaikainen poistuminen! Ja selkeästi se, ettei ollut enää ketään muuta mestaria mukana koko sarjassa!

Tämän lisäksi ainoassa tallissa joka pystyi haastamaan sen hetken parhaan tallin ajoi suht keskinkertaiset kuljettajat ja suht noviisit vielä kaiken lisäks!

Ferrari ja Mac olivat siihen aikaan sen verran altavastaajina, ettei heidän kuljettajat yksinkertaisesti "näyttäneet" riittävän hyville, jotta Schumilla olisi sopimus markkinoilla ollut kunnon kilpailjaa!

Sen vaan sanon ettei Schumin asema ja sen "morkkaaminen" ole pelkästään meidän "sinivalkoisten" lasien takaa katsovan kansan juttu! Väitän, vaikka en ole seurannutkaan, esim. brittiläisten tunteet kyseistä kuskia kohtaan tuskin ovat sen "lämpimämmät" kuin meilläkään!
 
Ylös