Selväähän on, että Ferrarin "lamaan" vaikutti huomattavan monta seikkaa tuon V12 koneen ohella. Itse kuitenkin näkisin 92 kauden suurimmaksi ongelmaksi juuri koneen heikkouden. Aina kun olosuhteet sallivat, oli Alesi aivan uskomattomassa vedossa. Esim. 92 Espanjan kisa, missä Alesi otti Sennaa kiinni loppuvaiheessa 5 sekunnilla per kierros ja lopulta ahdisti Ayrtonin ajovirheeseen. Monacossa Alesi vei Ferrarin neljänteen ruutuun, Ranskassa Alesi ajoi samoja kierrosaikoja rankkasateessa slikseillä kun johtava Mansell sadekelin kumeilla ja Belgiassa Alesi oli sateessa kakkosena kunnes kontakti Mansellin kanssa keskeytti kisan.
93 aktiivijousituksen temppuilu kiistatta heikensi Ferrarin mahdollisuuksia. Kauden jälkeen Ferrari testasi Barcelonassa samaa autoa passiivijousituksella ja se teki varsin kilpailukykyisiä aikoja. 93 kaudesta on kuitenkin hyvä muistaa, että loppuvuodesta Ferrari oli paikkapaikoin jopa kilpailukykyinen. Estorilissa Alesi johti pitkään ja Japanissa Berger oli mukana taistelemassa paalusta.