Tasa-arvon airut Michael Schumacher

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Eikö Ferrarin kilpailukyvyttömyyteen ollutkaan sitten syynä se, ettei Schumacher ollut tuolloin vielä johtamassa tallia, sekä suunnittelemassa, kehittämässä, säätämässä, rakentamassa ja ajamassa moottoria/autoa, johon amiksen puusepän tutkinnolla tunnetusti pystytään mainiosti? Niin ainakin kaikki Ferrarifanit väittää... doubtful :p :D

<small>[ 04-12-2003, 12:10: Message edited by: Karpow ]</small>
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Osin Ferrarin menestymättömyyteen noina vuosina vaikutti se, että Schumacher oli Benettonin ratissa ja vei suvereeneilla esityksillä monta voittoa Ferrari-kuskien edestä. Kaudella 94 Ferrari olisi voinut taistella paremmalla luotettavuudella ja onnella jopa merkkimestaruudesta, mutta ei sitten.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Benettonin menestyksessä tietysti Byrnellä, Brawnilla ja kumppaneilla ei ollut osaa eikä arpaa. :rolleyes:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
pmv:
Osin Ferrarin menestymättömyyteen noina vuosina vaikutti se, että Schumacher oli Benettonin ratissa ja vei suvereeneilla esityksillä monta voittoa Ferrari-kuskien edestä. Kaudella 94 Ferrari olisi voinut taistella paremmalla luotettavuudella ja onnella jopa merkkimestaruudesta, mutta ei sitten.
hmmm, kyllä Ferrarin ongelmia 93/94 olivat myös Barnardin suunnittelemat autot... mm. 92/93 ei ferrarilla saatu aktiivijousitusta toimiin juuri ollenkaan, tämähän myönsivät myös kuskit... 94 taas nähtiin Ferrarilla hyvä auto nopeilla radoilla (mm. voittokin irtosi), mutta en kyllä muista sen olleen niin nopea etä sillä merkki MM olisi ollut edes mahdollinen Williamsia vastaan... (esmes adelaidessa tolkuttoman hidasta menoo verrattuna mamselli/hill/msc vauhtiin... 95 auton muistelisinkin olleen jo huom. parempi alesin ja bergerin käsissä...

Ylempänä kun totesi joku ferrarin menettäneen hohotonsa marlboro Schumacher akselin takia, ja pakko myöntää, sama on mun kohdalla... vanhat ferrarit mustine siipineen ja tummanpunaisine värityksineen on todella hienoja kaikessa yksinkertaisuudessaan, nää nyky ferrarit onjo oransseja... yuck
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Niin no ainakaan kaudella 94 Ferrarikuskit eivät hävinneet ikinä toiselle Benetton-kuskille. Myös kausina 92, 93 ja 95 Ferrari-kuskit kykenivät usein peittoamaan toisen Benetton-kuksin, mutta Schumacherin kanssa oli vaikeampaa. Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin vain kerran Ferrari-kuski kykeni lyömään Schumin Benettonin puhtaasti ajamalla ja se tapahtui Argentiinassa 95.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
pmv:
Niin no ainakaan kaudella 94 Ferrarikuskit eivät hävinneet ikinä toiselle Benetton-kuskille. Myös kausina 92, 93 ja 95 Ferrari-kuskit kykenivät usein peittoamaan toisen Benetton-kuksin, mutta Schumacherin kanssa oli vaikeampaa. Nyt kun tarkemmin ajattelen, niin vain kerran Ferrari-kuski kykeni lyömään Schumin Benettonin puhtaasti ajamalla ja se tapahtui Argentiinassa 95.
juuh, mutta täytyy muistaa, että Benetton ei ollutkaan MM tason auto vuosina 92/93... ja se että ferkulla oli suht. hyvä auto kylläkin v. 95...
(v. 93 patrese ajoi toista benettonia, kertoo jo sekin jtn kun mies lopetti pitkän uransa siihen kauteen)
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Selväähän on, että Ferrarin "lamaan" vaikutti huomattavan monta seikkaa tuon V12 koneen ohella. Itse kuitenkin näkisin 92 kauden suurimmaksi ongelmaksi juuri koneen heikkouden. Aina kun olosuhteet sallivat, oli Alesi aivan uskomattomassa vedossa. Esim. 92 Espanjan kisa, missä Alesi otti Sennaa kiinni loppuvaiheessa 5 sekunnilla per kierros ja lopulta ahdisti Ayrtonin ajovirheeseen. Monacossa Alesi vei Ferrarin neljänteen ruutuun, Ranskassa Alesi ajoi samoja kierrosaikoja rankkasateessa slikseillä kun johtava Mansell sadekelin kumeilla ja Belgiassa Alesi oli sateessa kakkosena kunnes kontakti Mansellin kanssa keskeytti kisan.

93 aktiivijousituksen temppuilu kiistatta heikensi Ferrarin mahdollisuuksia. Kauden jälkeen Ferrari testasi Barcelonassa samaa autoa passiivijousituksella ja se teki varsin kilpailukykyisiä aikoja. 93 kaudesta on kuitenkin hyvä muistaa, että loppuvuodesta Ferrari oli paikkapaikoin jopa kilpailukykyinen. Estorilissa Alesi johti pitkään ja Japanissa Berger oli mukana taistelemassa paalusta.
 
Ylös