en mä sitä Ferrarin taktiikkaa tuominnut, sanoin että sellaista harvemmin tapahtuu muiden tallien kanssa, ja yleensä sellaisella ei menestytä tallien MM taistossa.. no rubens on paikannut tuon vajeen kyllä kiitettävästi...
Ja kyllä, ei minkään tallin autot keskenään taistele "verissäpäin", mutta eihän Schumacheria saa edes voittaa... muistutuksena itävalta 98/01/02... 98 irvinellä tuli "outoja jarruongelmia" kun MSc oli takana, ja jotka poistui sitten heti miikhailin mentyä ohi.... Rubensille sanottiin taas ihan suoraan radiolla "let michael pass for the championship" (kaikki muistanevat tuon kuluisan videon
)
No mut anyway, enmä tuomitse heidän taktiikkaansa, MSc on pedannut petinsä hyvin kunko. kohtelun on saanut aikaan... itse vaan en arvosta moista kun joka kaudella kun mies on tittelin voittanut, on talliss ollut selkeä kakkoskuski kakkoskuskin sopimuksella... (mm. vuodesta 95 on Herbertkin valitellut kovaan ääneen että jos nyt tarjottaisiin ko. sopparia uudelleen, ei mies ikinä suostuisi moiseen)
Se että Fangion 5:stä tittelistä 1 ei kesä päivänvaloa on vielä siis pientä wink
Tässä pointtina se, että yleensä MM tittelin voittanut kuski ajaa parhaalla kalustolla, jolloinka tiimikaveri on se pahin vastus... mm. 86 williams menetti mestaruuden tuon takia että Piquet ja Mansell imuroivat toisiltaan pisteitä... Benettonilla oli todella hyvä auto 94/95, mutta eipä niillä kakkoskuskit juur mitään saaneet aikaan... samoin Ferrarin kaudet 97/98/99, Irvine pääsi vasta vikalla kaudellaan hieman osoittamaan nopeutta, mutta aika hiljasta oli sekin... mm. surkeet esitykset Suzukassa/Monzassa/Spassa kyl torpedoi sen vuoden mm haaveet... olisko MSc ajanut paremmin jos ei olis loukkaantunut? kyllä aivan varmasti! ferrarin suorituskyvyssä meinaan tapahtui kunnon notkahdus pari kisaa MSc:n loukkaantumisen jälkeen... ei enää osattu laittaa kunnon säätöjä uudelle ykköskuskille...
-98 Monacossa Rosberg totes aika osuvasti "Ferrarilla ei ole kuin yks kuljettaja, jos se kuljettaja itsensä loukkaa, vaikka kätensä loukkaa, niin Ferrarin tiimi ei ole enää minkään arvonen" (tarkoitti kai lähinnä MM-taistelua siinä kohtaa...)
Tosiasia on että itse arvostan Sennan ja Fangion ja Clarkin suoritukset korkeammalle. piste.
Tosiasia on myöskin se että jos Ferrarin politiikkaa pitää suomia, niin silloin täytyy kohdistaa ne mieheen joka sen on sallinut eli Todt/montezemolo...
Toisaalta, niinkuin todettu jo aiemmin, he ovat tiensä valinneet ja se näyttää olevan tuottoisa, joten kunnia siitä heille...
(pointti olikin että YLEENSÄ vain yhdellä vahvalla kuljettajalla teami ei pärjää tallien kamppailussa, mutta siihen taas on selkee parannus ollutkin Irvine -> RB vaihto...)
<small>[ 29-11-2003, 13:56: Message edited by: FO110K ]</small>